Jump to content

Incalzire Auxiliara


mihai vigariu

Recommended Posts

Salut tuturor,

 

Ma gandesc sa fac un upgrade la BMW e36 318i, si anume sa-i montez o instalatie webasto pentru incalzire auxiliara. Mi se pare o dotare foarte utila pe vremurile astea.Problema este ca nu pot gasi nici o imagine cu o astfel de instalatie pe modelul meu de BMW. Unde vine montat acest sistem?

Am vazut ca la cele in 6 cilindrii este in locul baterie, insa acolo oricum era spatiu liber, oare la cele in 4 cilindrii tot acolo? Se muta bateria in portbagaj, nu cred ca as vrea sa fac modificarile astea.

 

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

te sfatuiesc sa nu te complici chiar asa la un e36. mai bine iati o masina cu dotarile pe care le vrei

stiu ca la e36 e ushor sa montezi orice dar na. nu se merita zic eu. e si scumpa piesa si e si complicata treaba

si plus e o fitza,care nu-i sta bine la un e36 e ca si cum ai pune un motor de bmw pe o dacia 1310 lol:d:P

Link to comment
Share on other sites

minusul la webasto e ca-ti consuma bateria f tare. eu de ex. am pe masina, dar pe frigurile astea evit sa-l folosesc. abia daca invarte bateria dimineata fara sa-l folosesc. daca-l folosesc, imi termina bateria si cand dau sa pornesc... trebuie sa ma rog de oameni sa-mi dea curent.
Link to comment
Share on other sites

minusul la webasto e ca-ti consuma bateria f tare. eu de ex. am pe masina, dar pe frigurile astea evit sa-l folosesc. abia daca invarte bateria dimineata fara sa-l folosesc. daca-l folosesc, imi termina bateria si cand dau sa pornesc... trebuie sa ma rog de oameni sa-mi dea curent.

 

Wtf ?

Pai daca nu-l folosesti dar abia daca-ti invarte dimineata ar trebui sa-ti verifici/schimbi bateria.:goodjob:

Link to comment
Share on other sites

am schimbat-o anu' trecut. imi fac abonament?daca folosesti masina numai in oras, distante scurte in care bateria n-are timp sa se incarce, si mai folosesti si webasto in fiecare dimineata... cam asta se intampla. si nu e prima baterie care ma tine putin. am mai schimbat una inainte.
Link to comment
Share on other sites

da dar daca bateria este slabuta (si eu am schimbat bateria anul trecut), webasto porneste ~ 1 min dupa care se opreste (simte ca nu are tensiune bateria), este de ajuns sa scada tensiunea la 11.5-12 si automat pe gerurile astea iti scade ceva amperajul din baterie, pana o pornesti (amorseaza pompa, incalzeste bujiile, porneste clima, porneste navi) scade tensiunea si mai mult si te trezesti ca nu mai porneste. <_<

O baterie "sanatoasa" mentine amperajul, fluctueaza tensiunea putin dar nu ai treaba.

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Bateria are un an, este o Varta de 61A, desi pt masina ar trebui de 55A. Este deja mai mare decat una normala. Nu mi-a facut probleme, astayi a pornit la -18 grade invartind tot de 2-3 ori ca de obicei numai ca a invartit mai greu, probabil din cauza uleiului ingrosat.

Pe viitor o sa locuiesc la casa si daca ar fi problema cu curentu as putea sa leg dou fire de la un redresor la masina, avand masina chiar in curte, astfel ca scutesc orice suferinta a bateriei.

Problema mea legat de acest upgrade este ca nu stiu unde se monteaza, si ce modificari presupune.

Link to comment
Share on other sites

Bateria are un an, este o Varta de 61A, desi pt masina ar trebui de 55A. Este deja mai mare decat una normala. Nu mi-a facut probleme, astayi a pornit la -18 grade invartind tot de 2-3 ori ca de obicei numai ca a invartit mai greu, probabil din cauza uleiului ingrosat.

Pe viitor o sa locuiesc la casa si daca ar fi problema cu curentu as putea sa leg dou fire de la un redresor la masina, avand masina chiar in curte, astfel ca scutesc orice suferinta a bateriei.

Problema mea legat de acest upgrade este ca nu stiu unde se monteaza, si ce modificari presupune.

 

Mai ai o varianta cu montarea unei alarme cu pornire motor din telecomanda!

Link to comment
Share on other sites

nu iti ajung 61 de A, webasto vine montat standard pe dieseluri (de obicei 2.5 - 3.0d) iar acestea vin cu baterii de peste 100A. E36 nu are ibus, deci automat trebuie un webasto pe benzina fara ibus

Te contrazic putin....intr-adevar, webasto se monteaza pe diesel, asa cum este si al meu pe motor de 2000 ( E 39 ). Ce nu inteleg eu, este de ce tot o tineti in discutie cu acumulatorul...

Stiti principiul de functionare?....acest webasto, are o bujie pentru scanteie si de fapt el functioneaza cu motorina...nu are legatura cu bateria

Link to comment
Share on other sites

Te contrazic putin....intr-adevar, webasto se monteaza pe diesel, asa cum este si al meu pe motor de 2000 ( E 39 ). Ce nu inteleg eu, este de ce tot o tineti in discutie cu acumulatorul...

Stiti principiul de functionare?....acest webasto, are o bujie pentru scanteie si de fapt el functioneaza cu motorina...nu are legatura cu bateria

 

 

Salut! Cine circula apa in instalatie?

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

http://www.jpcdirect.com/webasto/how-a-webasto-works/how-a-webasto-works/

 

How a Webasto Thermo Heater Works

 

howwthwdiaWhen the unit is switched on, the dosing pump feeds fuel from the vessel fuel tank to the heater. Here the fuel is ignited automatically. If combustion does not occur immediately, the unit automatically repeats the start-up procedure.

 

In the combustion chamber, a flame is lit which heats up the heat exchanger. The unit takes air in from the outside for combustion purposes and the combusted exhaust air is discharged to the outside.

 

During heating, an internal circulation pump feeds the water-glycol mixture through the unit. As the water flows across the heat exchanger it heats up. In the connected water circulation system, heat exchangers then transfer the energy to the interior. Once the vessel interior has warmed up, the heat requirement is reduced and the water temperature continues to rise.

 

At a pre-set temperature threshold, the unit reduces output at this moment or goes into standby mode. The heating procedure automatically restarts when the water temperature drops below a certain level. The unit thus adapts the heat output automatically to the heat requirement.

 

After the unit has been switched off, the combustion process is terminated in a controlled manner. For this purpose, the unit briefly goes into shut-down mode to cool itself down. It is then immediately ready for restarting.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Salut...nu este logic ca apa din instalatie sa fie ''plimbata'' de pompa de apa?

 

 

Pompa de apa este actionata doar cand motorul este pornit! Instalatia webasto are o pompa de recirculare auxiliara, care este electrica, si care consuma curent din acumulator!

Recomand montarea unei alarme cu pornire motor din telecomanda!

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca acel "heat exchanger" este radiatorul de incalzire din bordul masinii, caz in care pentru a se realiza cat mai eficient transferul de caldura este necesar pornirea ventilatorului din habitaclu. Nu? In acest caz mai apare un consumator in plus.

 

Si eu optez pentru pornirea motorului din telecomanda, mai ales daca o sa stai la casa. In plus daca reusesti sa montezi si o incalzire in scaune, iarna o sa iti fie mult mai usoara. :)

Edited by m_3512
Link to comment
Share on other sites

Am gasit un anunt cu cineva care are un 316 la dezmembrari, dar e la sute de km distanta, daca mi-l trimite colet nu cred ca ma descurc sa pun totu la locul lui, ar trebui sa fiu cu masina langa cealalta si luata piesa cu piesa de pe una pe cealalta.

Nu ma incanta sa las masina cu motorul pornit, stiu ca nu-i face bine. Huse incalzite am, am vrut scaune incalzite dar m-am lasat pagubas cand am vazut cat de eficiente sunt. Husele se incalzesc mai repede.

Ca sa am caldura in masina pot sa trag o aeroterma pana in masina, o pun la picioarele pasagerului si o bag in priza cand ma trezesc, iar pana ma imbrac, mananc si sunt gata sigur e incalzita masina, insa anitgelu e tot rece. Ar fi fost fain sa fie si antigelu cald.

Link to comment
Share on other sites

E bateria varza clar ,eu am bateria de 3 ani, webasto cu incalzire habitaclu ,merge fara probleme si o folosesc in fiecare zi de 2 ori cand las masina afara ,dimineata si seara bateria nu face nici o figura dupa atata timp ! Masina o folosesc tot in oras !
Link to comment
Share on other sites

cred ca cea mai buna varianta pt ceea ce vrei tu e un block heater. se foloseste mult in tarile nordice si canada, singurul impediment e iti trebuie curte/garaj pt asa ceva.

webasto-ul pe langa consumul bateriei si dificultatea montajului, mai are si problema fiabilitatii mai ales ca il iei second..

Link to comment
Share on other sites

E bateria varza clar ,eu am bateria de 3 ani, webasto cu incalzire habitaclu ,merge fara probleme si o folosesc in fiecare zi de 2 ori cand las masina afara ,dimineata si seara bateria nu face nici o figura dupa atata timp ! Masina o folosesc tot in oras !

ce baterie folosesti?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.