Jump to content

mgi

Contributors
  • Posts

    2818
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    72

mgi last won the day on November 11

mgi had the most liked content!

About mgi

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    E90

Recent Profile Visitors

28461 profile views

mgi's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/15)

  • Contributor 2026 Rare
  • Haiduc Verificat 2025 Rare
  • Contributor 2025 Rare
  • Contributor 2024 Rare
  • Great Support Rare

Recent Badges

1.3k

Reputation

  1. Vrei sa-ti arat eu un telefon de la Samsung in care s-a umflat bateria pana a dezlipit capacul din spate? Sau un powerbank umflat pana a crapat carcasa din ABS? Nici telefonul, nici powerbank-ul n-au stat in calduri extreme sau in ger. Dupa cum spunea si Romulus, un powerbank n-are legatura cu o baterie de tractiune.
  2. Ba da, are. La BMW de la generația 5 e garantia 8 ani la baterie. Generațiile anterioare au 6 ani.
  3. Eu am încercat Bosch, OEM și Valeo. Dintre astea, Valeo au fost cels mai bune. Cele OEM au ținut mult mai puțin decât cele din fabrica
  4. Ce inseamna, mai precis, "am descoperit informaţii despre necesitatea schimbării bateriei"? A facut cineva o diagnoza? Daca da, care a fost rezultatul? Coduri de eroare?
  5. @Sorin_87 Eu iti recomand sa pui LL19 in loc de cele de mai sus, eu cu asta merg acum. @sskkaa La ultima generatie (TU2) de B58 (si cred ca si B48), BMW recomanda 0W12
  6. Știu asta. Dar dacă n-ai panouri, tot găsești un contact cu 1 leu /kwh
  7. Tot e solutie, pentru ca platesti cam 1 leu/kwh. Chiar si asa, daca luam cifrele de mai sus rezulta 30 lei/100km, adica 4 litri de benzina. As zice ca e bine pentru o masina de 2.5 tone care merge prin oras, nu?
  8. Au apărut și niște date referitoare la degradarea bateriilor. As zice ca lucrurile arata bine în concluzie https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/elektroauto/plug-in-hybrid-akku-alterung/
  9. Da, clar, un phev sh trebuie luat cu km putini dacă a fost mașina de firma, sau cu km mai mulți de la cineva care l-a întreținut cum trebuie. Altfel, schimb de ulei la 35k km și pornit motorul blana de la rece..
  10. mgi

    BMW X5 45e

    Nu stiu de rav4. Dar eu m-am urcat intr-o Toyota Prius generatia curenta si nu mi-a venit sa cred ce plastice avea inauntru. Cred ca Solenza pe care am avut-o acum 20 de ani avea plastice de calitate mai buna. Nu mi-a venit sa cred ca exista asa ceva intr-o masina de 55k euro. (Bine, stiu, si X3-ul curent are plastice absolut jenibile in interior, dar Priusul ala era ceva ingrozitor). Daca si Rav-ul e facut la fel, n-are niciun sens. O fi ea cea mai fiabila, dar trebuie sa-ti si placa sa mergi cu ea.
  11. Eu merg 3 zile din saptamana cu transportul in comun, in Bucuresti, din Drumul Taberei pana in centru. Mi se pare perfect folosibil. Da, la dus, dimineata, fac mai mult decat cu masina. Desi, daca as lua in calcul si timpul de cautat loc de parcare, probabil rezulta tot cam atat. La intoarcere cred ca e cam acelasi timp, e o coada continua din Victoriei pana pe Maniu.. Nu stiu daca in link-ul de mai sus era filmarea cu camera de bord, dar aici este: https://b365.ro/video-momentul-impactului-filmat-de-camera-de-bord-a-soferului-care-a-lovit-mortal-pe-o-trecere-de-pietoni-din-berceni-o-femeie-si-a-ranit-grav-copilul-din-carucior-582416/ fmm de nenorocit, el croseta prin trafic...
  12. Cred ca n-ai calculat ceva bine, mersul in sport consuma mai multa benzina decat modul hibrid normal. Da, iti mentine bateria incarcata mai mult, dar nu e eficient.
  13. Chimia e foarte importanta in cazul asta. Cresterile de viteza la incarcare s-au facut prin modificarea chimiei si structurii fizice a bateriei, de la o generatie la alta. De exemplu bateria cu incarcarea cea mai rapida de acum e LFP (Golden battery de la Zeekr), spre deosebire de majoritatea bateriilor din masinile existente pe strazi, care sunt NMC. Si chiar in cadrul aceleiasi tehnologii (NMC/LFP) sunt diferente de chimie interna si constructie. Statiile de incarcare se monteaza si ele pe baza unui proiect si au o putere maxima instalata. In teorie (desi la noi, in tara baietilor destepti si capuselor din energie, orice e posibil), aprobarile si instalarile se fac acolo unde "duce" reteaua. Daca treaba asta e facuta cu cap, nu dai jos reteaua ca incarci masina. Mai ales ca energia din retea nu se "termina", sistemul e conectat cu tarile din jur.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.