Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/25/16 in all areas

  1. Multumesc :drinks: Motorului i-a fost pus gand rau inca de la achizitie, dar momentan mai asteapta Saptamana viitoare cred ca ma duc sa ii pun folie pe geamuri. Vreau sa scap si de cromul de la geamuri, dar inca nu am gasit niste trim-uri in stare buna. Mai pun doua poze.
    5 points
  2. Salutare tuturor, S-a rezolvat damage-ul, indoiturile mai mici au iesit in proportie de 100%, singura cicatrice a ramas pe muchie. @Acero @FRE multam pt recomandare, intradevar Mihai e un tip de nota 10. Am profitat de ocazie si am montat si folie Llumar ceramica, LATI 35 spate si AIR 75 fata, plus folie protectie Llumar pt faruri (inclusiv ceata). Cateva poze cu procesul si rezultatul: http://i.imgur.com/9wp3twK.jpg?2 http://i.imgur.com/IGwMFpB.jpg?1 http://i.imgur.com/McrSL1X.jpg http://i.imgur.com/Z7MnSBr.jpg?1 http://i.imgur.com/3kHhdRv.jpg?1 http://i.imgur.com/5dCfC7D.jpg?1
    4 points
  3. Vine vara si incepem sa mai facem una alta ... lucrare facuta de userul Madboy. F.multumit de lucrare, urmeaza mansoane frana de mana si schimbator+maneta frana de mana.
    4 points
  4. Cred ca le salvezi daca le faci arginti, asa dpmdv nu au nici o legatura cu masina Again, tie sa-ti placa!
    3 points
  5. Multumesc Am pus injectorul, acum pot dormi linistit. Maine dimineata sunt programat la roluit :frantics: Poze cu jantele sus: http://113.imagebam.com/download/57UGdh7A_DNxb3bg6tmckA/47358/473578691/1.JPG http://114.imagebam.com/download/Kib0a0I2PrsdJ60jm5-tuw/47358/473578702/2.JPG http://114.imagebam.com/download/qN1ota8AEjd9g9Q57I4fnA/47358/473578714/3.JPG http://114.imagebam.com/download/tDrzmuS5aERSCOWiLN3igA/47358/473578724/4.JPG http://114.imagebam.com/download/DzQNlQ0G2aZ3P4r2zUQgVw/47358/473578733/5.JPG PS: O sa fac poze mai bune cand prind vreme insorita, in pozele de mai sus par intunecate dar nu e chiar asa
    3 points
  6. @akon din pacate nu. Tatal meu are un Mini de oras si nu mai are nevoie de 2 masini. De cand are mini ul (aproape 2 ani) o facut maxim 6000km cu 6le.
    2 points
  7. Sa fim seriosi,poti face accident cu orice masina daca mergi ca un cretin fara a avea experienta.Sunt destui care se dau viteji iar in caz de ceva inchid ochii neavand nici o reactie sau mai rau,au reactia cea mai periculoasa. Ca sfat pt initiatorul topicului este sa-si cumpere masina cat mai ieftin de intretinut tinand cont ca o intretin parintii,totusi cand iei o masina de 4-5mii nu esti de bani gata.
    2 points
  8. Sunt curios ce consuma unii inainte sa scrie pe aici
    2 points
  9. 3.5d are motor de 3000 de fapt iar impozitul este 1944 pana la 31 martie si 2158 dupa aceasta data.
    2 points
  10. Tu ai inteles, aia cu minusurile nu
    2 points
  11. De mult mi-am dorit un E30 asa ca atunci cand de ziua mea am gasit unul intr-o stare rezonabila m-am deci sa il cumpar. Pe parcursul restaurarii voi posta treptat insotit de explicatii si fotografii.
    1 point
  12. Dupa cum spune si titlul vand un Bmw 635d fabricat in 23.09.08 cu 131.800km .Este masina tatalui meu ,dar pentru ca nu are cont aici ma ocup eu de vanzare. Masina a fost cumparata in martie 2012 de la reprezentanta BMW din Udine Italia cu 78.000km. Masina se vinde cu 2 seturi de jante: cel de vara pe 19 apare in poze,cel de iarna pe 18 model 184M. La masina au fost schimbate urmatoarele: -Galerie de admisie (OEM) -Fulie motor(Corteco cred) -Placute fata + spate(ATE) -Cot dreapta intercooler(OEM) Optiuni:Code Optional Equipment S1CBA CO2 package S346A Chrome Line exterieur S431A Interior mirror with automatic-dip S459A Seat adjuster, electric, with memory S502A Headlight cleaning system S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S548A Kilometer-calibrated speedometer S676A HiFi speaker system S1CAA Selection of COP relevant vehicles S2PAA Lug bolt retainer S2SFA BMW LA wheel, star spoke 249 S2TBA Sport automatic transmission S302A Alarm system S430A Interior/outside mirror with auto dip S441A Smoker package S481A Sports seat S4BKA Alum. interior strips ground lengthwise S508A Park Distance Control (PDC) S524A Adaptive Headlights S544A Cruise control with brake function S563A Light package S5ACA High-beam assistant S609A Navigation system Professional S612A BMW Assist S616A BMW Online S633A Preparation, mobile phone, Business S698A Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control for Teleservices S6FLA USB/Audio interface S6NFA Music interface for Smartphone S6UHA Traffic Information S6VBA CCC allocation S710A M leather steering wheel S775A Headlining anthracite S845A Acoustic belt warning S855A Language version Italian S863A Retailer Directory Europe S877A Delete cross-pattern operation S884A On-board literature, Italian S8S8A Country-specific nav. system supply S8SAA Navigation access request,country-spec. S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SPA Control unit COP S928A Tire control Serie de sasiu:WBAEA71090CV17562 Pretul este :22.400Euro Telefon:0745139815 http://thumbnails113.imagebam.com/46519/a3d7b8465187146.jpg http://thumbnails105.imagebam.com/46519/342d9f465187150.jpg http://thumbnails113.imagebam.com/46519/3faa5b465187153.jpg http://thumbnails105.imagebam.com/46519/07fc1b465187154.jpg http://thumbnails113.imagebam.com/46519/a74784465187159.jpg http://thumbnails113.imagebam.com/46519/45d6f0465187163.jpg http://thumbnails113.imagebam.com/46519/40b556465187169.jpg http://thumbnails113.imagebam.com/46519/4476bb465187174.jpg http://thumbnails113.imagebam.com/46519/dd5811465187178.jpg
    1 point
  13. Eu la e36 M43 cu ~370k km folosesc tot 5w40 si nu are nici pe naiba. Daca al tau la 280 mii e uzat, al meu cum mai este?
    1 point
  14. Eu as alege alta marca, ceva ieftin de intretinut dar cat de cat ok... de exemplu un VW polo/jetta sau o mazda 3 (ar fi si mai noi decat 2004); De ce? pentru ca tu clar nu produci bani, si sa tot stai dupa parintii tai sa iti plateasca facturile....e destul de dificil; Eu am inceput cu un Polo Classic (am facut praf saraca masina, nu am avur nici un accident, dar...cate gropi, cate borduri nu am luat...dumnezeule..nici nu vreau sa ma gandesc); Prima masina e cea de sacrificiu, mai bine iei una pentru care nici sa nu suferi si pe care in 2 ani o dai "pe nimic"; Inca ceva, esti tanar, vei avea colegii in fata carora "te vei da mare"...lor nu le va pasa de masina, vor intra murdari, vor manca, vor varsa lucruri prin masina... Nu cunosti drumurile patriei, te vei duce pe tot felul de drumuri pe care nu ai mai fost (noi astia care conducem de ceva timp ajungem sa cunoastem unde sunt portiuni proaste ale drumurilor si actionam in consecinta); Cand masina devine o povara nu mai este "fun"; tu vei folosi masina pentru asta... Ca si concluzie..... niciodata nu te inhama la mai mult decat poti duce!
    1 point
  15. La 18 ani te cam plimbi cu prietenii. In seria 1 abia incap 2 confortabil. Eu zic sa mergi pe e46 benzinar, la care ai doar o grija: benzina. Nu turbo, nu injectoare, nu volant, nu 400,000km. Ii dai cheie si pleci
    1 point
  16. ti-am spus ca bmw-urile sunt mai chiciricioase adica mai mereu se gaseste cateo problema cineva mi-a dat minus la aceasta afirmatie, se pare ca uni refuza sa accepte realitatea... obisnuieste-te cu ideea, sfatul meu este sa , incepi sa-ti cunosti masina, si sa ai grija de ea, nu o duce la mecanici cu orice, mai intai documenteaza-te
    1 point
  17. fara trusa de cale eu stiu ca e imposibil sa o rezolvi la motorul asta,.
    1 point
  18. Poti sa folosesti un ulei "full sintetic"(nu ma bag sa fac recomandari dar exista si pentru indicele de vascozitate 10W-40). In principiu dublu vanos-ul cu care este echipat motorul tau foloseste uleiul sub presiune pentru a modifica deschiderea/inchiderea supapelor in functie de turatie prin urmare ce zicea @LEOZRX cu privire la faptul ca masina nu trage(nu are cuplu de care este responsabil dublu vanos-ul)mai sus poate fi adevarat.
    1 point
  19. Pentru o diferenta de 140 de lei asi merge orcand la un service care imi da factura si garantie minim 6 luni la lucrare... Dar fiecare face ce vrea cu banii si masina lui.
    1 point
  20. Pai ce consum frate ca 320d 163 ia 10% lejer in oras plus sunet de tractor mai ales la rece. Am avut 120d , acum am 320d in afara de autostrada unde circul si imi place cum se aseaza dieselu la mers in oras as lua benzina fara sa ezit. Zero vibratii, se incalzeste repede etc. Ma rog asta e parerea mea fiecare face ce vrea dar cu dieselu no o sa faci economie la 10 000 p an. Iti cade un injector sau turbo si s-a dus economia Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 point
  21. si atunci seria 1 pentru cine se fabrica? pentru Frodo si ai lui Hobbiti? nu-mi lua comentariul in nume de rau, sunt sigur ca e un motiv in spatele afirmatiei tale, dar in felul cum ai prezentat-o, cam bate logica
    1 point
  22. Gata si softclose-ul. Configuratia masinii dupa toata lista de retrofit-uri terminata este urmatoarea: *BOLD sunt optiunile adaugate S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES S21C 19"M LM R.DO.SP.BICOLOR ORBITGRAU M S2VB Tyre pressure control (TPC) S2VF Adaptive M chassis S2VL Variable sport steering S2TB Sport Automatic Transmission S323 Soft-Close-Automatic Doors S3AC Trailer coupling S3DZ ENTFALL LINES-SCHRIFTZUG AUSSEN S4AE Armrest front, retractable S4DL AKZENTLEISTEN SCHWARZ HOCHGLAENZEND S4MR Interior trim strips, alum. hexagon S4U1 Ceramic Application, control elements S552 Adaptive LED headlight S5AC High-beam assistant S5AG Lane-change warning S5AL ACTIVE PROTECTION S5AS DRIVING ASSISTANT S5DA Passenger airbag deactivation S5DF Active cruise control+stopgo function S5DL Surround View S6AC INTELLIGENTER NOTRUF S6AE TELESERVICES S6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES S6AM REAL TIME TRAFFIC INFORMATION S6AN CONCIERGE SERVICES S6AP REMOTE SERVICES S6FV ONLINE ENTERTAINMENT S6NS KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHON S6WA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. P7R7 Innovation package P7VB COMFORT PAKET P7XP NAVIGATIONSPAKET CONNECTEDDRIVE S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE S8TH SPEED LIMIT INFO S230 Extra package, EU-speciifc S248 Steering wheel heater S258 Tyres with runflat properties S302 Alarm system S316 automatic trunk lid mechanism S320 Deleted, model lettering S322 Comfort access P337 M Sports package S420 Sun protection glazing S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior rear-view mirror with auto dip S441 Smoker package S459 Seat adjustment, electric, with memory S465 Through-loading system S481 Sports seat S488 Lumbar support, driver and passenger S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S502 Headlight cleaning system S508 Park Distance Control (PDC) S521 Rain sensor S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S563 Light package S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt. S601 TV function S609 Navigation system, Professional S610 Head-up display S654 DAB tuner S688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM S698 Area-Code 2 for DVD S710 M leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S760 High gloss shadow line S775 Headlining anthracite L801 NATIONAL VERSION GERMANY S851 Language version German S879 Operating instructions German KDD2 Diesel Performance Package – M Performance Power Kit
    1 point
  23. Asa este, drumurile nu sunt tocmai ok Acum parca este alta masina ) O poza pe zi inainte sa inceapa "vestita ploaie" :frantics:
    1 point
  24. 4449 euro contact 0758 584 660 Sent from my D5803 using Tapatalk
    1 point
  25. Azi i-am tras o baie cum se cuvine http://113.imagebam.com/download/2qTV8DoxXK5Z8nOJgpA-_A/47266/472656969/IMG_5173.JPG http://114.imagebam.com/download/5nAkBmJh1LFbd40j8t7exg/47266/472656972/IMG_5184.JPG http://113.imagebam.com/download/381Jj3pYGhpsgewnkXHmHg/47266/472656976/IMG_5204.JPG http://114.imagebam.com/download/DKC-Sdh8M-_6TQi5vRhApQ/47266/472656979/IMG_5221.JPG http://114.imagebam.com/download/tRHPX4S42uQeZJGc7ptgWg/47266/472656982/IMG_5226.JPG PS: Nu mai am US Style, eram pe avarii si da, da, stiu ca nu e aliniata bara fata dar nu m-am mai ocupat cu aliniatul ei dupa ce am pus intercoolerul pt ca o dau iar jos sa o revopsesc
    1 point
  26. Pai nu stiu are scaune cu memorii sau pachet oglinzi, trebuia sa puna lista de optiuni din bmw arhiv
    1 point
  27. haha.. atunci ar trebui sa se lase una in jos ,sa nu freci roata din spate de bordura .Asta doar daca are scaune electrice cu memorii
    1 point
  28. @CatalinCristian am scris mai sus ce suspensie am pus pe masina. Drumurile in Cluj sunt decente. Pe viitor o sa pun bara de rigidizare pe amandoua puntile. Update, am iesit in prima proba cu masina. A fost scurta ca a atins vasco cuplajul de radiator si mi l-a spart. https://www.youtube.com/watch?v=soofwATFPuY
    1 point
  29. nu cunosc masina, ma refeream ca motorul N42 este cunoscut ca fiind un motor problematic in gama BMW
    1 point
  30. I-am dat cheie astazi si mare mi-a fost mirarea ca a pornit la sfert (dati la 00:37) https://goo.gl/photos/J8u5EbmvQV6yAtvk9 Am montat si frana de mana hidraulica, am repozitionat vasul de expansiune pe locul unde era bateria si bateria a fost mutata in portbagaj. Am montat si pedala de acceleratie noua, ceasuri noi pentru 6 cilindri, etc. Am montat aeroterma noua de aer conditionat, am montat tevile, furtunurile de la clima, etc. etc. etc. Am aranjat instalatia electrica a motorului ca era vai de mama ei, am strans-o cu banda sa fie OK. Ca filtru de aer voi folosi unul de E46. Poze.... Poze...
    1 point
  31. Nu zice nimeni ca masina din anunt e cu probleme, colegul de mai sus probabil facea referire ca are un motor "micut" pt felul in care se prezinta masina per intreg. De fel motorul 2.0i 143cp este unul decent, fara mari pretentii sportive, isi face treaba si atat. Daca este intretinut cum trebuie duce mult si bine fara probleme mari.
    1 point
  32. Hai ca ai un plus de la mine nu toti simt ironiile, ce sa facem..asta e.
    1 point
  33. Am scos motorul afara. Am revizuit motorul de 3.0. Punem caseta de directie de E36 care e mai scurta. Punem si servo. Punem pompa de frana cu tulumba dubla. Punem aer conditionat.
    1 point
  34. Deci dupa cum stiti, cei care au urmarit acest topic, am inceput cun E30 alb, apoi am trecut pe unul rosu. Pana la urma am renuntat si la ursul rosu fiindca am descoperit niste rugina (gauri) in niste locuri unde cam toti ursii au rugina. Avand de lucru prea mult la noi la service am pus proiectul in pauza. Dar dupa un timp, intamplarea a facut ca sa gasesc un E30 din Italia care nu avea pic de rugina, absolut niciun pic de rugina si l-am achizitionat. Si o sa il fac pe asta. Asa ca am sters restul de posturi care le-am facut pana acum ca sa aiba totusi o logica topicul asta. Ursul de Italia l-am inmatriculat. Si ne-am apucat sa montam suspensia (99% din ce este dedesubtul masinii vine nou). Am vopsit ceva elemente. Am montat ceva extraoptiuni. Dupa cum ziceam la inceput, targetul este o masina de zi cu zi care sa aiba ceva cai si sa fie foarte controlabila. Astfel ca "tuning" va primi motor de 3.0i de pe E46, motorul este montat acum pe alt E30 deci sper sa nu fie probleme multe la montarea pe E30-ul meu. Suspensie sport H&R. Bucsi poli. Bare stabi H&R. Caseta de directie de E36 (e mai scurta). Frana de mana hidraulica. Volan Sport de 350 mm. Diff spate autoblocant, upgradat , facut cu 4 discuri. etc. O sa pun iar poze multe acum. Si un fisier excel cu tot ce se va pune nou pe masina (poate are nevoie careva de PN sau de informatii). Am incercat acum sa pun poze dar imi tot da eroare Upload Skipped (Error503) Asa ca o sa le pun la mine pe drive si va pun linkul aici. Daca adminul va repara eroarea, le voi atasa la post. Toate piesele le-am comandat de la Cata XXL. Chiar are preturi fara concurenta Sper ca cu aceasta mica reclama imi da si mie 1L de ulei sau ceva cadou Pentru poze, aici: https://drive.google...c0U&usp=sharing
    1 point
  35. exceptie cred ca va face motorul N63 si S63, care va fi la fle ca si cele cu 6 in linie pt bmw. recomand tuturor, cei care nu inteleg motoarele, ii rog sa invete si apoi sa citeasca ce poat emotorul acesta si cat este de inovativ, merita pentru oricine. chiar e tare. V8 biturbo, twin scroll, injectie directa, valvetronic, plus ceea ce ei numesc Cylinder-bank Comprehensive Manifold. motorul dupa circulatia gazelor este pe principiul reverse flow, spre deosebire de alte motoar ein v, are evacuarea in interiorul V-ului si admisia pe lateral, iar turbinele in loc sa primeasca gazele evacuate de la un banc de cilinri, primesc de la 2 cilindri de pe stanga si de la 2 de pe dreapta in asa fel incat fiecare primeste un puls de la gazele evacuate al fiecare 90 grade rotatie vibrochen, spre deosebire de configuratia veche cu turbinele pe exterior unde gazul ori venea mult si apoi facea o pauza, cauza fiind ordinea de aprindere a motorului cu 8 cilindri in V, care la un moment dat aprinde 2 cilindri de pe aceiasi parte unul dupa altul, in cazul noului motor acest lucru nu mai afecteaza turbinele, fiindca acestea sunt legate la chiulasa prin galerie patentata de bmw care face in asa fel incat sa nu fie caderi de presiune din cauza aprinderii a 2 cilindri de pe aceiasi parte, toate acestea combinate cu materialele noi si f usoare folosite la turbine face ca acestea sa nu mai aiba intarziere, scopul tuturor acestor inovatii a fost sa reduca lag-ul, un motor puternic care sa nu polueze, indeplineste normele euro 5, si care are putere cat un uragan, si care e capabil de peste 700 cai si aproape 1000Nm, exista firme prin SUA care deja scot aproape 700 cai din motor si aproape 900 Nm. motorul acesta in cofiguratie stock, are intercoolere apa-aer, adik nu mai are traseul de admisie cat zidul chinezesc, ceea ce inseaman ca se poate tura, are 555 cai la 6000rpm si ajunge undeva la 6400 limitator, iar cuplul de 680 Nm e disponibil aproape pe toata plaja de turatie, ceea ce inseamna ca trage ca un tren si nu se opreste decat cand va intalni un munte, un X6M, prinde suta in 4.5 sec. X6M are 2400 kg, X5M prinde suta in 4 sec, e ceva de domeniul fantastic, aproape ca sfideaza fizica. Designul noii galerii de evacuare regularizeaza fluxul de gaze psre turbina, care va putea urca liniar in ture, nu va smuci, pus si simplu va sfida fizica
    1 point
  36. fiecare cu gusturile lui, cred ca ideea topicului era sa voteze fiecare ce prefera si eventual sa dea un argument pentru ceea ce a votat.si uite asa rezult ao discutie interesanta, unde afli multe lucruri noi, competitia duce al excelenta, zice asi hitler cand le dadea bani si al mercedes si auto union(mai tarziu devenit audi), le-a dat bani sa faca masini de curse care bateau totul in calea lor. normal ca nevoia iti docteaza al urma urmei motorul ep care il vei alege, trebuie sa fii un extraordinar dobitoc s aiti iei M5 sau M3 sau ditamai hardughia de X5 sau 6 M doar ca sa mergi de la semafor la semafor si sa atunci viteze de peste 80 kmh o data al cateva si aia numai pentru cateva momente,in oras nu e nevoie decat de 100 cai. orice e peste e prea mult, dar daca faci mixt, poate mia mutli km in afara cu viteze mai mari, nu merita sa iei un motor mic, pur si simplu placerea condusului nu merita strica pentru compromisul ca faci mai putin de jumate de km in oras,iar bmw inseamna 6 cilindri in linie infata conectati al rotiel de spate. acuma fac si ei motoare cu 4 foarte bune, chiar excelente, fiindca asat se cere, nu trebuie sa fim snobi si inchisi la minte, traim intr-o lume in schimbare, personal ce bmw mi-as permte ar fi e36, la care nu as vre aun motor decat cu 6, la cele ami noi mi-ar placea un diesel de 200 cai si 4 cilindri, dar sa fie seria 3 nu seria 1. nu trebuie sa fim fixisti, doar motoare cu 6, ca ajungem ca americanii, care nu stiu ce e ala motor diesel cu 150 cai 2l si 4 pistoane, ei nu inteleg asa ceva, ii depaseste intelectual,motoarele bmw au fost tot timpul bune si vor fi, daca mie imi palc 6 linie, nu inseamna ca oricui trebuie sa ii placa,altul prefera 4 altu 8, altul are 12 si isi permite si nu vrea altceva. ceea ce conteaza e ca acest topic ar trebui sa fie un vot plus o motivare pentru vot, eventual o parere despre cele 2 variante in cazul in care respectivul a condus ambele si care i se par emai bun
    1 point
  37. ca si fapt divers am o masina cu 4 linie, pe viitor sper s afie ceva 6 linie diesel sau gpl la cat e pretul acuma nu imi permit, daca imi voi permite va fi ceva mai tare, tractiune spate si seria 5 e39,preferabil, momentan opel vectra a 2.0 merge bine, trage, motorul e bomb proof, daca ai fitre si ulei nu prea aia ce sa nu poti repara la el ieftin si destul de usor. nu voi incepe sa dau date despre putinele liniute care le-am facut, treaba cu liniutele e de domeniul trecutului pt topicul asta, pentru mine la o masina nu conteaza asa mult pe cine va face al liniuta, conteaza ceea ce simt cu fundul cand stau pe scaun, am refer la ruliul caroseriei si la ceea ce simt in volan, feedback-ul pe care mi-l ofera masina, si aici pot spune ca bmw ofera asa ceva de f mult timp. am avut un urs 318 care a fost rasturnat prin anii 90 facut apoi la loc, ruginit vai si amar, dar lua curbele cum ii ziceai tu, daca aveai putina viteza imediat simteai ca vrea sa se joace. cand bagam cricul sub prag(avea cateva locuri unde puteai baga cricul si nu era gaura) ridicam putin fata si apoi se ridica spatele, avea sasiul f rigid, chiar daca lonjeroanele erau varza. bmw are in fata un motor cu 6 pistoane in linie, directie pe rotiel de fata, tractiune pe spate, si frane pe toate 4 :) , e retea bmw,chestia asat ii obliga sa faca sasiuri rigide si care pot fi conduse sportiv, niciodata un sasiu cu motor in fata nu va fi asa,decat daca cineva se chinuie f mult, de aceea un seria 5 e mai greu ca un passat,un seria 3 ca un jetta,niste material in plus. diferenta se ved eis in preturi, proiectarea e ami complexa, sasiul cu tractiune spate e supus la torsiune si al plecariel de ep loc pe cand cel cu tractiune fata, va invarti o roata sau va misca volanul(torque steer), cel mai elocvent exemplu sus muscle car-urire de la americani care puteti observa se inclina intr-o parte cand pleaca lansate, in partea opusa sensului de rotatie al volantei.cat despre alegerea fiecarui, nu putem mereu sa facem alegeri doar cu sufeltu, ca atunci am trai in curu gol :twoup:
    1 point
  38. o sa dau un exemplu pser destul de relevant, motorul cu 4 cilindri e ca impinsul la masina, te duci in spatele masinii impingi cu piciorul drept si ti-ai intins picioru cu totul, ai ajuns la capatul crusei, apoi pui in dreptul piciorului drept pe cel stang si impingi iar, daca ai picioare turbo e usor, sau daca ai masina usoara, dar daca pui piciorul stang un pic mai in spate si nu te spuci sa impingi in el doar cand ai intins celalt picior, ci impingi inainte, si pe langa asta mai ca sa fii precum unui motor cu 6 in linie, ar trebui sa mai ai un prieten olog sa impinga si el cand esti cu stangul aproape intins, nu e mai usor sa impingi cu un picior si inainte sa ai piciorul intins sa il pui si pe celalt picior la lucru, exact asa functioneaza motorul L6, are pulsurile d eputere unul dup aaltul INTERCALALTE, nu va crapa, va fi echilibrat si se va tura repede, si nici nu va consuma mult, daca esti rezonabil si nu intinzi coarda :twoup:
    1 point
  39. ionut scumpule nu ai inteles nimic din tot topicul asta.motorul de ep 123d e diesel de 4 pistoane, cu 2 turbine 204 cai si 400 Nm, nu e rau.dupa cifre ar trebui sa spunem ca un motor mai mare cu 50% ar trebui sa aiba exact cu 50% mai multe "chestii", intr-adevarmotorul N55 (benzina) are 306 cai si tot 400 Nm, dar pe seria 1 scaote 4.6 s pana al 100, dieselu face 7 s.si N55 are 2 turbine si sunt sigur ca e capabil de mutl mai mult,daca vrei doar putere iti ceva mercedes brabus, sau daca tii la 4 cilindrii iti iei un motor turbo din anii 70 80 de la bmw, cand scoteau 1500 de cai din 1500 cmc,tineau caor 3 sau 4 ture de pista, dar aveai cai multi.ca sa te tina un motor cu 4 cilindri nu pea il poti face mai mare de 3 l si sa reziste la 8000 rpm prea multi km, s-ar crapa blocul sau virbochenul, pe cand un motor cu 6 il poti face de 3500,3800 si sa te tina 9000 si sa scoti din el 1000 cai fara sa crape, de fapt daca este bine gandit, si are ungere, bineinteles piesele interne din alt aliaj, blocul nu va crapa, in cel mai rau caz vibrochenul se va torsiona, dar asta in cazul motoarelor vechi, cele noi profita de pe urma progresului metalurgiei si sunt mai rezistente.iar timpii de la 0 la 50 nu sunt f relevanti, nici 0 100, aici conteaza derenta puterea si cel mai mult greutatea,o masina mai usoara va accelera mai repede ca una grea, asta iti garantez eu, in cazul in car enu stiai. si daca donule ionut ai avut v8 si ai trecut pe L6 de ce spui ca motorul cu 4 e mai bun? daca bmw vroia sa faca o amsian pentru curse ep linie dreapta cum sunt ceel americane care nu iau curbe, punea un motor mai mare, sau mai multa putere snite roti f late pe spate, si rezolvau problema, pt ei conteaza cum se conduce o masina, un motor cu L6 e ami elastic, si se tureaza mai repede, are o curba d eputere mai lina decat unul cu 4. iti dau un exemplu, la moto gp se folosesc motoarele cu 4 cilindri, cu designul clasic al vibrochenului in plan drept, yamaha a experimantat si apoi a pus in folosint aun alt design in cruce, si foloseste niste contragreutati si un ax de echilibrare special tocmai pentru a elimina acele pulsuri de putere care vin al motoarele cu 4 cilindri, la automobile nu foloseste nimeni planul in cruce al vibrochen, toate motoarele au planul drept si au axele de echilibrare, restul tine de imaginatia producatorului cata putere vrea sa ii puna si cat sa ceara pe acel motor. motoarele cu 6 cilindri nu au mai avansat de cativa ani incoace, fiindca nu sunt asa folosite precum cele cu 4 care sunt folosite in peste jumatate din amsinle produse anual, apoi vin v8 de la americani, mercedes, bmw, audi, ferarri si restul care mai fac, v6 si apoi L6. bmw sunt sigur ca va folosi in viitor tehnologie de pe motoarele v8 de la m3 si v10 de la m5 e60 si atunci s avedeti motoare cu 6 linie, cu toate ca acuam se orienteaza sa le mai reduca putin consumul, oricum un motor cu 6 e mia rafinat decat unu cu 4 linie, cel cu 6 poate fi diesel cu cursa lunga si se poat etura, daca ar fi pentru aceiasi cursa motor cu 4 linie ar crapa blocul sau ar trebui facut sa aiba aceiasi greutate ca si cel cu 6 dar mai put ina putere si mai putin cuplu. va rog colegi de forum incetati cu liniutele si sprint de al 0 la 100, castiga ariel atom si gata, viteza maxima castiga veyron ss, sa vorbim despre alte aspecte alte masinilor si ale condusului si sa revenim la ideea topicului
    1 point
  40. iti dai seama ca nu paote fi la fel consumul, poate consumul specific, adica grame de benzina per kw pe ora, nu poate un motor de 3000 de pe seria 7 sa consume cat un 2000 pe seria 3, e chiar culmea :twoup: dar cred ca ceea ce vroia respectivu de pe acel forum sa zica, e ca nu creste f mult consumul raportat la cilindree si putere,nu creste proportional.la urma urmei raportul stoichiometric pe care il urmareste calculatorul este 14.7 parti aer(grame) la 1 parte (grame) benzina, logic va creste putin consumu,motoarele functioneaza ca niste pompe, trag aer in ele si apoi il expulzeaza afara cu presiune,dar raportul aceasta se modifica atunci cand motorul e in sarcina, aici va creste consumul mai mult la un motor mai mic fata de unul mai mare, care va avea un consum relativ cnstant indiferent ca merge cu 120 sau 150, pe cand un motor mic pentru acelasi lucru va fi in sarcina mult mai mare, si implicit si consumul va fi mai mare. la 120 poti avea 10% consum la motorul de 2000 si 11% la cel de 3000, dar la 150 cel mic va consuma 15 sau 16%( rezistenta aerului creste cu patratul vitezei,deci poate sa fie dubla rezistenta la inaintare) iar cel de 3000 14,5 sau 15%.sarcina nu trebuie sa fie neaparat rezistenta al inaintare cum am dat eu exemplu, poate fi acceleratie in cazul depasirilor, incarcatura, urcare in rampa,tractare remorca... etc. intr-adevar motorul cu 6 are problema cu racirea, dar compenseaza prin rafinament, oricum motorul e testat de ingineri, nu e facut de femeia e servici, si daca exista o garantie si un interval de servici dat de producator, e clar ca acel motor nu se va strica mai repede daca intretinerea este facuta la timp,ma refer ca nu vor ceda internele. pot exista si exceptii.restul pieselor, nu sunt facute de bmw, iar ei se bazeaza pe garantia oferita de producatorul lor, debitmetrul este bosch si bosch l-a testat si retestat si a zis ca tine 5 ani fara probleme in consitii normale de exploateare( nu intra apa, nu este supus loviturilor,etc) atunci bmw il ia, garantia bmw fiind ipotetic 3 ani,sau x nr de km, daca pica debitmetrul ei il trimit inapoi la bosch care il schimba, e clar. fiecare piesa care nu este facuta d ebmw are la randul ei garnatia al producatorul ei, ce tine de bmw in general este fiabil.
    1 point
  41. relu zice foarte bine . O sa pun 2 imagini cu niste arbori de L6 si de V6. Cea din stanga e de L6. Uitativa cu atentie la forma lor. Imaginativa ca se rotesc cu cateva mii de rpm... care e mai echilibrat ? Forma lor zice totul. Asta e echilibrul secundar. Echilibrul primar vine din faptul ca la L6 pistonul 1 e oglinda cu 6, 2 cu 5, 3 cu 4. Asta in permanenta. Echilibrul primar este prezent si la alte configuratii, V8 de exemplu sau L4. Dar numia configuratiile de mai sus au aceste 2 echilibre perfecte in mod nativ. L6 are si el bubele lui. Unul din ele este modul in care se face racirea. pana junge apa prin blocul ala lung cat china, de la cilindrul 1 la 6 , pe la 4 deja e fierbintica. Cand ajunge la 6 abia mai e capabila sa raceasca. asta se poate vedea f usor la schimbul de bujii de exemplu. Uitativa cu atentie la bujia de la cilindrul 6, arata intodeauna cel mai rau dintre toate. Eu pe cilindrul 6 il numesc "orfanul". La bmw e calcaiul lui Ahile. Garnitura de chiulasa pe acolo se va topi, missfire cel mai des acolo o sa ai si daca o sa ajungi sa schimbi motorul la 6 uzura e cea mai mare.. Asta se poate rezolva cu 2 circuite de racire dar bmw nu are, ca in pretul al premium nu intra asa ceva. Oricum sunt destul de durabile si asa.. pica multe la BMW dar internele in general sunt f durabile..
    1 point
  42. nu sunt doar 3 modele de masini cu motoare L8, au fost mai multe, despre motoarele astea cred ca putem vorbi la timpul trecut, nu se mai fabrica de multa vreme, mercedes au pus pe slr gulwing, adic gulwing-ul de curse,bugatti type 69, alfa romea 8c, dusenberg folosea asa ceva, oldsmobile ami folosea, sunt (au fost :twoup: )mai mutle masini cu asemenea configuratie, boxer 12 nu cred ca se mai fabrica, cred ca cele ami cunoscute autovehicule care l-au folosit sunt ferarri 512, testarosa, porsche 917 monstrul de 1600 de cai, s-a folosit si in formula1. motoarele B4 sunt mai bine echilibrate decat orice alta configuratie de 4 cilindrii, da rnu scapa de problema clasica pentru o astfel de configuratie, pulruile de putere nu se suprapun, cum spunema si ami devreme, pistonul urca mai repede pe masura ce se apropie de punctul mort superior,fapt care duce la vibratii sus-jos de 2 ori per rotatie de vibrochen, tocmai acesta fiind motovul pentru care axele de achilibrare se invart cu o viteza de 2 ori ami mare ca a vibrochenului si in sens opus
    1 point
  43. da exista, mercedes gulwing slr folosea un motor cu 8 in linie, alfa romeo 8c, bugatti type 59, multe masini americane mai vechi. americanii au inceput sa folosesc v8 fiindca nu aveau loc pe lungime :twoup: sa bage unul cu 8 in linie, asa s-a pricopsit legendarul corvette cu motor v8. in prezent nu s emai folosesc, unul din motive e ca apare oscilatii f mari, vibrochenul si axul sau axele cu came tind sa se torsioneze, iar pentru a anula oscilatiile motorul are is in fata o greutate asemanatoare volantei, dar si aceasta configuratie este echilibrate perfect, iar motoarele americane vechi aveau un ralanti f jos, 300 rpm.
    1 point
  44. multumesc Domi, echilibrat este L6, L8, V12, V16, B6 restul configuratiilor nu mai conteaza fiindca nu se monteaza pe masini. cr6 e de fpat un v6 cu unghiul dintre cilindri de 15 grade, imi pare rau nu stiu nimic despre fiabilitatea motoarele v6 volkswagen.noi discutam de bmw si motoarele bmw deci 6 linie peste 4 linie, daca e sa gandim ca un pasionat, dar bmw nu poate s afaca numai cu pasiune ci trebuie sa faca compromis cu cheltuieli si mai foloseste si motoare cu 4 cilindri
    1 point
  45. echilibrate dinamic sunt L6 si multipli lui.La auto nu prea apar dar la vapoare de exemplu sunt si L36.. La V ala echilibrat e doar V12, practic ai 2 x L6 in unghi pe acelasi arbore. La boxer F6 are echilibru perfect, atat primar cat si secundar, ca si L6.
    1 point
  46. inca un coleg forumist, care e de acord ca motoarele cu 6 pistoane ofera o alta senzatie al condus, si au un rafinament aparte,plus ca mereu vor fi mai puternice decat cele cu 4 cilindri, fiindca sunt mai mari :twoup: despre fiabilitate consum si alte chestii, aia tine de fiecare producator in parte, de banii investiti in dezvoltarea si testarea motoarelor.la urma urmei pentru mine un motor nu inseaman ca nu e fiabil daca pica debitmetrul sau pompa de benzina, nu e fiabil daca se supraincalzeste des, asta ar indica o eroare de proiectare, daca papa ulei, daca in 3 ani prajeste garnitura de chiulasa sau incepe sa piarda ulei pe al garnituri, daca are un consum are pentru ceea ce ofera, ex: 12% pentru 100 cai, am dat un exemplu ipotetic, daca pica piese interne ale motorului aia insemna lipsa de fiabilitate la un motor.cum spuneam si ami sus, motorul 6 in linie ar eun rafinament aparte, oricat de echilibrat ar fi un motor in 4 cilindri nu va fi ca unul cu 6 in linie, pulsul de putere tot la fel va veni, atat ca nu se vor mai simti vibratiile si oscilatiile, dar puterea tot in pulsuri va veni si nu na veni constant precum la un 6 linie. am vazut ca apare o discutie noua benzina vs motorina,intradevar in viitor cred ca motoarele pe benzina vor fi pentru entuziasti si pasionati si pentru motorsport, unde e nevoie de raspuns rapid al motorului, dar in rest pe sosea motorina va face legea, fiindca are un cuplu mai mare, putere se poate face, si va consuma mai putin, lucru la care trebuie s ane gandim pe viitor, plus ca emisiile sunt mai mici la diesel.dieselul e viitorul, pana cand va fi depasit la randul lui de motorul care va merge numai pe aer :), cele benzinza eu personal le vad convertite pe gaze naturale, alcool, dar benzina ca si comsubtibil al viitorului, nu prea cred, are zilele numarate. am dezvoltat prea multa tehnologie ca sa mai depindem de benzina, singurul avantaj al motorului pe benzina fiind ca era simplu de construit, pe cand motorul diesel abia de 15 ani a inceput sa aiba o dezvoltare mai serioasa, in ani 60 mercedes a pus un diesel pe o masian mica pentru prima oara, motorul pe benzina avea deja 70 de ani experienta pe masina, abia acuam vedem adevarata valoare a motorului diesel, cand tehonologia ne ajuta f mult, injectie directa, turbine cu geometrie variabile, intercoolere, galerii de admisie variabile, injectoare piezoelectrice si calculatoare pentru motoare care le depasesc pe cele care proiectau masinile de acuam 15 ani. la noile motoare diesel injectia de motorina are loc de mai multe ori pe ciclul de detenta si imd inainte de punctul mort superior, deci se injectieaza motorina cand deja a avut loc combustia, arunci motorina in foc cu alte cuvinte, de aia sunt asa silentioase si consuam asa putin, iar turbina cu gemoetrie variabila face lag-ul sa fie ceva de domeniul trecutului, iar pentru cate are nevoie 95% din populatier globului de masian dieselul e viitorul,acei 5 % ii consider cei care sunt pasionati si [se conduc sau piloteaza] spre deosebire de cei care doar [se transroprtai][/i]. facem unsondaj in topic, cati dintre voi treceti de 4000 rpm cu masina cand mergeti al lucru sau in vacanta, va scartie rotile al fiecare curba la valea oltului sau pe transfagarasan, si iesiti la deparaje cu masina, sunt sigur ca nu voi primi mia mult de 3 raspunsuri afirmative sincere, deci dieselule viitorul. si dieselul porinde viteza, are cuplu, se tureaza repede, atata ca nu merge la 7000 rpm, dar in viitorul apropiat sunt sigur ca vom ramane uimiti cu totii despre noile tehnologii. un coleg zicea vreo cateva randuri ami sus de motorul de pe s250cdi , motor cu 4 cilindri in linie diesel de 2143 cmc 204 cai si 500 Nm, diesel biturbo si o presiune de aproape 3 bar, la diesel exista vaantajul ca se paote baga mult aer in motor si putin motorina. in inceheiere la dezbaeterea disel vs benzina care am observat ca incepuse pe forum, dieselule viitorul, si ca motor si ca si combustibil, benizna nu va mai avea mult de trait, motorul va mai trai, s anu uitam , henry ford proiectase model T sa mearga pe alcool, si motorul otto merge si pe gpl sua alte gaze, cu o eficienta mai mica decat a dieselului evindet, dar cu costuri de productie mai mici
    1 point
  47. e vb de motorul de 2.2 cu 204 cai si 500 Nm, un motor exceptional, nu am zis ca motoarele cu 4 nu sunt rafinate, pot fi facute sa fie asa, dar cel cu 6 cilindri, si cel cu 5 sau cu 3, prin simplul fapt ca pulsurile de putere vin in momentul cand pistonu este la punctul mort superior si exact in momentul in care are loc accelerarea miscarii bielei, cand pistonu ajunge sus, ori jos, adica in capat, pistonu va incetini, iar biela se va misca in lateral mai repede decat atunci cand este la mijlocul cursei, de aceea au contragreutatile alea mari ep vibrochen si axele de echilibrare, daca te uiti la o ascutitoare de aveo vezi ca nu misca deloc motorul la ralanti, sau la un bmw de 2000, sta nemiscat motorul, pe cand cele vechi fara axe au tendinta sa oscileze. va rog pe toti care nu sunt de acord cu mine, sau si pe cei care sunt is vor sa se mai mandreasca inca o data cu motoarele bmw :twoup: cautati pe google clipul in care testeaza un baiat motorul v12 de pe un seria 7 E32, pune o moneda si sta moneda in picioare pe motor, ala e rafinament in cea mai pura forma,o moneda care sta in pozitia drept pe un motor pornit. acel tip de motor este echilibrat dinamic perfect, va recomand o sa ramaneti uimiti
    1 point
  48. cat tine de fugit, un motor cu 4 cilindri mai puternic decat unul cu 6, pus pe o masina cu greutate similara normal ca va face masian respectiva sa mearga mai tare decat cea cu 6,un s2000 va fugi oricand mai tare ca un e46 de 2500. la urma urmei viteza si acceleratia tin de putere, cuplu si greutate, bineinteles si de aderenta, dar nu cred ca topicul se referea la asta. se referea la diferenta din motoarele cu 4 pistoane si cele cu 6, rafinament, consum, placere de condus, la urma urmei un bmw e facut si testat sa ofere o placere de condus, ei s ebazeaza pe conceptul de "driver's car" masini orientate catre sofer. cum spunema si mai devremebmw are un trademark, ceva unic pentru ei, motoarele cu 6 in linie, ceva ce ia facut fainmosi, vedeti si seria 5 F10 are un singur motor cu 4 cilindri, un diesel pe 520d, iar pentru restul gamei d motoare 6 in linie si un v8. au inteles ca o masina premium nu poate folosi un motor cu 4 pistoane, nu ofera aceiasi cusba de putere ca unul cu 6 in linie.daca tot faci o masina mare macar pune sub capota un motor mai mare, oare cum ar fi un seria 7 cu un motor rotativ cu turbo pus intr-un colt sub capota? sau cu un motor cu 4 pistoane fie el si de 2500 si 250 cai, pur si simplu nu ar oferi decat o haina, un bmw trebuie sa aiba si suflet, motorul cu 6 linie. eu am cicit ca toate modele bmw sunt testate in muntii din bavaria, de aici rezulta sportivitiatea modelelor, ca sa intre in productie masina trebuie sa satisfaca exigentele pilotilor, mai important sa nu se prapadeasca in vreo rapa sau sa fie f greu de condus, de aceea au ei o pasiune pentru motoarele cu 6 in linie, cand ai nevoie de putere la iesire din curba sa nu mia stai cu gandu si la motor sa vezi ce turatie ai, sa treci intr-o treapta mai jos ca nu ai destul cuplu daca incepe sa alunece spatele sa o poti redresa. motoarele cu 4 cilindri sunt pentru modele mai mici, unde spatiul este o problema, nu e nevoie de cilindree asa mare. nu veti vedea nici o data o masina cu motor 6 linie si tractiune fata, si daca ascultati cum suna un motor 6 linie cand se tureaza si unul cu 4 linie, o sa recunosti apoi tot timpu sunteul unui 6 linie, are un sunet mai inalt si e continuu, nu are pauze. cei care nu cunosc bine cum functioneaza motoarele ii sfatuiesc sa arunce un ochi la camioane, buldozere, aproape toate au motoare cu 6 in linie, puteau sa puna un motor v8. motorul cu 6 in linie ofera un rafinament pe car eun 4 linie nu il are. eu am masina cu 4 linie, intentionez in viitor sa fie 6 linie, probabil e39 525.
    1 point
  49. sunt siguri ca cei care cunosc cum functioneaza un motor si ce sunt alea echilibrari dinamice nu s-au obosit sa posteze prea mult, un motor cu 6 in linie nu are nevoie de contragreutati sa fie echilibrat, impulsul sau de putere fiind urmat la doar 120 grade rotatie vibrochen de alt impuls, nu la 180 ca al 4 in linie, fiindca in momentul in care pistonu este sus sau jos, ma refer la punctele moarte, are loc o accelerare a miscarii arborelui.de aceea 4 in linie au contragreutati mari pe vibrochen si axe de echilibrare care se invart de regula cu de 2 ori viteza arborelui cotit. un motor cu 6 linie nu are nevoie de echilibrare, pulsul sau de putere ffind urmat la 120 grade de un altul nu la 180 grade, adica nu in momentul in care pistonul ajunge la punctul mort, de aici rezulta o eficienta mai amre a motoarelor 6 in linie, nu au nevoie de axele de echilibrare si de volanta mai grea care amortizoeaza pulsurile in care vine puterea care consuma cativa cai putere, tradusi prin o accelerare mai lenta a motorului, o decelerare mai lenta si un consum mai mare si o temperatura mai mare fiind vorba de niste piese in miscare cu o viteza mare. asemenea motoarele v12 si v16 pulsurile lor de putere nu vin in momentul in care pistoanele sunt la punctele moarte, ele fiind echilibrate perfect. motoarele v8 si v6 nu pot fi echilibrate perfect fiindca au impulsurile de putere care la un moment dat vin 2 de pe aceiasi parte si au nevoie de axe de echilibrare si contragreutati mari si volanta mai grea, motorul v10 poate fi facut sa functioneze asemanator unui v12 avand insa avantajul de a fi mai scurt, prin reglarea ordini de aprindere, a unghiului dintre pistoan si a designului vibrochenului(vezi v10 care se tureaza repede Lexus LFA 0-9000 rpm in 0.6 sec), asemenea echilibrat perfect este si motorul 8 in linie dar acesta nu mai este folosit fiind f complex si lung. in final sa nu uitam ca tehnologia moderna a facut si motoare ca si cel de honda s2000, sa scaota o gramada amre de cai si motoare v8 de peste 9000 rpm cum e Ferrari 458. personal nu vad neaparat rostul unui motor de 2000 si 6 cilindri, cand stim ca bmw paote face un motor si de 2500 cu 4 pistoane si sa scoata 240 cai, cum e cel de pe M3 urs sau cel de 2000 si 190 cai de pe urs si asta acum f mult timp si fara turbo. se pare k bmw nunta la motoarele cu 6 in linie si pentru benzinare de 2000, pur si simplu pot face unul ami compact, mai usor, mai ieftin si mai simplu decat ar face unul cu 6.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.