@goangaus Am mai abordat acest subiect: multe dintre marcile care constituiau o garantie de calitate in deceniile trecute sunt acum detinute de companii care nu mai au nicio legatura cu cele initiale. Adica, au ajuns momeli pentru a vinde produse de o calitate deseori sub asteptari.
In 2021 Philips a vandut divizia care fabrica electrocasnice catre un fond de investitii chinezesc, Hillhouse.
Deal-ul de 4,4 miliarde Euro a inclus si 0,7 miliarde Euro pentru dreptul de a folosi brand-ul Philips timp de 15 ani.
Lumea cumpara in continuare, in virtutea numelui pe care si l-a format pe piata; chinezii n-au fost idioti cand au platit atatia bani pentru 15 ani de right to use. Philips Olanda se mai ocupa strict de tehnologie medicala. Orice altceva nu mai este Philips, chiar daca se cheama Philips (pare lipsit de sens, dar nu este).
https://www.knijff.com/en/blogs/philips-made-in-china
Sunt multe marci cu destin similar - lista este lunga: Grundig, Motorola (tel. mobile), Blaupunkt, Telefunken, Toshiba (televizoare), Philips (televizoare), Akai, Nakamichi, etc. Se pare ca si Panasonic incearca sa scape de divizia sa de televizoare (care deja inteleg ca sunt, in mare parte, OEM de Vestel si TCL).