Jump to content

bmw e46 320d 110kw 2004 - fum negru


Recommended Posts

as dori sa va cer sfatul in legatura cu urmatoarea problema.am achizitionat in urma cu doua saptamani un e 46 din 2000 de 136cp si am o problema legata de fumul negru.masina da cu fum negru(nor) in sarcina si nu trage iar dimineata porneste cam greu si da cu fum albastrui pana ce o accelerez putin si merge rotund motoru.mentionez faputl ca am fost la un tester unde am primit informatia ca o problema cu injectorul cu fir.as dori cateva sfaturi si sugesti referitoare la problema pe care o am daca intradevar este problema de la acel injector
Link to comment
Share on other sites

as dori sa va cer sfatul in legatura cu urmatoarea problema.am achizitionat in urma cu doua saptamani un e 46 din 2000 de 136cp si am o problema legata de fumul negru.masina da cu fum negru(nor) in sarcina si nu trage iar dimineata porneste cam greu si da cu fum albastrui pana ce o accelerez putin si merge rotund motoru.mentionez faputl ca am fost la un tester unde am primit informatia ca o problema cu injectorul cu fir.as dori cateva sfaturi si sugesti referitoare la problema pe care o am daca intradevar este problema de la acel injector

adik vrei ca noi sa ne dam cu parerea daca testerul spune adevarul sau nu? stai sa ma uit in globul de cristal.scoatei mufa la injectorul cu fir si vezi daca se modifica comportamentul motorului

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema care ma gandesc ca s-ar rezolva tot prin resoftare, masina scotea fum rau si crantanea in turatie, am verificat injectoarele pe banc, a fost necesar sa le schimb. Am luat 4 bucati de pe o masina de la dezmembrari, s-a rezolvat problema cu fumul si crantanitul, in schimba masina este mai lenesa decat era inainte, pana in 2500 turatii, pe la 2500 turatii te baga in scaun. Am fost la mai multi mecanici, majoritatea am zis ca ar trebui rescris softul, sunt alte coduri de injectoare cele pe care le-am pus, ele sunt compatibile pe modelul de masina, dar ar trebui rescris softul pentru aceste injectoare. Pe tester nu da nimic iesit din comun, am pus alt debitmetru nici un efect, a fost curatat egr si admisie, schimbat filtru epurator. Am pus si alte injectoare in locul celor cumparate de proba si tot nici o schimbare.

 

Crezi ca o resoftare ar fi solutia ?

 

Multumesc anticipat !

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema care ma gandesc ca s-ar rezolva tot prin resoftare, masina scotea fum rau si crantanea in turatie, am verificat injectoarele pe banc, a fost necesar sa le schimb. Am luat 4 bucati de pe o masina de la dezmembrari, s-a rezolvat problema cu fumul si crantanitul, in schimba masina este mai lenesa decat era inainte, pana in 2500 turatii, pe la 2500 turatii te baga in scaun. Am fost la mai multi mecanici, majoritatea am zis ca ar trebui rescris softul, sunt alte coduri de injectoare cele pe care le-am pus, ele sunt compatibile pe modelul de masina, dar ar trebui rescris softul pentru aceste injectoare. Pe tester nu da nimic iesit din comun, am pus alt debitmetru nici un efect, a fost curatat egr si admisie, schimbat filtru epurator. Am pus si alte injectoare in locul celor cumparate de proba si tot nici o schimbare.

 

Crezi ca o resoftare ar fi solutia ?

 

Multumesc anticipat !

eu cred ca regulatorul de presiune de la geometria variabila ar rezolva problema...

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

sa stie sa ii dea ce? ceea ce face firul care vine la injector este sa dea tensiune pentru un anumit numar de fractiuni de secunda timp in care se descchide injectorul . .... iar daca injectoarele noi au alte corecti fiind in stare mai buna calculatorul observa si schimba imediat mapa de injectie la ralanti.

eu la masina unui prieten i am pus injectoare dupa o masina sh 320d 150 e46 am dat cheia si a mers fara vreo problema fara vreo rescriere fara fum fara absolut nimic...

la mea am inversat injectoarele de f multe ori si ghici ce nu a fost nici o problema.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

malasorte ai o conceptie putin gresita despre aceste injectoare common-rail. Desi diferenta poate parea foarte mica, din cauza tolerantelor diferite la fabricatie, fiecare injector in parte are o functionare diferita. Pentru a suplini aceasta mica diferenta producatorul a inventat o metoda digitala de calibrarare si a acordat fiecarui injector un cod, cod inscriptionat pe injector. Pentru ca funtionarea injectorului pe motor sa fie optima, codul de pe injector trebuie sa corespunda intocmai cu codul scris in ECU. ECU o fi el destept dar nu are de unde sa stie ce coduri sunt scrise pe injectoare, din cauza asta se introduc manual. Evident ca e posibil ca motorul sa functioneze bine si daca aceste coduri nu corespund, dar corectiile facute de ECU vor fi aiurea.

Citeste putin si pe aici, spre final: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/87/92

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

eu stiam de povestea asta dar iti spun ca am vazut la multe masini fara nici un fel de rescriere ca a mers. Pus pe tester 320d de care ziceam arata valori de 0.4 la toate 4 injectoarele. DEci eu personal nu cred ca e necesar. si ca sa inteleg calculatorul meu de injectie cunoaste toate codurile de injectoare bosch facute pentru el si mai mult le stie tolerantele din fabrica? wtf Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Cum ziceam, ai o cenceptie gresita, dar fie cum zici tu, nu insist sa-mi impun punctul de vedere. Faci ce vrei cu masina ta.

 

The first 6 numbers/letters must be read off in each case when new injectors are installed.

The adjustment value (6-position letter/number code) is engraved on each injector.

Enter the numbers/letters according to the installation location (cylinder) of the new injectors.

- Select "Digital Diesel Electronics"

- Select "Adjustment, injector quantity adjustment"

- Select "Test schedule"

- The adjustment must be entered for each cylinder on which an injector has been replaced.

 

It is necessary to adjust the new injectors to ensure their full functional capability.

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Cum ziceam, ai o cenceptie gresita, dar fie cum zici tu, nu tin neaparat sa-mi impun punctul de vedere. Faci ce vrei cu masina ta.

eu te intreb logic nu vreau sa ne contrazicem... dar iti zic ca eu cel putin la bmw nu am intalnit niciodata necesitatea de a rescrie injectoarele. Si ti am zis nu vad ce intelege calculatorul de injectie din codurile alea.... si daca toate injectoarele ar avea din fabrica anumite corecti nu ar mai trebui sa mai faca masina corecti pe fiecare injector in functie de parametri reali de functionare. pentru calculatorul de injectie codul ala e fix frectie la picior de lemn cel mult ii poate arata mai clar care injector are anumiti parametri. Dar sa cred ca el stie in functie de codul lui sa isi schimbe atitudinea mi se pare ciudat cel putin

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

eu te intreb logic nu vreau sa ne contrazicem... dar iti zic ca eu cel putin la bmw nu am intalnit niciodata necesitatea de a rescrie injectoarele. Si ti am zis nu vad ce intelege calculatorul de injectie din codurile alea.... si daca toate injectoarele ar avea din fabrica anumite corecti nu ar mai trebui sa mai faca masina corecti pe fiecare injector in functie de parametri reali de functionare.

 

iar vorbesti aiurea si afisezi informatii eronate !

se inregistreaza injectoarele in ECU la bmw !

Link to comment
Share on other sites

iar vorbesti aiurea si afisezi informatii eronate !

se inregistreaza injectoarele in ECU la bmw !

bun am inteles si care e logica cu cel in ajuta... ce informatii ii da acest cod . eu asta am intrebat . te rog sa imi raspunzi ca sa numai vb aiurea. Exact ce schimba in modul in care se produce injectia? ce ii spune acel cod ce trebuie sa schimbe calculatorul?

P.S am auzit legenda asta de atatea ori si la masina mea personal am dat injectoarele de vreo 3 ori jos si de fiecare data le am pus in alta ordine si toate arata pe tester 0.4. Am si schimbat unul dupa un motor identic si tot asa tot 0.4 fara fum fara nimic fara nici o rescriere. Eu stiu ce zice bmw ca sa mai ia un ban pe o updatare software dar eu intreb logic

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Acel cod este defapt doar un timp de avans sau de intarziere la deschiderea injectorului. De acele cifre se foloseste ecu pt a deschide injectorul cu o foarte mare precizie de ordinul sutimilor de secunda.

Acest cod/numar se genereaza la bancul de probe cand este verificat injectorul, adica daca se deschide mai devreme sau mai tarziu.

 

Se poate monta injectorul si fara a se scrie codul, dar motorul va merge putin neregulat pana cand ecu va "simti" cum lucreaza injectorul.

Link to comment
Share on other sites

seria injectorului trebuie scrisa in ECU, pentru ca acesta sa poata "comunica" cu el ...

doar dupa imprechere injectorul primeste de la ECU comenzile corecte pentru timpii de injectie si corectiile aferente, precum si posibilitatea de a diagnostica activitatea injectorului respectiv.

fara imperechere, injectorul va actiona in limp mode!

Edited by RobyS
Link to comment
Share on other sites

Fizic, codul de calibrare are legatura directa cu jetul produs de injector (flow rate) si indirect cu tolerantele de fabricatie ale injectorului.

Ca fapt divers, la BMW e un caz fericit in care motorul porneste si mai merge si bine cand inlocuiesti injectoarele. La alte marci poti sa faci rugaciuni uneori si tot nu porneste.

post-25893-0-69922800-1337940777_thumb.jpg

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Uite mi ati explicat si va multumesc. E posibil sa fie asa dar eu tot nu imi imaginez cum nu au fost niciodata probleme chiar si fara rescriere poate unde sunt f apropiate valorile de calibrare de fabrica. Oricum merci incaodata ca ati raspuns fara jigniri.

Stiam ca la alte marci nu merge am vazuto cu ochi mei la un Renault megane 1.5 dci pana nu a facut rescriere nu a pornit dar la bmw stiam ca nu e chiar asa

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Am un bmw din 2002. Din 2002 pana in 2005 cand s-a terminat fabricarea lui e46 s-au mai facut cateva milioane de injectoare nu? Daca pun un injector pe masina fabricat la cativa ani dupa ce masina mea a iesit pe usa fabricii de unde stie ecu meu acea serie a injectorului? De unde o recunoaste?

In alta ordine de idei presupun ca pentru milioanele de injectoare fabricate pentru e46 li s-au alocat un numar limitat de serii sa zicem 20,30..in functie de corectia de fabrica si atunci se poate ca ecu de la orice bmw sa fie setat pe un numar limitat de serii ale injectoarelor, nu?

Daca fiecare injector are un cod unic, o serie unica, nu vad cum ecu ar recunoaste seria unui injector fabricat dupa cativa ani de la fabricarea masinii.

Sau...daca eu cumpar acum un injector de la dezmembrari...sau il reconditionez pe al meu....si apoi ii bag codul in ecu..oare nu o fac degeaba?

Ma gandesc ca un injector reconditionat sau unul de la dezmembrari care are si el vreo 100 mii de km rulati, nu mai are cu certitudine corectia de fabrica pe care as putea eu sa i-o transmit la ecu prin introducerea codului..a serie acestuia.

Ma gandesc si eu.... :pardon:

Sau poate echestia asta cu codurile injectoarelor trecute in ECU este valabila strict pentru injectoarele noi noute ?!!

Edited by sebaolariu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.