Jump to content

Urca greu acul de apa


Recommended Posts

Aveai Webasto. Altfel dureaza...

 

La mine pe E60 cu webasto (si o preincalzire de 25 minute acasa in curte) dureaza vreo 7-8km (extraurban) pana ajunge apa la 80. Termostatul (eu am doar unul pe N47) are 4 ani. Credeam ca e defect dar daca ar fi asa, temperatura n-ar ramane peste 85 odata ajunsa acolo.

Ieri am fost cu alt E60 pe acelasi traseu, ambele termostate schimbate pe Gates acum 2 saptamani, fara Webasto, si in 20km extraurban, apa n-a trecut de 50 grade. Afara erau -8 grade.

 

Nu am webasto si ambele masini sunt automate, dar testat pe traseul acasa-serviciu ajunge la 90 repede , in nici un caz nu in 20 km

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

parerea mea, aveti termostatele defecte!orice motor folosind doar apa din camasa blocului motor se va incinge INSTANT indiferent cate grade minus sunt afara! Bine,hai poate exagerez,ca la minus 50 grade celsius "s-ar putea" sa nu se incinga! DAR: cu termostatul pe pozitia "inchis" orice motor va ajunge rapid la 90 grade celsius indiferent cat de eficient este! volumul de apa existent NUMAI in blocul motor e foarte mic ca sa asigure o racire eficienta ,fara circulatie a lichidului de racire prin radiatorul de racire unde mai exista si ventilatoare,suprafata mult mai mare de racire ,aliaje cu o conductibilitate termica mult mai buna decat fonta,etc...

si spun din cunostinta de cauza,stiu un amic ce are bmw e46 320d din 1999 ,si dupa vreo 5-10 minute are temperatura in bord la 90 grade celsius/temperatura optima de functionare! acuma,ca vibreaza ca dreaqu motorul ala,e partea a doua... vorbesc comparat cu al meu 520i cu 6 cilindri in linie benzina! Nu TRACTOR cu 4 cilindri in linie diesel de 2.0 litri...

una-i limuzina alta-i masina economica DIESEL...

nici un termostat nu deschide/lasa lichidul de racire sa iasa din blocul motor pana nu ajunge la 88 grade celsius sau alta valoare prestabilita de constructor! eu n-as mai monta termostat fie el si nou pana nu-l testez DE 'NSHPE ORI "LA SANGE"! sunt patit cu termostatele p..ii deci,ma intelegeti :rolleyes:

la minus 5 grade celsius,la al meu 520i acul ajunge la jumate dupa vreo 10 minute de "plimbat" in diverse trepte de viteza la turatii de pana-n 2500 rpm! dupa ce ajunge la jumate "ma mai dau la ea" ,ca n-o doare! doar are uleiul schimbat de aproximativ 1000 km,motul semisintetic! :drinks:

schimbati termostatele ca nici nu mai conteaza cat costa;o sa va arda la buzunar ca la 60 grade celsius orice motor proiectat pentru 90 GRADE CELSIUS o sa consume fara nici un bun simt! :twitch:

vb iarasi, din "experienta"...

12 litri la suta de km pentru un motor diesel,mai ca as spune ca-i stricat motorul...

atata-mi ia mie mers ca un animal cu 150-160 km/h...

stiu ca am facut asta week-endul celalat pana la braila,doar pe unele portiuni am lasat-o la 130 km/h ca saream de pe drum!

:hyper:

un motor diesel trebuie sa se incalzeasca usor,ca-i eficient si sa consume putin,mai ales mers "cu bun simt"(cum spuneti voi ca mergeti) nu talpa la orice intersectie!

v-ar trebui totusi un termometru COMPETENT cu mercur! cred ca am unul pe undeva ,revin cu poze sa stiti alaturi de ce sa fierbeti termostatul!

  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

In anul 2016 tot nu sunteti in stare sa va verificati temostatele, aceleasi intrebari de 15 ani, chiar si daca dai un search pe google, tot aflii raspunsul, dar lenea asta si comoditatea romanului nu are limite!!!!

 

IN CONCLUZIE:

Apa in oras sta la 90 grade, la exterior scade.

Apa creste greu in oras

Nu baga caldura

 

Termostat EGR: Se verifica usor se scoate din pozitie se sufla prin el, DACA aerul trece lejer E DEFECT.

Termostat pompa apa: El e principalul motiv al problemelor.

Pompa apa: in caz ca ambele termostate sunt noi si problemele persista.

 

E recomandat schimbarea tuturor pieselor mentionate mai sus , pentru un consum mai bun si aparitia altor probleme in consecinta, indiferent daca aveti probleme doar de la o singura piesa!!!!

Edited by andualx
Link to comment
Share on other sites

orice motor folosind doar apa din camasa blocului motor se va incinge INSTANT indiferent cate grade minus sunt afara!

 

si spun din cunostinta de cauza,stiu un amic ce are bmw e46 320d din 1999 ,si dupa vreo 5-10 minute are temperatura in bord la 90 grade celsius/temperatura optima de functionare!

 

un motor diesel trebuie sa se incalzeasca usor,ca-i eficient si sa consume putin,

Esti in eroare destul de adanc!

Aia cu incinsul INSTANT... nu stiu pe unde-ai citit-o, dar nu bate cu realitatea. Cu atat mai mult cu cat afara sunt temperaturi negative.

 

Masina amicului tau avea un compartiment motor mic, in consecinta furtune scurte => schimb mic de caldura cu exteriorul. Plus ca precis avea Webasto sau rezistentele alea de incalzire pe circuitul mic de incalzire.

 

Si in sfarsit... un motor diesel e eficient. Corect pana aici!

Dar stii ce inseamna eficienta? Cat mai putin lucru mecanic transformat in caldura. Deci automat se si incalzeste mai greu, de-asta se folosesc tot felul de artificii: Webasto, rezistente de incalzire pe circuitul mic de antigel, matrice de rezistente in bord, pentru incalzirea circuitului mic si a aerului din habitaclu, etc...

Na, ca ai aflat si de ce se incalzeste greu un diesel.

 

 

Cookie, in mers lent prin oras e si normal. Chiar si in ralati pe loc se incalzeste in atata timp. Insa in viteza la -10 grade, e cu totul altceva.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

revin cu completari:

 

azi am lasat masina la relanti 10 minute - temperatura a crescut la 45 grade

 

am mers 5 km in oras temperatura a crescut la 75 grade

 

am iesit din oras 20 km temperatura a crescut la 90 grade - in timpul mersului temperatura nu scade

 

am lasat masina la relanti- in 10 minute ea scazut la 86 grade

 

am desfacut vasul de expansiune si am vazut ca printr-o gaurica din interior curge antigelul dar tot in vasul de expasiune- un fel de supapa de supapresiune din ce am citit -- este normal?

 

totodata am vazut urme de antigel pe la capac

 

consumul e la fel de mare la 2500 rpm consum de 9 l in exteror

 

in oras consuma 12l

 

am fost la 5 serviceuri si am platit pe schimbat termostate , filtru epurator si desfundat filtru particule 1400 lei.

 

nu stiu ce sa fac... unde este oare problema?

 

furtunele de la radiator trebuie sa fie tari cand apa ajunge la 90 grade?? la mine sunt mereu moi...

 

am gasit filmuletul asta ce explica principiul de functionare al termostatului:

 

multumesc

Edited by andrei118D
Link to comment
Share on other sites

revin cu completari:

 

azi am lasat masina la relanti 10 minute - temperatura a crescut la 45 grade

 

am mers 5 km in oras temperatura a crescut la 75 grade

 

am iesit din oras 20 km temperatura a crescut la 90 grade - in timpul mersului temperatura nu scade

 

am lasat masina la relanti- in 10 minute ea scazut la 86 grade

 

am desfacut vasul de expansiune si am vazut ca printr-o gaurica din interior curge antigelul dar tot in vasul de expasiune- un fel de supapa de supapresiune din ce am citit -- este normal?

 

totodata am vazut urme de antigel pe la capac

 

consumul e la fel de mare la 2500 rpm consum de 9 l in exteror

 

in oras consuma 12l

 

am fost la 5 serviceuri si am platit pe schimbat termostate , filtru epurator si desfundat filtru particule 1400 lei.

 

nu stiu ce sa fac... unde este oare problema?

 

furtunele de la radiator trebuie sa fie tari cand apa ajunge la 90 grade?? la mine sunt mereu moi...

 

am gasit filmuletul asta ce explica principiul de functionare al termostatului:

 

multumesc

1400 lei pe nimicuri in service?! VINDE-O! repede! pai la E34-ul meu in afara de benzina de vreo 4000 lei in 6 luni,nici ca am bagat prea multi bani! si consuma cam mult, e drept in oras, dar totusi functioneaza... :blink: in afara de ulei MOTUL semi-sintetic filtre si cauciucuri(alea de iarna vreo 1700 lei) nici ca am avut pe ce cheltui! amortizoarele nu le mai pun ca-s consumabile! ca placutele de frana,etc...

ia-ti benzinar si pune GPL pe el! 1400 lei pe "tampeniile" alea e inadmisibil!

p.s.: mie nu-mi place dieselul nici daca mi-l dai pe degeaba! adica,sincer URASC motorul diesel din toata fiinta mea! si-am condus asa ceva cateva mii de km! e o mizerie!

Edited by gowriel1982
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

In concluzie, termostatul sau termostatele tale sunt ok. Ce ai vazut in vasul de expansiune e absolut normal. Poate ai ceva probleme cu incalzirea electrica auxiliara.

Cu consumul e alta discutie. Si greu de diagnosticat.

 

care e treaba cu incalzirea auxuliara??

 

povestea mea a inceput asa:

 

in martie a fost reconditionata turbina cu schimbat de bujii si alte treburi - 4500 lei total

 

in luna septembrie a inceput sa se auda ca un falfait la decelerare din zona turbinei- ei au zis ca turbina e defecta si au dat-o jos si au pus-o la loc de 3 ori de m-am plictisit...

odata cu operatiunea asta a fost schimbat filtru epurator si desfundat filtru particule zic ei(cred ca mi-au facut o prostie - au dat gauri cica in filtru)

 

totodata au zis ca au dat jos admisia sa o curetete si au curatat totodata si egr.

 

consumul mare poate fi de la turbina, egr???

 

e posibil sa fi umblat la computer sa seteze alte valori?

 

sau dupa operatiunea asta trebuia sa fie facut ceva din soft sa se puna parametrii initiali?

 

cum as putea sa dau un reset sa revina la parametrii initiali?? am citit ceva ca scot borna de la baterie 10 minute...

 

multumesc,

Edited by andrei118D
Link to comment
Share on other sites

E valabila treaba cu borna.

Consumul mare poate sa vina si de la regenerarile pe care masina nu le mai poate face. Daca cei de la service ti-au facut gauri in dpf, este ca si cum nu l-ai avea. Fa-i dpf off fizic si din soft.

 

Cel mai bine ar fi o diagnoza cu program dedicat bmw ca sa vezi ce erori ai si valorile diferitelor componente.

Link to comment
Share on other sites

E valabila treaba cu borna.

Consumul mare poate sa vina si de la regenerarile pe care masina nu le mai poate face. Daca cei de la service ti-au facut gauri in dpf, este ca si cum nu l-ai avea. Fa-i dpf off fizic si din soft.

 

Cel mai bine ar fi o diagnoza cu program dedicat bmw ca sa vezi ce erori ai si valorile diferitelor componente.

 

am fost la 5 service uri si au pus o pe tester si toti au zis ca merge bine.... eu zic ca nu merge ca inainte sa umble toti prin ea..

 

valorile turbinei au iesit in regula...

 

consumul poate fi de la senzorul de temperatura? eu am tot citit pe forum multe pareri si tot multe se contrazic.

 

acum nu mai am incredere in niciun service.. m-am saturat de"profesionisti" pe banii mei.

Link to comment
Share on other sites

care e treaba cu incalzirea auxuliara??

 

consumul mare poate fi de la turbina, egr???

Incalzirea auxiliara poate fi Webasto, rezistente intr-o cutiuta de incalzire pe furtunul de la calorifer sau rezistente in bord, in calea aerului dinspre aeroterma. Depinde ce ai tu pe masina (daca ai). Rezistentele de incalzire pe furtun nu cred ca s-au mai montat dupa 2005.

 

Consumul poate fi influentat foarte mult de starea turbinei si a EGR-ului. Sa nu mai spun de DPF, daca doar ti l-au gaurit.

Deci eu zic ca prima data sa verifici astea.

 

Gowriel, lasa prostiile si nu te mai da rotund cu cazanul tau de 25 de ani in care nu bagi niciun leu ca oricum il duci direct la fier vechi. Fiecare isi alege masina dupa pretentii si buzunar. Te-am indemnat noi sa-ti vinzi benzinarul ca nu-i bun? Nu! Deci abtine-te daca n-ai ceva util de zis. Esti penibil.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Service-urile au in general programe de diagnoza multimarca, iar pe acelea nu vezi tot ce ai nevoie.

Daca spui ca masina nu mai este la fel ca inainte sa o duci la service, ceva nu au facut ok.

Din ce localitate esti?

BRASOV

 

Observ ca daca accelerez foarte incep consumul instant este mereu la 15-16-- probabil de aici si media de 12-13

Edited by andrei118D
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.