Jump to content

Deblocare cutie steptronic


reed1

Recommended Posts

Buna tuturor!Povestea incepe asa: In urma cu 2 luni a inceput pe bord sa-mi apara un mesaj care spunea ca filtrul de particule este infundat!Am continuat sa merg asa incercand totodata un drum de Baia Mare- Cluj facut la 3000 de ture pentru a incerca curatarea filtrului. Acest lucru nu s-a intamplat! Mesajul a aparut in continuare.M-am programat la service pentru curatarea acestui filtru insa nu am mai ajuns deoarece azi dimineata dupa ce mi-a dat acest mesaj de eroare, la circa 10 minute , mi-a aparut pe bord ,, engine failure, reduced power" dupa care turatia motorului a scazut si s-a oprit, nemaiputand sa-l pornesc! Acum dilemma mea este ca avand cutie automata, steptronic, la oprire ea a ramas pe P. Cum as putea sa trec pe N, daca motorul nu mai porneste , ca sa o pot tracta la service!Masina este BMW seria 5, E60, motor 2000 , motorina, an 2008, 137000 km! Multumesc anticipat!
Link to comment
Share on other sites

pui contactul, calci frana si o pui in N! Dar cele cu cutie automata nu poti fi tractate pe o distanta prea mare, parca maxim era cativa km, ceva pana in 10! Citeste in manualul masinii, sigur este specificat! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Chestia cu calcatul franei am incercat-o insa nu s-a miscat de pe P. Intre timp, a venit o masina de tractare a bagat niste role sub ea si am urcat-o pe trailer. Ma gandeam pentru viitor vreo metoda de deblocare manuala, ceva!

Ce inseamna minunatul motor N47... e de bine sau de rau:))???

Link to comment
Share on other sites

daca ai pus si contactul si tot nu a mers, exista o metoda mecanica de-a o scoate din P, insa necesita ceva munca, intrucat trebuie sa scoti trim-ul din jurul schimbatorului, ceva mai complicat...N47 nu poate fi decat de rau :) Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru lamuriri, desi nu sunt fericite, mai ales la vestea ca motorul N47 este nereusit! O sa va tin la current cu desfasurarea reparatiilor! :unsure:

 

Ma gandeam ca oprirea din senin se datoreaza faptului ca filtrul de particule este foarte imbacsit si nu mai da voie gazelor sa iasa. Zgomote suspecte, metalice,dupa cum am citit in topical pus de tine nu s-au auzit! Speranta moare ultima! Cu multumiri!

Link to comment
Share on other sites

Revin cu primele concluzii dupa verficarea facuta la service. Concluzia este ca nu ajunge motorina cu presiunea necesara pentru a putea functiona! (imi cer scuze, sunt profan in ale mecanicii acestei masini, asa ca va spun exact ce mi-a spus mecanicul). Ca urmare va trece la verificarea pompelor care exista la aceasta masina si daca e cazul si a injectoarelor.

Intr-adevar am filtrul imbacsit si urmeaza si operatiunea de curatare a filtrului insa mi-a confirmat ca nu din aceasta cauza s-a oprit brusc.

In legatura cu scoaterea la liber a manetei, ne-am lamurit si cu asta. Se demnonteaza plasticul din jurul schimbatorului si se vede acolo inauntru un loc pentru a introduce surubelnita din dotarea masinii sau o surubelnita +,dupa care se trage de manerul surubelnitei intr-o parte , face un click si cutia trece pe N.Se repeta operatiunea in sens invers pentru a trece din nou pe P.

Va voi tine la current cu ce se mai intampla!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

salut, ce se intampla daca oprim motorul pe neutru? eu inainte sa opresc motorul mut pe neutru, trag frana de mana, ii dau pe park si dupa opresc motorul. dar uneori uit sa ii mai dau pe parksi oresc motorul pe neutru. la oprirea motorului pe netru nu prea se mai simte deloc ca si cum se scutura motorul ca la park.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, six in line said:

In principiu cutia trece din N in P. Ce cutie ai si ce masina? La cutia ZF8HP cutia trece automat in P, indiferent in ce treapta e atunci cand opresti motorul.  

La a mea nu trece automat din N in P cand opresc motorul. Daca pun pe neutru, actionez frana de mana si opresc motorul, imi afiseaza pe display "P is not engaged....bla bla bla". Nu am incercat sa ies si cu cheia din masina (este keyless) si eventual sa o si incui sa vad daca trece singura in P. La fost masina, un E84, facea cum zici tu, indiferent in ce pozitie era, cand opream motorul sarea singura in P. Acum am un F34.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, bogdanmihaisavu said:

La a mea nu trece automat din N in P cand opresc motorul. Daca pun pe neutru, actionez frana de mana si opresc motorul, imi afiseaza pe display "P is not engaged....bla bla bla". Nu am incercat sa ies si cu cheia din masina (este keyless) si eventual sa o si incui sa vad daca trece singura in P. La fost masina, un E84, facea cum zici tu, indiferent in ce pozitie era, cand opream motorul sarea singura in P. Acum am un F34.

" imi afiseaza pe display "P is not engaged....bla bla bla" la fel si dupa o pun in p si ii opresc contactul pentru ca nu se inchide singur pe neutru. produce daune in cutite sau motorului? masina f36

Link to comment
Share on other sites

Manevra cu N, tras frana de mana si apoi P, este sa protejezi cutia atunci cand o parchezi in rampa/panta.  Atunc cand o bagi direct in P, in cutie are un fel de carlig metalic sau un cui care blocheaza o roata zimtata pe acolo. Iti dai seama daca esti la vale si  ai actionat prima data P si apoi ai tras frana de mana, ca masiona sta in acel carlig/cui si nu in frana de mana. E un stres mecanic care poate fi evitat. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Mesajul ala cu "P not engaged" e ca sa te avertizeze ca poate sa plece masina la vale daca nu tragi frana. Nu se strica nimic la cutie. Doar la la mine (F30) nu merge sa incui masina pe dinafara daca nu e pusa in P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.