Jump to content

E46 320d


Kenbobo

Recommended Posts

Soft, IC mai mare, downpipe, EGR Off ~195hp. Am vazut un 320d cu aceleasi modificari si soft agresiv cu 222cp pe dyno. :D

 

Inainte de ele o sa schimb volanta si ambreajul, de aceea ziceam ca va mai dura putin pana sa ajung si la partea asta.

 

Sa termin de pus la punct aspectul si pe urma alte prostii.

Edited by Kenbobo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu am vazut cand am mufat niste furtunuri siliconice ca se sparsese cel oem si nu vroiam sa dau 7 milioane pe altul nou oe , doar ca intr-o depasire mi-a sarit din "imbucatura" si mai aveam 50 de cai maxim

asadar, tot in ziua aia i-am pus oem nou :) d-asta mi-e mie frica de modificari de genu'

 

bine , la tine exista bucati mici de furtun , la mine vine toata "puta" din intercooler in admisie ca deh, euro4..

Edited by Krebs
Link to comment
Share on other sites

Pai si cel aftermarket are buza aceea ca sa impiedice furtunul sa iasa plus ca vine cu ceva kit de instalare cu furtune siliconice dedicate. Ma gandesc ca nu sunt facute aiurea ca pun unii turbo + IC pe masini care nu aveau deloc si la presiuni mai mari fara probleme.

 

 

 

PS: Da, la mine e o bucata de vreo 15-20 cm de furtun, apoi o teava de plastic apoi un cot la fel de 15-20cm.

 

Si eu am patit sa imi sara intr-o depasire furtunul de sus care vine din IC si intra in EGR si era ca un tractor masina. Am crezut ca s-a dus turbo plus ca a bubuit si nu stiam ce naiba a sunat.

 

Cand am luat capacele de la motor jos am observat ca a mai fost umblat acolo si era pus un furtun din piata fara cot fara buza asa ca am luat unul oem si de atunci nu am mai avut probleme.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Si pe mine ma bate gandul sa fac o modificare din soft, insa nu stiu cum va fi afectata turbina. De ambreiaj nu-mi fac probleme ca e nou, a muncit doar vreo 10k km. Ce boost tin aceste turbine de pe motorul de 110kw? Galeria de admisie rezista la boost-ul de dupa soft?

Apropo de ambreiaj, am vazut ca atat cel de 320d cat si cel de 330d au aceleasi dimensiuni - 240mm. Nu sti ce cuplu suporta?

Link to comment
Share on other sites

Poti face un soft safe cu 185cp si 400nm cuplu fara probleme.

 

Ambreajul tine aprox 210cp dar cuplu nu stiu exact. Cum ziceam, stiu un 320d cu 220cp la roata si 250cp la volanta cu ambreaj si volanta stock si doar in primele 2 trepte zice ca ii patineaza putin ambreajul. La 185cp nu ai nici o problema si nici la maxim 200/205cp cat vreau eu.

 

Turbina tine maxim 1.8 bari, din cate am aflat eu, iar prin remapare safe iti creste cu aprox 0.2 presiunea si nu depaseste cei 1.8 , nici nu se apropie de acea valoare pt ca nu ar rezista motorul la presiune maxima.

 

PS: galeria de admisie tine fara probleme dar e recomandat sa scoti clapetele mai ales la un soft putin mai agresiv.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Si pe mine ma bate gandul sa fac o modificare din soft, insa nu stiu cum va fi afectata turbina. De ambreiaj nu-mi fac probleme ca e nou, a muncit doar vreo 10k km. Ce boost tin aceste turbine de pe motorul de 110kw? Galeria de admisie rezista la boost-ul de dupa soft?

Apropo de ambreiaj, am vazut ca atat cel de 320d cat si cel de 330d au aceleasi dimensiuni - 240mm. Nu sti ce cuplu suporta?

Salut!Eu am resoftat motorul la masina mea 320d-150hp si am dus puterea pana in 180hp,asa am cerut ,sa fie mai safe,sa nu dea cu mult fum,nu vreu sa lasa in urma mea la o calcare mai agresiva a acceleratiei mult fum negru.Am vazut pe net un test dino la un 320d resoftat la 195 si cam dadea cu fum negru in sarcina,mult mai mult decat dadea atunci cand nu era RESOFTATA.

Link to comment
Share on other sites

Eu cand o sa fac softul o sa fie modificat pe loc de baiatul respectiv care are si dyno si nu plec de acolo pana cand masina nu accelereaza frumos, fara fum ( sau cel putin nu mai mult decat e normal, gen un puf mic la kickdown).

 

Avand in vedere ca o sa fac si EGR-off ar trebui sa nu fie probleme cu fumul.

Link to comment
Share on other sites

Eu cand o sa fac softul o sa fie modificat pe loc de baiatul respectiv care are si dyno si nu plec de acolo pana cand masina nu accelereaza frumos, fara fum ( sau cel putin nu mai mult decat e normal, gen un puf mic la kickdown).

 

Avand in vedere ca o sa fac si EGR-off ar trebui sa nu fie probleme cu fumul.

Salut!Si eu am EGR Off din soft,nu da cu fum,dar am mers pana in 180hp.Mi se pare mult mai sigur pentru motor,si imi ajung caii in plus,practic am pedala de la o turatie mai mica ,undeva in jurul la 1500 rpm.Cand o calc mai nervos imi intra DSC-ul de la 2500rpm,de acea ma gandesc ca pe spate sa trec la anvelope de 225/50/16,asta pentru o aderenta mai buna.Bafta!

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Am reusit astazi cu chin sa schimb releul de bujii (am pus Beru) si coloana de directie + cuplaj volan OE.

 

 

Acum merg bujiile, nu mai am erori iar feelingul la volan pare imbunatatit. Nu am apucat sa testez foarte bine ca am facut vreo 60km pe un drum mai rau cu maxim 100 km/h. O sa vad maine in drumul spre Cluj.

 

 

E un mare chin sa le schimbi pe astea. E super incomoda pozitia. Coloana si cuplajul au fost relativ usor de schimbat dupa ce am construit un prelungitor destul de lung. Am incercat fara dar e imposibil. Dupa ce am prelungit clicketul cu toate extensiile pe care le-am gasit a mers repede.

 

Cu releul in schimb, cred ca am stat cateva ore. Am reusit sa desfac suruburile usor dar m-am chinuit mult timp sa scot mufa aceea cu multi pini.

 

Poze nu am apucat sa fac ca deja era intuneric afara dar o sa pun maine.

 

 

Intre cuplajul vechi si cel nou e o diferenta foarte mare. Cel vechi era uzat rau, il pot indoi usor ca mana, iar cel nou nici vorba, e foarte solid.

 

Problema cu coloana de directie s-a rezolvat complet, nu mai am nici un cloncanit in volan, e liniste totala indiferent de cat de rau e drumul sau cate pietricele iau :D

 

 

Am pus si jantele de iarna si astept sa primesc termostatul OE sa il schimb iar pe urma masina e pregatita de iarna.

Edited by Kenbobo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca schimbi FMICul cu unul mai mare pastrand turbosuflanta o sa ai de pierdut, un lag de toata frumusetea. Pentru motorul asta daca vrei sa te apropii sau sa treci de 200cp masurati (nu valori scoase din softuri copy-paste) se impune pe langa IC si evacuare schimbarea turbosuflantei (in cazul de fata cu un hibrid, alta solutie plug and play nu e), insa .... specificatiile acestui hibrid (partea calda/rece) nu le va furniza nimeni. Edited by NWZeu
Link to comment
Share on other sites

Mersi de sfaturi.

 

Cum ziceam, se va tine cont de noile dimensiuni cand se face softul (implicit nu o sa am lag), o sa fac si downpipe si elimin ultima toba (cel mai probabil). Mai mult de atat, gen turbina hibrid nu vreau pt ca nu o sa abuzez de motor, vreau doar putina mai multa putere :D

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Cat de greu ar fi sa schimb tot antigelul? Momentan am G12 Roz dar am tot citit pe forum ca e indicat sa pun albastru, OE sau Hepu.

 

Ma bate un gand sa fac schimbul complet, dar avand in vedere ca am avut roz inainte cum ar trebui sa procedez ca sa nu ramana deloc antigel vechi prin motor? Deschid toate suruburile (inclusiv cel de pe blocul motor) si dupa ce s-a scurs antigelul vechi sa torn cativa litrii de apa goala prin instalatie?

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc OE (albastru), cu 20-25% apa distilata in amestec (am facut masuratoare apoi sa vad rezistenta la inghet cu rezultatul -38 grade celsius), cel mai "complicat" va fi la aerisire ca e migalos.

Nu iti recomand sa scoti nimic de pe blocul motor, iar referitor la "spalare", reziduu de la cel roz va fii intr-o cantitate foarte mica. Dreneaza cat poti, completeaza, aeriseste, completezi, pornesti motorul si apoi recompletezi.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt sfaturi. Daca reusesc sa scot surubul de pe blocul motor o sa scot tot antigelul, pe urma torn apa distilata prin instalatie pana iese curata.

 

Daca nu, scot cat antigel pot, completez cu apa pana la maxim, aerisesc, completez din nou pe urma merg 5-10km asa. Pe urma scot tot afara si repet operatiunea sperand sa raman pana la urma doar cu apa goala in instalatie.

 

Dupa ce am doar apa, scot iar tot afara si pun norma, antigel in concentratie 65/70 antigel, restul apa.

 

 

De luni, masina mea sta cam asa:

 

http://110.imagebam.com/download/vp43MwF5odOSTCpvPplhqw/36396/363953591/IMG_1216.JPG

 

 

http://109.imagebam.com/download/Okv9t8a6t4MZjd5YJOwvTg/36396/363953599/IMG_1235.JPG

 

 

 

In seara asta am primit pozele de la tapiter:

 

http://111.imagebam.com/download/s6xcOIvzmEmlnbbqjpMgnQ/36396/363953604/1.jpg

 

http://110.imagebam.com/download/QxdOZyLyOMQvzfABHFbSaA/36396/363953609/2.jpg

 

Abia astept maine sa le primesc si sa le vad live.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.