Jump to content

Am schimbat toata articulatia fata si acum bate caseta


ral

Recommended Posts

probabil se referea ca jantele second hand si vechi se intaresc si isi pierd din propietatile de elasticitate. Iar la faza cu cazutul in groapa, probabil anvelopele fiind mai late nu intrau in orice groapa... bine .. in romania cred ca sunt gropi de intra toata masina :p.
Link to comment
Share on other sites

ce treaba are vechime anvelopelor cu gropile? wtf? la jantele pe 15 ai talon imens sa nu imi zici ca din cauza vechimi ajunseste talonul mai mic decat la alea pe 18? :frantics: . Cum nu mai cadeai in gropi? pai la jantele pe 15 diametru total e aproape acelasi la roata pe 18 pentru ca va compenseaza talonul diferenta de marime a jantei...

Par exemplu la mine daca am jante pe 16 pun 215/65/16 daca am jante pe 17 pun 225/55/17 apoi la 18 pun 235/45/18. in final roata cu tot cu cauciuc va avea aproximativ aceasi intaltime. cu cat e janta mai mare cu atat talonul e mai mic si cu atat ti se duc toate socurile in suspensie si directie... e treaba de logica primara iar roata bateo vina cade la fel in gropi ca o atrage domnul Newton din pamant

Ai perfecta dreptate,eu cand mi-am pus jantele astea pe 17 sus pe masina,am pus o jeanta pe 17 langa una pe 15,sunt exact aceeasi marime.

Link to comment
Share on other sites

probabil se referea ca jantele second hand si vechi se intaresc si isi pierd din propietatile de elasticitate. Iar la faza cu cazutul in groapa, probabil anvelopele fiind mai late nu intrau in orice groapa... bine .. in romania cred ca sunt gropi de intra toata masina :p.

da l dracu de cauciuc ca ala ramane moale toata viata lui mai ales ala de iarna la el se uzeaza suprafata de rulare. si janta daca e prea moale (elastic) aliajul vei petrece toata viata la indreptat si sudat la gropile din Romanica..... si niciodata nu va fii mai elastic o janta ca un cauciuc... Si aia ca e cu 2 3 4 cm mai lat si nu incape in groapa e nebunie curata.... :hmm:

Si da am intalnit in Romania gauri sufiecient de mari si adanci incat sa iti ingropi masina acolo hhahaha

 

Ai perfecta dreptate,eu cand mi-am pus jantele astea pe 17 sus pe masina,am pus o jeanta pe 17 langa una pe 15,sunt exact aceeasi marime.

pai logic ca doar nu ridici masina pe varfuri sau o lasi pe burta cand ii schimbi jantele :p. Masina e proiectata sa aiba o anumita inaltime fatza de sol si sa modifici aceea inaltime este un risc asumat...

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

@Malasorte sunt nevoit sa te intristez iar si sa iti spun, ca vei fi mult mai fericit cu jante mai mari si anvelope noi.

Cat despre afirmatia "da-l dracu de cauciuc ca ala ramane moale toata viața lui"... din start e clar ca nu te pricepi deloc si vb din auzite sau din punctul tau de vedere, posesor probabil de anvelope sh sau vechi.

 

Eu am suspensie sport reglabila, masina e lasata incat abia imi intra degetul intre aripa si cauciuc si nu am nicio problema de comfort, dc?

Am anvelope noi noute si ce crezi, este diferenta imensa fata de cele vechi care aveau DOT 2008!!!

 

Incearca sa nu te mai contrazici daca nu esti in tema ca sa zic asa...

 

 

La dracu unde este Sainz sa imi ținĂŁ partea ca el are jante pe 19.:)))))

Link to comment
Share on other sites

dupa 5 ani un cauciuc nu mai este flexibil, moale, aderent... se transforma in "plastic" dare fara aderenta, am patito cu un set aproape nou, am facut rost de un set de cauciucuri aproape noi si le-am depozittat 3 ani pana sau facut de schimbat cele de pe masina si cand sa le pun am constatat ca erau tari, o consistenta de plastic asa, nu mai arata deloc a cauciuc... acum si setu de iarna il tin in pungi si am dat cu silicon pe cauciucuri, sper sa stea mai bine asa
Link to comment
Share on other sites

Eu am reconditionat mai multe casete in Romania si nici una NU a tinut.... deci mai bine cauti una sh dupa o masina cu putini km decat sa arunci cu bani pe reconditionari

mai is fff nervos pe forumu asta ca tot ce postez eu ori imi blocheaza topicu ori il sterge

Link to comment
Share on other sites

@Malasorte sunt nevoit sa te intristez iar si sa iti spun, ca vei fi mult mai fericit cu jante mai mari si anvelope noi.

Cat despre afirmatia "da-l dracu de cauciuc ca ala ramane moale toata viața lui"... din start e clar ca nu te pricepi deloc si vb din auzite sau din punctul tau de vedere, posesor probabil de anvelope sh sau vechi.

 

Eu am suspensie sport reglabila, masina e lasata incat abia imi intra degetul intre aripa si cauciuc si nu am nicio problema de comfort, dc?

Am anvelope noi noute si ce crezi, este diferenta imensa fata de cele vechi care aveau DOT 2008!!!

 

Incearca sa nu te mai contrazici daca nu esti in tema ca sa zic asa...

 

 

La dracu unde este Sainz sa imi țină partea ca el are jante pe 19.:)))))

mai omul lui Dzeu eu nu imi cumpar cauciucuri sh... si iti pot spune ca tot ce ai scris mai sus nu explica de masina da unde iti intra degetul intre cauciuc si aripa este mai comoda decat una cu talon mare la cauciuc. Masina ta este mai rigida iar daca pentru tine rigid = comod treaba e sigura si discutia nu isi gaseste fondul. este lasata din amortizoare probabil deci are cursa mai scurta amortizorul poate fii lasata si din arcuri. Dar indiferent din ce e lasata masina nu devine mai comoda. De aia se pune la 7 si la S pe vremuri amortizoare pe ulei si masina era mai ridicata ca asta inseamna comod. Si la m3 ul e lasat ca e rigid nu ca e COMOD.Poate te simti tu intr un confort psihic ca ai jante mari dar de aici pana spune ca nu simti gropile si denivelari e cale lunga.

sunt in tema am avut si jante pe 19 cu cauciucuri noi si jante pe 16 cu cauciucuri noi si comfortul ar trebui sa fiu dement sa zic ca era la jantele pe 19.... cand luam un damb in loc sa baleteze masina saream eu cu capul in plafon.

Am venit odata cu un m3 de la bucuresti la volan tot asa avea jante mari si poveste cu degetul era si dupa vreo 2 denivelari pe autostrada am zis ca raman fara freza. Numai comod nu a fost a fost fun ca fugea masina ca totzi draci dar a fost de cel putin 2 ori mai obositor decat cu barca mea.

In viata mea nu am cumparat caucicuri sh.... nici de iarna nici de vara .

 

adica mai bine te joci v-ati ascunselea. :pirate:

sau mai poti sa le faci fundu mare la domni care pretind ca reconditioneaza. cand reconditioneaza intrebati de unde au kitul de reconditionare si daca lucreaza direct cu producatorul sau folosesc piese de pe unde apuca...

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Bro'... sa-ti zic direct, pe langa faptul ca "domni" se scrie cu doi de "i", vad ca nu te prinzi ce vreau sa zic: se zice "DE PE" nu "dupa"

 

Si acum sa aplicam prin exemplificare folosind forma gresita (folosita de tine):

 

- "cauti una sh dupa o masina": inseamna ca efectiv cauti sh dupa masina, adica ocolesti masina si o cauti.

 

si acum forma corecta:

 

- "cauti una sh de pe o masina": respectiv cauti una deja montata pe o masina.

 

 

Acum, sa fiu ON: am un e46 cu suspensie stock si jante 18" vara si 15" iarna. Am avut si anvelope de vara pe jantele de 15".

Pe scurt: 15 sunt nasoale, 18 ruleaza fin.

Link to comment
Share on other sites

Bro'... sa-ti zic direct, pe langa faptul ca "domni" se scrie cu doi de "i", vad ca nu te prinzi ce vreau sa zic: se zice "DE PE" nu "dupa"

 

Si acum sa aplicam prin exemplificare folosind forma gresita (folosita de tine):

 

- "cauti una sh dupa o masina": inseamna ca efectiv cauti sh dupa masina, adica ocolesti masina si o cauti.

 

si acum forma corecta:

 

- "cauti una sh de pe o masina": respectiv cauti una deja montata pe o masina.

 

 

Acum, sa fiu ON: am un e46 cu suspensie stock si jante 18" vara si 15" iarna. Am avut si anvelope de vara pe jantele de 15".

Pe scurt: 15 sunt nasoale, 18 ruleaza fin.

multumesc pentru acuratetea indreptarilor gramaticale, nu mi am propus sa scriu exemplar pe un forum auto. Eu nu am zis ca nu ruleaza fin eu vb daca este mai comod sau mai bine pentru supensie. Eu am adus argumente tu vii cu ruleaza fin si in antiteza cu nasol. Minunat. Ideea e ca masina arata mai bine din pctul vostru de vedere si psihic va face sa simti ca totul e minunat.de aici numai scriu nimic

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Realizezi de cate variabile vorbesti cand afirmi ca "e mai bine pentru suspensie" - si anume marca suspensie, varsta suspensie, drumuri, anvelope, marca anvelope, stil de condus, mentalitate, si pana la conditii atmosferice etc.

 

O masina in medie se tine intre 3 si 5 ani, pentru unii timpul e chiar la jumatate; crezi ca la cate chestii are o persoana pe cap, sta sa se gandeasca la asa ceva? Cel mai probabil isi va intreba mecanicul sau prietenii, si toti ii vor spune ce spui si tu, insa eu i-as spune experienta mea: in 3 ani cu jante 18" nu am schimbat nimic la suspensie, nu am joc sau batai in caseta, nu am indreptat sau roluit nici una dintre jante.

 

Daca fiecare posesor de BMW non-M si non-X5 ar realiza ca seria 3-ul si seria 5-ul lui este o masina ca oricare alta, si nu toate BMW-urile sunt facute sa "le dai de cur" si sa iei gropi si speedbump-uri cu 60km/h in drum spre picnic si "peste", si ar realiza ca e mai bine sa te duci cu un Logan, nu s-ar mai discuta subiecte atat de aberante si cum spuneam, cu atatea variabile.

 

Si am uitat o parte cruciala pentru mine: 225/40/18 fata si 255/35/18 spate confera o stabilitate superioara fata de, sa zicem, 195/65/15 - unde orice argumente mi-ai aduce, aleg sigurata in detrimentul "o sa inlocuiesti bieletele in 12 luni daca pui jante pe 17 sau 18".

 

 

 

 

Si acum optional, partea filosifica: daca cineva afirma "eu am jante pe 16 de 2 ani, daca imi puneam pe 18 era praf directia acum" - nu face oare decat o supozitie bazata pe superstitie? Din moment ce nu are cum sa dea timpul inapoi sa monteze 18 si implicit sa faca o comparatie...

Edited by Catalin.
Link to comment
Share on other sites

3 ani e foarte putin, ai uitat sa zici si nr. de km.

normal o casta trebuie si poate tine si 10 - 15 ani. Daca nu si mai bine.

A mea are 19 ani de exemplu.

 

Nu stiu de unde va intra in cap ca o caseta e ceva consumabil.

Ca pica mai des de la drumurile exceptional de proaste mai ales in orase asta nu inseamna ca e normal.

 

 

IAr la fel si bratele.

Alea trebuie sa tina minim 150k km/ un 7-8 ani lejer, nu sunt consumabile, ca uleiul, gen la schimb la inspectia II, adica la fiecare 50k km..

primele brate schimbate aveau 16 ani si 165k km, si mai tineau dar au crapat intr-o luna dupa ce am pus suspensie sport, si asta nu in ROmania.

Asa ca da, poti pune pariu ca niste jante de 18 inch pe japitele astea de drumuri scurteaza viata considerabil la tot ce tine de articulatii si directie.

Daca la voi defectiunile astea sunt normale, ma inclin.. si nu mai scot un piu.

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt curios de unele chestii, cum naiba pica la unii buscsile de la bratele inferioare fata intr-o veselie, cum naiba se duc asa repede bratele inferioare(deh pivotii), cum reusesc sa strambe jantele si exemplele pot continua ...

Raspunsul ar fi din cate banuiesc eu stilul miserupism de condus si intretinerea precara a masinii ...

Link to comment
Share on other sites

3 ani e foarte putin, ai uitat sa zici si nr. de km.

normal o casta trebuie si poate tine si 10 - 15 ani. Daca nu si mai bine.

A mea are 19 ani de exemplu.

 

Nu stiu de unde va intra in cap ca o caseta e ceva consumabil.

Ca pica mai des de la drumurile exceptional de proaste mai ales in orase asta nu inseamna ca e normal.

 

 

IAr la fel si bratele.

Alea trebuie sa tina minim 150k km/ un 7-8 ani lejer, nu sunt consumabile, ca uleiul, gen la schimb la inspectia II, adica la fiecare 50k km..

primele brate schimbate aveau 16 ani si 165k km, si mai tineau dar au crapat intr-o luna dupa ce am pus suspensie sport, si asta nu in ROmania.

Asa ca da, poti pune pariu ca niste jante de 18 inch pe japitele astea de drumuri scurteaza viata considerabil la tot ce tine de articulatii si directie.

Daca la voi defectiunile astea sunt normale, ma inclin.. si nu mai scot un piu.

LA fel si caseta mea are 12 ani este cea originala dupa masina... daca nu ma insel domi avem caseta de directie asemanatoare... si nu are nici o problema nici azi. Bratele au tinut 200 de k sau mai bine. Telescoapele la fel . Bara de directie a tinut vreo 180 de k. Am un prieten cu aceasi masina care are jante pe 18 si el schimba bara de directie la 50 de k si are mult mult mai multa grija cum merge cu masina.... si nu prea face drumuri lungi ca mine o arde mai mult pe bulevard cu ea. Acum fiecare cum crede dar aici tine de fizica primara cum am mai spus cu cat talonul (functioneaza ca o perna de aer, practic aerul mai mult impreuna cu cauciucul absoarbe socul) e mai mare cu atat absoarbe mai mult din socul primit la o denivelare sau groapa. Cu stima

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

nu am nimic cu nimeni dar in Romania chiar si cu masina de weekend daca are jante pe 17 iti va bate astea sunt drumurile.intr adevar maxim in carte sunt pe 17 dar tot ce e maxim nu e indicat pe termen lung... iar masina numai este nici ea la prima tinerete

Astea sunt povesti, am jante pe 17 de ani de zile, nu bate nimic, pe unde rulezi? Cum sa fie exagerat 17? ce faci daca ai 330i/d pe care nu incap roti mai mici, asa e, au exagerat cretinii aia de la bmw.

Link to comment
Share on other sites

Astea sunt povesti, am jante pe 17 de ani de zile, nu bate nimic, pe unde rulezi? Cum sa fie exagerat 17? ce faci daca ai 330i/d pe care nu incap roti mai mici, asa e, au exagerat cretinii aia de la bmw.

nu ei nu au exagerat deloc. au exagerat cretini care "asfalteaza" in Romania. Fac 50 de k anual prin toata romania. iti pot da multe exemple de drumuri din tzara unde simti ca mergi pe camp(ma rog pe camp e cat de cat un drum plan)Iti dau un exemplu sa faci dumneata drumu constant tulcea par exemplu si dupa mai vb ( eu l am facut acum 3 saptamni si la un moment ma simteam la nascar ocolind obstocole). Daca voi faceti 10 k pe ani pe bulevardele oraselor asfaltate asociate cu un drum la munte si unu la mare logic ca fi se pare ok sa ai jante cat casa poporului

Link to comment
Share on other sites

nu ei nu au exagerat deloc. au exagerat cretini care "asfalteaza" in Romania. Fac 50 de k anual prin toata romania. iti pot da multe exemple de drumuri din tzara unde simti ca mergi pe camp(ma rog pe camp e cat de cat un drum plan)Iti dau un exemplu sa faci dumneata drumu constant tulcea par exemplu si dupa mai vb ( eu l am facut acum 3 saptamni si la un moment ma simteam la nascar ocolind obstocole). Daca voi faceti 10 k pe ani pe bulevardele oraselor asfaltate asociate cu un drum la munte si unu la mare logic ca fi se pare ok sa ai jante cat casa poporului

 

Adica mergeai in cerc? Ca la NASCAR nu se ocolesc obstacole, se merge in cerc... :frantics: :laugh:

Edited by Catalin.
Link to comment
Share on other sites

nu ei nu au exagerat deloc. au exagerat cretini care "asfalteaza" in Romania. Fac 50 de k anual prin toata romania. iti pot da multe exemple de drumuri din tzara unde simti ca mergi pe camp(ma rog pe camp e cat de cat un drum plan)Iti dau un exemplu sa faci dumneata drumu constant tulcea par exemplu si dupa mai vb ( eu l am facut acum 3 saptamni si la un moment ma simteam la nascar ocolind obstocole). Daca voi faceti 10 k pe ani pe bulevardele oraselor asfaltate asociate cu un drum la munte si unu la mare logic ca fi se pare ok sa ai jante cat casa poporului

Asa, acum discutam altfel.

Pe unde rulez eu, nu sunt gropi de cazi in ele.

Un exemplu, Timisoara-Bucuresti, Sau Tm-Sibiu, Brasov, sau chiar in oras Tm... Nu e drumul perfect, trecem peste gropi ca nu avem ce face insa nu omori articulatia... am avut si pe 15 si pe 16 jante... acum nu mai intra de frane, am 17, la fel.

Link to comment
Share on other sites

Astea sunt povesti, am jante pe 17 de ani de zile, nu bate nimic, pe unde rulezi? Cum sa fie exagerat 17? ce faci daca ai 330i/d pe care nu incap roti mai mici, asa e, au exagerat cretinii aia de la bmw.

 

 

 

lol,atunci aia cu 19 ce dracu sa mai zica

Link to comment
Share on other sites

Totul tine de modul cum mergi cu masina: am vazut jante pe 15" facute 8 - in cazul asta ce fel de om (ca sofer sigur nu esti) sa fii sa poti rupe o astfel de janta in doua in conditiile in care numai balonul cauciucului are o palma ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.