Jump to content

BMW- urile nu mai sunt BMW-uri


fbdcnt

Recommended Posts

dintre astea mai noi mi-a placut F10, e65.

Nu am crezut ca un ladoi cum e animalul ala de masina (e65) poate fi condus fix ca un seria 3...

Pacat ca alea care merg cu adevarat bine sunt destul de rare.

 

Restul nu m-au dat pe spate. X -urile nu imi plac nici unul, dar sunt subiectiv, am un dinte impotriva SUV-urilor din nastere..

DIntre astea noi, singura dupa care chiar sufar si mi-as dori e F10., dar nici aia nu orice motorizare, daca tot e sa vorbim fix de placerea de a conduce.

Si da recunosc ca un F10 nu imi permit, de restul ma pot apropia mai greu sau mai usor.

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

mai baieti, ne cumparam CE NE TINE BUZUNARUL.

 

ca dupa asta ne dam pasionati sau realizati, asta e alta poveste. ne luam CE NE TINE BUZUNARUL.

 

asa s-a inventat si vorba aia ca alea urate se f.t mai bine.

 

Cam asta e marele adevarat. Pasionati sau nu, tot in functie de bani alegem masina.

Imi e greu sa cred ca ar merge cineva zilnic cu un e36 daca banii nu ar fi o problema.. <_<

Link to comment
Share on other sites

O sa-mi iau niste saci de nisip pe care sa-i car iarna din pasiune :p . Iarna o injur, vara ma bucur. Si uite asa de vreo 4 ani ;)

 

eu de prin 2005 ma bucur si iarna si vara :) ..singura chestie ca tin rezervorul plin cand e treaba mai groasa..doar pe gheata e mai dubios in rest chiar nu sunt probleme.

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

cred ca e oarecum normal la un e34 de exemplu, sa pice mai putine chestii, pentru simplul motiv ca are si mai putine "chestii" pe ea, din punct de vedere tehnic (deci si electronic) sunt mult mai multe acareturi pe un e60, deci mai multe treburi care se pot defecta. In afara de asta, cred ca e irelevanta discutia, daca vorbim de o masina SH (e90,e60 etc), a carei intretinere este de cele mai multe ori un mister si prin urmare, ceva se defecteaza din cauza unei intretineri efectuate prost sau deloc, cum se obisnuieste pe la noi.

 

la f10 & co. e aiurea sa vb de fiabilitate, abia a aparut.

 

Asa, eu cele mai multe probleme le-am avut la Porsche de exemplu, la Turbo, iar cu Turbo S-ul (2009 model)am luat o mare teapa, caci masina a fost dauna totala inainte sa o cumpar eu ca un bou. La M6 a fost SMG-ul schimbat la 15.000 km insa in garantie, apoi la mine doar cu diferentialul am avut prb si l-am schimbat, insa nu mi s-a parut vreo tragedie.

 

Podtim, am avut o Toyota nou nouta, avensis, care dupa 9800 de km am vandut-o ca nu mai suportam sa vad cum se dezintegreaza, plus ca nu mi-a placut nimic la masina aia. Avea probleme la cutie, la directie, la suspensie, cu franele la un moment dat.. apoi nu mai zic de calitatea constructiei care e de cacat. La fel acum, am company car un Audi A6 2,7 tdi, model nou (FL 2010 cu curu schimbat, nu asta nou nou), care nu are nici 65.000 de km insa acum nu mai pot merge cu ea, caci pocneste cutia automata ca dracu si a capatat un zgomot straniu cand virez stanga pe denivelari...

Link to comment
Share on other sites

Ce ne tine buzunarul e foarte relativ asa cum dovedeste topicul de mai jos:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/85667-cat-de-scumpa-e-masina-pe-care-o-conduceti/

 

 

ba dimpotriva, trebuia sa iei in calcul si-a doua afirmatie :rolleyes:

 

"ca dupa asta ne dam pasionati sau realizati, asta e alta poveste."

Link to comment
Share on other sites

vezi ca tocmai ti-ai pus jumatate de forum in cap

 

Nu cred..Daca ai 2-3-4 masini, una dintre ele e30/e36, folosita ocazional, atunci inteleg. Dar ca masina de zi cu zi, un e30/e36 nu e ales din pasiune, e ales din motive financiare. Sau poate nu sunt eu suficient de "pasionat". Eu nu vad nici o pasiune in a merge cu o masina veche de 20-25ani zilnic. S-ar putea sa ma insel totusi :drinks: :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca "feeling-ul" este acelasi (din punctul meu de vedere) indiferent daca aveai un BMW nou , de 2-3 ani sau de 10 ani vechime in anii 80-90 sau acum in aceleasi situatii. Atunci ca si acum BMW reprezinta accesul la ultimile tehnologii in domeniul auto (putere, siguranta, un design foarte dorit, finisaje de calitate) la un pret pe masura. Aceste lucruri cumulate cu faptul ca BMW a fost aporoape intotdeauna cu un pas in fata concurentei au facut ca numele BMW sa fie asociat cu SUCCESUL ca si statut social. Acest lucru este valabil in toate tarile si atunci si acum. Un foarte mare procent din cei care au cumparat si cumpara BMW acum, il cumpara pentru unul sau mai multe din motivele de mai sus, indiferent care ar fi ele. Unii vor imagine, altii putere s.a.m.d.

Eu primul BMW l-am luat cand aveam 19 ani l-a recomandarea unui prieten (nu stiam prea multe despre masini) mi a spus ca e super tare, ca merge nu stiu cum etc. Am fost si am condus unul (316) si mi-a placut pe loc(maxim:). Mai tarziu am descoperit si alte motorizari si optiuni dar am ramas vesnic indragostit de aceasta marca si tot ceea ce inseamna ea. Mi a luat mult timp si am schimbat multe masini pana sa imi dau seama de fapt ce imi doresc de la o masina (cel putin in momentul asta).

Nu imi permit un F30 in acest moment si sincer sa fiu nici macar un E90 avand in vedere lipsa banilor din piata . Poate un E90 mi as permite cu ceva eforturi dar nu as sta linistit stiind ca daca pateste ceva nu mai stiu pe unde sa scot camasa. Asa ca am ajuns la concluzia ca cea mai buna varianta in acest moment sa ma bucur in continuare de BMW este E46. Imi ofera relativ aceleasi dotari, putere,siguranta, confort (mai putin design) ca si un model de generatie mai noua. Ca fapt divers, mie mi se pare ca e46 a fost un moment de schimbare radicala in evolutia seriei 3. Momentul in care tehnologia a fost introdusa din abundenta (senzori peste senzori,DSC, navi, xenon, airbag. cd player, magazie cd etc)

Daca as avea acum 50-60 de mii de euro disponibil pentru masina cred ca mi-as cumpara un BMW nou strict pentru senzatia de a fi primul propietar, sa simt mirosul de BMW nou.

P.S. Treaba asta este pe lista cu "am facut-o si pe asta" :)

Link to comment
Share on other sites

eu imi aduc aminte exact cum le simteam pe cele dinainte de 2000 si cum le simt pe astea noi, mi se pare mare diferenta. in astea noi ma ia somnul, la alea vechi simteam ca particip. nu ca m-as intoarce, va spun doar ce mi se pare.
Link to comment
Share on other sites

Nu este totul mereu pe baza de bani. Cel putin nu la toata lumea. Nu vreau sa calculez cati bani am bagat in al meu E38. Pornind de la a pune noi si originale toate piesele de mecanica, pana la lucruri de finete cum ar fi chedere, cromul din jurul geamurilor...etc. Multi, foarte multi bani am introdus in acest E38. As fi reusit sa-mi iau cu siguranta un E60, daca nu chiar E66. Insa mie mi se par elegante BMW-urile anilor 2000... E46, E39, E38, si in nici un caz aspectul exterior al E60...cel putin partea din fata cu acea semnalizare lungita care mai avea putin si ajungea in spatele masinii... Edited by Sherifu'
Link to comment
Share on other sites

Bmw scoate acum maisini orientate mai mult catre confort,5er F10 in toate testele a iesit cu cea mai confortabila suspensie,a batut si E si A6 si Xf,lucru care nu se intampla pana cum,daca nu ma insel imparte ac platforma cu 7er.

 

Si eu ma plcitisesc in x6,insa doar pt ca masina permite prea mult.Merg 3-400km si ma plictisesc chiar daca scot vit medii de 100km/h pe DN-uri,uneori chiar si peste.

 

Oricum tehnologia a avansat mult,525d-ul f10,trage mai bine ca multe 530i-uri.

Link to comment
Share on other sites

eu imi aduc aminte exact cum le simteam pe cele dinainte de 2000 si cum le simt pe astea noi, mi se pare mare diferenta. in astea noi ma ia somnul, la alea vechi simteam ca particip. nu ca m-as intoarce, va spun doar ce mi se pare.

Ăncerc sĂŁ ĂŽmi dau seama dacĂŁ eu am simĂžit aÂşa diferenĂže mari intre generaĂžii, dpdv al senzaĂžiei la volan, dacĂŁ la asta te refereai când ai pornit topicul.

Primul bmw pe care l-am avut a fost un e12 525 din '79. 2500 cc, 6 ĂŽn linie, 150 cp, cutie automata cu 3 trepte. Ăntr-adevĂŁr, maÂşina aia pĂŁrea, se simĂžea Âşi suna ca un tanc. Nu avea absolut niciun sistem de siguranÞã, ĂŽn afarĂŁ de centuri. Ăn schimb avea frâne pe disc faĂža-spate, servofrânĂŁ Âşi oglinzi reglabile electric. Va zic sincer ca ĂŽmi era frica de maÂşina aia. Sincer. Aveam parcĂŁ un fel de respect pentru ea Âşi tot timpul o conduceam cu gândul ca la cea mai mica bruscare a comenzilor ĂŽmi va aratĂŁ ea mie.

Feelingul pe care Îl aveam dupã aceea, dupã ce ne-am Împrietenit, de a accelera Într-a doua pânã aproape la 110 pe orã este ceva ce la alte maºini nu am mai Întâlnit.

A urmat o noua erã, În care am ajuns pânã la un e39, 525d, 163 cp, destul de dotatã. Este clar ca mã simÞeam mult mai În siguranÞã. Dsc, servo de amândouã, asistenta la frânare, senzori la senzori, etc. Dar trebuie sã recunosc, senzaÞia la volanul acesteia era mult mai fadã. Sincer.

E12-le mi-a plĂŁcut IMENS de mult. Era legĂŁtura aia nemijlocitĂŁ om-maÂşinĂŁ. De aici Âşi reticenĂža cu care o conduceam la ĂŽnceput, chiar dupĂŁ ce am luat-o. Era clar cĂŁ nu ĂŽmi va ierta nimic Âşi cĂŁ dacĂŁ eu nu-s ĂŽn stare s-o Ăžin pe drum, nimic nu va face asta ĂŽn locul meu.

Poate sunã stupid, dar mi-a pãrut foarte rãu când am vândut-o ºi, trebuie sã recunosc, mult mai rãu ca ºi dupã e39. Din câte maºini am condus dupã acel e12, În niciuna nu m-am mai simÞit la fel, cu niciuna nu am mai avut acea legãtura.

Scuze dacã am luat-o puÞin pe ulei, dar am considerat ca ceea ce am de spus are legãtura atât cu topicul, cât ºi cu pasiunea de care au menÞionat alÞii Înaintea mea.

O seara plĂŁcutĂŁ la toatĂŁ lumea.

Pax vobiscum.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ăncerc sĂŁ ĂŽmi dau seama dacĂŁ eu am simĂžit aÂşa diferenĂže mari intre generaĂžii, dpdv al senzaĂžiei la volan, dacĂŁ la asta te refereai când ai pornit topicul.

In sfarsit. Uite unul care a inteles care e subiectul topicului :LMAO:

Hai ca mai e speranta...

 

@ionut marius, unde ai vazut testul de suspensii. Baga si tu un link ceva sa vada si ochiu nostru.

Nu de alta dar chiar de la aparitia lui F10 am afirmat lucrul asta si unii se uitau stramb la mine.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa-mi zic si eu parerea, in ideea topicului sper..am avut E34, am E39 si am condus E60 (si nu voi avea vreodata)..strict ca senzatii, E34 e de departe cea mai vie masina din gama, la E39 si E60 e mai soft totul, in aceasi curba de la miorita poti intra cu aceasi viteza de 100km/h si sa-ti tii banda, dar parca ruliul este mai mare,volanul mai moale, pe cand la E34 desi simti viteza e ataaat de manevrabila..o comparatie buna ar fi o manusa de piele fina si o manusa de iarna,nu chiar cu un deget,dar d-aia groasa oricum.

 

Am dat E34 din cauza caroseriei (desi pe aici e laudata a mea avea puncte de rugina in 15 locuri) si numai a caroseriei, altfel as fi tinut-o si acum mult si bine, si n-am sa uit cum se vedea de afara cand ne-am despartit, cum intra in curbe si cat de frumos isi tinea traiectoria.. cum nostalgia e la ea acasa, vad ca toti conducem masini mai noi si le elogiem pe cele vechi, ironic,nu?

 

Au fost frumoase,reusite,nu se mai fac masini ca ele, de acord..dar lucrurile au evoluat..ca si BMW.

Link to comment
Share on other sites

offtopic:

525 e prea jos pt zapezile astea, nu pot traversa o sina de tramvai...etc. x3 in schimb face minuni. e extraordinar si il recomand orcui, chiar si cu motorul 2.0d pe care il am eu. nu se simte greu, e f sprinten in oras, mai sprinten decat x5, x6 3.0d. overall e masina ideala ca singura masina pe langa casa. desi au imbunatatit mult interiorul, pastreaza totusi un aspect mai utilitar (nu va speriati, nu e jeep wrangler). 525 sta bine la confort si interior.

/ offtopic

Link to comment
Share on other sites

525 e prea jos pt zapezile astea, nu pot traversa o sina de tramvai

Exagerezi :)

 

 

Modelele noi de BMW si-au mai pierdut din feeling-ul sportiv, exceptie facand M-urile. Sunt orientate pentru a indeplini toate cerintele unei masini de zi cu zi, deci e normal sa fie orientate mai mult catre comfort si spatiu. Adaugand la asta toate sistemele de siguranta, plus tehnologia aparuta este evident ca nu va mai oferii aceleasi senzatii ca niste modele mai vechi.

 

 

Singurele masini disponibile la ora actuala care sa ofere aceleasi senzatii (chiar mult mai mari) ca masinile de generatie mai veche, consider ca sunt supercar-urile. Doar acolo a mai ramas disponibila senzatia bruta sofer-masina.

 

 

S-a adus vorba de pasiune. Faptul ca nu ai unul, doua sau chiar mai multe modele vechi , nu inseamna neaparat ca nu esti pasionat de marca respectiva. Asa cum fiecare om este diferit, asa si pasiunea poate fi exemplificata diferit.

 

Parerea mea :)

Link to comment
Share on other sites

Eu unul sunt curios daca este adevarat ca modelel cu directie asistata electronic nu au acelasi 'feeling' si feedback ca sistemul clasic. Asa este?

Intreb ca nu am condus pana acum asa ceva si nici un BMW modern.

 

Eu detin un E34 si este primul meu BMW. O am de ~ 3 ani si de fiecare data cand ma sui in ea, exact cum metiona cineva mai sus, imi impune un respect sa o conduc, sa fiu mereu concentrat la ceea ce fac si pur si simplu sa ma bucur de ea.

 

Revin la electronice, cumva 'interfata', zic eu, ar fi unul din motivele pentru care s-ar diminua senzatia.

De exemplu, am acceleratia pe cablu vs acuma, drive-by-wire unde calculatorul e cel care da comanda/coreleaza cu restul de senzori sa fie 'de acord' sa iti dea puterea pe care o ceri cand apesi pedala, pe cand la cablu, ECU-ul lucreaza pentru mine in functie de cat de mult deschid eu clapeta de acceleratie.

De exemplu Zonda R, nebunia aceea pura de masina, am inteles ca are acceleratia pe cablu. McLaren F1 la fel, nici macar servo-frana nu avea, tocmai pentru a maximaliza feedback-ul.

 

In ziua de azi eu cred ca feeling-ul sportiv, in urma digitalizarii e dat in functie de cat de bine sunt calibrate ele, cat de bine te 'mint' :)

 

Sper sa nu fi zis prostii dar eu unul asa am incercat sa imi explic anumite diferente.

Am mai avut alta masina, un Hyundai xg, tot un sedan dar cu toate electronicele, care avea motor si mai puternic ca E34-ul, era confortabila si atat.

Nici pe departe caracterul dinamic, complet si viu a lui E34.

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

Hai nu va mai vaitati....ca BMW tot BMW a ramas. O sa vedeti ca peste 5-6 ani la fel o sa ziceti si de E60, ca ce masina rezistenta, ce misto si etc :). Oricum prin numele sau BMW va ramane una dintre cele mai dorite masini pt barbti...si mai ales pt femei :)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu am suspensii sport la 525, sunt normale dar pe axul drumului spre sina de tramvai au ramas de la pluguri niste ridicaturi de cca 30 cm pe care 525 nu le trece, x3 n-are treaba. revin, ca singura masina un x3 dupa mine e ideal. si eu prefer s aconduc berlina nu suv dar decat sa-mi f-- norocul mai bine conduc orice. asta e motivul pt care mi-am luat si un scuter.
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.