Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

@viper - nu-s de acord cu tine, ar trebui sa fie dreptul meu sa decid daca vreau sau nu sa tin rabla aia de 5000cmc, ar trebui ca statul sa ma taxeze cat merg cu ea, 1 zi sau 9 sau 29 pe an, atat sa platesc! de ce sa platesc un impozit pe 1 an daca merg cu ea doar de cateva ori, oricum sa alimentezei rabla aia costa destul si alea sunt iarasi taxe pe care le platim in mod indirect! Suntem destui care poate ne-am lua o rabla din asta pe care sa o tii in garaj si s-o scoti din Joi in Paste, e o masina pe care o tii doar din pasiune, nu sa te duci la munca cu ea! Edited by mik15
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

@ B-490-RZV Imi pare rau sa te contrazic, masina in sec. 21 nu e un lux. E o necesitate. Dar intr-adevar, un motor mare nu e o necesitate, sau ma rog, depinde cum privesti, in Romania ai nevoie de ceva putere pentru ca nu avem autostrazi, si te vezi pus in situatia de a depasi de multe ori.

 

 

nu e un lux dar prin vest se foloseste tot mai putin, peste tot vezi reclame cum ca e mai bun autobusul, vezi reclame care te indeamna sa mergi cu bicicleta, vezi directori care fac 100k+ pe an in metro si asa mai departe

 

dar in romania vrem la 160 euro pe luna motor de 5000

Link to comment
Share on other sites

Depinde cum privești lucrurile. DacĂŁ mașinile au devenit un lux, atunci asta e situația, ne limitĂŁm ca pe vremuri la mersul cu trenul sau cu ce se mai poate. PânĂŁ la urmĂŁ noi trebuie sĂŁ fim competitivi comparativ cu asiaticii, care n-au mai nimic. Lux e sĂŁ ai pânĂŁ și mâncare diversificatĂŁ acolo. Ăncet ĂŽncet cam spre aia ne ĂŽndreptĂŁm dacĂŁ o luĂŁm pe aceastĂŁ cale. E destul de ușor sĂŁ renunți la o mașinĂŁ, dar dupĂŁ ea vin și altele.

 

Problema nu este impozitul ĂŽn sine, asta nu pricepe lumea. Este modul ĂŽn care a fost gândit. Este un principiu ĂŽn discuție aici. Sincer eu nu consider foarte mult 2.000 de lei pe 3l ca și impozit. Dar mi se pare aberant sĂŁ plĂŁtești jumĂŁtate dacĂŁ ai o capacitate puțin mai micĂŁ sau dublu dacĂŁ e puțin mai mare. Nu mai zic cĂŁ la 2l este de vreo +10 ori mai micĂŁ. Iar justificarea e și mai halucinantĂŁ. Pe același raționament ĂŽn curând totul devine lux. Gazele sunt pe cale sĂŁ devinĂŁ lux. Electricitatea este foarte scumpĂŁ și poluantĂŁ și va fi un lux. Nu mai e mult și se va da curent cu rația sau deloc ĂŽn unele regiuni. Austeritatea are și ea efect de implozie. Restrângerea are niște limite. DacĂŁ se pune accent numai pe asta, totul e pierdut de pe acum.

Link to comment
Share on other sites

Ma viper da tu esti fixist cu salariul minim si motor de 5000. Cine zice ca indiferent ce masina imi iau, nu merg pe jos in fiecare zi? Eu personal in fiecare zi "fac naveta" 6-7km dus/intors si nu mor. Am mai luat si autobuzul, dar asta tine de simtul raspunderii al fiecaruia.

 

Dar totodata prefer sa am in garaj o masina pe care mi-o doresc, ori de 1200cmc, ori de 2200cmc samd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

aia a fost demult, vremurile alea au trecut, pe ultimul passat cel mai mare diesel era cel de 2.0

 

si chiar ma uitam din 14 motoare cate se ofera pe passat doar 2 sunt peste 2 litii, si vorbim totusi de un sedan de dimensiuni relativ mari

 

din cate observi asta e tendinta motoare cat mai mici, chiar si bmw taie la greu din cilindree si totusi vorbim de oameni care dau 30/50k pe o masina

 

vremurile se schimba

 

mentalitatea noastra e gresita , pur si simplu chestii ca suntem saraci si vrem motoare de 5000 nu ar trebui sa fie in aceiasi propozitie

 

ai o rabla cu motor mare vinde-o/fier vechi si i-ati o alta rabla cu motor mic

 

da ma pis io pe motoarele lor ca etse stiut faptul ca motoarele cu cilindreee mica si foarte fortate au o durata de viata foarte mica, si legat de consum se stie ca suplinesc lipsa de cilindree prin cantitatea de comustibil injectata, deci unde e logica, ca re 1000cmc si mananca 12 in sarcina??

Link to comment
Share on other sites

@viper - nu-s de acord cu tine, ar trebui sa fie dreptul meu sa decid daca vreau sau nu sa tin rabla aia de 5000cmc, ar trebui ca statul sa ma taxeze cat merg cu ea, 1 zi sau 9 sau 29 pe an, atat sa platesc! de ce sa platesc un impozit pe 1 an daca merg cu ea doar de cateva ori, oricum sa alimentezei rabla aia costa destul si alea sunt iarasi taxe pe care le platim in mod indirect! Suntem destui care poate ne-am lua o rabla din asta pe care sa o tii in garaj si s-o scoti din Joi in Paste, e o masina pe care o tii doar din pasiune, nu sa te duci la munca cu ea!

 

tu stai intr-un paradis fiscal.

 

europa nu functioneaza asa ca nu stam pe petrol si Romania e in europa

 

in uk de exemplu sunt obligat sa an masina asigurata tot anul chiar de nu ma plimb cu ea si o tin in garaj proprietate personala(deci nu pe drumuri publice) si ei au descoperit apa calda mult mai repede decat noi

 

si inca ceva tu decizi daca ti rabla cu motor de 5000 nu statul, dar daca decizi sa o ti platesti taxele aferente, simplu

 

pe de alta parte da suntem destui care am vrea sa avem o rabla in garaj sa o scoatem din an in paste, dar suntem destui care vrem un ferrari nou , si ce vrei sa zici cu asta?

 

da ma pis io pe motoarele lor ca etse stiut faptul ca motoarele cu cilindreee mica si foarte fortate au o durata de viata foarte mica, si legat de consum se stie ca suplinesc lipsa de cilindree prin cantitatea de comustibil injectata, deci unde e logica, ca re 1000cmc si mananca 12 in sarcina??

 

cum adica au durata de viata mica? pai nu esti tu ala cu e36 in germania? ce motor ai? 1.6?1.8?

 

sunt o gramada de e36 316i de 20 de ani pe drumuri cu proprietari foarte mandrii

 

 

 

Dar totodata prefer sa am in garaj o masina pe care mi-o doresc, ori de 1200cmc, ori de 2200cmc samd.

 

ma ia cu capul cand citesc dinastea, pai cumpar-o omule daca ti-o permiti

 

cum am mai spus de 8 ori si eu vreau un ferrari in garaj, si ce-i cu asta? sunt aia obligati sa scada preturile ca jumatate de planeta vrea unul?? wtf?

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

Pai da ma, da tu nu vezi ca platesti un ferrari si primesc ceea ce platesc, platesc un impozit si primesc un rahat. Nu intelegi ca impozitele sunt puse sa ne jecmaneasca, nu au o logica, nu sunt calculate, nu sunt justificate?

 

LE: In germania e vreo 81eur impozitul la un fiat punto 1.2, si aproape 200eur la un bmw 2.5, ambele benzina. Observi logica?

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

daca platesti un impozit mare si ti se pare ca primesti un rahat, renunta la rabla si nu mai plati impozitul ce e asa de greu

 

ma voi ati citit povestea aia cu drobul de sare? cred ca se integreaza la fix aici

 

 

 

LE: In germania e vreo 81eur impozitul la un fiat punto 1.2, si aproape 200eur la un bmw 2.5, ambele benzina. Observi logica?

 

si cam cat e diferenta de asigurare la astea 2? ca fara asigurare nu poti circula

Link to comment
Share on other sites

eu ma raportam la DE in ceea ce spuneam, pentru ca tara aia mi se pare un model la anumite capitole iar asta cu impozitul pe autovehicule e unul dintre ele, tu te raportezi la UK ca acolo probabil stai...:). Si statul in Ro in mod indirect prin taxarea excesiva a unei rable de 5000cmc care poate nu valoreaza mai mult de 5k Eur te obliga sa n-o mai tii, unde e alegerea mea in asta? Ar trebui sa platesc ca pentru un bun de lux? E un Ferrari de 200k Eur? 5k Eur e un bun de lux? Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

eu ma raportam la DE in ceea ce spuneam, pentru ca tara aia mi se pare un model la anumite capitole iar asta cu impozitul pe autovehicule e unul dintre ele, tu te raportezi la UK ca acolo probabil stai...:).

 

 

nu trebuie sa iei numai impozitul, trebuie sa iei in considerare toti banii pe care esti obligat sa-i platesti ca sa te poti plimba cu masina legal pe drum

 

pentru ca statul controleaza si impozitul ala dar si asigurarile, deastea trebuie luat ca un intreg

Link to comment
Share on other sites

nu e un lux dar prin vest se foloseste tot mai putin, peste tot vezi reclame cum ca e mai bun autobusul, vezi reclame care te indeamna sa mergi cu bicicleta, vezi directori care fac 100k+ pe an in metro si asa mai departe

 

dar in romania vrem la 160 euro pe luna motor de 5000

 

+1..eu as renunta la masina instant daca in Bucuresti ar fi o retea de metrou ca in Munchen/Londra samd. Nu e deloc placut sa stau in aglomeratie, as prefera sa stau pe un scaun in metrou sa citesc o carte sau ceva pe net.

 

Pimp, desi "masina este o necesitate", un Bmw este un lux, fie el vechi de 10ani si valorand 4000E.

Link to comment
Share on other sites

@viper Pai nu conteaza pt ca ti-am scris cu cateva pagini in urma ca totul e suportabil, la salariile lor. Hai ca iti mai dau un exemplu si ma retrag ca mai am si altele de facut:

 

in DE, BMW 330i, impozit 203 eur, asigurare 1500eur sa zicem, salariul ~2000eur.

in RO, BMW 330i, impozit 2200 ron, asigurare 1000ron parca, salariul ~2000ron.

 

Observi unde e furtul? Sa nu uitam ca aici platim servicii, nu bunuri.

 

Cum ar trebui sa fie in RO:

 

BMW 330i, impozit 203 ron (dau o cifra, nu trebuie sa fie asa de mic, dar tinand cont de paritate), asigurare 1500ron (de fapt cam si e atat la cele mai scumpe firme).

Link to comment
Share on other sites

mai asterix atata timp cat asigurarea e obligatorie e controlata de stat(la pret ma refer). nu pot astia sa puna ce preturi vor si cum vor. tu crezi ca companiile de asigurari nu ar face bani daca asgurarile ar fi la fel de ieftine ca si la noi? dar nu pot

 

 

 

asigurarea e oarecum controlata de stat in Romania impunand anumite valori maxi/min. afara in nici un caz. poti sa-mi dai un exemplu concret cum un stat din vest controleaza primele la politele de asigurare? ca exista peste tot o comisie de supraveghere a asigurarilor e una, dar nu le impune pret mic sau mare.

asigurarile in Romania, ma refer strict la RCA, sunt pe minus (si asta de f multi ani), asta cred ca ti-o poate confirma oricine lucreaza in domeniu.

tu spui ca e normal ca statul sa ia mai multi bani ca in vest dar asigurarea sa fie mai ieftina.

eu afirm exact opusul si asta pt ca exact aceasta inversare naste un sistem infect. prima porcarie a acestui sistem este aplicarea bonus/malus pe masina si nu pe conducator. a doua porcarie este modul cum esti tratat la asigurare in ro (evident avand in vedere ca se merge pe minus la rca) si mai ales, cat dureaza. a treia mare porcarie este ca, in 99% din cazuri, fara un avocat scump, orice leziune grava costa aproape zero (impartind un pat cu altcineva probabil) iar un deces/invaliditate este despagubit in bataie de joc (de genul 5000euro).

ti se pare normal acest sistem?

Link to comment
Share on other sites

@viper Pai nu conteaza pt ca ti-am scris cu cateva pagini in urma ca totul e suportabil, la salariile lor. Hai ca iti mai dau un exemplu si ma retrag ca mai am si altele de facut:

 

in DE, BMW 330i, impozit 203 eur, asigurare 1500eur sa zicem, salariul ~2000eur.

in RO, BMW 330i, impozit 2200 ron, asigurare 1000ron parca, salariul ~2000ron.

 

Observi unde e furtul? Sa nu uitam ca aici platim servicii, nu bunuri.

 

Cum ar trebui sa fie in RO:

 

BMW 330i, impozit 203 ron (dau o cifra, nu trebuie sa fie asa de mic, dar tinand cont de paritate), asigurare 1500ron (de fapt cam si e atat la cele mai scumpe firme).

 

avand in vedere ca masinile costa cam le fel si aici si acolo mi se pare normal sa platesti cam tot peacolo

 

apoi daca tu la 2000 de ron vrei 330i , no comment, eu la 2000 ron lunar m-as plimba cu maxim un 2.0 , dar romania e super diferita

 

nici in germania ala care face 2k euro nu se plimba cu 330i , sau procentul e foarte mic, cum am mai spus mentalitatea ne omoara

 

daca in romania ar fi salarii ca in germania cred ca 90% din masini ar avea motoare de 5000.diferenta asta incearca sa o intelegi

 

@asterix normal ca le impune un pret minim, cum kkt sa te coste asigurarea obligatorie 1000/1500 pe an, crezi ca atat le trebuie sa-si acopere cheltuielile ? fii serios

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

+1..eu as renunta la masina instant daca in Bucuresti ar fi o retea de metrou ca in Munchen/Londra samd. Nu e deloc placut sa stau in aglomeratie, as prefera sa stau pe un scaun in metrou sa citesc o carte sau ceva pe net.

 

Pimp, desi "masina este o necesitate", un Bmw este un lux, fie el vechi de 10ani si valorand 4000E.

 

daca si un bmw la 4000 euro e un lux, atunci un duster la 14 000 euro sau o masina noua la 10 000 euro ce mai e? saracie ?

Link to comment
Share on other sites

@viper Pai nu conteaza pt ca ti-am scris cu cateva pagini in urma ca totul e suportabil, la salariile lor. Hai ca iti mai dau un exemplu si ma retrag ca mai am si altele de facut:

 

in DE, BMW 330i, impozit 203 eur, asigurare 1500eur sa zicem, salariul ~2000eur.

in RO, BMW 330i, impozit 2200 ron, asigurare 1000ron parca, salariul ~2000ron.

 

Observi unde e furtul? Sa nu uitam ca aici platim servicii, nu bunuri.

 

Cum ar trebui sa fie in RO:

 

BMW 330i, impozit 203 ron (dau o cifra, nu trebuie sa fie asa de mic, dar tinand cont de paritate), asigurare 1500ron (de fapt cam si e atat la cele mai scumpe firme).

 

Unde plm e furtul? La salariu de 2000ron tu vrei 330i? Baga-ti mintile in cap! :getlost:

Link to comment
Share on other sites

Eu ti-am dat un exemplu, eu poate am 7000 ron pe luna. Iti dai seama ca nu iti permiti nici consumul la un 330i cu 2000ron pe luna, ce naiba, nu mai scoate din context tot ce ti se zice.

 

cand am spus tu, ma refeream generic la cineva care are salariul de 2000 ron si are 330i. vorbim ipotetic , nu vorim de persoana ta sau a mea, ma gandeam ca se intelege :)

Link to comment
Share on other sites

daca si un bmw la 4000 euro e un lux, atunci un duster la 14 000 euro sau o masina noua la 10 000 euro ce mai e? saracie ?

 

E un lux prin prisma faptului ca e o masina premium. Daca o intretii cu piese din dezmembrari, ii faci revizii cand iti aduci aminte, nu ii faci Casco, nu schimbi nimic preventiv...e un CAZAN. Gasesti pe net 745i la 8-9000E, 2003-2004, cu toate dotarile, masina care a costat noua peste 100.000E. Chiar daca pretul ei este de cacat, masina respectiva ramane de lux.

Link to comment
Share on other sites

daca si un bmw la 4000 euro e un lux, atunci un duster la 14 000 euro sau o masina noua la 10 000 euro ce mai e? saracie ?

 

normal ca e un lux, vezi cat costa consumabilele la un e39 si vezi cat costa la un duster

 

si vorbim de piese OEM nu pe producator, chiar si la un kkt de e36 o aripa noua costa vreo 700 ron

 

dar noi punem pe masina tot ce e sh inclusiv cauciucuri aruncate la gunoi de vecinii nostri germani la care ne uitam cu atata admiratie dar am vrea doar partile bune nu si partile rele

Link to comment
Share on other sites

Ba frate, citeste si tu ca era un exemplu de paritate, e chiar asa de greu sa citesti?

 

 

Chiar nu observa nimeni ca e impozitul dublu si salariile de 4 ori mai mici, la acelasi motor? Asta e ideea. Voi bateti campii.

 

Cat plateste chiria/intretinere la casa un neamt? Cat plateste scoala pentru copil? Cat plateste pentru o masa la restaurant? Cat plateste pentru un film la cinema? Mai las-o dracu de masina, iti trebuie neaparat 3000cmc?

Link to comment
Share on other sites

Esti tu un mare destept bai RZV, plateste chiria exact conform cu salariul lui, SE MENTINE PARITATEA!!!!!, adica la un salariu de 2000eur, plateste un 500eur pt o garsoniera, 30 eur internetul, DECI SE MENTINE!! pana mea, parca vorbesc in alta limba.

 

 

 

@viper, nu e deloc asa, daca ar fi corecte si cinstite taxele si preturile, n-ar mai comenta nimeni. Nu vezi ca suntem tara cu cel mai mic nivel de trai din europa, ca suntem practic cea mai scumpa tara raportata la venituri?

Ca un salariu mediu iti ajunge de 5 plinuri de benzina, fata de 15-20 in altele?

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.