Jump to content

Noul BMW M3


alex_55

Recommended Posts

Am avut impresia ca sunt doua mici, aceeasi marime. :)

Cel putin asa erau la masina  pe care am condus-o.

269128[/snapback]

Am crezut ca e acelasi sistem ca la 535d E60. Cel putin asa spune Clarkson despre turbinele de pe 535d, ca e dotat cu o turbina mica si una mai mare.

http://www.youtube.com/watch?v=1Z-afHO7Yqo

Deasemenea multumesc pt ironiile tale caracteristice :blink: :) :) :)

L.E Am vazut pe realoem ca turbinele la 335i sunt identice:

 

 

Turbinele de pe 535d (de marime diferita):

 

 

In concluzie Lifestyle se referea la sistemul de pe 535d nu de pe 335i...

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ma :blink: eu am vazut pe discovery :) nu stiu exact la ce masina, dar in fine... nu era important dimensiunea turbinei.. ma refeream ca prezenta a 2 turbine duce la disparitia lagului.. nu neaparat cutia de viteza..

Ciupanezu: am o cultura generala foarte bogata :)

Link to comment
Share on other sites

Cultura generala cuprinde ceea ce cunosti cu exactitate nu ceea ce pretinzi ca ai cunoaste.

Existenta a doua turbine pe orice motor nu duce la disparitia lag-ului. De ex pe un motor V8 sau V12 e obligatoriu sa pui 2 turbine si asta nu va duce la disparitia lag-ului. La 535d este un sistem pus la pct in vederea obtinerii unei puteri aproape liniare...este ceva inedit si anume montarea a doua turbine pe un motor L6...

Si in plus discutia a pornit de la cutiile SMG care schimba foarte repede si nu exista lag ca la steptronic si tu ai inceput discutia cu lag-ul de turbo. Deci nu prea ai inteles care era ideea...condu o masina cu steptronic si o sa intelegi.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Existenta a doua turbine pe orice motor nu duce la disparitia lag-ului. De ex pe un motor V8 sau V12 e obligatoriu sa pui 2 turbine si asta nu va duce la disparitia lag-ului.

269261[/snapback]

Referitor la asta, la SL 65 AMG care are 2 turbine, merge de rupe.....

Chiar se intrece cu SLR-ul McLaren..........

Link to comment
Share on other sites

Si spre mirarea tuturor am vazut un filmulet pe ploaie cu BMW si Audi quatro si BMW-ul a fost mai rapid. Puteri comparabile cu piloti la volan.

267110[/snapback]

Revin cu detalii si acuratete mai buna. Testul era intr-o revista de profil si are vorba despre M3 E46 si audi S4 quatro pe ploaie. Si M3 a fost mai rapid

Link to comment
Share on other sites

Am crezut ca e acelasi sistem ca la 535d E60. Cel putin asa spune Clarkson despre turbinele de pe 535d, ca e dotat cu o turbina mica si una mai mare.

[

269212[/snapback]

Are dreptate ciupanezu, 535d are 2 turbine in serie prima mai mica si a doua mai mare. Prima oferind putere pe o plaja de turatie mica si a doua la turatii mari. rezultatul cuplu disponibil la turatii foarte joase. Am vazut un test la Top Gear si sub masina asta figurau multe benzinare cu pretentii. Poate mai e vreun coleg care poate confirma.

Link to comment
Share on other sites

CIUPANEZU: cultura generala inseamna sa sti din fiecare cate ceva, nu la motoare de BMW profesor, si la tabla inmultziri blana, si ce am zis referitor la turbo, poate ii fi tu ceva profesor, dar in emisiunea respectiva asa se explica corectia lag-ului (despre care era vorba la momentu respectiv la acest subiect), prin montarea a 2 turbine, si el se referea la lag... ma gandesc ca la acceleratie, deci e gresit sa nu pui pe seama turbinelor disparitia lagului.

 

 

Tot in top gear au prezentat un Mercedes lucrat de aia de la Brabus care nu se putea controla, aratau pe asfaltu uscat cum se chinuiau computerele sa impiedice masina de la derapat in curbe... cand cei de la mercedes limitasera masina tocmai din cauza asta.. si cei de la brabus au ridicat cuplu de la 800 la 1000 mi se pare..

Link to comment
Share on other sites

din cauza asta.. si cei de la brabus au ridicat cuplu de la 800 la 1000 mi se pare..

269304[/snapback]

Deci:

cuplul la SL 65 AMG ( o masina cu care am facut si eu recent cateva ture :blink: ), este de 1200 Nm si este LIMITAT electronic la 1000 Nm. la fel si la BRABUS-ul pomenit aici!

 

Oricum, actualul topic este despre noul M3 , insa Sl-ul este fantastic, daca te dai cu el, ramai PAF!, fara exagerare, are o acceleratie si o tinuta de drum extraordinare insa masina are doua hibe ca sa mai fie perfecta ( Apropo si are 612 CP):

1. Este cu tot cu taxe peste 225 000 euro

2. NU este BMW! :) :) asa incat nu ma atrage, :) :) , insa in fata ei Jos palaria, eu respect "dusmanul" capabil, cand il intalnesc!

Link to comment
Share on other sites

CIUPANEZU: cultura generala inseamna sa sti din fiecare cate ceva, nu la motoare de BMW profesor, si la tabla inmultziri blana, si ce am zis referitor la turbo, poate ii fi tu ceva profesor, dar in emisiunea respectiva asa se explica corectia lag-ului (despre care era vorba la momentu respectiv la acest subiect), prin montarea a 2 turbine, si el se referea la lag... ma gandesc ca la acceleratie, deci e gresit sa nu pui pe seama turbinelor disparitia lagului.

 

269304[/snapback]

 

Deci eu m-am referit la cu totul altceva si anume:

Cat despre SMG am condus un 645ci SMG2 si cei care compara o automata cu SMG fac o mare eroare. Da cuplu la roata imediat ce-ai accelerat, are o reactie fantastica si schimba foarte repede. pur si simpu trasneste!!!

Post la care tu ai raspuns cu:

 

"Da cuplu la roata imediat ce-ai accelerat, are o reactie fantastica si schimba foarte repede. pur si simpu trasneste!!! "

 

Daca vorbesti de lag-u de la acceleratie aia nu e de la cutie.. e de la istetimea inginerului... care in loc sa puna un turbo mare  si pana pe la 2000 sa apesi pe pedala si sa vezi ca ai "lag" ca tu esti blana si nu misca masina cum vrei.... au pus turbo mic..pana la 2000 si peste 2000 intra turbo mare.. si nu este lag..la accelerare...

269091[/snapback]

 

Deci ggigiro se referea la 645ci adica o masina cu motor aspirat, FARA TURBO :blink: si tu ai inceput sa vorbesti de lag de turbine deci n-ai inteles la ce se referea ggigiro. El vroia sa evidentieze diferenta clara dintre SMG si steptronic, prima cutie fiind mult mai rapida decat cealalta....

 

Cat despre cultura generala, cultura generala inseamna intr-adevar sa cunosti cate ceva din tot, nu sa vorbesti din auzite sau sa spui lucruri de care nu esti sigur. Daca tu spui ca ai vazut o chestie pe discovery si ai retinut cate ceva din ea asta nu inseamna ca ai cunostinte ci ca ai vazut si tu ceva fugitiv....

 

prin montarea a 2 turbine, si el se referea la lag... ma gandesc ca la acceleratie, deci e gresit sa nu pui pe seama turbinelor disparitia lagului.

Am spus ca montarea a doua turbine e obligatorie in cazul motoarelor V8 sau V12 pt ca turbina nu a aparut odata cu E60...supraalimentarea e ceva destul de vechi si pana acum orice sistem turbo sau bi-turbo avea un lag destul de pronuntat.

Intr-adevar acum tendinta este de inlaturare a torbo-lag-ului prin montarea a doua turbine pe motoare pe care nu ar fi neaparat nevoie sa montezi 2 turbine...adica un motor cum e cel L6 de pe 535d E60. De ce este nevoie pe unele motoare sa pui biturbo si pe altele nu? Pai cand ai un motor V8 sau V12 e ca si cum sunt de fapt 2 motoare de 4 cilindrii care functioneaza impreuna, respectiv 2 motoare de 6 cilindrii, deci ai 2 evacuari, 2 admisii, 2 turbine in caz de supraalimentare....La motoare in 6 cilindrii ar merge f bine o singura turbina cum a fost pe 911 turbo, una din primele masini dotate cu turbina insa tehnologia actuala include 2 turbine...insa s-a ajuns la aceasta forma de supraalimentare cu 2 turbine pt a elimina lag-ul.

ma :) eu am vazut pe discovery :) nu stiu exact la ce masina, dar in fine... nu era important dimensiunea turbinei.. ma refeream ca prezenta a 2 turbine duce la disparitia lagului.. nu neaparat cutia de viteza..

Ciupanezu: am o cultura generala foarte bogata :)

269258[/snapback]

 

Eu nu am zis ca prin cutie se elimina lag-ul tu ai inteles asta pt ca ai facut o confuzie intre SMG care schimba mai bine decat steptronic care are un mic lag si eliminarea lag-ului la motoare turbo...

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

So...se monteaza doua turbine mai mici, in locul uneia de dimensiuni mai mari, intr-adevar pentru a elimina lag-ul de turbo, deoarece turbinele mici au o inertie mult mai mica decat o turbina mai mare.

Astfel, la o accelerare brusca, gazele ce ies din evacuare vor pune in miscare mult mai repede o turbina (respectiv doua) mai mica cu o inertie mai mica decat una mare.

Cat despre turbina, ea nu porneste la 2000 rot/min sau alta turatie, ea se invarte tot timpul si pur si simplu la un moment dat volumul de aer impins de turbina in admisie il depaseste pe cel care intra in mod normal aspirat si astfel se face simtit efectul turbo, care de regula il simti la peste 2.500 rot/min.

SI despre articolul mentionat din revista de specialitate in care se intrece M3 cu S4 si e mai rapid M3-ul pe viraje, chiar si pe ploaie, il am acasa pe undeva, o sa caut si va spun exact numarul din revista (AMS din cate imi amintesc) sau scanez si pun aici.

P.S: subscriu la ce a spus ciupanezu despre SMG versus steptronic (chiar e el fan steptronic :blink: )

P.S.2: stiam ca la porsche 4x4 functioneaza doar pana la 60 km/h....poate ma insel

 

 

Revin: AMS 12/2003, aici e M3 vs. S4

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Am crezut ca e acelasi sistem ca la 535d E60. Cel putin asa spune Clarkson despre turbinele de pe 535d, ca e dotat cu o turbina mica si una mai mare.

http://www.youtube.com/watch?v=1Z-afHO7Yqo

Deasemenea multumesc pt ironiile tale caracteristice :blink:  :)  :)  :)

L.E Am vazut pe realoem ca turbinele la 335i sunt identice:

 

 

Turbinele de pe 535d (de marime diferita):

 

 

In concluzie Lifestyle se referea la sistemul de pe 535d nu de pe 335i...

269212[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

270684[/snapback]

335 are 2 turbo mai mici ceeea ce e super am si probat!la diesel e twin turbo adica cum sa spus mai sus o turbina mica si una mai mare.de retinut ca motoarele sunt de 3.0. 5 este diferenta dintre un motor normal sau cu un turbo[diesel].noile motoare sunt de asemeneade exceptie! :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Suspendare 4 zile pentru remarca asta.

 

Nu, nu fac parte din nimic din ceea ce insinuezi tu. Sunt acreditat la BMW Group Presse AG si am acces la toate comunicatele oficiale de presa.

172243[/snapback]

Romulus, poate a gresit si el un pic!

Daca a vazut ca esti moderator si a vazut si sigla ... hmm..

Sincer, eu as fi crezut acelasi lucru!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.