Jump to content

Urca greu acul de apa


Recommended Posts

Se poate ca N47 sa aiba randamentul termic mai bun, de aici si consumul mai mic de combustibil fata de M47. Aceasta poate fi una din cauzele incalzirii mai grele pentru N47.

Si vw/audi au probleme cu incalzirea motorului la 90 grade iarna, dupa ce au trecut la Cr. Iar in manualul de utilizare scrie e e normal sa se intample acest fenomen in perioade cu temperaturi negative.

Desi ei spun ca e normal, un motor functioneaza optim la 90 grade. Daca randamentul termic este mare, atunci este nevoie de un dispozitiv/sistem care sa incalzeasca suplimentar lichidul de racire ex.webasto, incalzire electrica auxiliara.

 

N47 are incalzire electrica auxiliara?

Link to comment
Share on other sites

@vasy Randamentul unui motor tine de combustibil, deci diferenta se face de la diesel la benzina, nu de la N47 la M47. Cosmin zicea ceva de tubulatura, conducte, care posibil sa aiba o proiectare nefericita. Are si webasto.

 

LE: Deci aveti rezistente electrice (ca la feon)? In cazul asta n-ar trebui sa bage cald aproape de cum pleci? Poate tocmai de-aia le-au pus, stiind cat dureaza incalzirea apei.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Nu baga cald chiar imediat. Dureaza 2-3km, in functie de temperatura ambianta.

La mine stiu ca functioneaza rezistentele pentru ca am masurat consumul imediat dupa pornire si e undeva la 100A (fara Webasto). Dupa ce s-a incalzit motorul e mult mai putin.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Exista e60 diesel fara acele rezistente electrice in bord?

 

@ PIMP - inteleg ce spui, dar N47 e mai eficient dpdv al consumului de combustibil. Asta inseamna mai multa caldura transformata in lucru mecanic si mai putina risipita.

Dar poate sa fie cum a zis si Cosmin, din cauza contructiei motorului si a materialelor.

 

Pe realoem la e60 cu m47n nu mai apare incalzirea electrica auxiliara(care era pe furtunele de apa) cum este pe e46 diesel. Aceasta incalzeste circuitul de racire si temp creste. Se pare ca la e60 au pus rezistente electrice in bord pentru incalzire mai rapida a habitaclului.

Edited by v@sy
Link to comment
Share on other sites

la e60 au pus rezistente electrice in bord pentru incalzire mai rapida a habitaclului.

Exact asta am spus si eu in paginile anterioare.

 

Teoretic tre sa simti caldura instantaneu. Practic insa, au si ele o inertie, pe langa ca traseul ala rece bocna dureaza pana se dezmorteste ca sa simti ceva caldut. De asemenea, rezistentele de fapt sunt ca un fagure impartit in sectoare. Numarul de sectoare care se activeaza depinde de temperatura, sarcina alternatorului, etc.

Ce nu stiu, e daca pe masinile cu Webasto, mai e activ fagurele de rezistente. E posibil sa se dezactiveze. Nu am insa, aceasta informatie.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

@vasy Webasto probabil a devenit optional.

 

Oricum e discutabil ce ai zis, pentru ca pe seria 5 de exemplu, si M47 si N47 au cam aceleasi consumuri, 8-10% in oras, in afara sub 6% daca mergi frumos si fara incarcatura. Creste peste 6% in functie de conditii. Si daca ar fi 0.5% in favoarea N47, nu prea merita sacrificiul pe care l-au facut. Dar nu cred ca e asta problema, si eu mai degraba zic ca e din trasee.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

De acord. Dar acum toata lumea 'fuge' dupa consumuri minuscule si uita de unele lucruri.

 

Webasto/sirocol este optional de mult timp. Insa incalzirea electrica auxiliara(este altceva/difera de webasto) ce este pe furtunele de apa la e46 diesel este standard. Aceasta se activeaza vand pornesti clima/caldura. Dar e46 nu are rezistente electrice.

 

Ar fi bune niste poze/scheme cu M47 / N47 sa vedem cat de tare difera traseul de racire.

 

P.s. zicea Cosmin ca el are flapsuri la radiator si se incalzeste greu. Eu nu am si tot e bine.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi bune niste poze/scheme cu M47 / N47 sa vedem cat de tare difera traseul de racire.

Asta am si eu in plan. Dar prind mai greu un M47 pe E60, ca sa-l schitez.

Daca gasiti pe vreun site asemenea scheme, ar fi de mare ajutor.

 

PS: spuneam mai demult ca mai am un diesel acasa, pe Passat. Nu are flaps-uri, webasto il pornesc doar daca vreau, dar are bujii in antigel si se incalzeste chiar mai repede decat M47 al vostru. Iar daca ajunge apa la 90, acolo ramane.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Azi alt test. Pornit de la 4 grade ambiant, motor rece. Fix 12 minute de trafic si ajunge la 78 grade. Dupa care cu motor la ralanti inca 20 minute, nu urca mai mult de 80.:)))

Consum 0.6l/ora in park, 0.8l/ora in D, 1l/ora in DS.

Edited by cavaliere
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mie azi la 0 grade afara, mi-a ajuns in sfarsit motorul la 89 grade dupa vreo 14km. Deci se poate.

Insa cum scade temperatura ambianta sub 0, se schimba filmul.

mie astazi la 0 grade in 6 km apa era la jumatate si nu puteam tine mana pe grile . Problema la n47 cred ca este blocul motor de aluminiu care are schimbul de caldura foarte mare

Link to comment
Share on other sites

se anunta temperaturi de minus 20 grade celsius pentru vreo 3 zile; a rezolvat cineva problema? sunt curios,eu sigur o sa apelez la cartonul in fata radiatorului,pe vreo 50% din suprafata de racire! daca acul trece de jumate unde sta de obicei,mai reduc din suprafata acoperita! :w00t: sau pun arzatorul gpl pe baia de ulei vreo 10 minute! :D daca se vede vreo diferenta,urmeaza incalzite cutia de viteze si diferentialul cu "parlitoarea"!
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

hai ma ca nu e dracu asa de negru :))

 

"aproape" de acord cu tine... am mers eu cu tico pe nameti,viscol si minus 15 grade celsius in miezul zilei... dar,la bmw ,cum e tractiune spate si masinarie "ceva" mai complexa ,am un mare "morcov" in posterior cand aud "cod portocaliu",minus 1000 grade celsius,viscol si zapada ca lumea... de-asta eram curios ce mai fac unii cu mai multa experienta si bmw, iarna cand "se-mpute" treaba...

 

Dar nu e vreo problema ca se incalzeste in 20 de minute fata de 10. Ca de incalzit se incalzeste el pana la urma. :))

 

apai,da,am constatat si eu asta,dar vroiam sa citesc/vad ce fac altii care au avut/au bmw in conditii de iarna nasoala!

ca ce am putut sa fac,am facut: anvelope nokian hakkapelliita R2,totul la punct,echilibrat,ulei motor ce n-are nici 2000 de km de cand l-am schimbat,etc...

doar ca nu stiu cum se comporta un motor BMW benzina iarna cand e frig rau,sau cum e tractiunea cand pe jos e zapada,gheata si alte "de-astea"...

ca de incalzit motorul,nici eu nu merg pe distante foarte mari,de-asta si tot intreb p-aici... :rolleyes:

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.