Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/20/25 in all areas

  1. Trebuie stabilite niste lucruri clare cand vorbim de baterii; orice baterii reincarcabile. Unul este starea de incarcare, nivelul incarcarii daca vreti, asta e dat de SOC - State Of Charge. Altul este capacitatea bateriei, sau sanatatea ei, adica SOH - State Of Health. Ele sunt asociate pentru ca tin de baterie evident. Dar SOH e ceea ce il intereseaza pe @Tarabostes sa afle. Iar asta se masoara cu bateria comllet incarcata pe banc, sau cu incarcatorul. Cand incarcatorul zice ca s-a incarcat atunci se testeaza bateria pentru SOH. Asta NU am inveintat-o eu ca sa am ce scrie. asta mi-au spus toti cei care se ocupa de baterii.. pentru ca am tinut sa le aflu parerea.. Algoritmul masinii poate incarca bateria doar 60% cand e pe duca ca sa nu o distruga/strice si mai mult. Dar asta nu inseamna ca pe banc.. un incarcator bun nu mai poate "pompa" in ea la alti curent.. E drept ca nu stiu cum exact incarca o baterie un alternator dar foarte probabil nu pulseaza curenti in baterie.. pentru ca in masina sunt si consumatori. Degeaba incerci tu sa pulsezi curenti cand altii ii cer permanent. Incarcare in pulsuri o face numai un incarcator de calitate. De aceea SOH se masoara de la un maxim al incarcarii pe banc.. Sa zic altfel.. probabil nu pierzi prea mult daca o scoti deconectezi de pe masina dupa un drum mai lung si mergi la centru sa o masoare.. In alta ordine de idei, da si eu am schimbat o baterie la un X1 (2017) care dadea semne de oboseala.. nu erau aratate in bord dar ISTA deja o raporta.. asa ca pana si chinezaria mea de tester dupa ce am incarcat-o maxim de cateva ori.. imi spunea ca SOH e chiar cum zici tu @töffefe la 60%.. Adica confirmat din doua parti ca bateria e pe duca. Am pastrat bateria pentru alte teste dar nu de folosit pe masina.
    1 point
  2. e suficient ss o incarce complet cu un incarcator dedicat si testata imediat/curand pe banc cu tester de baterie sa ii afle "sanatatea", SOH nu SOC. Nu trebuie sa mearga cu masina ca sa ii afle viata bateriei. Trebuie incarcata maxim si testata; testerele de banc testeaza destul de bine baterii incarcate maxim. Referinta e maximul posibil.
    1 point
  3. In prima fază pune un redresor pe ea și încarc-o,apoi umblă câteva zile cu ea și după poți face un test bateriei să vezi dacă mai ține curent în ea.
    1 point
  4. Orice lege (si implicit functionarea justitiei), din orice tara, se bazeaza pe doua principii fundamentale: 1. orice om are instinctul de a ramane in viata; 2. orice om pretuieste libertatea. Cum apare un individ care nu adera la aceste principii, legea devine hartie igienica. Cam in acest sens interpretez formularile actuale din codul rutier. Pietonul nu vrea sa fie omorat pe trecere, soferul nu vrea sa ajunga la inchisoare. Uneori insa, apare cate o scapare - de regula in subconstient, rareori in constient. O buna masura de a imbunatati siguranta este semaforizarea trecerilor, cu activare la cerere prin buton de catre pietoni. Trecerea aceea, de pe un bulevard larg cu trafic intens, asa ar fi trebuit sa fie. Ca si in accidentul lui Vlad Pascu de la Vama Veche, o parte din responsabilitate apartine administratiei tarii. Daca la Vama Veche era trotuar, acei tineri traiau. Daca trecerea de pietoni din Berceni era semaforizata, femeia aceea nu patea nimic. Daca autostrada A7 ar fi fost terminata in urma cu doua decenii - un deziderat absolut posibil si necesar, min. 2000 de oameni nu si-ar mai fi pierdut viata pe DN2. Lipsa investitiilor, fie prin furtul banului public, fie prin lenea de a accesa finantari europene, are un cost exprimat in vieti omenesti. Inca unul dintre motivele pentru care Romania nu este Germania.
    1 point
  5. ma, pana acum nu ti-am spus nimic. da' fraza asta ma face sa-ti spun: chestii tehnice? apa care curge ("TREBUIE SA CURGA") printre geam si usa!? tu chiar esti XXXX. folia aia e antivapori/condens, pentru ca fata de usa e din carton presat.\ este ilogic, absurd si tampit sa crezi ca la orice masina portiera e gandita sa curga apa prin ea. sa-mi bag plua, cu cat aberati mai tare, cu atat sunteti mai insistenti. va repet, am deschis fetele de usa de zeci de ori, circul fara ele, cu toate ploile astea din anul asta nu am pic de apa in masina, cum pula mea se explica asta, daca ar trebui sa curga pe acolo? cacat, sa va spuna 525da ca patise la fel si citise pe forumul de isteti cum ca folia e de vina. era un cheder "incalecat', 2 secunde de pus la loc si ioc apa in masina. gizaaaaaaaas PS: si jur pe rosu ca nu mai zic nimic pe topicul asta. il las pe Kristal sa fie dezamagit, ca io nu sunt in privinta lui. na.
    0 points
  6. Tu vorbesti bai cap de ceapa? Stai linistit ca la aberatii nu te intrece nimeni. Si baga-ti minusurile in fund poate iti place.
    0 points
  7. Wtf. Bun, explica-mi cum ajunge apa in portiera si daca e normal sa ajunga acolo :sorcerer:
    0 points
  8. Tocmai am vazut rezultatele de la BAC. Bun bun, ganditul asta nu-i pentru oricine. De ce nu va adunati mai multi si puneti pe altul sa va scrie o scrisoare la bemve, sa puna direct din tabla izolatia aia, daca tot au gandit portiera ca un butoi de strans apa? Zic si io, scapati de calvarul masticului dezlipit
    0 points
  9. Asadar carati apa in portiera, multumiti si inteligenti.
    0 points
  10. Lucrul asta l-am tot spus de vreo 4 ani, e de la chedere maaaaaa Ilogicilor. Gen. Doar nu va fatĂŁ portiera apĂŁ ca sa fie folia de vina, eu umblu fara ea in ambele usi de cativa ani si n-am nici pe dracu Doar n-au facut astia masinile in asa fel incat sa curga apa de ploaie prin portiera, DE FAPT NU ARE CE CAUTA ACOLO GIZĂS, cum ar spune Papiciulo
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.