Jump to content

schimbare simeringuri supape


Recommended Posts

Eu n-am zis ca nu le pot schimba si fara sa dau jos chiulasa.

 

Scula speciala pentru operatiunea asta nu a fost deloc scumpa:

 

http://www.ebay.com/itm/Engine-Overhead-Valve-Spring-Remover-Installer-OHV-OHC-Compressor-Tool-Kit-Set-/380706888292?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item58a3e61a64

 

Faza e ca pentru a ajunge sa scoti simeringurile oricum trebuie sa dai jos o gramada de chestii printre care si axele cu came.

Pai daca ai dat jos axele deja e foarte simplu sa dai jos si chiulasa.

Singurul dezavantaj pentru client e ca trebuie sa plateasca si o garnitura de chiulasa.

Eu il vad ca pe un avantaj pentru ca elimini o piesa care poate pica oricum cand ti-e lumea mai draga.

 

Daca tot dai 800 lei pentru chestia asta, eu zic ca esti mai destept daca schimbi si garnitura de la capacul culbutorilor, garnitura de chiulasa si planezi chiulasa. Cand cei de la service o duc la planat se verifica si supapele, iar daca este nevoie acestea sunt rectificate.

Sunt cateva milioane in plus care pot cantari foarte mult.

Chiar acum am in atelier un E39 diesel caruia i-a picat garnitura de chiulasa tocmai cand proprietarul se intorcea de la mare.

Daca ai de schimbat simeringurile de supape trebuie sa te gandesti ca motorul are ceva uzura, deci mai bine dai un pic mai multi bani.

Eu asa as face. Inclusiv as schimba intinzatorul si patinele de la distributie daca tot desfac atatea.

La toate N42-urile si N46-urile la care am umblat, mai putin un N46 de cam 100 000 km al unui client, toate lanturile erau destul de slabe din cauza intinzatoarelor. Daca lantul e slab, e doar o problema de timp sa te trezesti ca se rup niste bucati din patine, iar apoi iti va tremura masina rau la rece.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Omul avea in momentul acela un N42 pentru treaba asta, si am fost martor la plecarea lui de acolo :) chiar nu mai scotea nici picatura de fum :) so...

 

Si app schimba semeringurile fara a demonta chiulasa, sau daca clientul cere cu demontare...

Sincer eu in cate service-uri am fost din majoritatea plecam cu acel sentiment (se putea si mai bine), va spun ca baiatu asta m-a lasat placut impresionat :)

Cat despre recomandare, fiecare isi face masina unde vrea/crede ca este mai bine (un lucru absolut normal)

Iar cat despre manopera ;) este foarte accesibil.

Link to comment
Share on other sites

Service Premium, sunt aproximativ de acord cu tine in legatura cu ce ai spus. Mai mult, nu vreau sa intru in polemici. Poate la un moment dat voi avea nevoie de serviciile tale. O ĂŽntrebare am, totusi: ai schimbat la vreun N42 (46) simeringurile FARA a demonta chiulasa? Bineinteles, cu rugĂŁmintea ca vreun coleg sa confirme.
Link to comment
Share on other sites

Service Premium, sunt aproximativ de acord cu tine in legatura cu ce ai spus. Mai mult, nu vreau sa intru in polemici. Poate la un moment dat voi avea nevoie de serviciile tale. O ĂŽntrebare am, totusi: ai schimbat la vreun N42 (46) simeringurile FARA a demonta chiulasa? Bineinteles, cu rugĂŁmintea ca vreun coleg sa confirme.

 

Am schimbat simeringurile fara sa demontez chiulasa la N46. Practic e acelasi lucru. Era un client cu un E90.

Eu dau ambele variante clientilor.

Asta nu este o manopera chiar uzuala pentru ca cei mai multi oameni evita sa bage suma asta in masina ci prefera sa mearga cu un consum de ulei, iar apoi cand vor vinde masina paguba va fi mai mica.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat simeringurile fara sa demontez chiulasa la N46. Practic e acelasi lucru. Era un client cu un E90.

Eu dau ambele variante clientilor.

Asta nu este o manopera chiar uzuala pentru ca cei mai multi oameni evita sa bage suma asta in masina ci prefera sa mearga cu un consum de ulei, iar apoi cand vor vinde masina paguba va fi mai mica.

 

Service Premium, o intrebare, daca in momentul schimbarii simeringurilor (am schimbat inainte intinzatorul cu varianta noua), mi s-a spus clar ca patina este ok si lantul ok, ce sanse mai sunt sa ma trezesc cu patina rupta (doamne fereste)?

Toretic as zice ca nu sunt sanse atat timp cat lantul e ok.

 

PS: dupa ce am schimbat intinzatorul, cei de la BMW IASI (la ei l-am schimbat, TRADO MOTORS) mi-au zis ca nu trebuie realiniata distributia, cand am ajuns la Florin am avut surpriza sa aflu ca distributia mea nu era la punct (intradevar masina parca urca o idee mai grelut in ture, dar am zis ca sunt eu paranoic). Niciodata nu am mai umblat la distributie, decat faza in care mi-au schimbat intinzatorul, deci teoretic ar trebui pusa la punct distributia dupa schimbarea intinzatorului, altfel nu imi imaginez cum nu era la punct daca eu nu am umblat niciodata acolo.

 

Ma rog toate s-au rezolvat acum si masinuta trage cum tragea o data (ca la 80-90k mii km cand am luat-o), ma rog in limita poneilor ei... :popcorn:

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat simeringurile fara sa demontez chiulasa la N46. Practic e acelasi lucru. Era un client cu un E90.

Eu dau ambele variante clientilor.

Asta nu este o manopera chiar uzuala pentru ca cei mai multi oameni evita sa bage suma asta in masina ci prefera sa mearga cu un consum de ulei, iar apoi cand vor vinde masina paguba va fi mai mica.

 

Te intrebasem si pe PM,dar incerc sa cred ca nu ai observat. Te intreb si aici,poate vezi. La cat ajunge o astfel de interventie cum ai spus tu mai sus? Cu piesele aferente (intinzator,lant, chiulasa - sa zicem daca necesita schimbare).

Link to comment
Share on other sites

Observasem, dar nu apucasem sa caut preturile.

Ti le-am trimis prin pm.

 

Service Premium, o intrebare, daca in momentul schimbarii simeringurilor (am schimbat inainte intinzatorul cu varianta noua), mi s-a spus clar ca patina este ok si lantul ok, ce sanse mai sunt sa ma trezesc cu patina rupta (doamne fereste)?

Toretic as zice ca nu sunt sanse atat timp cat lantul e ok.

 

Daca motorul se aude frumos si nu exista vibratii la rece, n-ai de ce sa-ti faci probleme.

 

deci teoretic ar trebui pusa la punct distributia dupa schimbarea intinzatorului, altfel nu imi imaginez cum nu era la punct daca eu nu am umblat niciodata acolo.

 

Ma rog toate s-au rezolvat acum si masinuta trage cum tragea o data (ca la 80-90k mii km cand am luat-o), ma rog in limita poneilor ei... :popcorn:

 

In mod normal nu ar trebui sa se mai intample nimic, dar aici depinde si de cine si-a dat cu parerea.

Eu n-as da nici un fel de pronostic pentru o piesa pe care nu am schimbat-o eu.

Problemele la distributie nu apar de la lant ci de la patine si intinzatoare. Intinzatoarele nu mai tin lantul suficient de intins, iar acesta sparge bucati din patinele din plastic, iar in timp problema se agraveaza.

 

Nu trebuie pusa la punct distributia pentru ca nu misti motorul cand schimbi intinzatorul.

Probabil cineva a umblat in trecut sau mecanicului i s-a parut ca nu era la punct.

Ca sa intelegi, intinzatorul este ca un mic piston care tine lantul intins ca sa nu sara de la punct. Daca-l dai jos lantul nu va mai fi intins pana pui alt intinzator, dar nu are cum sa sara un dinte daca nu misti motorul.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Observasem, dar nu apucasem sa caut preturile.

Ti le-am trimis prin pm.

 

 

 

In mod normal nu ar trebui sa se mai intample nimic, dar aici depinde si de cine si-a dat cu parerea.

Eu n-as da nici un fel de pronostic pentru o piesa pe care nu am schimbat-o eu.

Problemele la distributie nu apar de la lant ci de la patine si intinzatoare. Intinzatoarele nu mai tin lantul suficient de intins, iar acesta sparge bucati din patinele din plastic, iar in timp problema se agraveaza.

 

Nu trebuie pusa la punct distributia pentru ca nu misti motorul cand schimbi intinzatorul.

Probabil cineva a umblat in trecut sau mecanicului i s-a parut ca nu era la punct.

Ca sa intelegi, intinzatorul este ca un mic piston care tine lantul intins ca sa nu sara de la punct. Daca-l dai jos lantul nu va mai fi intins pana pui alt intinzator, dar nu are cum sa sara un dinte daca nu misti motorul.

 

Intinzatoarele? nu e doar vestitul intinzator? scuza-ma ca te intreb... sau parca mai era o rola cu intinzatorul, stiu ca am schimbat-o si pe aceea.

Nu cred ca s-a umblat, daca s-ar fi umblat asta s-ar fi intamplat in Germania, din toate facturile si chitantele care le am se pare ca a fost doar la BMW. Am vazut cu ochii mei ca nu se "pupa" chestia aia care pune la punct, cala sau cum se cheama.Si chiar urca o idee mai greu in ture intre 1500-2000. Acum urca perfect, liniar (acum nu stiu daca are treaba cu distributia sau e doar placebo)

Ma rog bine ca s-a rezolvat, ms frumos de info.

Link to comment
Share on other sites

Vorbeam la modul general. In acest caz, e doar un intinzator la distributie. Rola aia cu intinzator e la cureaua de accesorii, nu la distributie.

 

Inseamna ca s-a umblat. Nu aveau cum sa dea dea distributia peste cap cand au schimbat intinzatorul.

 

Poate intr-adevar sa traga mai prost daca nu este la punct pentru ca nici avansul nu este corect.

Daca avansul nu este bine reglat poate sa apara consum mai mare, fum pe evacuare sau performante scazute.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Bine ca s-au rezolvat toate in final, chiar a venit un amic din UK recent si are un E90 N46 si era panicat de consumul de ulei, l-am linistit cumva si i-am explicat problema lor. Acum trebuie sa ma dezobisnuiesc sa completez ulei, iar acum pot sta si eu la ralanti fara sa afum pe cineva :D Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

Omul avea in momentul acela un N42 pentru treaba asta, si am fost martor la plecarea lui de acolo :) chiar nu mai scotea nici picatura de fum :) so...

 

Si app schimba semeringurile fara a demonta chiulasa, sau daca clientul cere cu demontare...

Sincer eu in cate service-uri am fost din majoritatea plecam cu acel sentiment (se putea si mai bine), va spun ca baiatu asta m-a lasat placut impresionat :)

Cat despre recomandare, fiecare isi face masina unde vrea/crede ca este mai bine (un lucru absolut normal)

Iar cat despre manopera ;) este foarte accesibil.

 

Ti`ai schimbat pana la urma semeringurile?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

M-ati speriat putin cu topic-ul asta, tocmai ce am cumparat masina de vreo 2000 de km si am vazut ca mananca ulei, nu vroiam benzina dar aia e, s-a intamplat, asa ca nu am fost foarte documentat despre motor, ideea e in felul urmator, am gasit in masina 10w40 omu a zis ca pus 4 l ulei + 250 Ml Dura Lube acum 4000 Km, cand a facut fostul proprietar revizia. Saptamana asta mi s-a aprins becul de ulei, am fost la IF 63 BMW pentru cine il stie, si mi-a dat universul peste cap, ajungand in cel mai rau caz la o suma maxima de 5000 Ron, ceea ce mi se pare extraordinar de mult. In fine am completat aproape 1L acum este pe maxim, o sa mai fac in weekend vreo 300 km aflu atunci daca mai mananca sau nu.

 

Am vazut ca sunt doua teste, sa ii scot capacul de la ulei cu motorul pornit sa vad daca trage aer pe acolo sau sa vad daca scoate fum imediat dupa ce o pornesc.

Mentionez ca la relanti sunt momente cand tremura putin la turatii joase cand e pe la 700 - 800 asta dupa ce se incalzeste motorul ca la inceput sta mai sus ca doar e rece.

 

Vroiam sa stiu si eu care ar fi cel mai mare dezastru gen Worst Case Scenerio ideea e ca masina vreau sa o pastrez o perioada destul de lunga, ca daca nu o sa pice acum in 2-3 ani sigur pica si aici ma refer la ce pica si cam cat ar costa estimativ.

Link to comment
Share on other sites

M-ati speriat putin cu topic-ul asta, tocmai ce am cumparat masina de vreo 2000 de km si am vazut ca mananca ulei, nu vroiam benzina dar aia e, s-a intamplat, asa ca nu am fost foarte documentat despre motor, ideea e in felul urmator, am gasit in masina 10w40 omu a zis ca pus 4 l ulei + 250 Ml Dura Lube acum 4000 Km, cand a facut fostul proprietar revizia. Saptamana asta mi s-a aprins becul de ulei, am fost la IF 63 BMW pentru cine il stie, si mi-a dat universul peste cap, ajungand in cel mai rau caz la o suma maxima de 5000 Ron, ceea ce mi se pare extraordinar de mult. In fine am completat aproape 1L acum este pe maxim, o sa mai fac in weekend vreo 300 km aflu atunci daca mai mananca sau nu.

 

Am vazut ca sunt doua teste, sa ii scot capacul de la ulei cu motorul pornit sa vad daca trage aer pe acolo sau sa vad daca scoate fum imediat dupa ce o pornesc.

Mentionez ca la relanti sunt momente cand tremura putin la turatii joase cand e pe la 700 - 800 asta dupa ce se incalzeste motorul ca la inceput sta mai sus ca doar e rece.

 

Vroiam sa stiu si eu care ar fi cel mai mare dezastru gen Worst Case Scenerio ideea e ca masina vreau sa o pastrez o perioada destul de lunga, ca daca nu o sa pice acum in 2-3 ani sigur pica si aici ma refer la ce pica si cam cat ar costa estimativ.

 

daca ai sa citesti topicul asta si mai cauti cu search topicuri legate de N42...ai sa gasesti tot ceea ce te intereseaza, si preturile; oricum, faptul ca cineva a pus in masina 10w40 plus duralube inseamna ca poate a vrut sa mascheze niste defecte, sau a fost prost; tu pune un ulei recomandat pentru motorul tau, si apoi mai vezi ce si cum se intampla; worst case scenario??? schimbi motorul cu altul SH(dar probabil ca si la acesta o sa schimbi simeringurile) sau il remediezi pe al tau(daca are si ce defecte) si tot la un maxim 5000 ron ajungi.

Link to comment
Share on other sites

si eu tot la ilie am intrebat prima data cand am vazut ca imi consuma ulei si tot asa mi a zis, ca trebuie facut motorul. Am scapat cu aproape 200 de euro la florin. Nu te speria si du te unde trebuie

 

Il mai las putin sa vedem cum si cat mananca, dar daca tot schimbi semeringuri nu ar trebui schimbate si alte chestii gen supape, garnitura de la capacul culbutorilor, garnitura de chiulasa dupa cum zice Service Premium ?

 

daca ai sa citesti topicul asta si mai cauti cu search topicuri legate de N42...ai sa gasesti tot ceea ce te intereseaza, si preturile; oricum, faptul ca cineva a pus in masina 10w40 plus duralube inseamna ca poate a vrut sa mascheze niste defecte, sau a fost prost; tu pune un ulei recomandat pentru motorul tau, si apoi mai vezi ce si cum se intampla; worst case scenario??? schimbi motorul cu altul SH(dar probabil ca si la acesta o sa schimbi simeringurile) sau il remediezi pe al tau(daca are si ce defecte) si tot la un maxim 5000 ron ajungi.

 

Am citit Topicuri problema a fost ca nu le-am citit inainte sa cumpar masina ca ma tot uitam de 320D, aia e, in cel mai rau caz bag 5000 la primavara si il fac cap coada si nu mai am treaba 100.000 km, dar mai intai sa vad daca se merita.

 

Dura lube a pus de prost, o sa isi puna si in cealalta masina a lui E90, oricum am inteles ca exista o solutie care se pune in motor sa il curete si atunci o sa curete depunerile facute de Dura Lube

Link to comment
Share on other sites

Am fost si eu aseara dupa lungi asteptari la Florin pentru treaba cu semeringurile. Ce sa zic,baiatul e profi,ii merge mana intr`un mare fel. De fapt,amandurora,ca au lucrat 2 baieti in tandem la ea. Cum am ajuns,dat fiind ca era si cam tarziu,au inceput direct asa,cu toate ca era motorul destul de incins de pe drumul lung,deci stima pentru asta. In 3 ore a fost montat totul pe ea deja la loc. Diferenta dintre semeringurile vechi si noi era mare mare,cele vechi fiind largi,iar cele noi inguste,imi pare rau ca nu am apucat sa fac niste poze,dar era un alt topic cu N42 in care pusese un coleg poze cu ele. Si lucrul care mi s-a parut de maxim bun simt a fost ca a comandat el in prealabil o patina noua (sa fie acolo pentru ca nu se stia). Si a fost foarte inspirat,la mine fiind patina cea mare cu plasticul rupt,deci beleaua cu bucatile de patina in baia de ulei. Lantul mergea iregulat,motiv pentru care nu se infigea masina chiar din prima cand dadeai talpa. Altfel,trebuia sa pierd inca o noapte si o zi la Bucuresti pana venea alta. Intinzatorul nu a avut probleme,a fost modelul nou. Iar dupa ce am dat cheia la masina,pot sa spun ca parca este alta. Cu toate ca are 4 cilindri,de data asta te baga in scaun cand o calci mai brusc,lucru care inainte nu prea se intampla,asta ca sa vedeti ce inseamna un plastic acolo la distributie. Am schimbat si garniturile de la pompa vacuum pentru fumul ala. Deci eu pot sa spun ca baiatul isi merita fiecare ban fara probleme.

 

 

De o singura chestie nu mi`am dat seama totusi si o sa incerc sa ma lamuresc astazi. Aseara dupa ce am plecat,eram la nivelul minim de ulei pentru ca mi`a consumat pe drum. Dupa ce am plecat de la Florin,am completat cu restul, ~350 ml si m-am pus pe drum. Dupa vreo 280 km asa,mi s-a aprins led`ul de ulei in bord cum ca este pe minim total. Am ramas putin blocat pentru ca nu stiam de la ce este,nu apucasem sa fac 300 km si era minim deja,lucru pe care nu l`am inteles. Cand am oprit putin la benzinarie sa alimentez,am observat ca iar iesea acel fum de sub capota. La asta banuiesc ca iese pentru ca motorul era incins dupa drum si acolo mai era ulei ramas de la pierderile de atunci,cred eu. Dar treaba cu uleiul pe minim in timp scurt,nu am priceput`o. Iar cu fumul,am cam scapat in sfarsit,masina avand pana si vanos`urile schimbate recent din ce mi`au zis baietii :)

Edited by Criss88
Link to comment
Share on other sites

Totusi,chestia asta cu fumul inca ma pune pe ganduri. Pe unde mai se poate prelinge ulei oare? Am fost acum de i`am completat uleiul si i`am dat o talpa mai sanatoasa sa vad care e treaba cu fumul. Pe la esapament pare ca nu mai scapa,dar totusi,imi da fum prin zona frontala si sub ea.. M`am uitat pe sub si am vazut ca pare ca arde ulei pe zona tobei mijlocii,undeva la jumatatea masinii. Vreo idee careva? Si inca mai da si prin fata,zona stanga cum te uiti la motor,din directia pompei vacuum.
Link to comment
Share on other sites

Totusi,chestia asta cu fumul inca ma pune pe ganduri. Pe unde mai se poate prelinge ulei oare? Am fost acum de i`am completat uleiul si i`am dat o talpa mai sanatoasa sa vad care e treaba cu fumul. Pe la esapament pare ca nu mai scapa,dar totusi,imi da fum prin zona frontala si sub ea.. M`am uitat pe sub si am vazut ca pare ca arde ulei pe zona tobei mijlocii,undeva la jumatatea masinii. Vreo idee careva? Si inca mai da si prin fata,zona stanga cum te uiti la motor,din directia pompei vacuum.

 

Poti incerca cu motoru rece, sa bagi mana prin zonele in care vezi ca iese fumul, daca ai vreo scurgere pe acolo incat sa curga pe galeria de evacuare cu siguranta vei scoate mana plina de ulei. Poti incerca chiar si la pompa de vacum, poate poate, dar numai cu motorul rece, si vezi sigur daca ai scurgere.

 

Referitor la patina rupta, ce s-a intamplat cu bucatile rupte?

Link to comment
Share on other sites

Poti incerca cu motoru rece, sa bagi mana prin zonele in care vezi ca iese fumul, daca ai vreo scurgere pe acolo incat sa curga pe galeria de evacuare cu siguranta vei scoate mana plina de ulei. Poti incerca chiar si la pompa de vacum, poate poate, dar numai cu motorul rece, si vezi sigur daca ai scurgere.

 

Referitor la patina rupta, ce s-a intamplat cu bucatile rupte?

 

La pompa vacuum,nu vad de ce ar fi din moment ce mi`a schimbat garniturile.. Azi m`am uitat sub ea cand era pornita si vedeam cum iese fum de sub ea,pe toba mijlocie,se vedea ulei prelins.. Incepe sa ma dispere chestia asta,e si corelata cu pierderea aia mare de ulei de azi-noapte de pe drum cand am ramas sub minim. Nu stiu ce ar mai putea fi,pe unde sa se mai prelinga. Trebuie saltata pe elevator,dar nu vad cum ar putea pe acolo sa se scurga ulei sau de unde se scurge..

 

Bucatile de la patina au picat in baia de ulei din ce mi`a zis Florin. Cand o sa fac schimbul de ulei sa pun unul de care trebuie,o sa dau baia jos si sa le inlatur de acolo. Dar pana atunci o tin in proba,sa vad daca se duce si uleiul asta de l`am pus azi (1l) si in cat timp. Daca nu mai se pierde,o sa-i fac schimbul necesar asa cum este recomandat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.