Jump to content

Proaspat posesor de BMW 318d Steptronic


Sorin Petrescu

Recommended Posts

Salutare tututor,

 

De curand am devenit posesorul unui BMW 318D si as vrea sa impartasesc cu voi impresiile mele pozitive dar si negative (din pacate sunt destul de multe).

Am sa incept cu un mic istoric al masinilor avute anterior in ordinea cronologica: Dacia 1310, Dacia SuperNova, Logan, Skoda Octavia 1,9 Diesel, VW Passat B6, fab 2007 (1.9 dar cu tunning 140CP,370NM), Skoda Fabia 1,2 HTP (masina sotiei)fab 2008, Mini Clubman 1,6 benzina fab 2010, Audi A3 fab dec2011 - 2.0 TDI 143CP.

 

Cum ultima masina avuta (Audi-ul) a fost masina de servici a sotiei (pe care mai mult eu o utilizam) si cum sotia a schimbat de curand jobul, in septembrie anul trecut am fost obligati sa ne cautam o masina de familie care sa indeplineasca urmatoarele criterii: buget de maxim 22.000 de Euro, sub 50.000 de km, cu garantie daca se poate, diesel si cutie automata + GPS, fabricatie 2010 neaparat.

Din pacate visul meu de a avea un AUDI A4 sau un VW Passat CC s-a spulberat ptr ca la bugetul nostru nu am reusit sa gasesc in Germania. Mentionez ca noi locuim in Franta, la Paris iar aici masinile bune sunt mai scumpe ca in Germania cu cel putin 1500 de euro, chiar si 2000.

Si iata de ce am ales sa luam a treia optiune, respectiv BMW 318D.

Masina am luat-o de la una din cele 3 reprezentate BMW din Berlin. Masina fusese masina de prezentare ptr clienti avand la bord doar 32.000 de km in momentul achizitiei si fiind produsa in noiembrie 2010.

Pretul a fost de 20.900 + drumul pana la Berlin+ numerele si asigurarea pe 1 luna (170 de coco). In total am iesit undeva pe la 21.800. Nu e rau zic eu avand in vedere ca in FR nu am gasit sub 22500 nimic sau nu la km astia.

 

 

DPDV al dotarilor sunt un pic dezamagit ptr ca nu a avut jante din aliaj si navigatia mare (nu stiu daca se numeste professional sau altfel).

In rest are tot ce ii trebuie: scaune incalzite (inutile in Franta de altfel), proiectoare, pilot automat, dublu climatronic, daylight running lights etc.

 

As vrea sa descriu acum lucrurile pozitive:

 

1. Puterea: desi are doar 143 de cai, trage de rupe. In GE cand am venit cu ea am ajuns si la 235 fara probleme. Pana pe la 190 trage de rupe, apoi isi ia un pic mai greu dar nu foarte.

Ce m-a surprins facand comparatie cu Audi-ul A3 este ca de la 0-60km/h este un pic cam puturoasa dar pe urma, de la 60-120 sau 140 trage incredibil.

Sunt convins ca acest lucru este datorat greutatii masinii Audi-ul avand minim vreo 150 de kg in minus.

 

2. Cum sta pe curbe: Incredibil! Desi inca nu m-am obisnuit cu faptul cu propulsia si inca mi-e frica sa intru prea tare pe curbe, daca e sa compar cu Passat-ul se vede clar diferenta dintre o masina sport si o limuzina. Cu A3-ul nu compar ca saraca avea suspensii moi rau de tot si era cam barca.

 

3. calitatea materialelor din interior: plasticele de buna calitate, pielea incredibila (ca noua dupa aproape 2 ani)

 

4. consumul excelent: cand am venit din GE , avand in vedere ca sub 200 nu am mers decat cand am prins busoane am avut pe 1100 de km un consum de 6.5%. E drept ca Audi-ul A3 care a mers tot timpul in spatele meu si deci cu aceeasi viteza a avut 5.5%. Dar, cum ziceam mai sus , Audi-ul era muuult mai usor.

 

5. Foarte bine antifonata in interior. La viteze mari este mult mai silentioasa decat diesel-urile avute anterior. Afara, este totusi o alta poveste. Din cate am inteles eu , motorul meu este pe lant si deci mai zgomotos.

 

 

Din pacate exista si fff multe lucruri negative la aceasta masina dupa cum urmeaza:

 

1. Servodirectia este hidraulica simpla. Nu mi-am imaginat ca la o masina care noua a costat 43.800 nu exista servo electro-hidraulic in 2010. Un pic penibil dupa parerea mea.

Am un amic care are aceeasi problema ca si mine, doar ca el are un X5 FULL. Isi rupe mainile in volan.

E drept, poate exagerez eu, si poate ca m-am obisnuit sa invart de volan cu unghia dar totusi merge exagerat de greu in special pe loc sau la manevrele de parcare. In mers , parca nu e chiar asa de naspa.

 

2. Lipsa reglajului lombar. Eu si acum sufar dupa scaunele de la Passat care aveau reglaj lombar electric :). In fine, nu ma mira ca si la Audi nu a venit in standard nici macar cu reglaj manual si masina a fost 35.000 de euro (enorm zic eu ptr un Audi A3). Eu n-as fi dat niciodata banii astia pe o masina, fie ea si noua!

 

3. Torpedoul incredibil de mic. Pana si Skoda Fabia il avea mai mare sau la fel sa zicem.

 

4. Cotiera este incredibil de mica si de prost gandita ptr ca daca ai nevoie sa utilizezi mufa de 12V cu un incarcator de telefon mai maricel, cotiera nu se mai inchide. Asa ceva nu am mai vazut la nici o masina pana acum. In fine, am rezolvat problema luandu-mi un adaptor de 2 euro slim.

 

5. Muzica se aude excelent dar FFFF INCET. Ce vreau sa zic cu asta, este ca la maxim poti sa vorbesti cu pasagerii fara sa urlii prea tare. Sunt total dezamagit ptr ca imi place sa ascult muzica la o calitate decenta dar la un volum mai ridicat. Efectiv nu stiu ce as putea sa-i fac sa se auda mai tare (pana si la Fabia se auzea mai tare ca in BMW). Pe de alta parte bass-ul este incredibil de clar si de frumos :)

 

6. In Drive sau in Drive Sport nu iti arata in ce viteza este masina ca la alte masini cu cutie automata (cum aveam la Audi de exemplu). Nu e mare lucru dar cand esti obisnuit cu asta te cam deranjeaza. In plus, schimbatorul de viteze mi se pare cam greoi...adica tre sa impingi cu o anumita forta cand il manevrezi. Probababil o sa ziceti ca e o masina mai barbateasca. Eu inteleg, dar merge totusi exagerat de greu.

 

7. Clima functioneaza bizar: Este prima masina la care daca setezi climatronicul pe 28 de grade si o lasi pe automat (adica sa bage pe toate gurile de ventilatie), pe cele de langa parbriz si pe la picioare baga de rupe aer cald iar pe cele 4 grile din mijloc , aer RECE. Toata GE am tremurat de frig in zona capului si a pieptului iar la picioare m-am copt. Abia cand am ajuns acasa am vazut ca pe bord, sub butonul de avarii are acel comutator de aer rece/ aer cald.

Este stupid gandita treaba, de ce naiba mai ai dublu climatronic daca pe cele 4 guri (in linie) aflate pe mijlocul bordului masina baga aer in functie de reglajul manual pe care il faci tu.

 

 

Cam atat ptr inceputul acestui topic.

As vrea sa mentionez ca cele exprimate mai sus sunt pareri personale, nu vreau sa jignesc posesorii de BMW si nici nu vreau sa creez polemici pe acest forum.

Dar, la urma urmei , rolul forumului este de a discuta pro sau contra :)

 

Cu stima,

Sorin

Edited by Sorin Petrescu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut Sorin "imi pare rau pentru tine,ti-ai cumparat un virus si tocmai te-ai infectat,nu o sa mai scapi de BMW" marca asta iti creaza dependenta e ca un drog in scurt timp o sa realizezi ca nu mai exista alta marca mai ales ca am vazut ca ai un palmares de masini la activ si dupa cum am vazut ai realizat singur ca bmw inseamna calitate si putere peste celalalte marci.

 

Ce iti lipseste tie reglajul lombar si ca nu iti arata treptele de viteza in bord este datorita faptului ca nu a fost echipat la pretul cheap stok respectivul cu acele optiuni doar cu restul care le ai la fel cum fac celelalte branduri le umple cu gadget-uri si optiuni stok doar ca sa atraga clientela ba am vazut ca deja vin cam "tunning-ate" din fabrica ca sa fie eye catcher,dar calitatea interiorului si nu numai e cam naspa.

 

Servo directia simpla este mult mai durabila in timp decat electroservo,te scapa de aruncat niste bani degeaba in cazul in care se defecteaza "clasicul nu se demodeaza niciodata"

 

De torpedo (eu nu prea am avut nevoie poate tu ai) si cotiera nu zic nimic m-a deranjat si pe mine intradevar chestia cu incarcatorul ai dreptate

 

Muzica se aude in functie de calitatea semnalului care il primeste amplificatorul,el reda in asa fel incat sa nu distorsioneze nu-ti fie teama baga un cd original si o sa iti puste capul functia o poti opri din meniu dar va fi nevoie sa reglezi mereu bas-ul mediile si inaltele pt ca sti,fiecare melodie are alt semnal.

 

Clima :rolleyes: e ceva cool sa zic asa pt ca mereu la picioare o sa iti fie frig si parbrizul are nevoie de caldura pe timp ploios sau rece,cum ar fi sa iti dea direct in fata 28 de grade?eu zic ca nu ai cum sa suport si ajungi sa iti inchizi gurile de ventilatie asa ca cei de la bmw s-au gandit sa puna acel comutator reglabil sa iti faca un ambient mai placut :)

 

Am vazut ca ai atichetat Passat-ul ca "limuzina" si seria 3 ca fiind o masina sport,Passatul nu e limuzina e berlina la fel ca seria 3 am condus am avut este cu putin mai mare decat un seria 3 dar nici nu se compara macar cu un seria 5 daramite cu seria 7 care chiar poti sa zici ca bate spre limuzina Passatul este undeva la mijloc intre 3 si 5 la fel ca Audi a4 iar caliatatea interiorului este sub,siguranta care ti-o ofera in schimb seria 3 te face sa crezi ca conduci o masina sport :)...fa un test drive cu un M de la Bmw si o sa simti cum e sa conduci un sportiv de la Bmw

Pastreaza bine,intretine-o la fel,iubeste-o si o sa te iubeasca inapoi :thumbsup:

Edited by MariusMad
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Mi-a placut fff mult fraza "Pastreaza bine,intretine-o la fel,iubeste-o si o sa te iubeasca inapoi".

Eu iubesc fiarele in general, mai ales daca le-am cumparat din banii mei :). Apoi daca o sa ma iubeasca si ea pe mine o sa vedem in timp.

 

Pana una alta deabia ce i-am facut o ditamai zgarietura pe bara din fata iar la prima spalare a sarit vopseaua de am zis ca fac infarct pe loc.

Eh, acu timpu nu-l mai pot da inapoi!

Atasez 2-3 poze :(

 

 

@MariusMad: Pana la urma cu unele din punctele negative am ajuns sa ma obisnuiesc.

Servo nu ma mai deranjeaza asa de mult, in torpedou am doar GPS-ul vechi dar care are ultimele harti in caz ca cel de pe masina face figuri (are hartile din 2010 si un update in FR costa 300 de euro..poate ajung in RO la vara cu masina sa-i fac update cu maxim 50 de euro :) :) :) ), clima e ok pana la urma si iti dau dreptate!

In schimb, cu muzica, orice CD ai pune, original sau nu, audio cd sau cu mp3, volumul tot ala e (+ sau - 5% in functie de calitate si bitrate-ul melodiilor).

Partea nasoala, fata de un AUDI de exemplu unde poti schimba unitatea 2DIN cu ceva gen ALPINE DVD/GPS player la maxim 700E este ca la BMW nu ai cum.

Ma gandesc daca s-o putea schimba aplificatorul cu totul(partea cu butoanele de la 1 la 8 + potentiometrul si cd-ul) ?

N-am apucat sa forez internetul ca am fost cam ocupat, dar daca stie cineva daca se poate si are vreun link as ramane dator cu o bere...sau mai multe :)

 

Nu exista comparatie intre Passat si A4 ca spatiu interior. Colegul Bitz are dreptate (intre A3 si A4 nu e mare diferenta).

 

Si da, m-am indragostit de BMW dar nu de seria 3 ci de seria 5. Am un bun prieten la Bruxelles care are un Seria 5, motor V8 cu 330 de cai pe care are montata si instalatie de gaz la BMW. Da stiu, de ce naiba ai o asemenea masina daca mergi pe gaz! El asa a luat-o si nu regreta ca il cam rupe la buzunar cand merge pe benzina.

Am zis ca urmatoarea masina va fi un seria 5 cu Xdrive, dar pana atunci incerc sa ma bucur de ce am!

 

PS: poze cu prima ocazie ca din pacate nu am nici una. Facusem cateva cand am luat masina din Ge dar s-a stricat cardul si de atunci n-am avut timp de poze artistice!

post-59667-0-13818100-1359054580_thumb.jpg

post-59667-0-60483500-1359054587_thumb.jpg

post-59667-0-77305000-1359054596_thumb.jpg

Edited by Sorin Petrescu
Link to comment
Share on other sites

 

Din pacate visul meu de a avea un AUDI A4 sau un VW Passat CC s-a spulberat ptr ca la bugetul nostru nu am reusit sa gasesc in Germania. Mentionez ca noi locuim in Franta, la Paris iar aici masinile bune sunt mai scumpe ca in Germania cu cel putin 1500 de euro, chiar si 2000.

 

 

A fost complicat sa faci carte gris cu masina cumparata din germania? a trebuit sa platesti taxe suplimentare?

 

 

 

 

As vrea sa descriu acum lucrurile pozitive:

 

1. Puterea: desi are doar 143 de cai, trage de rupe. In GE cand am venit cu ea am ajuns si la 235 fara probleme. Pana pe la 190 trage de rupe, apoi isi ia un pic mai greu dar nu foarte.

 

 

pai la 190 se cam termina cu viteza.....mai mult de 210 nu ai cum sa mergi cu 318d

 

http://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW/10015/BMW-E9x-3-Series-318d-Berlina-Aut.html

 

 

5. Foarte bine antifonata in interior. La viteze mari este mult mai silentioasa decat diesel-urile avute anterior. Afara, este totusi o alta poveste. Din cate am inteles eu , motorul meu este pe lant si deci mai zgomotos.

 

poate ar fi util sa citesti si topicul acesta, tu ai motorul "infam" N47...e mult de lecturat insa poate iti faci o idee:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/112178-problema-rupere-lant-distributie-motoare-n47-20d/page__hl__n47

 

 

Din pacate exista si fff multe lucruri negative la aceasta masina dupa cum urmeaza:

 

1. Servodirectia este hidraulica simpla. Nu mi-am imaginat ca la o masina care noua a costat 43.800 nu exista servo electro-hidraulic in 2010. Un pic penibil dupa parerea mea.

Am un amic care are aceeasi problema ca si mine, doar ca el are un X5 FULL. Isi rupe mainile in volan.

E drept, poate exagerez eu, si poate ca m-am obisnuit sa invart de volan cu unghia dar totusi merge exagerat de greu in special pe loc sau la manevrele de parcare. In mers , parca nu e chiar asa de naspa.

 

Te vei obisnui si cand vei conduce alte marci ti se va parea directia lor nesigura si artificiala.

 

 

 

in rest......mult succes alaturi de noua achizitie!

Link to comment
Share on other sites

1.200 km h cu 6%. Ha hahha. Dacă mergi cu 100 produce motorina?

2 eu personal am depășit viteza cu 20 de km h in Franța si a venit potera după mine . Sa mergi tot drum Germania Franța cu 200 fără sa fii arestat sau sa dai faliment este o provocare. Hahha

Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa mai cititi odata postarea nr 10.

4. consumul excelent: cand am venit din GE , avand in vedere ca sub 200 nu am mers decat cand am prins busoane am avut pe 1100 de km un consum de 6.5%

P.s exact asta ii trebuie la un motor diesel si așa cu probleme ... Forja la maxim. Dieselul este un motor de compresie si doar dacă i ai pus gând rău ii aplici un asemenea tratament. Cred ca încep sa îmi explic de ce cad așa repede n47, unii chiar le confunda cu un m3.

Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am inteles ca omu a mers cat s-a putut cu 200 si ala a fost mediu. Dar ma rog, poate sunt eu obosit. Oricum ramane viteza care e oarecum greu de atins. Si cand si astea sunt indeplinite mai sunt si conditiile... care nu sunt tocmai prielnice.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere data la care a postat, rezulta ca acum iarna a cumparat masina. In general in sezonul asta autostrazile sunt pline de restrictii de viteza, chiar si in Germania. Acum daca el a mers cu 200 si in sectoarele de drum unde este 120 limita, asta e deja treaba lui, desi ma indoiesc ca a facut lucrul asta.

Cel mai bine sa explice el mai detaliat inca o data treaba asta, ca s-a aprins un pic discutia in jurul acestei situatii.

Un lucru este cert: NU a mers constant cu 200 km/h! Unde s-a putut :)

Link to comment
Share on other sites

In Germania ai portiuni de autostrada unde ii dai cat duce ca nu exista limite de viteza eu stiu unde a batut adica unde sa putut nu a lasat-o sub 200 si viteza data de constructor e cat e la orice model,dar mereu treci de acea limita cu 10 15km/h.Zic asta pentru ca am avut multe modele pe mana dar majoritatea bmw :) eu cumpar masini cu probleme le repar si le vand am ceva experienta printre care am avut 3 e90-uri si pe gps viteza era aproximativa cu cea de pe ceasuri

Gps-ceasuri in comparatie

E90 320d 175bhp manual 2008 245km/h,pe ceas era proape 250km/h viteza data de constructor 230km/h

E90 316i 120bhp manual 2007 225km/h,pe ceas dupa 225 undeva la 228 km/h viteza data de constructor 210km/h

E90 325i 215 bhb manual 2006 255,pe ceas era blana viteza data de constructor 242km/h

E39 530d 2002 192bhp automat 240,pe ceas 240 si un pic erau roti pe 19"sipder model de pe e60 535d (ca sa nu ma contrazica nimeni ca nu se poate am modificat interiorul pt ca la e60 e mai mic e masina din poza) a fost singurul la care ceasul cu gps-ul erau cam pe acolo datorita jantelor,viteza data de constructor 227km/h

Si etc..

Deci se poate

Tin sa precizez ca erau diferente de + - 1 2 km/h la ce am postat.

Eu zic in mare ca viteza data de constructor e cea la care iti garanteaza ca motorul tine milionul de km :) dar ea mereu merge peste este doar parerea mea asa ca nu sariti repede pe mine ca nu merge ca nu se poate!

Sunt motoare care nu merg nici macar la viteza data de constructor motive sunt multe si daca motivele sunt indepartate si tot nu merge inseama ca e terminat pe viata acel motor

Ieri sa vandut acel e46 320d fl am un titlu epava prinde viata dar mam blocat si merge l-am rezolvat intr-un final.

Omul si-a cumparat un bmw si a vrut sa impartaseasca parerile personale nu mai fiti atat de rautaciosi ca doar nu va dat in cap motorul lui are km putini si luata din repr tot ce se poate sa mearga peste limitele date de producator.

O zi buna :)

Link to comment
Share on other sites

Bine punctat!

 

Eu zic in mare ca viteza data de constructor e cea la care iti garanteaza ca motorul tine milionul de km :)

 

Cum un milion?! :)

La un moment dat scria unu pe forum ca motoarele nu sunt facute sa tina nici macar 300 mii. Alea care ajung la 300 mii sunt cazuri fericite :), mai spunea dansul.

Probabil ca inginerii de la BMW habar nu au de treaba asta si lucreaza pe minus :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.