Jump to content

Taxele de inmatriculare...


Apple

Recommended Posts

bai baiatule.. taxa asta ne opreste sa luam niste masini adevarate si chiar nepoluante. eu n-am zis sa mergem sa ne luam masini din anii 90 dar nici sa ne fie mai greu acuma ca suntem in ue sa luam masini dupa 2000 cu euro 3. normal era sa ne permita sa aducem masini sub euro 3 dar sa platim mai mult pt asta. deci e mai greu acuma in ue sa luam o masina ca inainte.

cum te opreste? sau daca te opreste... te opreste mai tare ca inaninte de intrarea in UE? exemplifica. te rog!

io stiu, in mod sigur, un caz. skoda octavia 1.9 diesel, euro 3... vama inainte mai mare ca taxa de acum. (nu cere cifre ca nu le am acum... maine poate ti le dau ca le fac rost).

 

olteneee tongue.gif smile.gif biggrin.gif

n-am inteles. de ce?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 434
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

knd omu a zis k "ne opreste" ...poate s-a referit la bani nu la simplu' mod de a sta pe loc...nu e foarte greu...k unii poate nu au bani sa plateasca toate taxele tarii noastre...k si asa avem niste salarii pe cinste in tara la noi.... :blink: :) "1.9 diesel, euro 3... vama inainte mai mare ca taxa de acum"...nu cred asa ceva...inseamna k erau mai comunisti k aku :)
Link to comment
Share on other sites

am cautat ceva articole, (google "taxa prima inmatriculare protest") si am gasit ceva interesant:

- majoritatea articolelor se refera la protestul UNTRR (Uniunea Nationala a Transportatorilor din Romania) fata de aceasta taxa. Probabil singurii care au puterea (blocat drumuri cu tirurile si alte alea) sa faca ceva.

- ca un rezultat (zic eu), APIA sustine scutirea de la plata taxei de prima inmatriculare pentru camioane:

http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_is/news/137508.html

 

Cu alte cuvinte, cu cat poluezi mai mult, taxa sa fie mai mare, doar daca nu cumva poluezi extravagant de mult, caz in care ar trebui sa fi scutit de taxa asta...

 

 

 

Noi cum sa protestam? Eventual sa ne ducem cu daciile in fata Ministerului Finantelor, si sa le ambalam pana-i intoxicam pe toti d-acolo... poate-si revin, ca au creierii prea oxigenati.

 

LE: taxa se aplica la prima inmatriculare in Romania pentru auvehiculele noi sau rulate de pina la 3,5 tone inclusiv, de provenienta interna sau din import. Fragmentul asta nu-l regasesc si-n prima publicare a noului cod fiscal.

Edited by cosmin rotaru
Link to comment
Share on other sites

:) de ce ma faceti sa cred ca mi-am batatorit buricele degetelor degeaba? :)

@e46_316i: io ti-am dat un exemplu clar, in plus iti aduc maine datele, daca nu ma duc acum sa vb cu persoana in cauza. tu de ce nu imi dai un exemplu clar in care sa arati ca masinile adevarate si nepoluante de care vorbesti tu sunt impiedicate de catre taxele mari sa ajunga in tara.

nu stiu cum sa ma exprim sa nu jignesc si sa dau explicatiile cat mai clar ca sa nu fiu inteles gresit si lumea vine si imi spune ca sunt baiatul lui tariceanu. :D :blink: cum a ajuns el la concluzia ca io am octavia...!!! :D

stai ca o zic si pe cealalta: da! sunt multumit de taxele astea pentru ca ele opresc natafletii sa isi ia vechituri din alte parti! asta pana la proba contrarie!

 

@kretzu_sla: ai avut vreun moment impresia ca m-am gandit la altceva decat la "a opri" in sensul de "a impiedica", dar nu fizic? :)

Link to comment
Share on other sites

am revenit cu datele: vama - aprox 1900 euro; taxa - 1630 euro

173912[/snapback]

auzi, dadeai un exemplu mai devreme, cu 2000 de euro. Sti ce-ti iei de dincolo cu banii astia? e34, e36... cu euro2. Sti ce-ti iei din ro cu banii astia? dacia euro_minus_5.

 

nu te contrazic suta la suta. ai si tu dreptate, in felul tau :)

cat despre calculul tau (" vama - aprox 1900 euro"), cred c-ai uitat sa pui si TVA-ul, care acum nu se mai plateste in ro :blink:

Link to comment
Share on other sites

Cum e cu TVA-ul acum ? Unde si cat anume se plateste ?

173939[/snapback]

pai de exemplu la mine ar fi de plata pe langa cei 2988 de euro inca 580 de euro cu TVA 19 %...nu inteleg de ce mai e si TVA-ul knd domne aku suntem si noi in uniune :) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu e foarte bine sa ne enervam aiurea si sa ne tocam nervii... Ajung sa imi para rau ca am deschis topicul asta... Ideea este sa avem rabdare pentru ca aceasta taxa nu va avea viata prea lunga... Nu cred ca ea va rezista pana la sfarsitul anului... Este foarte posibil ca la evaluarea UE din martie aceasta taxa sa fie scoasa. Insa acest lucru va aduce verificari la sange ptr masini la RAR in momentul identificarii. Verificari tehnice, adica. De altfel, dupa parerea mea asta trebuia facut de la inceput. Sa lase naibii taxa si sa se faca RAR-ul pe bune si la sange. S-ar fi tras pe dreapta o groaza de harburi care sunt deja inmatriculate...

N-am putea face mai nimic, nici demonstratii nimic... Putem insa sa dam in judecata statul roman la CEDO dar asta implica niste costuri, care nu-s mici... Daca e cineva doritor de asa ceva, sa spuna...

Link to comment
Share on other sites

pai da dar probema e ca eu o sa dau mii de euro inainte ca ei sa scoata taxa asta de cac@t care nu-si are rostul ...si cat despre bataia de cap mi se pare normal sa ne batem capetele ca prea ne fura astia asa pe fatza....am putea face multe zic eu daca propuneti ceva macar sa fim mai multi sa ne exprimam "simpatia" fatza de cei cu taxele... :blink:
Link to comment
Share on other sites

Sa lase naibii taxa si sa se faca RAR-ul pe bune si la sange. S-ar fi tras pe dreapta o groaza de harburi care sunt deja inmatriculate...

174053[/snapback]

 

fair enough, daca scopul ar fi intr-adevar reducerea poluari.

 

deci eu stiu ca tva-ul se plateste acum in tara de unde se cumpara masina. In germania cred ca e vreo 15%. Oricum, mai mic decat la noi.

si a disparut si acciza. aici sunt mai incurcat, ca nu stiu daca inainte exista acciza la importul de masini. daca exista, acum nu mai exista.

Link to comment
Share on other sites

Explicati-mi si mie un lucru va rog. TVA-ul la ce valoare se plateste ? La valoarea de factura a masinii cumva ? Daca da...  :blink:  nu e rau deloc.  :)

174106[/snapback]

 

TVA-ul se plateste O SINGURA DATA in tara in care se cumpara masina, la valoarea TVA-ului din aceea tara. Deci, de acum nu se mai poate returna TVA-ul sa zicem la o masina cumparata din Germania - pt persoane fizice.

Taxa de prima inmatriculare nu are legatura deloc cu TVA, valoarea facturii sau orice altceva, ci doar se calculeaza dupa algoritmul din codul fiscal : an de fabricatie, cmc si norma de poluare.

Apropo de TVA asa este la orice produs din UE. Platesti cat face inclusiv TVA din tara din care cumperi produsul.

La persoane juridice se poate deduce TVA-ul, daca firma are acel certificat unic TVA (e codul fiscal cu RO in fata) si-l recupereaza in RO (evident daca este inregitrata ca firma platitoare de TVA)

Legislatia TVA-ului este unificata in toata uniunea, asta ca sa nu mai apara dubla impozitare.

 

TVA-ul difera in fiecare tara membra UE.

 

LE : au disparut : taxa vamala, comision vamal si accizele la produsele din UE

 

 

btw, hello, sunt nou pe aici. nou ca user dar "privitor" de ceva timp :)

Edited by ogo
Link to comment
Share on other sites

oricum ideea e una singura si o singura concluzie zic eu...astea nu sunt taxe de Romania indiferent de imprejurari si situatii.... :)  :)  :)

174136[/snapback]

 

Nu, sunt taxe de a "proteja" industria autohtona producatoare de autoturisme, sunt taxe de a proteja importatorii si distribuitorii oficiali, sunt taxe dictate de interese comerciale enorme. EX : Renault nu investeste in RO inca 300 mil USD intr-o fabrica de cutii & motoare daca statul nu-i "garanteaza" intr-un fel investitia. bineinteles cu "comisioanele" de rigoare. :blink: chestia cu mediu e asa "pt presa". sunt n fabrici in RO care polueaza in draci. Ca sa nu va mai zic ca RO a vandut Suediei AER -> fiecare stat are o anumita "cota" cat poate sa polueze pe an. Si RO, a vandut o parte din aceasta cota Suediei...ca sa polueze aia :D

inca traim in RO, integrarea e doar cu numele din pacate.

apropo de taxa : e oarecum legala fiind impusa tuturor masinilor la prima inmatriculare in RO, in cazul Poloniei a fost impusa o taxa oarecum similara doar autoturismelor 2nd hand si d-aia si-au luat bobarnace de la UE

Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu va mai zic ca RO a vandut Suediei AER

174139[/snapback]

ce fel de exprimare e asta ? cred k glumesti cum adiq sa vinzi aer ? pui aeru in tub si le donezi lor aer ? :D hai sa fim mai seriosi k totusi ne vede lumea si zice k suntem vai de capul nostru... :blink: si daca nu ai citit din posturile mele eu am zis clar ca taxa asta e pentru protejarea Loganului k deh e masina tarii si trebuie protejata cifra de vanzare si in nici un caz de poluare da-o in colo de treaba iti iei un bmw euro 3 sau euro 4 si astia vorbesc de poluare ?! pai ii ia mama naibi :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

ce fel de exprimare e asta ? cred k glumesti cum adiq sa vinzi aer ? pui aeru in tub si le donezi lor aer ? :D  hai sa fim mai seriosi k totusi ne vede lumea si zice k suntem vai de capul nostru... :blink: si daca nu ai citit din posturile mele eu am zis clar ca taxa asta e pentru protejarea Loganului k deh e masina tarii si trebuie protejata cifra de vanzare si in nici un caz de poluare da-o in colo de treaba iti iei un bmw euro 3 sau euro 4 si astia vorbesc de poluare ?! pai ii ia mama naibi :)  :)  :)

174148[/snapback]

 

Am uitat de ghilimele.

A vandut drepturile sale de poluare , Suediei.

EX : Ro are voie sa polueze de 100 de X (unde X = o unitate de masura)

Suedia are voie sa polueze de 120 de X

Suedia depaseste pe an 120X dar Ro nu depaseste 100X. asa ca Ro vinde dreptul de , sa zicem 10X, Suediei. De aici si chestia cu vandutul de aer proaspat :D

Sper c-ai inteles exprimarea mea plastica acum :D

Link to comment
Share on other sites

nu conteaza oricum :blink: nu ma intereseaza chestiile astea...ata ete suedia sa polueze mai mult k noi taxe mult mai mici...si noi sa poluam mai putin k ei si taxe enorme...si + in in nici un coltz al europei nu sunt astfel de taxe k la noi da asta e partea a doua..
Link to comment
Share on other sites

Glumeam, de asta am si pus :) am zis ca esti oltean ca folosishi expresia "sotto", numai la gorjeni am auzit expresia asta, oricum era o gluma si nu ai de ce sa te superi :blink:  :)

174143[/snapback]

:) stai calm! :D nu m-am suparat... stiam ca e o istorie in spatele vorbelor tale...

Link to comment
Share on other sites

Nu, sunt taxe de a "proteja" industria autohtona producatoare de autoturisme, sunt taxe de a proteja importatorii si distribuitorii oficiali, sunt taxe dictate de interese comerciale enorme. EX : Renault nu investeste in RO inca 300 mil USD intr-o fabrica de cutii & motoare daca statul nu-i "garanteaza" intr-un fel investitia. bineinteles cu "comisioanele" de rigoare.  :blink: chestia cu mediu e asa "pt presa". sunt n fabrici in RO care polueaza in draci. Ca sa nu va mai zic ca RO a vandut Suediei AER -> fiecare stat are o anumita "cota" cat poate sa polueze pe an. Si RO, a vandut o parte din aceasta cota Suediei...ca sa polueze aia :)

inca traim in RO, integrarea e doar cu numele din pacate.

apropo de taxa : e oarecum legala fiind impusa tuturor masinilor la prima inmatriculare in RO, in cazul Poloniei a fost impusa o taxa oarecum similara doar autoturismelor 2nd hand si d-aia si-au luat bobarnace de la UE

174139[/snapback]

imi plac posturile documentate si , mai presus de toate, logice.

Link to comment
Share on other sites

ironic vrei sa spui , nu ? :)

174177[/snapback]

in nici un caz.

ceea ce a spus ogo se potriveste cu realitatea: interese ale altora mai puternici, chiar daca asta inseamna putere financiara sau mediu.

ca exista diferite niveluri ale existentei. sa nu para complicat spun ca o persoana ce "se invarte" la un nivel inferior, nu poate percepe ceea ce se intampla la un nivel superior decat prin prisma a ceea ce se intampla la nivelul sau.

sper sa nu luati postul meu drept snobism! :blink:

Link to comment
Share on other sites

nasol in cazul asta dak nu ai zis ironic...am impresia ca aici pe forum se posteaza numa la caterinca si fara nici un pic de logica mai ganditi si voi inainte sa postati nu postati tot felu de aberatii....k peste tot pe unde ma uit pe bmwclub pe forum numa de aberatii dau si numa de certuri tampite care nu-si au rostu...deci subiectu asta in jurul caruia ne invartim noi k leii in cusca cu inmatricularea asta este pus k sa avem unde sa ne descarcam nervii am impresia...ca era de asteptat sa apara unii care sa aiba parerile impartite ca domne e bine cu taxele...si k domne nu e bine cu taxele... :blink: Edited by kretzu_sla
Link to comment
Share on other sites

nu am prea inteles ce a vrut sa zica kretzu_sla.

 

asta e parerea mea: taxa e buna.

pentru ca: tine masinile vechi afara din tara.

de aici vad doua lucruri bune:

1. nivelul de poluare nu se va ridica cu mult (fiindca daca io as avea o dacie si as vinde-o , nu as vinde-o in strainatate, ci tot in tara; iar daca as as cumpara una din strainatate, doar s-ar adauga la nivelul de poluare din tara; si atunci, cu cat mai noi cu atat mai bine)

2. mandria de a avea lucruri noi, implicit bune

3. nu ajungem un ghetto al masinilor.

 

vad si lucrul care nu imi convine: o piedica in plus in achizitionarea unui vis.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.