Jump to content

316 NFL vs 316 FL


SBMW

Recommended Posts

Cateva puncte legate de 316iNFL.

 

Pro:

- Un aspect este ca pe tine nu te intereseaza, de fapt, cati litri de benzina consuma, pt ca tu scoti din buzunar bani, nu litri de benzina. Motorul e vechi si merge la fel de bine cu benzina cu cifra octanica de 95 care e mai ieftina.

- fata de 318i NFL care are acelasi motor, cuplul la 316 e de la o turatie mai joasa, adica te poti deplasa ca un om normal fara sa urle.

Cuplul asta e bun pentru oras, pt ca la turatii joase te poti misca mai comod (teoretic, cel putin) fara sa creasca vertiginos consumul. Dar consumul in oras nu e un punct forte al marcii BMW. Ai zice ca un cuplu la turatie asa joasa scoate consumuri record in oras, dar nu e asa; sunt doar 165Nm (suficienti, de altfel) si poate daca te compari cu un motor de 1.6 iesi mai bine la turatie si elasticitate, dar la consum nu.

Practic, este o masina de 105 cai (ma rog, cati or mai fi ramas) si ca orice masina din clasa asta de putere consuma mult in oras, dar rezonabil in afara.

Daca tu spui ca nu vrei sa mergi mult in oras, atunci cuplul asta jos nu e un atu foarte mare in fata lui 318i NFL sau 316i FL.

- daca nu bruschezi acceleratia, in afara orasului consuma acceptabil (6-7% aveam eu media pe autostrada dar se intampla sa fie si 5.5% cand nu ma grabeam si mergeam constant cu 110-120 sau 9-10% cand ma grabeam si mergeam mai in forta cu multe frane si accelerari)

Totusi, economia de 0.5litri/100Km = ~280RON/10 mii Km poate trece fara sa se simta.

Daca ai prieten cu 316i poti vedea si tu, dar consumul instant la 120Km/ora ar trebui sa fie ~5.5%.

Consumul e ceva foarte subiectiv si depinde de vreme, stil de condus, oras/traseu, etc (mai e si sinceritatea celui care iti spune,in sensul de rotunjire in jos), dar daca vrei economie poti lua diesel sau pune instalatie GPL, altfel te alegi doar cu un consum mic pt un BMW, dar nu foarte mic in general.

- e46 a aparut de mult timp si sunt multi producatori de piese si consumabile => preturi bune la revizii daca iti cumperi tu ce iti trebuie.

- diferenta intre RCA,impozit,etc fata de facelift e nesemnificativa.

 

Contra

- modelul este destul de vechi si o sa inceapa sa inghita bani pentru mentenanta.

- sunt destul de multe probleme specifice modelului, si in 10-20 mii Km nu ai cum sa nu te lovesti de cel putin cateva.

- sunt foarte foarte slabe sansele sa nu fi avut accident, dar important e sa nu fi fost ceva major.

- risc foarte mare ca bordul sa nu arate km adevarati.

- e destul de grea pentru puterea ei, si se simte mai ales cand sunt 4-5 persoane inauntru (nu stiu care ar fi limita de submotorizare; cati cai/tona sau cum se cuantifica in ceva usor de comparat?)

- costuri mari de intretinere asociate unei marci premium (articulatiile si suspensile de exemplu nu sunt chiar ieftine).

- e predispus la vandalisme.

 

Nu stiu ce cuplu are 318i pe plaja de turatie...are maxim 180Nm la 3900 RPM si e clar ca la turatia asta 318i e mai bun decat 316i; poate la 2500 RPM are 165Nm la fel ca 316i, si e mai bun mereu :)

 

In afara de ce e sub capota, trebuie sa iti dai seama ce dotari sunt relevante pentru tine: poate nu stai comod in scaunele sport, vrei neaparat scaune incalzite, etc.

 

Chiar daca tu incerci sa limitezi cautarile intre 2 motorizari, pe piata sh nu ai la dispozitie un configurator, asa ca e bine sa iei masina cu echilibrul cel mai bun intre motorizare si dotari. Un 318i NFL ar putea fi o alternativa de luat in calcul. 320i NFL nu e asa des intalnit ca 316 si 318.

 

Dintre facelift si nonfacelift eu as lua varianta mai noua, pt ca in final e o versiune mai evoluata, putere mai mare, consum mai mic.

Doar sa vezi daca merita sa platesti diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc.

Deci dupa cum ziceam, 318Fl este mult mai scump ca 316i FL. Si doar daca are sau a avut probleme este cat un 316i.

Mai bine un 316 in stare buna decat un 318.

Daca 316i de 105cp, merge ok pt mine, atunci un 316 de 115cp nu ar fi ok ? Unul cu maxim 150.000km. Cel al prietenului meu are 200.000km.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu de ce toata lumea spune ca BMW-urile consuma mult, nu consuma mai mult ca nici o alta marca cu aceiasi motorizare!

 

la capacitate 2.0 benzina, e cea mai economica masina....incercati un a4, c class, ford mondeo, vw passat etc...si dati-va dupaceea din nou cu parerea, legata de consum :thumbsup:

 

 

la diesel park consuma mai mult bmw-urile fata de concurenta dar nesemnificativ..

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca e inutil dar totusi o spun: cu BMW mai devreme sau mai tarziu majoritatea vor mai multa putere, dar cu un motor mai mare "te tine" mai mult :) .

Pt mine saltul de la 85 la 150cp combinat cu impozitele mari la peste 2000cc "m-a tinut" mai putin de un an jumate, acum as vrea vreo 180-200cp.

Votul meu: 318i/143cp sau daca diferenta de impozit se reduce la anul: 320i fcl, mai ales ca masinile mai imbatranesc un an si preturile ar trebui sa mai scada un pic.

Daca bugetul nu mi-ar permite as alege FCL si dotarile pe care le vreau minim in defavoarea motorizarii, pentru DSC mai bun.

Apropo de dotari: nu mi-as lua fara pilot automat care mi se pare foarte util la exterior si pentru mentinere vitezei la limta legalitatii.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

@Darius: la ce te refereai ? Si mie mi se pare prea aratoasa, mai ales partea fata. Parca ceva nu este la locul ei. Acel pachet M, ma intreb cine l-ar pune pe un 316i care si asa nu merge,etc.

 

Pai stiu ca toata lumea dorim sute de cai. Dar pt un incepator nu ar fi suficient 115cp ?

Link to comment
Share on other sites

318FL are 2.000cmc3 :))

 

Pai un prieten si-a luat un 316i 1.9 105cp, la 4000 inmatriculat, si trebuie sa ii schimbe doar elemente de la suspensia fata (nu stiu sigur ce). In rest masina functioneaza bine. Nu are nici o problema, si deja o are de vreo 6 luni. Ma gandesc ca la 6.000 as gasi unul cu facelift, in stare cat de cat ok. Si sa mai bag 500euro in revizie,etc. Sa vad daca imi iese ,,afacerea" pe care am facut-o. :)

daca as fi in locul tau as lua un diesel ;) pentru ca ne sufoci cu consumul tau si in banii aia gasesti FL 320D cu 150cp care iti sunt destui credema!

http://www.autovit.ro/bmw-320-C21952493.html

asta e frumoasa :)

 

L.E: ai putea lua si un NFL 320D :)

Edited by dKn Marius
Link to comment
Share on other sites

Scuzati-ma ca va stresez cu, consumul meu, insa eu nu circul multi km, nu in oras, de aceea nu am nevoie de turbina, de injectoare duse, si multe altele specifice motoarelor diesel. As dori un benzinar.

Cat de fiabile sunt motorizarile de pe 316FL (1.8 115CP) ?

Link to comment
Share on other sites

Eu pot sa vorbesc despre 316i nFL pentru ca asa ceva am - motorul m43 de pe ea ,m-i s-a parut pana acum foarte fiabil - am avut o singura problema- senzorul de la axul cu came - in rest motorul a fost rock solid pana acum.

Despre consum nu pot sa zic mare lucru ,pentru ca merg distante foarte scurte in genere si consumul e pe masura - oriunde intre 10-13 l /100 km urban evident.

Edited by jollyxter
Link to comment
Share on other sites

mergi pe 318i FL sau 320i NFL

si eu am pornit cu 316i, nu am avut probleme cu masina

motorul a functionat si functioneaza f bine (nu a avut nevoie decat de ulei, apa si benzina ;) )

are un consum decent, dar mai devreme sau mai tarziu iti vei dori 6 cilindri :) sau macar ceva mai multi cai

316i te "minte" la inceput cu acel cuplu la turatii joase, dar mai tarziu nu-ti va mai satisface "poftele"

eu momentan am acest 316iNFL si ma gandesc din ce in ce mai mult sa-i pun un 2.0 l in 6 cil, nu schimb masina pt ca am schimbat (in nebunia mea) cam tot ... mai am motorul si un interior sport fl

 

mergi pe 318i FL sau 320iNFL

Link to comment
Share on other sites

am observat ca bateti moneda pe consumul de carburant si performante( 316 fl vs 318 fl)...situatia sta cam asa...eu unul nu ma omor dupa viteza, scartaituri de roti si altele... cu 105 caluti eu m-am descurcat foarte bine si am beneficiat de confortul unui bmw...poate omul vrea acelasi lucru, mai ales ca vad ca vrea sa consume putin ,cred eu ca vrea ca si intretinerea ei sa nu il arda la buzunar...diferenta la revizie este destul de mare ...filtrul de benzina la un 318 e triplu...si mai sunt si alte componente mai scumpe...asa ca eu cred ca la un 316fl intretinerea este mai putin costisitoare decat la 318fl
Link to comment
Share on other sites

ai dreptate umbrela. Sunt incepator, nu am experimentat niciodata tractiunea spate, deci un 316i FL, mi-ar fi destul. Sigur consuma cu cel putin 1litru mai putin ca 318Fl, deoarece nu am de trecut peste 120km/h :)). Pentru un condus relaxat, de 30-100km pe zi, ar fi destul. Mai incolo o sa il vand si o sa merg pe Mazda 6 (2009<), sau un Passat CC.

Niste persoane ,,cu scoala" pot sa zic , au 320D, si au zis ca nu merita, mai bine un Logan nou :)

Nici eu nu mai stiu ce sa cred. Totusi daca 316i 105cp este destul pentru multi, nu vad de ce nu mi-ar ajunge unul cu 10cp in plus :) ?

Link to comment
Share on other sites

nu am inteles si nu o sa inteleg de ce vrei 316i nfl si nu 318i nfl pentru ca e clar dupa cum ti-au spus si baietii si ti-o spun si eu o sa te plictisesti si o sa vrei mai multi cai si e bine sa stai cat mai relaxat in depasiri,nu sa ai emotii,taxele sunt la fel deci nu inteleg....ma rog e alegerea si decizia ta pana la urma

 

sa vb si despre 316fl un motor premiat in 2001 dar nu foarte fiabil si cam problematic sare distributia de la punct,senzorul de la axele cu came, valva pcv care trebuie schimbata,astea sunt cateva dintre problemele specifice la 316i fl + cele specifice modelului e46 in general care le stie com toata lumea

 

legat de consum ca se vorbeste foarte mult 316 fl si 318 fl sunt cu dublu vanos si valvetronic deci un consum mai bun decat 316,318NFL

 

eu iti recomand 318iFL este mai nou,vine cu mai multe dotari din fabrica,consumul este acceptabil 6 afara 8,5 mixt si 10,5 in oras.

Mai bine pui un ban in plus si iei 318i fl o sa iti placa si pe viitor,nu numai dupa ce l-ai achizitionat

 

iti spun din propria experienta am avut 316i NFL si acum am 318i FL, 316 e un esec, 318 e cam aceeasi lucru, cu un consum identic poate chiar mai mic dar cu o putere mai mare fata de 316

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat acuma la filtre de exemplu, si observ ca la FL sunt mai scumpe.

De exemplu:

316i NFL

-Filtru ulei: 30lei

-Filtru aer: 54lei

-Filtru polen: 86lei

-Filtru combustibil: 117lei

 

316i FL:

-Filtru ulei: 32lei

-Filtru aer: 75lei

-Filtru polen: 86lei

-Filtru combustibil: 240lei

 

318i NFL:

-Filtru ulei: 30lei

-F. aer: 54lei

-F. polen: 86lei

-F. combustibil: 117lei

 

318i FL:

-F. ulei: 32lei

-F. aer: 75lei

-F. polen: 86lei

-F. combustibil: 240lei

 

 

Toate filtrele sunt de aceasi firma (Bo...ch)

 

LANT DISTRIBUTIE:

 

316i NFL: -85LEI

316i FL: 178LEI

 

etc.

 

intre 318i NFL si FL este la fel.

 

Ma intreb daca mai merita faceliftul ? Sa merg pe 318i NFL (care are acelasi motor ca si 316NFL dar mai puternic) ? In afara de norma euro 3 (NFL), si 4 (FL), ce diferente ar mai fi intre FL si NFL ? Ms. Dotarile nu ma intereseaza (daca are AC si geamuri electrice fata este ok ca dotari de bun simt)

Edited by SBMW
Link to comment
Share on other sites

vad k ai inceput deja pregatit cu raspunsuri contra orice altceva in afara de ce vrei tu. de ce nu ne zici si noua ce ai ales si ne tii in suspans? :)

toata lumea iti spune k cerul e albastru si la tine e verde. 316i e foarte submotorizat (daca exista asa ceva) si consuma exagerat de mult, chiar daca te scuteste de ceva lei la unele taxe, o sa iti pape banii la pompa si la piese.si ti-o zic din proprie experienta pentru ca am tot E46 nfl dar de capacitate mare si din toate modele conduse, tot ce e sub 1.8 mi s-a parut greoi si zgomotos. depinzand de cum si cat folosesti masina si de scop (ca daca ti-o iei pentru carat cv cu motor de 1.6 nu stiu ce poti cara), pararea mea e ca orice 1.6i ai alege sa fie un 1.8i minim ;)

decizia finala iti apartine

toate bune

uai de cucu cocosului ce m-am prapadit de ras

Link to comment
Share on other sites

Consumul la 320 e mult mai mic ca la 316, si nici nu merge pe lângă 320d

Stiu ca e apropiat, la mine E46 316i consuma 11-12, E36 320i consuma 12-14, eu nu stiu cum unii reusesc sa scoata consumuri de 9-10l/100km in oras la E46 316.

Edited by Cosm1n
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e sa nu iti iei BMW .Ia-ti un pasat sau golf 1.9 tdi.BMW nu consuma putin in oras.316 meu lua in jur de 11-12 vara si 13-14 iarna in oras.

 

Nu te amagi ca are 105 cp de motor aspirat pe benzina , 100 cp de pe un 1.9 tdi sunt mult mai agili si cuplul este mult mai mare.

 

O sa ajungi la aceeasi concluzie la care am ajuns si eu :un motor puturos care daca vrei sa scoti ceva din el tre sa il turezi in draci si consumul o sa fie pe masura.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.