Jump to content

consumul instant,eficienta


Recommended Posts

salut ma putetu lamuri care e treaba cu consumul asta instant am un 316 e 36 ....nu inteleg cum e mai eficient de mers cu masina adica daca merg cu 60 constant acul de consum sta la 6% daca merg cu 80 tot 6% si la 110 e cam limita de mers constant cu 6%...acuma va intreb care credeti ca e viteza la care va consuma cel mai putin ....sau va consuma 6 litri la 100km daca merg cu oricare dintre vitezele astea dupa cum spune acul de consum instant sau doar daca merg la limita superioara adica 110....voi ce spuneti?
Link to comment
Share on other sites

6% pe indicator o sa-ti arate in toate treptele la un moment dat asta nu inseamna ca daca mergi cu treapta 1 la consumul ala o sa fie tot ala cu a 5-a. Consumul ok e in treapta a 5-a in cazul tau.

Motorizarea ta nu e chiar ingrijoratoare in privinta consumului asa ca nu incerca sa te stresezi pana peste limita. Daca ti se pare ca ia prea mult verifica masina daca ai vreun consum exagerat. In rest, numai de bine :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Daca mergi frumos cu ea, sa nu schimbi treptele la peste 3000 RPM, scoti un consum bun. Eu la un drum Resita-Hunedoara ( dus-intors) cu masina plina, nu am treut de 100, dar in media de 90% am mers cu 90 km/h am scos consum foarte mic, sub 5, dar hai sa zic 5. Ceea ce e bine.

 

Instantul tot timpul va fi mare in treptele 1-2. Iar in 3-4-5 Dupa ce se stabilizeaza, la o turatie constanta de 2000 RPM de ex, o sa ai 4-5-6 % pe instant acolo.

Link to comment
Share on other sites

Daca mergi frumos cu ea, sa nu schimbi treptele la peste 3000 RPM, scoti un consum bun. Eu la un drum Resita-Hunedoara ( dus-intors) cu masina plina, nu am treut de 100, dar in media de 90% am mers cu 90 km/h am scos consum foarte mic, sub 5, dar hai sa zic 5. Ceea ce e bine.

 

Instantul tot timpul va fi mare in treptele 1-2. Iar in 3-4-5 Dupa ce se stabilizeaza, la o turatie constanta de 2000 RPM de ex, o sa ai 4-5-6 % pe instant acolo.

5% pe computer ai scos sau la pompa?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma intorceam de la Pitesti pe autostrada intr-o noapte si nu eram deloc grabit:),am facut niste experimente (320d-136cai-manual)am mers cite 10 kilometri cu pilotul automat mai intai cu 50km/h(treapta IV) apoi cu 60,70 etc din 10 in 10 pina la 130.La ce viteza credeti ca am avut cel mai mic consum pe OBC?Si eu am fost surprins,la 50..
Link to comment
Share on other sites

Daca mergi frumos cu ea, sa nu schimbi treptele la peste 3000 RPM, scoti un consum bun. Eu la un drum Resita-Hunedoara ( dus-intors) cu masina plina, nu am treut de 100, dar in media de 90% am mers cu 90 km/h am scos consum foarte mic, sub 5, dar hai sa zic 5. Ceea ce e bine.

 

Instantul tot timpul va fi mare in treptele 1-2. Iar in 3-4-5 Dupa ce se stabilizeaza, la o turatie constanta de 2000 RPM de ex, o sa ai 4-5-6 % pe instant acolo.

merge la tine si sub 6% ,fara sa scada viteza?ce cauciucuri ai pe ea?

 

50kmh intr-a 5a = ralanti

 

la mine, 525d manual, pe pilot automat la 100kmh in tr a 5a, putin sub 2000rpm, acul de consum instant imi indica sub 4%.

e39 525 ?

Link to comment
Share on other sites

La 320d al meu de 177CP,consumul indicat de BC e destul de exact chiar indica putin mai mult decat la pompa .Adica la un consum pe bc de 7.5%, la pompa de la plin la plin pana la primul click al pompei imi iese 7.3-7.4%.Dar aici nu pot sa bag mana in foc pe acuratetea pompei (ca sa nu zic ca se mai si fura la pompa),deci inclin sa cred BC-ul.

Apropo la diselurile comonrail consumul instant se masoara foarte exact : este diferenta dintre debitul din pompa de inalta si debitul injectoarelor pe retur.Este foarte exact atat timp cat cei 2 senzori(debitmetre) sunt in parametrii.

Edited by ender79
Link to comment
Share on other sites

6% pe indicator o sa-ti arate in toate treptele la un moment dat asta nu inseamna ca daca mergi cu treapta 1 la consumul ala o sa fie tot ala cu a 5-a. Consumul ok e in treapta a 5-a in cazul tau.

Motorizarea ta nu e chiar ingrijoratoare in privinta consumului asa ca nu incerca sa te stresezi pana peste limita. Daca ti se pare ca ia prea mult verifica masina daca ai vreun consum exagerat. In rest, numai de bine :thumbsup:

6% pe indicator nu va arata in toate treptele ,e vorba de faptul cand masina merge constant cu 6% nu ca lasi pedala la 150 la ora si iti arata 6 ...in treapta 1 ,mai ales cel mai putin mi-a aratat 17 in aglomeratie la relati

 

Daca mergi frumos cu ea, sa nu schimbi treptele la peste 3000 RPM, scoti un consum bun. Eu la un drum Resita-Hunedoara ( dus-intors) cu masina plina, nu am treut de 100, dar in media de 90% am mers cu 90 km/h am scos consum foarte mic, sub 5, dar hai sa zic 5. Ceea ce e bine.

 

Instantul tot timpul va fi mare in treptele 1-2. Iar in 3-4-5 Dupa ce se stabilizeaza, la o turatie constanta de 2000 RPM de ex, o sa ai 4-5-6 % pe instant acolo.

ai scos chiar mai putin ca producatorul...daca poti face asta e bine...conteaza mult jantele si cauciucurile ...eu cand am cumparato aveam 225 45 r17 jante de x5...avea stabilitate...dar motorul le ducea greu si prindeam greu si 140 la ora ...acum am pe spate 185 si pe fata 205 pe jante de 15 ...tre sa pun si pe fata la fel...apropo un amortizor spate am vazut ca nu mai lucreaza nu mai opune reszistenta deloc...la ce influenteaza treaba asta...la viraje sau la ce k nu imi dau seama?

Link to comment
Share on other sites

6% pe indicator nu va arata in toate treptele ,e vorba de faptul cand masina merge constant cu 6% nu ca lasi pedala la 150 la ora si iti arata 6 ...in treapta 1 ,mai ales cel mai putin mi-a aratat 17 in aglomeratie la relati

 

 

ai scos chiar mai putin ca producatorul...daca poti face asta e bine...conteaza mult jantele si cauciucurile ...eu cand am cumparato aveam 225 45 r17 jante de x5...avea stabilitate...dar motorul le ducea greu si prindeam greu si 140 la ora ...acum am pe spate 185 si pe fata 205 pe jante de 15 ...tre sa pun si pe fata la fel...apropo un amortizor spate am vazut ca nu mai lucreaza nu mai opune reszistenta deloc...la ce influenteaza treaba asta...la viraje sau la ce k nu imi dau seama?

Eu cred ca producatorul da o medie, daca pot sa spun asa, si cred ca daca iti pui in cap sa scoti mai putin, poti. Mi-am format un stil de condus mai econom, dar la o chestie din asta conteaza mult inclusiv cat de lin se invart rotile, ma refer sa nu ai probleme sa ramana placutele putin stranse pe discuri, o mica frecare poate creste consumul.

 

legat de telescop, ai grija pe viraze sa nu te arunce. daca telescopul nu mai opune rezistenta, roata nu mai e ''apasata'' pe asfalt in viraj, si va aluneca..

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca producatorul da o medie, daca pot sa spun asa, si cred ca daca iti pui in cap sa scoti mai putin, poti. Mi-am format un stil de condus mai econom, dar la o chestie din asta conteaza mult inclusiv cat de lin se invart rotile, ma refer sa nu ai probleme sa ramana placutele putin stranse pe discuri, o mica frecare poate creste consumul.

 

legat de telescop, ai grija pe viraze sa nu te arunce. daca telescopul nu mai opune rezistenta, roata nu mai e ''apasata'' pe asfalt in viraj, si va aluneca..

e da...la asta nu mam gandit la mine rotile pe spate se invart c mai greu din cauza ca cineva un mecanic a zis sa strang cat se poate de bine sa prinda bine frana de mana ....atunci tre sa vad de problema....daca e masina ridicata si invart roata cu mana nu cred ca face o tura completa...a zis ca ce mai conteaza asta la greutatea mare a masinii....inca o treaba mai am legata de incalzire apa imi ajunge la90 in aproximativ 10 km ..acum cu dimietile astea...la tine se incalzeste mai rapid?

Link to comment
Share on other sites

apa se incalzeste mai greu la mine, am ceva probleme cu termostatul, cand o sa am banii o sa il schimb. nu urca chiar pana la 90grade.. dar urca si baga cald. depinde de cum o forjez cand plec de pe loc.

 

legat de roti, acel mecanic sigur nu a gandit cand ti-a spus.. ka greutatea masinii e destul o forta de frecare mica pentru a te face de 1litru % de combustibil.. cu cat merge roata mai lin cu atat consuma mai putin, e mai usor ptr motor, crede-ma ca se simte diferenta oricat de mica.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.