Jump to content

cutia de viteze zvacneste cand schimba


mardeiasu

Recommended Posts

salutare. am o mica problema cu masina. parca atunci cand schimba simt zvacnituri ca si cum la o cutie manuala as ridica ambreiajul repede. Ese o cutie automata pe un seria 5 touring din 2006. Uleiul schimbat acum 1 an. ce parere aveti?

Ai pus uleiul care trebuie sigur? Inainte sa schimbi uleiul aveai ceva socuri? La cati km ai schimbat uleiul? Dupa schimb trebuie resetate adaptarile cutiei.

Link to comment
Share on other sites

am schimbat uleiul la bmw pitesti. a intrat 6 L exact pt aceea cutie. dupa schimbarea uleiului s-au mai estompat, dar mai are momente cand zvacneste la treptele mici pe acceleratie. cand am schimbat uleiul avea 240.000km si nu stiu daca mai fusase schimbat vreodata. am schimbat si filtrul cu baia de ulei cu tot ca asa vine el, si am platit 22 mil. La voi se simte cand schimba vitezele , mai ales la motoare de 2 L ca al meu?
Link to comment
Share on other sites

mmm, am mai auzit asta si se zice ca jumatate din masini reactioneaza favorabil, adica nu mai fac. o sa incerc si asta. e cineva care a facut asta si a rezolvat?

 

 

Daca iti dadea socuri inainte sa schimbi uleiul inseamna ca deja avea problema cutia(la 240k e posibil), un schimb de ulei nu rezolva problemele. Uleiul trebuia schimba mult mai devreme, acum cred ca l-ai schimbat degeaba. Dute fa un update de soft si vezi cum se comporta, daca nu isi revine trebuie sa faci rebuilt, cu cat mai devreme cu atat scapi mai ieftin.

Link to comment
Share on other sites

salutare. am o mica problema cu masina. parca atunci cand schimba simt zvacnituri ca si cum la o cutie manuala as ridica ambreiajul repede. Ese o cutie automata pe un seria 5 touring din 2006. Uleiul schimbat acum 1 an. ce parere aveti?

 

 

Daca zvacneste la rece in primii 200 metri cand schimba din treapta 2 in 3 eu stiu ca e normal. Daca treci pe manual, zvacneste la schimbare? Cand apare simptomul, la cald, la rece sau tot timpul?

Link to comment
Share on other sites

salutare la toata lumea,sunt nou pe forum, am un e39 2002, 525d automat, si am aceasi problema..masina are 291.500 km, ultimul schimb de ulei la cutie a fost facut la 155.000.

1.Cand plec de pe loc si o accelerez peste 3500 ture si masina apuca sa schimbe viteza,dar iau piciorul de pe accelaratie, ea pica in bot, bruscheaza tare..care ar fi motivul?

2.vreau sa schimb uleiul la cutie,dar ma poate ajuta cineva cu un mecanic bun in timisoara,si sa mi spuna un pret informativ, la cat ajunge un schimb de ulei la cutie, am inteles ca e nevoie de 6-10 l de ulei, va multumesc frumos

Link to comment
Share on other sites

e ca naiba cred eu. deci, cand plec cu ea rece nu o bruschez niciodata pana se incalzeste un pic. daca accelerez foarte usor , chiar ca o batranica , trece usor peste treptele de viteza. are momente si momente nu e o treaba permanenta. inainte sa schimb uleiul anul trecut, am fost la cineva in Bucuresti care se ocupa numai cu reparatii cutii automate. a mers cu masina accelerand-o foarte foarte incet pentru a vedea daca apar socuri la turatii mici , pentru ca el mi-ai spus ca problemele ar trebui sa apara la o cutie cand turatiile sunt mici deoarece nu este presiune mare sau ceva de genul acesta. am fost si la el la service si avea gramezi de cutii automate in lucru acest fapt dandu-mi incredere in ce imi spune. O sa incerc si cu resoftarea sambata asta probabil. Sunt persoane care au facut resoftarea? Cam cat a costat, cat a durat, si daca s-a cunoscut ceva dupa? Am uitat sa spun ca pe manual schimba cam tot la fel. Uneori parca am simtit un sentiment de patinare intre cutie si motor atat pe manual cat si pe automat dar era in forja treptele 2-3 Edited by mardeiasu
Link to comment
Share on other sites

e ca naiba cred eu. deci, cand plec cu ea rece nu o bruschez niciodata pana se incalzeste un pic. daca accelerez foarte usor , chiar ca o batranica , trece usor peste treptele de viteza. are momente si momente nu e o treaba permanenta. inainte sa schimb uleiul anul trecut, am fost la cineva in Bucuresti care se ocupa numai cu reparatii cutii automate. a mers cu masina accelerand-o foarte foarte incet pentru a vedea daca apar socuri la turatii mici , pentru ca el mi-ai spus ca problemele ar trebui sa apara la o cutie cand turatiile sunt mici deoarece nu este presiune mare sau ceva de genul acesta. am fost si la el la service si avea gramezi de cutii automate in lucru acest fapt dandu-mi incredere in ce imi spune. O sa incerc si cu resoftarea sambata asta probabil. Sunt persoane care au facut resoftarea? Cam cat a costat, cat a durat, si daca s-a cunoscut ceva dupa? Am uitat sa spun ca pe manual schimba cam tot la fel. Uneori parca am simtit un sentiment de patinare intre cutie si motor atat pe manual cat si pe automat dar era in forja treptele 2-3

 

 

Dute la un service, eu cred ca dai banii degeaba pe update.

Link to comment
Share on other sites

La plecare de pe loc dimineata, cu motorul rece eu nu accelez mai mult de 2500 turatii si cutia schimba din 2 in 3 ceva mai lung si cu o mica ezitare. Si eu am atunci senzatia ca parca patineaza, insa cum am mai spus in 200 metri isi revine. De regula se intampla cand sunt grade cu minus (-14 pana la -6). Cum trece peste, nu mai are nici o problema. Ma gandesc ca si uleiul cat de subtire ar fi la temperaturi cu minus isi schimba proprietatile. Plus de asta, eu nu las motorul sa se incalzeasca in ralanti. O pornesc si in 20-30 sec am plecat de pe loc. Am uleiul schimbat de 2200 km si nu am simtit nici o imbunatatire sau inrautatire in modul de functionare a cutiei. Masina are 288.000 km acum.

Mergi la service si verifica poate trebuie completat nivelul de ulei din cutie.

Link to comment
Share on other sites

Am dat niste telefoane la service-uri de reparatii cutii automate si am aflat care ar fi cauza socurilor. Cutia ar necesita cateva piese schimbate (pompa, ax central, pe la blocul hidraulic) cam asa ceva din ce am inteles. Pretul ar fi cam in jur de 1500 E maxim , garantie 1 an fara limita km. Ma sfatuiti sa incerc acest lucru? Cunoasteti persoane care au fost multumite de reparatiile la cutiile automate in service-urile specializate?
Link to comment
Share on other sites

Mda se cam pricep daca sunt specializati si la mine a fost ceva problema la cutie cand schimba din a 2 in 1 se simtea un soc destul de puternic ,am rezolvat la Timisoara la service specializat.Pretul nu cred ca gasesti undeva mai ieftin .(Problema a aparut si la mine dupa ce am schimbat baia de ulei ).Parerea mea lasati cutia in pace si nu schimbati uleiul numai cand neaparat trebuie. Edited by 99buz
Link to comment
Share on other sites

Mda se cam pricep daca sunt specializati si la mine a fost ceva problema la cutie cand schimba din a 2 in 1 se simtea un soc destul de puternic ,am rezolvat la Timisoara la service specializat.Pretul nu cred ca gasesti undeva mai ieftin .(Problema a aparut si la mine dupa ce am schimbat baia de ulei ).Parerea mea lasati cutia in pace si nu schimbati uleiul numai cand neaparat trebuie.

 

mai bine lasata pace cum supui tu, decat sa schimbe uleiul la ea un mecanic care crede el ca se pricepe.

Link to comment
Share on other sites

Daca aveti socuri si nu sunteti siguri daca sunt de la cutie, verificati tampoanele motor/cutie.

S-ar putea sa aveti o surpriza. Verificati si flansa de la cardan, sa nu fie uzata (bucsile metalice sa fie in ordine, sa nu aiba joc). In caz de uzura mare, toate elementele de mai sus pot da socuri in transmisie. Eu unul, inainte sa bag 1500E in cutie, as incepe cu verificarile astea.

 

Daca am gresit cu ceva va rog sa ma corectati.

Link to comment
Share on other sites

Socurile date de cutie sunt total diferite de socurile date de tampoane.

 

Cand sunt duse tampoanele de la motor sau cutie, simptomele sunt altele.

In cazul celor de motor, vibratii mari la oprirea si pornirea motorului, in primul rand.

In cazul celor de cutie, la franare, chiar inainte de oprirea completa, se aude un zgomot.

E vorba de inertie si a faptului ca la franare greutatea se muta pe fata. Daca tampoanele nu-si mai fac treaba, cutia are tendinta de a se duce in fata si loveste in caroserie.

 

Flansa de cardan, rulmentul de la cardanul intermediar si crucea cardanica pica mult mai rar in cazul cutiilor automate decat in cazul celor manuale, iar socurile date de acestea sunt prezente la plecarea de pe loc.

 

Cu alte cuvinte, daca aveti socuri si nu stiti de la ce sunt, mergeti la un service in care aveti incredere.

Link to comment
Share on other sites

Am dat niste telefoane la service-uri de reparatii cutii automate si am aflat care ar fi cauza socurilor. Cutia ar necesita cateva piese schimbate (pompa, ax central, pe la blocul hidraulic) cam asa ceva din ce am inteles. Pretul ar fi cam in jur de 1500 E maxim , garantie 1 an fara limita km. Ma sfatuiti sa incerc acest lucru? Cunoasteti persoane care au fost multumite de reparatiile la cutiile automate in service-urile specializate?

 

 

Mi se pare mult , doar asa din vorbite sa iti zica 1500 de euro.Incearca si la ciupanezu, vezi ce zice.

Link to comment
Share on other sites

salutare la toata lumea,sunt nou pe forum, am un e39 2002, 525d automat, si am aceasi problema..masina are 291.500 km, ultimul schimb de ulei la cutie a fost facut la 155.000.

1.Cand plec de pe loc si o accelerez peste 3500 ture si masina apuca sa schimbe viteza,dar iau piciorul de pe accelaratie, ea pica in bot, bruscheaza tare..care ar fi motivul?

2.vreau sa schimb uleiul la cutie,dar ma poate ajuta cineva cu un mecanic bun in timisoara,si sa mi spuna un pret informativ, la cat ajunge un schimb de ulei la cutie, am inteles ca e nevoie de 6-10 l de ulei, va multumesc frumos

 

Salut,aceeasi problema a avut si e39 525d al meu cand am cumparat-o ,mergea impecabil dar cand plecam de pe loc mai in forta si in 50m trebuia sa opresc smucea destul de tare cand schimba in inferioara din nou,rezolvarea a fost nesperat de simpla ,dupa nopti pierdute pe forumuri am ales sa resetez VALORILE ADAPTIVE ale cutiei cu ajutorul unui tester si nu a mai avut nici o problema dupa aceea,este important ca dupa ce faci asta sa nu mergi sportiv cu masina cca 1500km si daca se poate sub 160km/h,asta asa recomanda tipul de la care am citit treaba cu resetarea,eu am avut si un tampon la cutie rupt din cauza smuciturilor pe care l-am schimbat dupa ce sa rezolvat problema,si daca se rezolva si la tine este bine ca dupa sa schimbi si uleiul pt linistea ta.

Bafta

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mda se cam pricep daca sunt specializati si la mine a fost ceva problema la cutie cand schimba din a 2 in 1 se simtea un soc destul de puternic ,am rezolvat la Timisoara la service specializat.Pretul nu cred ca gasesti undeva mai ieftin .(Problema a aparut si la mine dupa ce am schimbat baia de ulei ).Parerea mea lasati cutia in pace si nu schimbati uleiul numai cand neaparat trebuie.

 

 

 

 

 

 

ceau, aceasi problema am si eu,sunt din timisoara..la ce service ai rezolvat si cat te a costat?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

am schimbat uleiul la bmw pitesti. a intrat 6 L exact pt aceea cutie. dupa schimbarea uleiului s-au mai estompat, dar mai are momente cand zvacneste la treptele mici pe acceleratie. cand am schimbat uleiul avea 240.000km si nu stiu daca mai fusase schimbat vreodata. am schimbat si filtrul cu baia de ulei cu tot ca asa vine el, si am platit 22 mil. La voi se simte cand schimba vitezele , mai ales la motoare de 2 L ca al meu?

 

pacat ca ai schimbat uleiul din cutie la reprezentanta si ti l-au schimbat ca la un service amarat de cartier. In aceasta cutie intra peste 9 litri de ulei, diferenta de la 6 litri in sus fiind in convertizor. Doar la reprezentanta exista sculele necesare ca sa schimbe inclusiv acel ulei. Din cate vad, nu s-au obosit. Sau si mai grav ar fi sa-l fi scos pe tot si sa-ti fi pus doar 6 litri in loc de 9. caz in care ai identificat sursa problemelor tale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.