Jump to content

O noua posibila decizie in legatura cu taxa auto


adriang

Recommended Posts

da, sunt scutite masinile care au fost la "lizing" inainte de ian 2007 cu terminare dupa aceasta data, numai daca se face dovada platii accizelor . asta asa din ce am auzit pe acolo ca m-am tot plimbat pe la D.R.P.C.I.V. zilele astea.

cel mai bine dai o fuga pana acolo in intrebi la informatii, sa ai actele la tine. :)

 

Ha, sa inteleg ca daca primul proprietar e firma de leasing iar al 2-lea proprietar e x din 02.04.2007 am scapat de plata minune? daca da, asta da minune!!

 

Adica la orice masina straina luat pe leasing inainte de 2007 cu finalizare de leasing dupa 2007. Ca pe dacie si cielo nu s-au platit accizele.

Oare cum sa gasesti dovada? O fi la firma de leasing? Are vama o evidenta? omg omg

 

trebuie probabil ceruta adevereinta de la ANAF

Link to comment
Share on other sites

Ultimul varianta discutata in presa, impozit mai mare pentru masini vechi. Oh boy.

 

da bartro , au scos intercity constanta ca sa mearga lumea cu autobuzul pana la mare , probabil ca au actiuni si la ratb , metrou , o fi vreo intentie generala sa mergem toti ca in comunism ori cu dacia ori pe jos . Ca alta explicatie nu vad .

Link to comment
Share on other sites

Pffff, va dati seama cat o sa fie impozitul la masini vechi cu motor mare? Deja impozitul este astronomic pt unele categorii, am inteles ca vor sa majoreze taxele si impozitele din nou cu 16% (pt case terenuri masini etc), pai daca mai maresc suplimentar impozitul pt masini mai vechi, la ce sume se va ajunge?

Eu cred asa: timbru de mediu + impozit + alte taxe + combustibil = bicicleta noua sau mtc sau mersul pe jos (sau scutere in cel mai bun caz).

Link to comment
Share on other sites

Impozit mare pentru masini cu motoare mari e un impozit pe lux. Asta era ideea cand au facut grilele alea in functie de cilindree. Acuma, daca masina e considerat veche, mai poate sa fie considerat un lux? Ar trebui bagat si acolo un procent de uzura.

Oricum vad ca iar se impute treaba pentru masina mea. Deja gandesc sa ma apuc de o restaurare in speranta sa o pot califica prin rcr ca masina de epoca. Dar si asta e o cale lunga si nesigura.

Link to comment
Share on other sites

Eu ma foarte indoiesc ca taxa de inmatriculare se va transforma in impozit.

 

Efectiv nu inteleg de ce nu se ia in calcul introducerea timbrului de mediu cum e rovinieta. Sa se plateasca in benzinarii, sa poti sa il iei pe 1 saptamana daca vrei, sa ti-l ceara politia la fiecare control si daca nu il ai sa fie abatare grava, sa ti se ia talonul si numerele (ca la rca) plus amenda mare. Valorea lui sa fie mica, suportabila.

In felul asta fiind platit de toate masinile (ba chiar si de cele cu nr straine care tranziteaza romania) cred ca se strang enorm de multi bani la buget, chiar daca valorile vor fi mici.

Si e echitabil pt toata lumea nu vrei sa mergi cu masina o lasi fara timbru. vrei sa iti faci colectie de masini vechi, noneuro in curte treaba ta, platesti doar cand vrei sa mergi cu ele.

In felul in care e acum e o prostie, cica poluatorul plateste. Poluatorul plateste doar daca se vinde masina, daca masina nu se vinde de azi inainte in urmatorii 50 de ani nu va plati nimic pe legea actuala.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Da, solutie e simplu. Vad ca sa iau astia dupa CO2. Daca tot producti de C02 vor se taxeaza, solutia e foarte simplu. Ati ajuns deja la concluzie ca C02 are o legatura directa cu consumul de combustibil. Atunci, din punctul de vedere poluare = CO2, o taxa adaugata la pretul de benzina/motorina rezolva cel mai corect problema.

Problema acolo este ca asta nu acopera si diferentele in normele de poluare nonEuro - Euro6. Dar mi se pare oricum mai corect fata de orice alta propunere. Daca intradevar poluare era motiv pentru taxele propuse.

Link to comment
Share on other sites

Mie nu mi pare corecta niciun fel de taxare. De ce? Pai daca o luam logic, benzina s-a scumpit din 2008 pana in prezent cu 50% aproximativ. Pai unde sa mai pui in pretul de acum inca o taxa in combustibili, cand salariul minim brut in 2009 era 600 ron si in 2013 700 ron? Am impresia ca s-au adaugat 50 ron la 1 feb. Deci nimic nu e in concordanta cu puterea de cumparare a romanilor si cu valoarea ca tara a Romaniei. .

 

Tocmai de-aia isi iau saracii masini cu euro2-3, tocmai de-aia nu-s bani pt masini noi si idiotii nu mai stiu pe unde sa mai taxeze. Nicio taxa, asa e cel mai democratic, pana cand ne vom permite.

 

LE: Poate nu-s realist, dar numai la noi auzi de taxe de mii de euro, pe cand in germania e 0 eur, bulgaria stie toata lumea, polonia maxim 600eur. Si mai sunt tarile bogate care intr-adevar au taxe mari, dar cu siguranta si veniturile sunt cu 3 zerouri, nu cu doua ca la noi, adica mai exact, salariul minim BRUT - 160 eur, deci brut, nu in mana.

Edited by P.I.M.P.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aparent suntem noi mai prosti decat cetateni din tarile pomenite de tine.

Nu "aparent", chiar suntem!!!

O sa fiu putin off topic dar tot de situatia de kkt din romanica tine... Uitati-va la egipteni, dupa mai bine de 50 de ani de dictatura oamenii au reusit sa-si inlature dictatorul; intre timp au pus un presedinte ales democratic care promitea ca face si drege; ee, cand populatia "a mirosit" ca si asta are aere de dictator si ca vrea sa-si acapareze puterea suprema, oamenii au iesit in strada si pur si simplu nu-l mai vor, si dupa cum se vede dunt decisi sa-l dea jos.

La noi dupa 25 de ani de dictatura am pus unul care a distrus toata tara, apoi a venit altul care impreuna cu altii au nenorocit si ce-a mai ramas; mai urmeaza sa "stinga lumina" si gata. Si toate astea s-au intamplat sub ochii nostri fara sa schitam vreun semn macar. De aceea am ajuns ca in 2013 secolului XXI sa avem salariul (cel mai mic din europa) de 160€ si taxele cele mai mari.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu e deja mare impozitul? 3000cmc = 2200 ron parca. Pai nu e destul de mare (mai mare ca in alte tari civilizate) cand la noi salariul mediu e vreo 1500 ron? Zic si eu din putina economie care o stiu, ceva nu da bine aici.

 

acuma intreb si eu, daca ai salar 1500 ron la ce-ti trebuie motor de 3000cmc? exista si motoare de 1.6 care isi fac treaba bine

 

cine are motoare de 3000 inseamna ca are bani sa si-l permita deci are bani de dat la stat. asa se procedeaza si prin vest si peste tot

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bine, bine, revenim la vechea discutie.

 

Ideea e simpla, tu ca stat depasesti prin taxare orice plafon salarial. Si iti mai zic inca ceva viper, impozitarea corecta trebuia sa fie in functie de valoarea masinii. Un 525d, de exemplu, nu mai e demult 10k. Cu 3000 il iei neinmatriculat. Pai sa vezi numai cat e taxa de inmatriculare (ca doar e euro3).

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Hai ma viper, parca n-ai mai citit pe forum, a zis DOMI de atatea ori ca la e34 lui 525i, impozitul era cam 200eur maxim. Pai na, in germania, unde salariul minim nu e 160.

Asa ca, la noi unde salariul minim e 160eur (brut), punem impozitul tot 200. E f corect, nu?

La motoare de 5000cmc nu ma bag ca nu stiu, dar oricum alea nu intra in limita normalului. Dar 2500-3000cmc sunt motoare de oameni normali, se produc la scara larga.

Link to comment
Share on other sites

acuma intreb si eu, daca ai salar 1500 ron la ce-ti trebuie motor de 3000cmc? exista si motoare de 1.6 care isi fac treaba bine

 

cine are motoare de 3000 inseamna ca are bani sa si-l permita deci are bani de dat la stat. asa se procedeaza si prin vest si peste tot

 

scuza-ma ca iti spun dar asta e gandire comunista: vrei motor de 3000 platesti bla bla bla. m-am saturat sa imi spuna lumea treburile astea.... un e39 cu motor de 3000 incepe de pe la 3500 euro (unu bun). ok. unu care se duce si isi cumpara o masina noua trebuie sa scoata cel putin 10 000 euro din buzunar (pt unlogan nou, un duster, o skoda octavia, un golf, etc). Asa ca fa tu socoteala : cine are mai multi bani pe moment ? eu ca dau 3500 pe e39 sau ala care isi cumpara masina noua si da 10 000 ? cine e mai ''fitos'' in cazu asta ? Eu poate bag diferenta aia de bani pana la 10 mii in decurs de cativa ani, dar nu-i dau pe toti odata. Plus ca taxa la un motor de 3000 este de 2700 euro, aproape toata valoarea masinii. ti se pare corect ?

In concluzie renuntati frate la polemica asta : vrei motor mare platesti !, mi se pare cea mai stupida idee.... eu poate imi iau motor mare pt ca imi place si nu ma plimb decat 10 mii de km pe an cu ea, ca masina de weekend. vreau ca atunci cand conduc, sa conduc ce imi place, nu motor de 1.6....si am avut si motor dinasta mic....asa ca stiu ce vb.

Link to comment
Share on other sites

Ti se pare tie stupida ideea ca daca vrei motor mare platesti dar crede-ma ca e orarecum corecta.

Poti sa traiesti si fara motor de 3L sa nu mai zic de 4,5,6l.

Si totusi inca la 3l e suportabil, sa vezi de la 3 in sus ce preturi se impun.

Link to comment
Share on other sites

Da sa fie mari, eu n-am nicio problema, dar sa fie in concordanta cu puterea de cumparare a cetateanului din tara respectiva. E ca si cum te-ai duce in etiopia si le-ai vinde benzina la pretul din europa (unde suntem si noi de altfel). E acelasi lucru.

 

Daca tot suntem o tara potenta, pai hai sa ne punem taxele din suedia sa zicem. Si am terminat balciul. Sunt f dornic sa platesc pe o sticla de apa aproape 2€.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Voi chiar nu realizati ca oricine intra in polemici despre impozite si toate cele nu are nicio sansa de castig in fata statului?

Nu sunt sub nicio forma obedient dar prefer sa dau skip subiectului pentru ca, surpriza, nimic nu se va schimba!

Aveti timp destul sa acceptati situatia, asa am fost si eu la inceput. Uite, platesti o data, platesti de doua ori si dupa incepi sa te obisnuiesti :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

scuza-ma ca iti spun dar asta e gandire comunista: vrei motor de 3000 platesti bla bla bla. m-am saturat sa imi spuna lumea treburile astea.... un e39 cu motor de 3000 incepe de pe la 3500 euro (unu bun). ok. unu care se duce si isi cumpara o masina noua trebuie sa scoata cel putin 10 000 euro din buzunar (pt unlogan nou, un duster, o skoda octavia, un golf, etc). Asa ca fa tu socoteala : cine are mai multi bani pe moment ? eu ca dau 3500 pe e39 sau ala care isi cumpara masina noua si da 10 000 ? cine e mai ''fitos'' in cazu asta ? Eu poate bag diferenta aia de bani pana la 10 mii in decurs de cativa ani, dar nu-i dau pe toti odata. Plus ca taxa la un motor de 3000 este de 2700 euro, aproape toata valoarea masinii. ti se pare corect ?

In concluzie renuntati frate la polemica asta : vrei motor mare platesti !, mi se pare cea mai stupida idee.... eu poate imi iau motor mare pt ca imi place si nu ma plimb decat 10 mii de km pe an cu ea, ca masina de weekend. vreau ca atunci cand conduc, sa conduc ce imi place, nu motor de 1.6....si am avut si motor dinasta mic....asa ca stiu ce vb.

 

eu zic sa mai scoti putin capul pe geam si sa vezi ce taxe sunt pe la vecinii nostrii capitalisti din vest, iti spun eu romania e copil mic

 

@pimp nu ma refer doar la impozit ci la toate taxele care trebuie sa la platesti ca sa poti circula cu masina legal.totdeauna taxele astea vor fi mai mari la o masina veche.in uk de exemplu nu exista impozit pe masina, dar statul isi ia banii din profitul asiguratorilor

 

si oricat o sa repreti eu tot nu voi putea intelege fraza urmatoare, suntem prea saraci sa platim impozit mare la motoare de 3000cmc. bai frate daca suntem saraci suntem saraci nu avem nevoie de motoare de 3000cmc. toti astia din vest cu salarii de mii de euro cum zici tu o freaca in cazane de 1.4 dar noi ne plangem ca suntem prea saraci sa platim impozite mari la motoare de 3000.

Link to comment
Share on other sites

Nu e chiar asa, in vest daca faci naveta la servici, sau mergi multi km pe an, eu nu ii vad pe aia cu motoare de 1.4. Eu cel putin nu cunosc pe nimeni in De, ca acolo cunosc multi, cu motoare mici. Majoritatea se invart pe la 2.0 intr-adevar.

 

Dar, care au peste 2.0, nu ii rupe impozitul, vezi exemplul lui Domi. Asigurarea iar nu te rupe, daca ai un istoric bun, se invarte sub 1000eur pe an, si tu ai salariul de 2000 sa zicem. Deci e f acceptabil.

 

Aici te rup. Ai facut greseala sa ai un motor de 2500cmc, ti-au dublat impozitul peste noapte. Ai facut greseala sa ai de 3000cmc, tot peste noapte ti-ai dat seama ca nu ti-l mai permiti samd. Romania e o tara care te jecmaneste, asta e clar.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.