Jump to content

schimbat viteze


dodger

Recommended Posts

salut. ziceti-mi si mie la un 520 d la ce turatii ar fi recomandat sa schimb vitezele la un regim normal de mers? sper ca nu este o intrebare stupida. m-ar interesa dak aveti timp sa-mi spuneti pe trepte: 1- 1700 ture, 2- 2200, etc.

multumesc mult

177916[/snapback]

 

 

eu stiu ca cel mai indicat ar fi sa schimbi cand acul de la turatii e perpendicular pe varful ceasului asta am auzit-o , la mine fiind diesel sunt 2500 ture, la tine vor fii vreo 3500 cam pe acolo ...bine +- 500 eu cred ca asa ii convine motorului . :blink:

Link to comment
Share on other sites

ceea ce spuneti voi mai sus e valabila si cand acul de temp e in zona albastra ?

 

sincer eu rare ori trec cu ea peste 2000;

 

cat timp temperatura e pe albastru nu depasesc 1500.

 

Pe langa faptul ca nu ai cum din momet ce se circula bara la bara ???????

 

ce naiba tii motoru in 2000 in 1' a :)

 

ce fac dau din cap inainte si inapoi ca dau de frana de motor :blink:

 

Sunt deacord ca turbina intra de la 2000 parca; nu mai stiu sigur dar nici sa o tin in 2500 cu 2' si i se nazare la un pieton singur pe marginea drumului sa treverseze si dupa el in sir indian se mai iau vreo 6 - 7. Pana o sa ajungem noi la mentatlitatea altor natii mai este mult si bine!!!! Scuzatimi deviatia :)

 

Nici sa o tot bagi in viteza si sa o scoti nu e o varianta viabila (avantaj automata)

 

Eu am un 525d 2000 cat timp ii pe albastru nu ii dau mi mult de 1500-max 2000 dupa incerc sa o pastrez in turatie rezonabil sa nu "dau din cap" la urmatoarea treapta dar sa nu fie acul sub 1200-1300 de ture asta la prima treapta.

Bineteles ca la urmatoarele creste limita inferioara de turatie altfel ajungi sa mergi subturat si ii faci mai mult rau decat bine.....

 

Oricum de pe loc nu plec pana nu aud ca socul electronic nu mai actioneaza. Asta se intampla in vre-o 10-15 s de la key on si se manifesta printr-o scadere a turatie vizibila si auzibila corectati-ma daca gesesc :)

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

salut. ziceti-mi si mie la un 520 d la ce turatii ar fi recomandat sa schimb vitezele la un regim normal de mers? sper ca nu este o intrebare stupida. m-ar interesa dak aveti timp sa-mi spuneti pe trepte: 1- 1700 ture, 2- 2200, etc.

multumesc mult

177916[/snapback]

daca aveai benzina era cam asa ?

1-6700 60km

2-6700 100km

3-6700 170km

.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

ceea ce spuneti voi mai sus e valabila si cand acul de temp e in zona albastra ?

 

sincer eu rare ori trec cu ea peste 2000;

 

cat timp temperatura e pe albastru nu depasesc 1500.

 

Pe langa faptul ca nu ai cum din momet ce se circula bara la bara ???????

 

ce naiba tii motoru in 2000 in 1' a  :)

 

ce fac dau din cap inainte si inapoi ca dau de frana de motor  :blink:

 

Sunt deacord ca turbina intra de la 2000 parca; nu mai stiu sigur dar nici sa o tin in 2500 cu 2' si i se nazare la un pieton singur pe marginea drumului sa treverseze si dupa el in sir indian se mai iau vreo 6 - 7.  Pana o sa ajungem noi la mentatlitatea altor natii mai este mult si bine!!!!  Scuzatimi deviatia :D

 

Nici sa o tot bagi in viteza si sa o scoti nu e o varianta viabila (avantaj automata)

 

Eu am un 525d 2000 cat timp ii pe albastru nu ii dau mi mult de 1500-max 2000 dupa incerc sa o pastrez in turatie rezonabil sa nu "dau din cap"  la urmatoarea treapta dar sa nu fie acul sub 1200-1300 de ture asta la prima treapta.

Bineteles ca la urmatoarele creste limita inferioara de turatie altfel ajungi sa mergi subturat si ii faci mai mult rau decat bine.....

 

        Oricum de pe loc nu plec pana nu aud ca socul electronic nu mai actioneaza. Asta se intampla in vre-o 10-15 s de la key on si se manifesta printr-o scadere a turatie vizibila si auzibila corectati-ma daca gesesc :D

178952[/snapback]

pt o viata cat mai lunga la turbina e indicat sa o folosesti la :) orce trapta :) asta ca sa nu se gripeze ..... :D

Link to comment
Share on other sites

Dieselul nu trebuie tinut nici la turatii mici (din economie de combustibil, desi are putere/cuplu sa lucreze) nici la supraturatie...exact sau putin mai jos decat jumatatea plajei de turatii maxime a motorului e numai bine :blink:

178043[/snapback]

unii considera ca daca tin motorul subturat consuma mai putin, de fapt consumul e si mai mare, plus ca omori motorul

oricat de mare sau de mic ar fi motorul, macar la 2200 sa schimbi treptele, niciodata mai putin

Link to comment
Share on other sites

eu am cutie automata(steptronic) si pot sa va spun la ce turatii schimba masina

daca o calc finut schimba cam pe la 1800-2000

daca pun piciorul sanatos pe pedala atunci schimba pe la 3500-4000

179734[/snapback]

 

 

e cam asta ar fi ideea!!

 

De ce sa faci exces de zel turand motorul (turatie mare = uzura!! si lasati chestiile cu uleiul) la 3500 4000 daca oricum nu ai nevoie in condusul de zi cu zi in oras mergand de la munca acasa de o asemena putere si turatie!!

 

Eu zic ca daca schimbi la o turatie X (unde X depinde de cutia masinii) turatia la trapta urmatoare sa nu fie sub turatia Y la care motorul e subturat e perfect si din punct de vedere a turbinei (defect griparea) si a consumului (nu ca as fi eu economizorul de combustibil) si a uzurii.

 

Sincer si mie imi place sa ii dau bice doar daia am 163 de cai :blink: dar ...... nu are rost tot timpul

 

Apropo flaviu la ce turatie ajunge motorul cand schimba in trapta urmatoare la 1800-2000 ?

 

Daca nu e prea mare efortul poti sa ne spui la toate treptele, pe mine sincer ma intereseaza varianta cu "calc finut" ca "brutal" poate fi oricine :)

Link to comment
Share on other sites

Apropo flaviu la ce turatie ajunge motorul cand schimba in trapta urmatoare la 1800-2000 ?

 

Daca nu e prea mare efortul poti sa ne spui la toate treptele, pe mine sincer ma intereseaza varianta cu "calc finut" ca "brutal" poate fi oricine :)

179768[/snapback]

am urmarit-o astazi :blink:

face c-am asa

0-25 treapta1

25-45 treapta2

45-65 3

65-85 4

toate astea fara sa treaca de 2000

cind schimba scade turatia cam cu vreo trei sute de ture deci pleaca de pe la 1500 dar se intimpla sa scada si mai putin depinde foarte tare de cum o calci

Link to comment
Share on other sites

unii considera ca daca tin motorul subturat consuma mai putin, de fapt consumul e si mai mare, plus ca omori motorul

oricat de mare sau de mic ar fi motorul, macar la 2200 sa schimbi treptele, niciodata mai putin

179270[/snapback]

Mai bine taceai

 

Ontopic:

Vad ca e foarte pusa intrebarea asta: "La cat sa schimb?"

Nu sari de 2000 ture pana cand apa ajunge la JUMATATE, si nu pana ce iese de pe albastru(valabil benzina-diesel si daca tii la motorul tau) si apoi in functie de necesitati, incercand sa ai un mers cat mai "smooth"

Link to comment
Share on other sites

eu schimb cu motorul cald cam la 1800-2000 in mers normal,si nu am probleme.

dar nu stau cu ochii pe turometru,:blink:,imi dau seama dupa zgomot

 

oficial,din cate stiu,nu trebuie sa schimbi sub 1500,insa 1-a face exceptie,ca in mers normal e destinata plecarii de pe loc.

si motor cald nu inseamna sa ajunga apa la 80 de grade ci uleiul,pt ca acesta se incalzeste inainte.la aceasta temp motorul de bmw poate fi turat cu usurinta la 6000,dar in regim permanent o faci pe cheltuiala ta

 

oricum motorul de bmw e foarte elastic

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.