Jump to content

Sfaturi achizitionare discuri si placute frana


diamondtree

Recommended Posts

eu am luat ATE si din Romania si din germania.. alea din ROmania au tinut 40k fata si vreo 50 spatele,

Chiar nu am avut de ce sa ma plang..

 

 

Acum am din DE... au vreo 20k deja, sa vedem cat tin..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat discurile si placutele pe toate rotile fiindca aveam o trepidatie ce s-a dovedit ca provenea de la fisurarea discului dreapta - spate. discurile sunt Brembo iar placutele ATE si sunt super ok: franeaza impecabil si nici nu lasa santuri pe discuri (deja ma vreo 10 k cu ele.

@ c6t9 : daca sunt ok dupa 2 ani si ai 10 k ...sa zicem, dar daca ai mai mult nu e chiar bine sa fie placutele ok, deoarece ele trebuie sa se uzeze mai repede decat discurile, in consecinta ar putea fi foarte dure, si sa schimbi discuri de frana mai des dacat placute - eu am patit-o la un Renault ;) .

Link to comment
Share on other sites

eu zic sa te uti la suspensie, nu la frane.

Repet, discuri ovalizate se simt la orice viteza, si tot timpul, se simt in pedala prima data, nu in volan .

Pe masura ce uzura in brate, eventual flanse amortizor etc etc, se mareste, o sa iti inceapa sa iti faca din ce in ce mai des.

De asta zic ca tot la suspensie ai probleme. Tot ansamblul fata trebuie sa il verifici.

E o problema arhicunoscuta la BMW.

de acord cu tine. posibil sa aiba ambele probleme (suspensie+discuri).

discurile oe sunt cele mai bune. ale mele trebuie schimbate de mult (au trecut de marja normala) si nu sunt ovalizate.

Link to comment
Share on other sites

de acord cu tine. posibil sa aiba ambele probleme (suspensie+discuri).

discurile oe sunt cele mai bune. ale mele trebuie schimbate de mult (au trecut de marja normala) si nu sunt ovalizate.

Am verificat directia pe fata si s-a gasit joc mic la o bieleta antiruliu pe dreapta.Nu cred ca influenteaza franarea.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In sfarsit schimbat totul pe original. Alta viata. Nu mai bate nimic si pot spune ca am frane. Oricum multumesc ptr. sfaturi.

Totul insemnand ce? pe original? Si eu am discuri noi si placute noi ATE si au 7000 km si bate in volan dupa ce se incalzesc. Care este rezolvarea??/

Link to comment
Share on other sites

Totul insemnand ce? pe original? Si eu am discuri noi si placute noi ATE si au 7000 km si bate in volan dupa ce se incalzesc. Care este rezolvarea??/

Discuri si placute fata + placute spate pe original.Si eu am avut discuri noi si placute noi ATE si dupa aprox. 2500 km batea volanul dupa ce se incalzeau. Acum mie mi s-au parut cam ieftine cand le-am luat (320 lei discuri si 120 placute) dar ... acum este invatatura de minte. Cat mancau cei de la magazin ,cu ce mancau cei care le aduceau de unde naiba au fost aduse ,ce ce mancau cei care le fabricau cred ca ieseau la 200 lei discurile.

Edited by diamondtree
Link to comment
Share on other sites

deci pot fi placute montate prost, eu nu cred in teoria cu ovalizarea discurilor.

Nu e sustinuta de absolut nimic.

 

 

 

A doua problema mult mai frecventa sunt probleme la ansamblul fata.

Eu am discuri brembo cumparate din romania, placute am avut numai ATE, sunt la al doilea rand.

Am avut problema vibratiei la franare, aparuta dupa aprox 10k km de la schimb, si erau bineteles bratele, pe care le-am schimbat.( erau alea originale, aveau cam 165k si aprox 16 ani ...).

Tras de ele alte jocuri nu se simteau sub nici o forma.

 

Tin minte ca am dat vreo 660- de roni pe toate discurile si placute, luate de la colegul grozadan..

 

 

 

Sa imi spuna si mie cum verifica cineva bucsele alea mari din capetele bratelor.

In afara de dat jos eu bratul si inspectat vizual, eu nu stiu nici o metoda.

Poti sa tragi de ele cu levierul pana iti ies ochii, ca nu se simte nimic..

90% cazuti e un placebo care tine cateva mii de km cel mult,apoi se plang toti ca reapare vibratia.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nici aia care mergeau la track-day la nurburging week-end de week-end nu pateau asa ceva.

Si stai linistit ca nu cumparau aia frane oem toti..

dapoi de la tarait pe strazile mirifice din ro, unde sa sari de o viteza medie de 70 de km/h o faci cu riscuri extreme..

 

 

 

 

Daca ii spuneai unui mecanic din DE de discuri ovalizate ori ridica din umeri ori radea si cu curul de tine.

Numai in Romania e isteria asta cu discuri ovalizate.

Se mai pot ovaliza, in timp, dar nu de la ce crede lumea, legendele toamnei cu discuri incinse pe ploaie sau intrat in spalatorie dupa forja si alte abureli.. ci de la stans prezoane la jante de aliaj cu pistolul, ca ciobanii si nu cu cheie dinamometrica la 100-110nm..

De exemplu eu nu am vazut service de roti in ro, inca, sa foloseasca asa ceva.

De asta imi schimb rotile acasa singur, sau ma duc la vulcanizare cu cheia in potbagaj sii ii pun pe aia sa o foloseasca..

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

este o operatie simpla care poate fi facuta prost.

de lepre si putori ce sunt, umfla 80 de roni pe punte la montare si de banii astia petrec cam 15-20 de min de lucru efectiv si nu curata absolut de loc lacasurile unde stau ele, capetele la pistonase, absolut nimic, le tuflesc acolo, si nici pasta nu dau, un tub costa 4-5 euro si dai vreo 30 de seturi cu el cred..

PAi cand am montat in DE a dat ala la pila si smirghel de l-a luat dracul..a stat 1h la o punte...

 

Apoi cand am montat singur, am facut la fel.

Desi merg in oras preponderent in ultima vreme si au ceva km deja, nici nu scartaie neam si nu vor scartai ever...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Crezi ca merita sa le defac si sa curat etrierele? Mi se pare ciudat sa fie ceva legat de suspensia fata, care sa se manifeste asa dintr-o data.

Inainte aveam placute OE si m-au tinut 80K, nu aveam nici cea mai mica vibratie si acum dupa doar 1000 KM sa apara mi se pare ciudat...

Edited by DayWalker
Link to comment
Share on other sites

Crezi ca merita sa le defac si sa curat etrierele? Mi se pare ciudat sa fie ceva legat de suspensia fata, care sa se manifeste asa dintr-o data.

Inainte aveam placute OE si m-au tinut 80K, nu aveam nici cea mai mica vibratie si acum dupa doar 1000 KM sa apara mi se pare ciudat...

:rolleyes: Discurile pe care le-am schimbat nu aveau decat 1-2 mm de uzura iar placutele la jumate. Nu am schimbat nimic altceva dar dupa schimb a fost diferenta enorma .La frana 100 km/h ziceai ca se rupe ceva pe fata si tineam de volan ca la tractor. Eu raman la ideea ca ce am avut au fost niste panarame.

Link to comment
Share on other sites

Discuri si placute fata + placute spate pe original.Si eu am avut discuri noi si placute noi ATE si dupa aprox. 2500 km batea volanul dupa ce se incalzeau. Acum mie mi s-au parut cam ieftine cand le-am luat (320 lei discuri si 120 placute) dar ... acum este invatatura de minte. Cat mancau cei de la magazin ,cu ce mancau cei care le aduceau de unde naiba au fost aduse ,ce ce mancau cei care le fabricau cred ca ieseau la 200 lei discurile.

Perfect de acord cu tine. Si mie imi e invatatura de minte :((. Stric caseta si altele din cauza lor :((. Si te si temi sa mai franezi ca iti rupe volanul mana. :((

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dupa cum a spus si colegul de mai sus cu niste placute si discuri enorm de ieftine ; trebuie sa ne invatam si noi odata ca suntem prea saraci sa cumparam piese ieftine

Dar nici sa investim niste bani in lucruri de calitate si un oarecare meserias sa le monteze fara sa tina cont de lucruri mici gen curatirea suprafetii butucului unde se monteaza discul, curatirea discului nou de frana incalzirea lor treptata

Dar asta nu ar trebui sa fie treaba noastra clientilor sau vanzatorilor

Link to comment
Share on other sites

uite DOMI in LINK-ul acesta o metoda de verificare

deci pot fi placute montate prost, eu nu cred in teoria cu ovalizarea discurilor.

Nu e sustinuta de absolut nimic.

 

 

 

A doua problema mult mai frecventa sunt probleme la ansamblul fata.

Eu am discuri brembo cumparate din romania, placute am avut numai ATE, sunt la al doilea rand.

Am avut problema vibratiei la franare, aparuta dupa aprox 10k km de la schimb, si erau bineteles bratele, pe care le-am schimbat.( erau alea originale, aveau cam 165k si aprox 16 ani ...).

Tras de ele alte jocuri nu se simteau sub nici o forma.

 

Tin minte ca am dat vreo 660- de roni pe toate discurile si placute, luate de la colegul grozadan..

 

 

 

Sa imi spuna si mie cum verifica cineva bucsele alea mari din capetele bratelor.

In afara de dat jos eu bratul si inspectat vizual, eu nu stiu nici o metoda.

Poti sa tragi de ele cu levierul pana iti ies ochii, ca nu se simte nimic..

90% cazuti e un placebo care tine cateva mii de km cel mult,apoi se plang toti ca reapare vibratia.

Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc doar placute originale BMW (asa numitul OE).

Evit sa mai cumpar de cativa ani buni aftermarket-uri dupa diverse experiente neplacute.

Placutele facute sub licenta BMW respecta anumite standarde impuse de ei , de aici si diferenta de pret.

De discuri nu mai zic.

Eu am dat pe un set de placute fata originale pentru E90 pe care le-am montat personal acasa , 475 lei. Intradevar , gaseam si Textar OEM cu 250 lei dar am mers pe OE.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare.

Doresc sa cumpar discuri de frana fata si placute pentru masina.(320 D - 110KW).

Asta vara am cumparat prima data ATE care dupa 3 luni au inceput sa bata .Le-am schimbat pe garantie cu altele Brembo care la fel bat. Am remarcat ca atat la ATE cat si la Brembo acestea probabil se ovalizeaza cand se incing pentru ca la rece abia se simte bataia in volan dar cand se incing este jale.Deh cine stie pe unde sunt facute.

Va rog sfatuiti-ma ce discuri si placute sa cumpar fara sa am surprize .

 

Eu majoritatea pieselor pe E46 323 si E36 325 TDS,unde am avut posibilitatea,am pus " Lemforder ".

Link to comment
Share on other sites

daca sunt deja ovalizate?se mai pot face ceva?...cand franez usor la viteza mai mare de 80-90 km/h trepideaza volanul,frana prinde,doar ca trepideaza si daca apas mai tare (daca apas mai tare frana nu mai trepideaza asa tare,dar tot trepideaza astept un raspuns daca se poate)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.