Jump to content

2.0d E46 & E90


d-rive

Recommended Posts

Am cautat pe net si nu am gasit mare lucru decat specificatiile banale ca puterea si cuplul, in rest nu am gasit mare lucru. Am ramas insa cu ideea ca acest motor este foarte reusit si fiabil.

pe E46si este actual si pe X3 E83si se numeste M47TUD20 si a furnizeaza 150 de cai iar pe E90 se numeste M47TU2D20 si are 163 de cai. Ma interesa daca in afara de putere si managmentul electronic al motorului mai este vreo diferenta intre ele, la injectoare, turbina etc. Am vazut ca au aceeasi cmc.

Nu am gasit date constructive despre turbina, despre arborii de echilibrare etc.

Deci daca stie careva ce e cu acest motor mai in amanunt tare bine ar fi sa aflam mai multe lucruri.

Deasemenea daca are careva motorul asta si i-a facut chiptuning... ce i-a iesit? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Deasemenea daca are careva motorul asta si i-a facut chiptuning... ce i-a iesit?  :blink:

172483[/snapback]

eu i-am facut chiptuning, la motorul de 136 de cai, cu aproximativ 15% crestere, si... se simte, dar ma deranja ca scotea fum, mult si gros.... softul era cel de la tcm, dar sincer, era deranjant, parca mergi cu raba cand scoate fum...

dupa 3 luni am revenit la setarile initiale, nu se vede nicio "sechela" :) , desi am tras puternic de tot de motor si inainte, si in timpul, si dupa ce am revenit la setarile initiale...

Link to comment
Share on other sites

@aleks, interesant punct de vedere si interesanta experienta ta, tocmai de aia intrebasem pentru ca beleaua asta cu fumul se manifesta cam la toate dieselurile chipuite, motoarele puse de mine in discutie au filtru de particule deci teoretic nu mai scot fum dar sunt curios in cazul unui chiptuning daca nu cumva se infunda acel filtru de particule... asa ca daca sunteti care aveti acest motor cu filtru de particule si aveti si chip la el spuneti-ne si noua cum e
Link to comment
Share on other sites

Am mai spus-o pe acest forum, am avut un 320 D - 136 Cp, i-am facut chiptuning la 168 Cp, cu un soft din Germania......rezultate:

 

1. Consum mai mic cu cca. 1l /100 km;

2. Scotea fum intra-devar , dar numai cand o turam la "blana" altfel nu!

3. Nu a avut nici un fel de influenta negativa asupra motorului: noul proprietar a mers cu ea de 30000 km si nu are NIMIC...

 

:blink: :)

Link to comment
Share on other sites

Am mai spus-o pe acest forum, am avut un 320 D - 136 Cp, i-am facut chiptuning la 168 Cp, cu un soft din Germania......rezultate:

 

1. Consum mai mic cu cca. 1l /100 km;

2. Scotea fum intra-devar , dar numai cand o turam la "blana" altfel nu!

3. Nu a avut nici un fel de influenta negativa asupra motorului: noul proprietar a mers cu ea de 30000 km si nu are NIMIC...

 

:blink:  :)

172517[/snapback]

intr-adevar, consumul scade... daca n-o turezi... si nici fum... tot asa, daca n-o turezi...

dar, tinand cont ca chipul il pui in general pentru scopuri mai ... sportive asa... e deranjant, mai ales cand te bagi intr-o depasire, stii ca ai cuplu, stii ca ai putere, intri cu hotarare deobicei, cu acceleratia calcata bine, si te cam ia cu nervi cand te uiti in oglinda si vezi ca cei pe care i-ai depasit aprind faruruile ca nu se vad de fumul tau... totusi ai pretentii ca ai o masina moderna, si fiabila, nu o locomotiva pe aburi...

Link to comment
Share on other sites

intr-adevar, consumul scade... daca n-o turezi... si nici fum... tot asa, daca n-o turezi...

dar, tinand cont ca chipul il pui in general pentru scopuri mai ... sportive asa... e deranjant, mai ales cand te bagi intr-o depasire, stii ca ai cuplu, stii ca ai putere, intri cu  hotarare deobicei, cu acceleratia calcata bine, si te cam ia cu nervi cand te uiti in oglinda si vezi ca cei pe care i-ai depasit aprind faruruile ca nu se vad de fumul tau... totusi ai pretentii ca ai o masina moderna, si fiabila, nu o locomotiva pe aburi...

172521[/snapback]

:) :) :D :) corect aleks dar in acelasi timp sportivitatea nu prea face casa buna cu motorina cu toate ca daca te uiti pe timpii obtinuti iti dai seama ca e cam invers, din pacate asta e beleaua cu chipul la diesel FUMUL firar el sa fie :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu am un 320d 136cp + chip SKN. Masina are vreo 163-165 cp. Legat de fum, fumega .. dar nu exagerat .. adica in timpu zilei, daca o calc si ma uit in oglinda din stanga .. deabea il vad .. doar daca ma uit jos .. la roata, iar daca ma uit in oglida din mijloc nu vad nici un fum. Ca si performante, masina trage putin mai bine decat cel de 150cp (cu 5 viteze). Treaba cu fumu .. conteaza ff mult de soft .. daca softul e prost .. iti si scoate fum .. daca e bun, nu prea scoate.
Link to comment
Share on other sites

pana la urma nu e nimeni care sa cunoasca mai multe detalii despre motoarele astea? macar despre cel de 150 de cai, are sau nu are turbina cu geometrie variabila?

172718[/snapback]

Din cate stiu eu, singura masina cu turbina cu geomtrie variabila e PORCHe turbo.......

Link to comment
Share on other sites

@theotien si verssatu, sunteti benzinari pana in maduva oaselor :D , aici era vorba de diesel :blink: stiu ca doar Porsche e singura masina de serie cu turbo cu geometrie variabila si e fantastica :) dar eu ma refeream la un umil motor de 2.0 litri pe motorina... ca idee, majoritatea dieselelor moderne au geometrie variabila, eu sunt 99% ca asta are dar asteptam o confirmare din partea unui posesor :) ca uneori 1% ala cantareste mult :)

L.E. @verssatu, vorbeam de masini si ti-am vorbit frumos :D asa ca nu ma mai injura (reno = cenzurat) :D

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

stiu, cred ca ai observat :D ca glumeam :blink: nicidecum nu am considerat ca nu ai fost ok, era o gluma, dar cu netul asta... se pot intelege si tampenii :)

dar reno... ai grija ca am unul in garaj :))))) dar vreau sa imi iau masina, adica BMW, daca ne gandim asa asta ar fi prima in viata mea dupa multe alte... chestii cu 4 roti, pardon 5 ca e si rezerva :D da' la BMW cica imi da doar 4 ca nu mi-au mai ajuns banii de a 5-a... runflat ce sa-i faci :)

Link to comment
Share on other sites

stiu, cred ca ai observat :D ca glumeam :) nicidecum nu am considerat ca nu ai fost ok, era o gluma, dar cu netul asta... se pot intelege si tampenii :)

dar reno... ai grija ca am unul in garaj :))))) dar vreau sa imi iau masina, adica BMW, .........

tocmai pt ca stiam ca ai un reno am pus remarca cu 1,9 dci.. :blink: :D

si da, stiu ca glumeai..d-aia am pus si ranjetul la urma... :D

 

scuze de offtopic!

Link to comment
Share on other sites

orice diesel modern... si cum BMW are motoare beyond modern... e firesc sa aiba... in cartea tehnica este data o singura turatie de cuplu maxim, ca si cum turbina ar fi fixa, de obicei cand e variabila geometria cuplul maxim este intre...x si y rpm... de aceea m-a indus in eroare, poate doar o scapare in catalog, chestia e ca nici pe net nu gasesc detalii constructive ale acestui motor.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.