Jump to content

schimbare simeringuri supape


Recommended Posts

intrebare: testul de compresie va spune daca e problema la semeringuri?

 

Criss88 cum ai stiut ca sunt semeringurile?

 

Myx - nu ar fi rau, recomandati pe cineva?

 

Cam la ce costuri credeti ca se va ajunge cu tot cu separator?

 

multzam!

Separatorul de ulei + furtunele aferente (3 la numar) costa ~550 lei originale, iar manopera ~150 lei.

Simeringurile costa cca. 150-200 lei, manopera 700 lei la Florin ( este cunoscut ca fiind doctor in problema cu simeringurile la N42) in Bucuresti, dar s-ar putea, de fapt mai mult ca sigur sa ai nevoie daca nu ai schimbat-o recent garnitura capac care costa si aia 150-200 lei. Astfel vei mai avea n42-ul pt inca ~200 mii km fara consum de ulei :D, a devenit consumabil la ~180 mii km simeringurile+separatorul.

 

Fum albastru dupa ce a stat la relanti = simeringuri supape 100%, suntem cativa care am trecut prin asta asa ca ai incredere :)

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

Service Premium - in cazul acesta o sa las deoparte compresia.

 

raul_bog - multumesc pentru sumele exacte care sincer la salariul meu par destul de picante, ajungand lejer la 1800RON.

 

Ciudat este cum de pana acum nu a scos fum, si dintr-o data (de duminica) a inceput sa scoata fum. Daca alte cauze din care sa rezulte fumul dupa ce sta la relanti nu pot fi, atunci am sa ma conformez si am sa strang putin cureaua luna asta si sa le scimb.

 

Nasol este ca nu am trecut inca masina pe numele meu, si o sa trebuiasca sa merg la rar cu ea, si trebuie reparata pana atunci.

 

Aveti cumva idee cam cat dureaza toata operatiunea de schimbare a pieselor?

Link to comment
Share on other sites

intrebare: testul de compresie va spune daca e problema la semeringuri?

 

Criss88 cum ai stiut ca sunt semeringurile?

 

Myx - nu ar fi rau, recomandati pe cineva?

 

Cam la ce costuri credeti ca se va ajunge cu tot cu separator?

 

multzam!

daca te apuci si citesti cu atentie topicul acesta, vei gasi si "metodologia" de a identifica daca simeringurile sunt uzate in cazul tau, si cine este cel care le schimba (multi de pe acest forum cu N42 au trecut pe la el); la cati km are masina, nu cred ca scapi de schimbare, dar asta vei vedea dupa consumul de ulei

 

Chiar daca abia ai cumparat masina, si inca o cheltuiala nu cred ca iti mai doresti, ar trebui sa pui ulei 0w40 pentru a iti face o idee asupra starii si functionarii motorului si apoi poti sa te apuci de alte reparatii.

 

 

Suieratul din filmuletul postat de tine mie mi se pare ca se compune din mai multe zgomote, si anume mi se pare ca se aude un mic zgomot de la fulia alternatorului, in timp ce zgomotul ascutit cred ca se datoreaza pompei de vacuum, adica piesa 2 care este o pompa ce asigura presiune in instalatia de franare, si la care mai mult ca sigur ca vei schimba garnitura nr. 3,deoarece e destul de des intalnit sa apara scurgeri de ulei pe acolo:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3178&hg=11&fg=15

 

 

Oricum, ar trebui data jos cureaua accesorii si invartit la mana si verificat starea tuturor rolelor/ fuliilor ; zgomot mai face la pornirea la rece si pompa suplimentara de aer, dar asta numai pana se incalzeste motorul, dar nu cred ca e vorba de asta la tine.

 

Legat de testul de compresie si simeringuri, rolul simeringurilor este de a tine uleiul ce se afla in capacul culbutori departe de camera de ardere, de aceea fumul albastru apare cu predilectie la pornirile la rece, pentru ca este o cantitate de ulei scursa in cilindri in timp ce masina a stat, si care poate fi observat dupa cateva minute in care masina a stat la ralanti la o acceleratie puternica, deoarece se acumuleaza o cantitate mai mare si se arde, in timp ce la un mers constant se scurge/arde o cantitate mai mica care nu poate fi observata, deci atata timp cat supapele "deschid" si "inchid" bine, nu ar trebui sa ai treaba cu simeringurile in acest test....sa ma corecteze cineva daca gresesc.

 

Piesa 4 este un simering (unul din cele 16 corespunzator fiecarei supape):

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3176&hg=11&fg=25

 

Valorile compresiei trebuie sa fie aproximativ egale pentru ca motorul sa functioneze corect. Daca un cilindru are valoarea mai mica acel cilindru are probleme in sensul ca pierde compresie si pentru a se deternina pe unde pierde se baga o mica cantitate de ulei in cilindru. Se repeta testul si daca dupa ce s-a introdus ulei creste compresia inseamna ca problema este de la segmenti sau piston iar daca compresia se mentine la aproximativ aceeasi valoare una din supape un inchide bine. Uleiul are rolul de a etansa mai bine in zona cilindru-piston.

Edited by Eugen B
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

merci pentru sfat.

 

Chestia este ca nu vreau sa bag prea multi bani in masina datorita faptului ca doar ce am cumparato, asta e daca am avut ghinionul asta.

Mihaita PVM se intoarce abia peste 2 sapt, insa nu a apucat nici el sa o vada sa isi dea cu parerea daca sunt semeringurile sau nu.

Numai eu si cu dolce3_sell colegul de forum am banuit separatorul de ulei, din pricina faptului ca inainte sa umblu eu pe la furtune nu a facut treaba asta cu fumul.

Este o posibilitate destul de mare sa fie si acel separator, o remarca as vrea sa fac, in zona filtrului de aer este un furtunas de vacum, cu care am fost putin cab brutal la desfacerea lui, dupa care l-am verificat cu gura sa vad daca este spart....nu parea...

 

 

multzam de raspuns si implicare in subiect!

Link to comment
Share on other sites

Cum ti-au mai zis baietii mai sus,treaba e clara cu semeringurile.. La mine s-a identificat problema prin faptul ca imi da fum dupa ce o tin la relanti si apoi calc mai tare pedala,imi da fum alb destul de mult in spate. Sau cand mergi usor in a 1 sau a 2a si o calci brusc,la fel,da fum gros alb..

 

De-asemenea,cum a spus si Myx,e indicat sa faci si treaba cu separatorul de ulei,costul e in jur de 500 lei cu tot cu cele 3 furtune aferente.. Mai e garnitura capac.. Poti sa incerci un test cu busonul desfacut,sa vezi cum se comporta. Fa testul la rece,porneste masina,deschide busonul unde bagi ulei si vezi. Daca da sa moara,inseamna se face acolo vacum si ai o cauza si la separatorul de ulei. La mine unul se comporta normal,adica imi merge continuu rotund motorul,deci la mine 99% semeringurile. Florin,baiatul de la Bucuresti,se ocupa cu asta,am inteles ca in 3 ore cam asa schimba semeringurile fara sa dea jos chiulasa. Cu ocazia asta verifica si lantul,verifica daca sunt patine rupte cumva.. Nu stiu,daca ar schimba si separatorul ulei,probabil in 5 ore asa sa termine,asta daca nu cumva vor mai fi si alte probleme. Daca vrei sa mergi la bucuresti pentru problema asta,sa ai sigur la tine cam 1500 lei (fara drum) ca sa stii ca ti se rezolva ce ai pe acolo

 

 

L.E: Stai linistit,si eu am luat`o pe a mea de 2 luni,aceeasi problema. Nu trebuie sa te gandesti ca e ghinion,pur si simplu asa e tipul asta de motor,s-a mers mult cu ele si normal,s`au uzat. Acum ca a picat pe mana noastra acum,asta este,le schimbam si nu vor mai fi probleme,motorul asta este chiar foarte bun odata remediate problemele astea cu semeringurile ;)

Edited by Criss88
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru separatorul de ulei poti sa faci alt test... In timp ce motorul funtioneaza scoate joja de ulei. Daca arunca ulei pe acolo, e dus . Daca nu, sunt doar simeringurile. Ca sa scapi de belea, dai o fuga la bucuresti si te costa 850 de lei cu totul. Eu asa am fĂŁcut. Succes!
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Criss88 & Cosmin316 - cand scot capacul de umplere ulei, simt cum se face vacum si se aude cum suge aerul de afara.

Legat de joja, ieri am tras-o dintr-o data tare de ea si s-a oprit motorul.

 

 

Am incarcat pe youtube si doua filmulete facute in aceasta seara sper sa va mearga:

 

Primul este mersul la relanti si oprire subita a motorului....

 

 

Inca unul facut in parcare in urma cu ceva timp, am vrus sa scot in evidenta sunetul + fumul:

 

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

asa cum am spus si in topicul deschis special pe aceasta tema, in urma cu 30 min cand am plecat de la serviciu, am facut testul conform spuselor altor colegi de forum

(la rece sa desfac pe rand busonul de umplere ulei si sa ridic joja, iar daca pe acolo tinde sa suga aer, ar fi CCV-ul dus)

 

Am inregistrat cu telefonul motorul rece:

 

 

Pareri!

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

vacuumul din carcasa e f mare , practic iti trage busonul

 

 

asta am zis si eu, nu e normal sa faca atata vacum, sau chiar daca face, nu atat de mult.

Luni-Marti sper sa iau piesa si sa ma apuc de Demontat-Montat. Sa vad ce rezultat va iesi, poate scap de schimbat semeringuri supape (cel putin pentru moment) ;)))

Link to comment
Share on other sites

Cum nu ma pot stapanii sa nu fac verificari peste verificari, iata inca doua filmulete din aceasta dimineata!

 

Fumul care apare din zona motorului (undeva din spate):

 

Si avalansa de fum scoasa in urma mersului la relanti timp de 10 minute:

 

Vreau sa mentionez ca odata aparut fumul, nu mai dispare, doar ca se micsoreaza cantitatea!

Link to comment
Share on other sites

Iti iese fum din spatele motorului? De fapt,din stanga cum te uiti la el?

 

L.E: Pai da,se micsoreaza cantitatea pentru ca e incalzit motorul si admisia,iar uleiul pierdut se arde mai repede si mai usor,e aceeasi cantitate a fumului,doar ca din cauza arderii si a caldurii acumulate de motor,se elimina sub forma de vapori

Edited by Criss88
Link to comment
Share on other sites

Fumul ala care apare in spatele motorului e probabil rezultatul faptului ca motorul pierde ulei, iar acesta ajunge pe evacuare, unde este ars.

 

Cand un motor se aude atat de rau si scoate atat de mult fum albastru, testele astea devin inutile pentru ca nu e vorba de niste probleme foarte vagi.

 

Exista o singura varianta corecta, si anume sa dai jos galeria de admisie si sa verifici starea valvei PCV. Probabil trebuie schimbate furtunele.

 

Varianta si mai corecta ar fi sa mergi la un mecanic in stare sa-ti dea jos chiulasa pentru schimbarea simeringurilor de supape, moment in care poate verifica si starea segmentilor si cuzinetilor.

 

Chestia este ca nu vreau sa bag prea multi bani in masina datorita faptului ca doar ce am cumparato, asta e daca am avut ghinionul asta.

 

Nu e vorba de ghinion, probabil n-ai facut nici o verificare masinii cand ai cumparat-o.

Fie ca vrei sa bagi bani sau nu, astea sunt niste probleme care nu dispar de la sine.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca poate fi si de la altceva cu fumul ala. Aceeasi problema o mai am si eu cu fumul,dar am inteles ca foarte probabil sunt garnituri uzate ale pompei vacuum. De-asta l-am intrebat de unde scoate fumul asta exact. Daca e din partea stanga cum te uiti la motor,e ceva la vacuum fisurat. E mai problematic acolo pentru ca se ajunge greu la garniturile alea. La mine,era odata o situatie hilara ca imi iesea fum prin zona respectiva iar pe esapament nu mai iesea nimic :)) .La el in schimb,are si separatorul de ulei dus,sanse mari sa fie si semeringurile uzate si e posibil ca "bonus" sa fie si garniturile astea de la vacuum fisurate,de-acolo si fumul asta pe la motor.. Deh,N42 tati,problemele vesnice.. :)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In mod normal fumul in zona aia e de la ulei care cade pe evacuare.

 

In situatii de genul asta e foarte greu sa spui ca ar putea fi niste garnituri uzate ale pompei de vacuum cand vezi cat de mult fum iese.

 

Daca fumul are si miros de ulei ars, e clar.

 

Orice motor poate fi pus la punct daca bagi bani in el.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Iti iese fum din spatele motorului? De fapt,din stanga cum te uiti la el?

 

L.E: Pai da,se micsoreaza cantitatea pentru ca e incalzit motorul si admisia,iar uleiul pierdut se arde mai repede si mai usor,e aceeasi cantitate a fumului,doar ca din cauza arderii si a caldurii acumulate de motor,se elimina sub forma de vapori

 

Da, fumul vine din partea stanga a motorului (cum privesti la el)

 

 

Fumul ala care apare in spatele motorului e probabil rezultatul faptului ca motorul pierde ulei, iar acesta ajunge pe evacuare, unde este ars.

 

Cand un motor se aude atat de rau si scoate atat de mult fum albastru, testele astea devin inutile pentru ca nu e vorba de niste probleme foarte vagi.

 

Exista o singura varianta corecta, si anume sa dai jos galeria de admisie si sa verifici starea valvei PCV. Probabil trebuie schimbate furtunele.

 

Varianta si mai corecta ar fi sa mergi la un mecanic in stare sa-ti dea jos chiulasa pentru schimbarea simeringurilor de supape, moment in care poate verifica si starea segmentilor si cuzinetilor.

 

 

 

Nu e vorba de ghinion, probabil n-ai facut nici o verificare masinii cand ai cumparat-o.

Fie ca vrei sa bagi bani sau nu, astea sunt niste probleme care nu dispar de la sine.

 

Asta este, cel putin stiu ca le repar acum si dupaia 50-100k nu mai am treaba!

 

 

Eu cred ca poate fi si de la altceva cu fumul ala. Aceeasi problema o mai am si eu cu fumul,dar am inteles ca foarte probabil sunt garnituri uzate ale pompei vacuum. De-asta l-am intrebat de unde scoate fumul asta exact. Daca e din partea stanga cum te uiti la motor,e ceva la vacuum fisurat. E mai problematic acolo pentru ca se ajunge greu la garniturile alea. La mine,era odata o situatie hilara ca imi iesea fum prin zona respectiva iar pe esapament nu mai iesea nimic :)) .La el in schimb,are si separatorul de ulei dus,sanse mari sa fie si semeringurile uzate si e posibil ca "bonus" sa fie si garniturile astea de la vacuum fisurate,de-acolo si fumul asta pe la motor.. Deh,N42 tati,problemele vesnice.. :)

 

Fumul la motor aparea foarte rar! s-a intamplat acum o saptamana si a mai aparut si azidimineata, de aceea am si filmat!

 

In mod normal fumul in zona aia e de la ulei care cade pe evacuare.

 

In situatii de genul asta e foarte greu sa spui ca ar putea fi niste garnituri uzate ale pompei de vacuum cand vezi cat de mult fum iese.

 

Daca fumul are si miros de ulei ars, e clar.

 

Orice motor poate fi pus la punct daca bagi bani in el.

 

Da, este un miros foarte urat, incins, care banuiesc ca a ulei ars miroase. Cum spune si colegul Criss88, se simte si in habitaclu cateodata!

 

Pai da,se simte un miros inchis,inclusiv in habitaclu. Nu pot numi exact mirosul,dar e foarte neplacut.. Parca ar avea o tenta de ars,nici nu stiu cum sa zic. Chestia e identica si in cazul meu cum ai vazut in filmarea respectiva.

 

La tine ce finalitate a avut? doar CCV sau si Semeringuri?

Link to comment
Share on other sites

Inca nu a avut finalitate,sunt in proces de "strangere" momentan,nici nu prea mai utilizez des masina pentru ca nu`mi este de folos prea des momentan. Oricum,eu cum am mai zis,vacuum nu se face la busonul acela,deci finalitatea la mine ar reprezenta semeringurile pentru care momentan strang + posibil garnituri de vacuum (daca este de acolo). Din spusele lui Service Premium,posibil sa nu fie,desi am consultat pe cineva si mi`a zis ca ar fi garniturile pentru ca ar cunoaste simptomele astea... Da,apare doar in anumite momente,nu intotdeauna,nu am apucat inca sa`mi dau seama in functie de ce anume
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.