Jump to content

BMW 520d E60 2009


Andrei_VUV

Recommended Posts

  • 1 month later...

A avut dreptate Cosmin cu becul ala de pozitie de pe stop care nu-mi mai mergea pe partea dreapta. Lucreaza in PWM si asta creeaza probleme : 1. bec ars sau 2. mufa belita.

Cazul 2 a avut loc la mine. Dupa cum se poate vedea , atat pinul cu nr 5 e belit cat si papucul din mufa. Pinul era chiar iesit un pic si se misca aproape sa se rupa. L-am apasat un pic cu surubelnita si acum dupa ce am montat becul la loc functioneaza. Totusi trebuie sa rezolv cat mai repede problema pentru a nu provoca si alte daune, in special firului care vine in mufa.

 

Concluzie : Inca un minus pentru BMW la capitolul electrica cu prostia asta de PWM. Buba exista si la E60 NFL , nu numai la LCI.

 

http://imageshack.us/a/img827/1033/uucq.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img827/1033/uucq.jpg

http://imageshack.us/a/img526/3894/4fcd.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img526/3894/4fcd.jpg

http://imageshack.us/a/img4/9207/h9g8.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img4/9207/h9g8.jpg

http://imageshack.us/a/img10/7209/dym4.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img10/7209/dym4.jpg

http://imageshack.us/a/img69/5660/ikw8.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img69/5660/ikw8.jpg

 

Sa vad cum schimb papucul si pinul..daca s-o mai putea

 

http://imageshack.us/a/img94/7286/92uk.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img94/7286/92uk.jpg

http://imageshack.us/a/img580/2737/3w80.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img580/2737/3w80.jpg

 

Sper ca nu trebuie schimbata toata carcasa pentru pinul ala defect...desi cred ca asta e solutia magica valabila BMW :)

 

M-am cam saturat pana acum la cate becuri de 21W am schimbat pe spate. Si la fostul E60 NFL , actualul E90 si E60.

 

Cat timp becul nu functiona eroare nu afisa...se subintelege de ce.

Link to comment
Share on other sites

Strangi papucul, dai cu spray de contacte si pui LED in loc de becurile alea.

Nu mai ai probleme.

 

Masori diferenta de potential intre caroserie si traseul de masa din lampa aia. Daca e semnificativa, nu e ok.

Link to comment
Share on other sites

Gasesti pini la dimensiunea aia. Il tai, cositoresti altul in locul lui si gata. Altfel, cred ca e vreo 200 de lei un platou nou.

Sau mi-l trimiti mie si ti-l rezolv. ;)

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce pot sa zic decat ca e superba:D imi pare rau ca nu ti a iesit treaba cu resoftare cum trebuie scuze ca intreb sa nu am avut timp sa citesc tot ai 163 sau 177 cp? chestia cu resoftarea as vrea si eu sa o fac dar peste cateva luni am inteles ca o ducem lejer in 215-220 cp dar nu stiu ce dezavantaje sunt pe urma :unsure:.Ce consum ai in oras?
Link to comment
Share on other sites

Softul original era pt varianta de flota cu 163cp (Belgia rulezz :) ).

Urmarind si facand o comparatie cu tunerul intre 2 softuri similare a reiesit ca exista o mica diferenta la unii parametri, de aici si diferenta de putere.

Consumul e cam la fel, in Ploiesti mai mult de 9% nu sare, oricum eu sunt interesat de cel mediu mai mult care, cu toate ca merg in jur de 60-40% urban-extraurban, consumul se invarte pe la 6.5%. Oricum consuma f putin pt ditamai hardughia de masina.

In rest nici o problema cu masina de cand am resoftat-o. Motorul se comporta chiar mai bine, pare mai "lejera" in condus, trage mult mai bine de la turatii joase (1500,1600rpm).

Edited by Andrei_VUV
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

A avut dreptate Cosmin cu becul ala de pozitie de pe stop care nu-mi mai mergea pe partea dreapta. Lucreaza in PWM si asta creeaza probleme : 1. bec ars sau 2. mufa belita.

Cazul 2 a avut loc la mine. Dupa cum se poate vedea , atat pinul cu nr 5 e belit cat si papucul din mufa. Pinul era chiar iesit un pic si se misca aproape sa se rupa. L-am apasat un pic cu surubelnita si acum dupa ce am montat becul la loc functioneaza. Totusi trebuie sa rezolv cat mai repede problema pentru a nu provoca si alte daune, in special firului care vine in mufa.

 

Concluzie : Inca un minus pentru BMW la capitolul electrica cu prostia asta de PWM. Buba exista si la E60 NFL , nu numai la LCI.

 

 

 

Sa vad cum schimb papucul si pinul..daca s-o mai putea

 

http://imageshack.us/a/img94/7286/92uk.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img94/7286/92uk.jpg

http://imageshack.us/a/img580/2737/3w80.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img580/2737/3w80.jpg

 

Sper ca nu trebuie schimbata toata carcasa pentru pinul ala defect...desi cred ca asta e solutia magica valabila BMW :)

 

M-am cam saturat pana acum la cate becuri de 21W am schimbat pe spate. Si la fostul E60 NFL , actualul E90 si E60.

 

Cat timp becul nu functiona eroare nu afisa...se subintelege de ce.

 

 

Nu inteleg din ce cauza ai ajuns cu mufa asa? efectiv vad ca e topita :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg din ce cauza ai ajuns cu mufa asa? efectiv vad ca e topita :mellow:

La multe exista problema asta. Becul lucreaza in PWM (pulse width modulation) - cauza: tensiuni diferite intre pozitie si ceata. Au fost si niste documentare despre PWM pe discovery (Cosmin mi-a zis, eu n-am vazut) in care s-au facut niste teste pe PWM si a rezultat arderea firului sau alte probleme, cum de altfel vezi in poze. Bine, aici nu se ajunge la arderea firului ci la topirea mufei, largirea papucului si distrugerea pinului nr 5 aferent.

 

Solutia e inlocuirea becului de 21W cu o singura faza cu un led.

Daca foloseau un bec cu 2 faze problema poate n-ar mai fi existat.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am facut azi un test de frana deoarece aveam niste dubii cu privire la discuri si placute. Dupa verificare vizuala pe elevator a reiesit ca placutele sunt ok. Am zis s-o pun si pe bancul de test ca aveau o statie ITP si a iesit cam la limita pe fata, 50% , spate 60% si mediu 55%. Normal cam cat ar trebui sa fie procentul minim acceptabil? Ei ziceau undeva la 60% pe fata.

 

http://imageshack.us/a/img823/517/opew.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img823/517/opew.jpg

http://imageshack.us/a/img153/4923/csgf.jpg[/img]"]http://imageshack.us/a/img153/4923/csgf.jpg

Edited by Andrei_VUV
Link to comment
Share on other sites

Daca ai uzura mare la discuri si placutele sunt pe terminate, iese prea mult pistonasul din cilindru, iar frana nu mai este asa eficienta...

 

De aceea scrie pe disc limita minima (22mm parca) verifica TIS pentru metoda de verificat discul :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Pai au spus ca e la limita si ar trebui schimbate placutele.Desi placutele sunt bune inca (mai am 18.000km in i-drive) dar uzura discurilor influenteaza si asta sa fie cauza.

 

Nu te lua dupa ce iti spune idrive ul... ca masina ar ajunge rau la multe capitole ! Vezi ca ai dezechilibrare de frane pe osie ! Stii partea cea mai frumoasa? Chiar daca vei cumpara discuri si placute noi de la ATE spre exemplu ... nu vei sari de 60 la suta eficienta pe puntea fata ! Am facut si eu testul cu 3 masini : un ford focus , un bmw 320d si 530d e60 !

 

Sunt curios ce placute si discuri ai acum pe masina :). Oricum mi sa zis ca sunt 2 standarde , masinile pana in 2005 trebuie sa scoata minim 50 la suta eficienta franare iar cele dupa , minim 60 ! Esti sub standard :) Din pacate nici ATE nu mai face cum facea odata placutele si discurile la oem replacement !

Link to comment
Share on other sites

Placutele sunt bune inca. Le-am verificat vizual cand am vopsit etrierele, i-drive e doar asa de informare. Nu mai tin minte exact ce placute sunt dar parca erau Jurid din ce am vazut (originale cu cod pe ele), cele care erau pe masina ca nu le-am schimbat de cand am luat-o.

 

Azi am fost la BMW Ploiesti pentru verificare nivel freon si verificare+echilibrare roti - 184 lei ;)

A fost nevoie doar de 100ml completare la freon, in rest toate ok.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.