Jump to content

BMW e36 (pisicuta)


Catalin BMW

Recommended Posts

poti alerga dupa ele, nu stiu daca si ajungi sa le depasesti dar poate te tii in coada lor :) asta daca e bine pus la punct 328i-ul, altfel nu ai sanse!

 

328i e36 bate:

- golf 5 GTI

- Leon FR

- Octavia 2 RS (diesel si benzina)

 

Nu vorbesc in necunostinta de cauza :)

Link to comment
Share on other sites

filon - teoretic in unele comparatii e mai bun cu cateva sutimi, practic, sunt sigur ca lucrurile nu prea mai stau asa :), avantajul cel mare este greutatea mai redusa. Mie imi place mult E36-le, cu atat mai mult 2.8i, dar trebuie sa fim realisti totusi, calculele teoretice difera de ceea e pe asfalt!
Link to comment
Share on other sites

328i e36 bate:

- golf 5 GTI

- Leon FR

- Octavia 2 RS (diesel si benzina)

 

Nu vorbesc in necunostinta de cauza :)

 

toate astea se invart in jurul a +200cp, cum am spus deja, avantajul major al E36-ului este greutatea mai redusa nefiind atat de plin de tehnologie, insa depinde mult de starea 328i-ului, poate ai dreptate!

Link to comment
Share on other sites

toate astea se invart in jurul a +200cp, cum am spus deja, avantajul major al E36-ului este greutatea mai redusa nefiind atat de plin de tehnologie, insa depinde mult de starea 328i-ului, poate ai dreptate!

sigur am dreptate, eu eram la volan :)

mai sunt si alte exemple.

Link to comment
Share on other sites

Testele la E36 erau facute acum 15 ani. Dar cauciucurile au mai evoluat de atunci. Cu o plecare buna, daca masina nu e moarta si are toti caii pe acasa ai sanse.

Eu cu 528i E39 am facut A6 3.0 TDI desi luase aproape o masina la start (a fost cam din mers startul, eu eram cu 1-a la 2000, iar el a venit din spate lansat).

Cu 525i E34 eram foarte aproape de Astra G turbo (200 cai pe caroserie de 1,3 tone... trebuia sa-mi dea o mare rusine), am intrecut E65 3.0 (nu stiu daca d sau i, dar tot pe acolo sunt) si X6 3.0d pe autostrada. In schimb unul intr-o Octavia 2 RS benzina mi-a dat rusine... si asta pana la 100 pe ora.

Cred ca mai mult decat ce e in teorie conteaza si cine e la volan. Nu stiu cati dintre cei cu care m-am intrecut schimbau chiar gen Fast & Furios, chiar la inceput de redline unde e cel mai bine. Poate ii dadeau si ei un 5000 acolo si de aceea masina mea s-a comportat mai bine ca in teorie.

 

Daca vrei sa vezi ce performante are masina ta, intai gaseste un loc liber sa nu pui pe nimeni in pericol si foloseste un program cum e pe iphone, de masurat 0-100 samd. Apoi compara cu datele tehnice ale masinii tale sa vezi cum se compara. Daca e mult mai slaba, atunci intai vezi pe unde ti-au fugit caii din motor.

Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa intru in polemica, nu ca nu te cred, dar mai mult ca sigur in cazurile enumerate de tine vina a fost a soferilor celorlalte masini, pentru ca imi e greu sa cred ca un 528i a facut un un A6 3.0TDI Quattro si in celelalte cazuri la fel...o fi mai usor 528i decat A6-le, dar si km si uzura masinii, e.t.c. au un cuvant greu de spus...ori esti un sofer foarte bun si ai o masina foarte bine pusa la punct si ai avut parte de soferi mai putin experimentati in situatiile prezentate de tine, ori ai avut pur si simplu noroc sau aia nu le-au fortat...
Link to comment
Share on other sites

Poate era cea de 225 cai, nu stiu... nu scria si anul de fabricatie pe spate. http://www.zeperfs.com/en/duel452-1250.htm

 

Nu stiu daca au si manuala pe 3.0 TDI, cred ca toate-s automate. Poate nu era pusa in Sport mode sau poate s-a oprit ala pe la 100 pe ora (mai mult nu prea mai puteam sa-i dam ca ajungeam traficul din urma).

Cert e ca eu eram pe banda 3, am plecat de la semafor putin mai repede (ca stiu semaforul), am dus-o cu 1-a pe la 2000 si apoi l-am asteptat ca l-am vazut in oglinda. Am vazut ca i-a dat si i-am dat si eu. Pana sa-i dau a 2-a a ajuns cam cu o masina in fata mea, apoi cand sa schimb a 3-a eram paralel cu el si cu a 3-a m-am distantat si m-am bagat eu pe prima banda si el pe a treia. Google Maps zice ca sunt undeva pe la 350-400m unde s-a intamplat asta.

Nu stiu cum a schimbat el, daca avea probleme la masina, nu era in sport, nu i-a dat la maxim... dar stiu cum a fost la mine... ca am schimbat fix pe redline si nu am schimbat in viata mea a 3-a asa repede. :laugh: Aia chiar ca a fost ca-n Fast & Furios... chiar am ramas surprins ca a intrat si n-a carait sau ceva. De multe ori nu schimb decat a 2-a repede, fiindca la a 3-a ori nu mai trebuie ori nu mai are rost, dar atunci chiar nu cred ca puteam sa fac masina asta sa mearga mai repede.

 

Da stiu, suna copilaresc sau cum o fi... dar asa sunt intrecerile astea intre semafoare, niste copilarii pentru distractie. Eu m-am distrat, deci mi-am atins scopul. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nu stiu daca au si manuala pe 3.0 TDI, cred ca toate-s automate.

 

au fost si manuale

 

@sly06 in emisiunea fifth gear au incercat exact chestia asta, sa scoata timpii 0-100 dati de producator, nu au reusit sub nici o forma, nu gasesc acuma filmuletul, si oricum ei incercau chestia asta cu masini relativ noi, nu cu masini de 12-15 ani si sute de mii de km in bord

 

@filon in linkul ce-l prezinti se compara automata cu manuala

 

http://www.zeperfs.com/en/duel1963-1250.htm

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

@sorin

Din respect pentru colegul nostru, iniĂžiatorul topicului, nu trebuia sĂŁ zici de la 323i ĂŽn sus...

Cred cĂŁ i-ai stricat ziua.

 

 

Nu are de ce sa-mi strice ziua pt ca aici doar discutam,nimic altceva...e un simplu subiect de conversatie. Daca as vrea sa aflu strict ce poate masina mea,nu v-as intreba pe voi ce si cum,pt ca nu cunoasteti masina in cauza,mai mult deatat as afla pe pielea mea ce si cat poate e36-le meu,capisci?;) pur si simplu vroiam sa aflu daca modelele de e36 mai pot sa faca fata in anumite privinte in zilele de azi.

Nici chiar tu nu ai cum sa-mi strici ziua,chiar daca,din cand in cand mai...:poke: ,intelegi? sau poate ai ceva personal cu mine,eu oricum nu cred ca am deranjat pe nimeni pana la ora actuala,si nici n-as vrea s-o fac.

App,te-a deranjat topicul asta?

Link to comment
Share on other sites

eu mers cu un 318i din 91 cred ca era, destul de mult, am facut vreo 350 de km timp de o saptamana.

Masina intretinuta numai la reprezentata BMW de cand intrase pe mana ultimului proprietar, avusese o serie de reparatii maricele, de vreo 3000 de euro in ultimii 3 ani, vreo 350k km la bord (nu vorbesc de gume si revizii)

Cand intrase pe mana mea se cam dusese un rulment si uruia la peste 80 km/h. Altfel masina ok. Luasera un 320d nou nout si nu prea mai mergeau cu ea decat rar prin oras si nici nu bagasera de seama.

Proprietarii se plageau ca e cam gurmanda, aveau medie de 9%, condus moderat, rar sareau de 120 km/h chair si pe autostrada. Apoi am observat ca mergeau cu ea subturata constant, de unde si consumul mare.

Eu am scos medie de 7.5 in aceleasi conditii cu e34 525i automat (naveta la munca) cu care scoteam o medie de 10-11, sub 11 de regula.

 

Ce mi-a placut .. tinuta de drum excelenta, fara ca suspensia sa fie dura si sa topai prin masina, cum e la un golf V de exemplu.

tot ce era electric pe ea inca functiona. ..dotari asa nu prea avea.. dar ce avea mergeau. Greieri relativ putini. In curbe se vedea ca e o masina usoara, raspundea altfel comparativ cu un e34, e39, parea mai agila, desi per total nu stiu daca era cu adevarat mai rapida in curbe decat un e39 de exemplu.

Per total era mai placuta decat un clio 1.4 de exemplu care l-am condus cateva zeci de mii de km luat de nou si cam aceleasi dotari ... avea 75 de cai si (medie de 7.5 asta in ROmania, km facuti extraurban cred ca 80 % daca nu si mai bine)

 

Frana binisor, parca mai putin ferm ca un seria 5, dar foarte ok, din cate stiu distanta de franare 100-0 e inca comparabila cu multe masini moderne din clasa ei, in jur de 40 m. farurile cam chioare, gen e34.

 

Si aprope de ce zici tu Catalin, 318i ala brazda europa, in aia 3 ani paraia de drumuri facute .. prietenii astia ai mei plecau frecvent din Lux in italia, cam 800 km numai pana la granita, ba in Irlanda,.. ba in Elvetia, etc.. deci faceau drumuri de macar 1600 de km dus intors fara probleme.

L.E. totusi e bagasera bani seriosi in masina ai.. deja te apropiai de pretul unul logan de exemplu.. si cu mult mai putine batai de cap. ..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

e dificila o comparatied e genul asta, totusi la siguranta e36 e varza rau si era varza si la vremea respectiva. Statea mai rau decat tot restul la clasa lui.. (comparat cu c-klasse si a4 din ani contemporani), chair si cu restul seriilor de la bmw e34 si nu mai zic de e39.

Cu astea moderne e la distanta mare de tot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu vreau sa te contrazic pe tema asta,insa diferite surse spun cum ca e36 a fost una dintre cele mai sigure masini la vremea ei,luand 2 stele la testul EURONCAP,care pe vremea aia era o performanta! Acum...nu stiu cat de adevarat este.

Link to comment
Share on other sites

de fapt are o stea si jumatate.Iar asta la modelul din 1997, care a avut ceva modificari. Stalpul A s-a deformat, volanul a intrat in piept, pedalierul intra in masina si iti face praf picioarele, Problema majora la impact frontal e pe partea soferului, pasagerul e ok.

Uite aici exact, date oficiale de pe site-ul euro ncap..

MUlti uita ca nu vorbim de masini produse in 92, ci a fost produs pana in 98.

 

http://www.euroncap....es_1997/15.aspx

 

ca sa faci o comparatie cu e39, produs in paralel..

http://www.euroncap.com/tests/bmw_5_series_1998/49.aspx

 

La impact frotal, e39 are 12 puncte, fata de 2 la e36, practic e39 nu a luat 5 stele mai mult din cauza lipsei de avertizari in privinta scaunului de copii si ca s-a deschis usa din spate, existand riscul ca pasagerii fara centura din spate sa fie aruncati afara din masina.

 

LA cel lateral unul are 8, celalat 14, aproape dublu, la cel frontal nu exista grad de comparatie.

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Si aprope de ce zici tu Catalin, 318i ala brazda europa, in aia 3 ani paraia de drumuri facute .. prietenii astia ai mei plecau frecvent din Lux in italia, cam 800 km numai pana la granita, ba in Irlanda,.. ba in Elvetia, etc.. deci faceau drumuri de macar 1600 de km dus intors fara probleme.

L.E. totusi e bagasera bani seriosi in masina ai.. deja te apropiai de pretul unul logan de exemplu.. si cu mult mai putine batai de cap. ..

 

Pai corect, asta ziceam si eu, una sa sa bati drumurile din europa, alta cele din romania, care ne distrug masinile. si colac peste pupaza, neamtul baga mai multi bani ca romanul in masina sa daca e nevoie, nu ca nu am vrea noi, numai ca nu avem de unde.

Link to comment
Share on other sites

Nu e asa.

 

 

 

nu stiu despre altii,am zis ca e posibil,personal am scazut fara mari probleme

 

iar cu topgear nu mai luati emisiunea aia litera de lege in orice situatii,in primul rand este un show

 

daca va uitati pe zeperfs sau alte site uri,la multe masini sunt date anumite tolerante la datele tehnice,care nu sunt luate dupa cartile tehnice ale masinilor respective ci dupa teste efectuate impartial

 

e posibil sa scoti mai bine,e posibil sa scoti mai slab

 

depinde de mai multi factori pe care ma plictiseste sa i enumar aici

Link to comment
Share on other sites

Pai pentru performante trebuie sa-ti alegi o motorizare. 328i se compara cu multe masini noi si iese foarte bine. Mai putin la siguranta, unde e cam la fel sau chiar mai slaba decat un Logan.

mai slaba ca un logan nu se poate,deoarece la un 2.8i iti vine din fabrica 1airbag,abs,servo si etc,(nu stiu sigur daca chiar 2airbag-uri)

 

Daca se discuta doar de performante, fara probleme, defecte cum ar fi stabilitatea (aia cu care se mandresc unii posesori de E36... luni, ani intregi... pana ii arunca fara avertisment intr-un pom) sau siguranta in caz de impact (unde repet, e mai slaba decat un Logan... si da, ar trebui sa-ti dea de gandit daca Logan-ul e mai sigur si ai vazut cat de "gol" arata)...

 

Cum spuneam, daca se discuta DOAR de performante, trebuie sa-ti alegi o motorizare. E diferenta de la cer la pamant intre 318tds si 328i.

Ai 316i? Abia daca te tii dupa un Logan 1.6.

Ai 328i? Atunci te intreci cu Golf GTI, Octavia 2 RS, seria 5 cu motoare de 3-3,5 litri si alte masini de genul.

eu cu 1.6 si tu cu logan 1.6 hai sa vedem cine se tine dupa cine,ar trebui sa vorbeasca doar oameni care au sau au avut e36 si nu acele e36 omorate,ci unele macar cat de cat bune !!! haideti sa nu mai vorbim aiurea doar asa se ne aflam in treaba sa para ca suntem cunascatorii

 

 

In + ar trebuii sa comparam e36-ele cu alte modele sau mai bine zis marci din aceasi perioada !!,nu zic,ca un e36 cu motor bun (2.5i sau 2.8i) dau de furca si unor masini mai noi (bineinteles cu motor mai mic) !! Pentru anul sau,e36-ele zic ca e o masina BUNA ! si ca comfort si putere si siguranta,tinand cont ca poti avea e36 cu 4airbaguri,si nu creed ca e o masina slaba atat din punct de vedere tehnic cat si de siguranta !

Eu unul sunt de parere ca cu orice bmw te poti lua cu o dacie (acelasi motor ambele)si tot sa ii dai un pic de evacuare in ''botic'' ,in unele cazuri va fi strans,insa conteaza si stare masini si desigur,soferul !!!

 

Si sa nu spunem ca vai e36-ele nu e foarte confortabil sau sigur, ca pana la urma vrei siguranta?volvo! vrei comfort?mercedes! vrei sportivitate si un pic din cele 2?BMW !!!

Edited by AdixX
Link to comment
Share on other sites

nu vorbim de varianta cu un airbag ci de varianta cu 4, din 97 in sus,tot e mai slaba ca loganu

loganul 1.6 16v in linie dreapta ii da fum unui e36 316i, acuma vad ca tu ai e36 316i, asta e adevarul, nu e cea mai tare masina de pe planeta

 

@filon vorbim de fifth gear, nu top gear

 

tu cum ai masurat 0-100? cu cronometrul in mana?

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.