Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

phunctionist

Contributors
  • Posts

    80
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

phunctionist last won the day on February 28 2024

phunctionist had the most liked content!

About phunctionist

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    BMW G31 520d xDrive 2018

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

phunctionist's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/15)

  • Conversation Starter Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Collaborator Rare
  • Dedicated Rare

Recent Badges

92

Reputation

  1. https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/social/accident-mortal-in-valcea-doi-tineri-au-ars-de-vii-dupa-ce-masina-in-care-se-aflau-a-luat-foc-3304409 Seria 6 F13, posibil chiar ceva M, dupa model janta si latimea rotii. Doua scursuri care au primit ce meritau, din fericire n-au mai luat si pe altii cu ei.
  2. @ovy318i daca te referi la cele doua actuatoare - banuiesc ca da, asa pare din video; din pacate, eu nu am avut cum sa verific, cand am descoperit treaba asta, piesa noua ajunsese, era deja montata iar cea veche aruncata.
  3. Din cate inteleg, da, pentru ca semnalul pleaca de la cele de jos catre cele de sus. Dar, practic, poate fi o combinatie de 1 dintre ele stricate sau AMBELE stricate. Probabilitatea este foarte mare ca, daca cele de jos sunt stricate, sa se arda si actuatorul la cele de sus, aparent asta pare sa fi fost cazul meu.
  4. Dupa lupte seculare care au durat vreo 3 saptamani, am reusit sa rezolv problema. Din pacate, am tras paiul scurt - simpla schimbare a actuatorului de la grilele superioare nu a fost suficienta, a trebuit sa schimb si grilele inferioare. Tot internetul spune ca e o piesa care trebuie schimbata complet - GRESIT! Pentru mine a fost prea tarziu, primisem deja piesa dar poate ajuta pe altcineva: grilele inferioare, dupa demontare de pe masina, se pot repara prin simpla deschidere a cutiutei centrale si inlocuirii aceluiasi tip de actuator ca si la grilele superioare. Chestia asta diminueaza mult costul reparatiei: un actuator este aprox 370 lei iar grilele inferioare ca un intreg sunt aprox. 1000 lei. A se vedea filmuletul acesta (aparent facut de un roman) - de la minutul 18:00: link
  5. Momentan, singurul update pe care il am este ca cei de la BMW Romania m-au trimis la cei din Germania, iar cei de la reprezentanta din Germania de unde am luat masina mi-au spus ca in Europa nu se aplica garantia extinsa din SUA. De ce? Dumnezeu stie, in mod cert piesele sunt identice. Om fi noi mai fraieri... Atasez si cel mai recent buletin service pe care l-am gasit pe tema asta, poate are cineva mai mult noroc decat mine. (B01 12 19 revizia 7 din 07.06.2023). Intre timp am comandat actuatorul si o sa ma apuc sa-l schimb cand soseste. B011219.pdf
  6. Salutare. De ceva vreme am observat ca au ramas deschise grilele de la radiator (atat cea de sus de pe capota cat si cea din bara, de jos). Din pacate, nu am avut nici o eroare in bord. Dupa ce am facut o diagnoza cu ISTA+, au reiesit urmatoarele coduri de eroare: 279B00 : Radiator shutter, activation: Electrical fault 32C300 : Bottom radiator blind, plausibility: Control deviation. Am facut putin research pe net. Prima eroare poate indica o defectiune la actuatorul grilei superioare. Din pacate, a doua eroare nu am mai gasit-o la altii insa, am gasit ca grila de jos e actionata tot de cea de deasupra - dupa capul meu, “control deviation” nu pare a fi ceva catastrofal, dar poate nu e corect ce cred eu. Am gasit actuatorul cu pricina, are cod 51749854640 si pare relativ usor de schimbat. Pe la reprezentante si serviceuri pe unde am intrebat, trec direct la varianta de schimbat tot reperul, ceea ce devine costisitor. Nu am o problema cu ideea de a schimba reperul (sau chiar pe amandoua) DACA CHIAR E NEVOIE, insa: 1. In SUA, pentru reperele astea, a fost extinsa garantia la 15 ani 2. Tot pentru SUA, producatorul a emis o informare de service (atasata), prin care in prima faza trebuie incercata schimbarea actuatorului. Acestea fiind zise, intrebarile mele sunt urmatoarele: 1. A mai intampinat cineva codul de eroare 32C300 pentru grila de jos si daca da, ce inseamna mai exact? 2. A schimbat cineva, in reprezentanta, la o masina iesita din garantie actuatorul sau unul dintre repere pe presupusa garantie extinsa? (Nu mi-e clar daca si in europa se aplica, asa ar fi frumos dar…) 3. A schimbat cineva in regie proprie sau la un service DOAR actuatorul si ma poate ajuta cu ceva info, sfaturi, etc? Precizez din start ca NU vreau sa anulez aceasta functionalitate, sunt ferm convins ca are rolul ei, de care ma bucur de ex cand sunt temperaturi joase - motorul sta cald mai mult timp dupa oprire (e doar un exemplu, banuiesc ca sunt si alte beneficii, aerodinamice de ex.) Daca mai sunt si alte pareri/idei/informatii pe subiect - va rog sa adaugati din experienta voastra. Multumesc. MC-10165284-9999.pdf
  7. De putin timp am observat ca sta atarnata protectia asta la bascula stanga spate iar vinovat pare a fi unul dintre cele doua suruburi de prindere. Ea se tine intr-o urechiusa de plastic si celalalt surub, nu cred ca o s-o pierd dar as vrea s-o fixez la loc. Stie cineva de unde as putea lua un astfel de surub, fara sa trebuiasca sa inlocuiesc toata protectia? Mersi.
  8. In primul rand, rog un moderator sa mute cele de mai jos in cazul in care deja exista un topic asemanator - eu nu am reusit sa il gasesc. Hai sa aratam aici ce BMW-uri mai putin comune am vazut pe drumuri. Incep eu cu cateva vazute in ultima perioada. Unul dintre cele doua M5 CS pe care le-am vazut inmatriculate in Ro: Un Alpina B7 - pacat ca setul de iarna era cu jante non-Alpina, foarte frumos in rest: Un rar Alpina B3 3.3 Touring Cineva si-a adus un frumos 635 CSI: Un B3 Biturbo de la bulgari: Din pacate, aici cred ca e vorba de o copie Alpina B3, din cate stiu stemele nu se inlocuiau; dar in rest o executie foarte frumoasa si nu tocmai ieftina, sunt sigur: Puneti si voi “capturile” voastre.
  9. Acu depinde si de buget. Eu am luat cele de iarna, complete, SH de la Premium Wheels Pitesti, ii gasesti si pe OLX. Nu am avut probleme cu ele. Mai gasesti pe OLX si la alti selleri, inclusiv persoane fizice dar dpmdv trebuie vazute la fata locului inainte sa le cumperi. Dpdv anvelope, eu in general merg pe Continental, am testat cam toata gama. Masina a venit cu EcoContact - avand in vedere ca nu dau tare in ea, sunt mai mult decat suficiente. Altfel, echilibrate mi se par Premium Contact, eu ma uit in special la franare si stabilitate pe ud, ca acolo e marea diferenta intre anvelope. In combinatie cu 619-urile, o anvelopa non-runflat ar rezulta o roata de sub 20kg.
  10. Parerea mea e ca unele masini se preteaza mai mult la jante aftermarket altele mai putin spre deloc. In special limuzinele mai putin, fiind si cazul G3x. Mi se pare mult mai frumos look-ul original iar la G30 chiar ai de unde alege din catalogul cu optiuni. Mie imi plac f mult Style 619 (18 inch), mi se par elegante si au un mare atuu - sunt foarte usoare, sub 10kg una, fiind si singurele forjate dintre cele originale pentru modelul asta (de notat ca sunt comune cu seria 7 G11). Eu dupa astea ma uit de ceva vreme si se pot gasi si la preturi acceptabile.
  11. Ia un bidon de 10L de pe emag, e vreo 140 lei varianta “original BMW”. Vezi ca mai sunt discutii pe forum cu rezervoare schimbate pe bani multi - nu e locu unde sa te zgarcesti, dai un pic mai mult pe asta dar stai (relativ) linistit. In bord nu iti zice cu cat sa alimentezi? Chiar si aia e o cifra aproximativa, eu am reusit sa bag un bidon plin de 10L cand imi scria ca mai pot baga 8L. Dar e un bun punct de plecare.
  12. 2TB vine automat cu padele dar mai exista si optiunea intermediara numita 2TE - transmise automata (normala, nu sport) cu padele. Fix asta o am eu. 205 - standard, fara padele 2TE - standard, cu padele 2TB - sport, cu padele. optionala doar pe anumite modele si standard pe M550 Din discutiile de pe net, inteleg ca e vorba doar de diferente software intre cele 2 transmisii, fara diferente fizice.
  13. A reusit cineva sa activeze pe G30, cu Bimmercode, optiunea 2TB - Sport Automatic Transmission? Tot citesc pe net si dau de informatii contradictorii. Ba ca ar merge, ba ca doar cu E-sys. Dpdv hardware, am ce trebuie, adica padele la volan.
  14. Salut @michidutza. Am facut si eu ceva similar, in sensul ca am activat "ceasurile" Alpina cu Bimmercode pe un dispozitiv Android, n-am mai avut acces la dispozitiv (deci nici la back-up-uri) si am ajuns la concluzia ca nu imi plac. Eu am rezolvat luandu-mi inima in dinti si intrand in expert mode in Bimmercode. De acolo am putut sa activez inapoi ceasurile traditionale. Daca nu te simti increzator, mergi la cineva care se pricepe cu Esys, cum a sugerat colegul mai sus.
  15. 2000 de lei m-a costat pe mine la FRK in octombrie 2022 cu kit ZF.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.