Jump to content

problema motor 3.0i pe Z4 an 2003


Recommended Posts

Un Paste fericit va urez. Am si eu o problema la masina daca ma puteti ajuta cu sfaturi.

Pentru inceput datele masinii : 2003 Bmw z4 e85 3.0i Manual, motor fara modificari soft, putere, esapament, 70,000 km.

Acum povestea: Merg ce merg cu masina, motorul in stare impecabila din orice punct de vedere, foarte vioi, decid sa bag benzina ALTO 101 de la petrom, asta se intampla seara la ora 11, 12. Dimineata pornesc masina si HOP! la RELANTE motorul mergea EXTREM de urat cu TREPIDATII mari si becul CHECK ENGINE aprins( aici puteti vedea cum arata becul ca eu nu ma prea pricep http://homepage.ntlworld.com/jhbodle/chkengine.jpg), motorul suna ca si cum ar merge in 4 pistoane. OPRESC motorul si pornesc iarasi, nu mai face la fel si becul se stinge. Din acel moment in 80% din zile cand pornesc motorul rece si o las al relante se aprinde becul si face la fel....daca o pornesc si o accelerez nu mai face.

Mtorul nu mai merge rotund ca inainte, in viteza a 3 a simt o pierdere de putere semnificativa iar cateodata cand trec de 3000 turatii simt un LAG (o mica intrerupere). Consumul in bord era de 9.9%, acum arata 12% (rulata doar in oras) dar masina a stat in garaj cateva luni bune.

Am citit pe forum ca sonda lambda creeaza de fel aceste probleme, am fost la mecanic a pus testerul cu motorul pornit s a uitat peste valori la injectoare si debitmetru a zis ca sunt bine, dar nu cred ca s a uitat si la sonde. Astept sfaturile voastre, Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Un Paste fericit va urez. Am si eu o problema la masina daca ma puteti ajuta cu sfaturi.

Pentru inceput datele masinii : 2003 Bmw z4 e85 3.0i Manual, motor fara modificari soft, putere, esapament, 70,000 km.

Acum povestea: Merg ce merg cu masina, motorul in stare impecabila din orice punct de vedere, foarte vioi, decid sa bag benzina ALTO 101 de la petrom, asta se intampla seara la ora 11, 12. Dimineata pornesc masina si HOP! la RELANTE motorul mergea EXTREM de urat cu TREPIDATII mari si becul CHECK ENGINE aprins( aici puteti vedea cum arata becul ca eu nu ma prea pricep http://homepage.ntlworld.com/jhbodle/chkengine.jpg), motorul suna ca si cum ar merge in 4 pistoane. OPRESC motorul si pornesc iarasi, nu mai face la fel si becul se stinge. Din acel moment in 80% din zile cand pornesc motorul rece si o las al relante se aprinde becul si face la fel....daca o pornesc si o accelerez nu mai face.

Mtorul nu mai merge rotund ca inainte, in viteza a 3 a simt o pierdere de putere semnificativa iar cateodata cand trec de 3000 turatii simt un LAG (o mica intrerupere). Consumul in bord era de 9.9%, acum arata 12% (rulata doar in oras) dar masina a stat in garaj cateva luni bune.

Am citit pe forum ca sonda lambda creeaza de fel aceste probleme, am fost la mecanic a pus testerul cu motorul pornit s a uitat peste valori la injectoare si debitmetru a zis ca sunt bine, dar nu cred ca s a uitat si la sonde. Astept sfaturile voastre, Multumesc

Sonde lambda. Dute sa-ti stearga erorile cu un tester , si dupa aia sa mergi in a 4-a la drum lung la vreo 4000 rpm undeva vreo 15km ca sa se curete catalizatorul si sondele . Probabil ca mergi multin oras , si poate mergi fara sa-ti dai seama si subturat . Fa ce ti-am zis ca prin caldura si presiunea de pe evacuare , la turele respective se curata .

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru sfaturi, vaduva80s deci schimb sonda lambda (dar aici nu stiu care din ele? este una inainte de catalizator, una dupa si cate 1 senzor de monitorizare pt fiecare, am inteles ca pe tester se poate detecta care nu mai este in parametri in functie de voltaj , stiti ceva despre lucrul asta? sau care sunt valorile la care functioneaza ele de regula? ) .

Asa, acum problema cu erorile, cand am pus masina pe tester a incercat sa mi stearga erorile si nu era nici una, este normal?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru sfaturi, vaduva80s deci schimb sonda lambda (dar aici nu stiu care din ele? este una inainte de catalizator, una dupa si cate 1 senzor de monitorizare pt fiecare, am inteles ca pe tester se poate detecta care nu mai este in parametri in functie de voltaj , stiti ceva despre lucrul asta? sau care sunt valorile la care functioneaza ele de regula? ) .

Asa, acum problema cu erorile, cand am pus masina pe tester a incercat sa mi stearga erorile si nu era nici una, este normal?

Sonda Lambda nu apare pe tester decat cand nu mai merge deloc , daca merge la alte valori nu o vedecaeroare testerul . Fa un drum de 15 km cu ea turata si vezi dupa aia . Se poate sa fie doar imbacsita si daca se curata sa nu o schimbi .

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru sfaturi, vaduva80s deci schimb sonda lambda (dar aici nu stiu care din ele? este una inainte de catalizator, una dupa si cate 1 senzor de monitorizare pt fiecare, am inteles ca pe tester se poate detecta care nu mai este in parametri in functie de voltaj , stiti ceva despre lucrul asta? sau care sunt valorile la care functioneaza ele de regula? ) .

Asa, acum problema cu erorile, cand am pus masina pe tester a incercat sa mi stearga erorile si nu era nici una, este normal?

 

nu mai pune benzina de 101 ca asa distrugi sondele si nu sunt ieftine, eu asa am facut si in cateva luni s-au dus, am acelasi tip de motor dar pe un x5(imi placea ca tragea mai bine dar o consuma mai repede, am revenit exclusiv la benzina de 95 dupa ce am schimbat sondele si acum totul e ok)

Link to comment
Share on other sites

 doar la motorina este diferenta intre cea scumpa si cea ieftina, la aditivi (vorbesc de mol) 

 

eu am pus si pun exclusiv rompetrol din sibiu e o singura statie in oras, acolo am card, masina se simte mai vioaie cu 101 dar si consumul creste sau "m-i se marea mie talpa" :)

Link to comment
Share on other sites

sondele lambda la mine, cu motorul cald, la 85 grade dau ambele aceeasi valoare si anume 0.44 volti. aceste valori le arata pe diagnoza. adaptarea lambda este 0.98 (controller-ul)

 

teoria spune ca sonda lambda genereaza o tensiune cuprinsa intre 0.1 si 0.9 volti in functie de raportul stochiometric. daca amestecul aer/benzina este `dereglat` de exemplu din cauza debitmetrului sau a altor senzori/conditie mecanica a motorului, fapt ce reiese din calitatea noxelor iar sonda vede acest lucru si duce tensiunea spre extreme , iar in functie de aceste tensiuni ale lambda, ecu incearca sa faca adaptari pentru a compensa `problema`. deci daca ai intre 0.4 si 0.5 valorilepe lambda treaba e buna.

 

 

 

la tine poate sa mai fie , cum zicea un coleg mai sus si din bujii sau bobine. senzori detonatii, senzori ax came etc.... numai un tester te va lamuri.

 

si vezi ca testul se face si in mers cu masina ....

 

 

Link to comment
Share on other sites

nu baga aditivi de nici un fel.

daca vrei sa schimbi sonda fara sa fii sigur ca de acolo e, macar schimba-le pe cele dinainte de catalizator, alea sunt mai importante, restul sunt mai mult pentru emisii..

normal la 3.0i sunt 4 in total, 2 inate de catalizator, 2 dupa si intervalul de schimb la ele e de 160k km.

De asta cred ca poate sunt in regula daca km sunt reali.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu mai pune benzina de 101 ca asa distrugi sondele si nu sunt ieftine, eu asa am facut si in cateva luni s-au dus, am acelasi tip de motor dar pe un x5(imi placea ca tragea mai bine dar o consuma mai repede, am revenit exclusiv la benzina de 95 dupa ce am schimbat sondele si acum totul e ok)

:mellow: cine ti-a zis asta?

Link to comment
Share on other sites

:mellow: cine ti-a zis asta?

asta am constat eu, la inceput mi se aprindea doar cand alimentam cu 101 cand se termina stergeam eroare si puneam 95, nu se mai aprindea, daca puneam 101 in cateva zile se aprindea din nou, pana s-au bulit si am schimbat sondele, apoi un ing. mi-a explicat care e treaba cu amestecu si arderile ce rezulta si cum apare anomalia ca valoare pe care sonda o citeste.

Link to comment
Share on other sites

nu mai pune benzina de 101 ca asa distrugi sondele si nu sunt ieftine, eu asa am facut si in cateva luni s-au dus, am acelasi tip de motor dar pe un x5(imi placea ca tragea mai bine dar o consuma mai repede, am revenit exclusiv la benzina de 95 dupa ce am schimbat sondele si acum totul e ok)

In cartea masinii scrie exact pe dos. :thumbsup: Este recomandat a ase pune benzina cu o cifra octanica cat mai mare, pt mersul ok al masinii si consumul mai scazut.

Link to comment
Share on other sites

In cartea masinii scrie exact pe dos. :thumbsup: Este recomandat a ase pune benzina cu o cifra octanica cat mai mare, pt mersul ok al masinii si consumul mai scazut.

 

pune te rog o poza cu citatul in care se specifica asta, unde ai gasit ??? eu stiu altceva.

Link to comment
Share on other sites

pune te rog o poza cu citatul in care se specifica asta, unde ai gasit ??? eu stiu altceva.

 

 

scrie in autodata 95<.....mie imi face figuri masini cand bag de 95, daca ti se aprinde checj engine cand bagi 99+ sau 100, inseamna ca ai amestec aer carburant bogat, si diferenta dintre cifra octanica de 100 si 95 e suficienta pentru a duce valoarea amestecului la limita superioara, generand aprinderea martorului motor!

 

 

si mie imi consuma mai repede benzina mai scumpa!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.