Jump to content

Diverse probleme cu motoarele N47


Recommended Posts

Da, asa este.

Din pacate, foamea e mai mare decat discernamentul celor mai multi mecanici.

Eu incerc sa fiu corect cu oamenii si sa nu fac asa ceva la randul meu, poate ca in mult timp oamenii vor remarca acest lucru, poate nu. Prefer sa stiu ca fac bani corect.

 

Eu am facut deja cateva motoare, unele de BMW, altele de VAG si unul de Ford.

Nu e de joaca cu chestiile astea.

Schimbarea unui singur piston sau bucsarea blocului sunt niste carpeli.

 

Merita sa repari motorul daca acesta necesita doar segmentare si schimbarea cuzinetilor de palier si de biela.

Daca ai probleme la pistoane sau, mai rau, la bloc, un alt motor e cea mai buna varianta.

Prefer sa iau 1000 Ron pentru schimbarea unui motor decat 2500 Ron pentru reconditionarea unui motor care n-ar mai trebui reconditionat.

Sigur ca cei mai multi schimba orice fara macar sa stie despre ce e vorba, dar consecintele pot fi destul de nasoale.

Edited by Ciupanezu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu se recomanda schimbarea doar unui piston.

Singura posibilitate corecta este sa le schimbi pe toate.

Iti spun imediat si de ce.

Daca iti pica un piston si il schimbi doar pe acela, chiar daca il iei la cota de reparatie, greutatea va fi diferita fata de celelalte pistoane.

Asta ce inseamna? Ca motorul respectiv nu va mai merge in veci rotund si fara vibratii.

Iar daca blocul e afectat, problema va fi si de performanta.

Nu ai cum sa mai ai puterea de fabrica daca tu bucsezi blocul. Sigur ca va merge cat de cat, dar nu cred ca-ti iei un BMW ca sa mearga cat de cat.

 

D-aia cei de la BMW (in toata lumea) recomanda schimbarea motorului daca blocul este afectat.

Sigur ca astfel de motoare sunt reparate la noi, dar de multe ori masinile sunt apoi vandute pentru ca motoarele nu mai merg cum ar trebui.

Pe mine cel putin m-ar deranja sa am o masina cu vibratie excesiva de la motor.

Este imposibil sa mearga perfect daca pistoanele n-au acceasi greutate.

Sunt sigur ca multi fac motoare si nici macar nu cantaresc pistoanele.

 

Am facut un motor in care am gasit cuzinetii montati gresit.

Cineva il reparase in trecut si nu a stiut sa puna cuzinetii pe vibrochen.

Multi repara dupa ureche.

 

@:InSidEPai costa mult, dar si masina costa mult.

Nu vorbim de un E36 aici.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Aici vorbim pe argumente, n-am nimic cu tine. Atata timp cat clientii sunt de acord sa schimbi doar un piston, treaba lor.

Am inteles ca nu stii ca motoarele respective nu au camasi.

Nu e nici o problema in asta, probabil ai alti mecanici care repara motoarele la tine in service.

Patronul nu poate fi si cel mai bun mecanic, nimeni nu e bun la toate. Ori te pricepi la ceva bine, ori stii cate putin din nimic.

 

Pe de alta parte, nu te mai comporta de parca esti reprezentanta.

Ai service de vreo 3 ani si esti autorizat RAR de vreun an daca nu ma insel.

Sa nu uitam totusi de unde am plecat, e pacat. :)

Mai ales ca noi ne cunoastem.

 

Pai chiar e complicat sa-l repari corect.

D-aia nu prea se repara motoare. E scump si foarte dificil.

 

Daca tot ai service si lucrezi in domeniul asta, vezi ca foarte multe masini nici macar nu au seria motor trecuta in acte, iar daca schimbi motorul cu altul identic, cei de la RAR considera ca motorul este piesa de schimb.

 

Decat sa ne certam, mai bine incercam sa invatam de la fiecare, doar asa se poate progresa.

Edited by Ciupanezu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu se recomanda schimbarea doar unui piston.

Singura posibilitate corecta este sa le schimbi pe toate.

[...]

 

 

Mersi mult. M-am contrat odata cu 88DYC si malasorte si se pare ca nu e cum au zis dansii. Fara suparare domnilor :)

Pana la urma am sunat un prieten mecanic care a zis ca se poate schimba doar unul dar ca trebuie sa fie in cote samd. O sa-l anunt si pe el ca nu-i asa :)

Link to comment
Share on other sites

Decat sa ne certam, mai bine incercam sa invatam de la fiecare, doar asa se poate progresa.

Corect.

Ce am inteles eu din discutia despre camasi este ca, indiferent ca stratul de material in forma cilindrica din jurul pistonului este considerat camasa sau nu, nu se poate inlocui separat si pana la urma asta conteaza.

Link to comment
Share on other sites

Robert, tu ai exemple concrete cu motoare reparate. Ia zi, cum se comporta motoarele pe care le-ai reparat, merg ca inainte? Sunt pe deplin multumiti proprietarii?

 

PS. Oferi garantie? Daca da, cat?

 

Sunt simple intrebari, nu vreau sa insinuez nimic :)

Edited by Alex Nastase
Link to comment
Share on other sites

Mersi mult. M-am contrat odata cu 88DYC si malasorte si se pare ca nu e cum au zis dansii. Fara suparare domnilor :)

Pana la urma am sunat un prieten mecanic care a zis ca se poate schimba doar unul dar ca trebuie sa fie in cote samd. O sa-l anunt si pe el ca nu-i asa :)

Pentru putin!

Chestia asta se accepta in standardele de la noi, nu e deloc ceva neobisnuit.

 

Dar asa ceva nu se face in mod normal, n-ai sa vezi vreo reparatie de genul asta intr-un service specializat dintr-o tara civilizata pentru ca e o carpeala.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

@ifx:

Chestia asta se accepta in standardele de la noi, nu e deloc ceva neobisnuit.

 

Dar asa ceva nu se face in mod normal, n-ai sa vezi vreo reparatie de genul asta intr-un service specializat dintr-o tara civilizata pentru ca e o carpeala.

 

 

Exact cuvantul asta l-am folosit si eu. De fapt am zis noroc si carpeala. Gata cu offtopicul.

Link to comment
Share on other sites

@Bimmer-Service:

Da, este riguros, dar nu atunci cand este vorba de schimbarea motorului cu unul identic ci de schimbarea motoarelor pentru upgrade de putere.

Pai cu asta ma ocup, mi se pare normal sa-mi dau cu parerea.

 

Ma rog, e parerea ta.

 

Parerea mea este ca motorul respectiv nu se bucseaza.

Cel putin nu conform celor de la BMW.

 

Fizic se poate face chestia asta, dar dupa parerea mea, nu este o reparatie calitativa.

 

Nu te-a ironizat nimeni, eu vorbesc la modul general.

Foarte multi repara la noi in tara motoare fara sa aiba cunostinte de baza, asta e adevarul.

Aproape in fiecare zi dau peste improvizatii si romanisme facute de tot felul de "experti".

 

@Rhaziel: Nu sunt expert, dar cate ceva mai stiu si eu. Meseria ma obliga sa ma documentez zilnic. E un domeniu in care totul avanseaza, nimic nu stagneaza.

Blocurile de BMW sunt honuite.

Cauta si tu pe net despre asta, e destul de interesant.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Am doua motoare reparate la colegii de pe forum.

 

 

Unul din ei a venit din Italia pe platforma cu masina sa ii repar motorul, Octavian este numele lui. Poate sa iti spuna singur daca este multumit sau nu.

 

Bun, deci masinile merg bine. Asta e un lucru bun. Nu ai raspuns referitor la garantie. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Garantia se ofera conform normelor RAR din RNTR 5.5.5. in functie de lucrare.

 

Toate lucrarile executate de Bimmer Service beneficiaza de garantie REALA nu ca in alte service-uri, verbala.

 

Daca vrei mai multe detalii pentru o operatie anume, te asteptam la sediu.

 

Ma refeream chiar la operatiunea asta, de refacere a motorului. Sa zicem ca proprietarul acestui e60 cu bloc si piston crapat decide sa repare motorul, nu sa cumpere unul sh. Cumpara piesele care trebuie, conform indicatiilor tale bineinteles. Ce garantie ii oferi?

Edited by Alex Nastase
Link to comment
Share on other sites

La mine in CIV motorul nu are serie. Si cred ca toti sau marea majoritate a celor care au N47 sunt in aceeasi situatie.

Deci se poate inlocui oricand fara a interveni RAR-ul.

 

La mine are.

 

Au bagat becu aia la RAR,au vazut doar 3 cifre,..au cautat dupa seria de caroserie si au gasit seria completa, pina la urma.

Link to comment
Share on other sites

Nu e nici o problema daca motorul are serie.

 

Va spun din proprie experienta ca am trecut prin doua omologari de motor.

 

1. Cel mai simplu e sa schimbi motorul cu unul la fel (e.g. N47 de 177cp cu N47 de 177cp) si in acest caz se va opera la RAR doar modificarea de serie in cartea masinii (bineinteles, trebuie un amalgam de hartogarii dar se poate rezolva si fara atentii).

 

2. Acceptabil este sa schimbi motorul cu unul care are cu pana la 40% mai multa putere fata de cel defect - aici deja se complica treaba, RAR-ul o sa isi cam bage nasul.

 

3. Si cel mai nasol e sa treci la putere mai mare de 40% fata de cel defect - te trezesti pus sa platesti teste dinamice care costa peste 2600lei si nu ai garantia acceptului schimbarii de motor.

 

Ce v-am mentionat mai sus, sunt experientele mele cu cei de la RAR Cluj, eu m-am incadrat la schimbare motor cu putere de pana la 40% mai mare fata de motorul din CIV.

 

Daca motorul nu are serie - ai noroc, il schimbi si gata, nu mai dai pe nicaieri.

 

LE: In privinta unui motor defect, sunt de acord cu Ciupanezu, il schimbi si gata (asta daca finaciar se poate si vrei sa mai tii masina pe termen mediu spre lung).

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Aici exista o mentiune.

Daca blocul nu este afectat si nici pistoanele, poti segmenta motorul, schimbi si cuzinetii si aia e.

Asta nu e o carpeala si iese motorul foarte ok.

Daca un piston e afectat si iti permiti sa le schimbi pe toate, iar e ok.

Dar sa schimbi unul singur, nu mai e.

Iar daca e afectat blocul, alt motor e cea mai buna varianta.

Iar concluzia principala e ca motorul respectiv nu are nici camasa si nici halat, asta ca sa incheiam intr-o nota mai vesela.

Ca-l poti bucsa e foarte adevarat, dar aia nu e o reparatie acceptabila.

Fizic se poate, dar nu e cea mai buna decizie.

 

Operatiunea asta de bucsare e foarte complexa.

 

Pot sa scriu si despre asta cateva randuri, poate intereseaza pe cineva.

 

In cazul unui motor monobloc, asa cum este N47-le, proiectantii nu l-au gandit cu posibilitate de schimbare camasi.

Adica, in cazul in care blocul e afectat, adica atunci cand demontezi motorul gasesti urme pe bloc, in jurul pistoanelor, motorul se schimba.

Carpeala asta se face in felul urmator:

In primul rand se cantaresc pistoanele.

Cel nou va fi mai greu cu 5-6 grame fata de celelalte.

Il poti usura, dar asta e iar o improvizatie. Eu cel putin nu as face asa ceva. Ca ofer garantie verbala sau REALA, ca sunt autorizat RAR sau nu, totusi nu mi-ar placea sa am un client nemultumit care apoi imi poate goni foarte multi clienti potentiali.

Plus ca, in cazul in care motorul n-ar merge bine, esti bun de plata.

Revenim. :)

 

Daca se alege schimbarea unui singur piston, se ia blocul si se alezeaza (adica se taie din bloc) cilindrul, adica se mareste gaura in care intra pistonul.

Apoi trebuie montata o camasa, adica o bucsa, in spatiul mai mare pe care-l avem, astfel incat sa putem monta pistonul.

Aici e foarte greu sa ajungem la un rezultat bun, de fapt si alezarea in sine poate sa iasa foarte prost sau mediocru.

Daca materialul din care e facuta bucsa nu e foarte bun (oricum ca din fabrica nu are cum sa fie), motorul poate rezista mult mai putin decat in mod normal, iar performantele pot fi afectatate.

Daca motorul a picat si a fost afectat si blocul, cel mai probabil si chiulasa a fost afectata.

Sigur ca asta nu se vede la ochi. O chiulasa care arata perfect poate sa fie distrusa si sa necesite rectificarea.

Aceasta rectificare costa in jur de 100 euro.

In functie de cat de afectata este, cel care o reconditioneaza va lua mai mult sau mai putin din ea.

In acest stadiu este nevoie si de o garnitura de chiulasa la cota de reparatie, adica mai groasa. De ce? Pentru ca s-a luat din suprafata chiulasei.

 

Daca se schimba doar un piston, bucsa se face la cota 0.

Daca se schimba toate, se iau pistoane la cota 1 de reparatie.

 

Ca sa intelegeti clar despre ce e vorba, bucsa se face din teava de sonda.

Cu siguranta e o mare diferenta intre o teava de sonda si tratarea speciala de care beneficiaza blocul in fabrica.

 

Sunt foarte multe operatiuni care trebuie facute si exista foarte mult loc de greseli.

Edited by Ciupanezu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mersi mult. M-am contrat odata cu 88DYC si malasorte si se pare ca nu e cum au zis dansii. Fara suparare domnilor :)

Pana la urma am sunat un prieten mecanic care a zis ca se poate schimba doar unul dar ca trebuie sa fie in cote samd. O sa-l anunt si pe el ca nu-i asa :)

Pistoanele se cantaresc. Daca au aceeasi greutate merg. Cunosc masini care au doar un piston schimbat de ani de zile si merg brici. Un caz concret este un e46 320d 150 de cai caruia i a cedat un piston acum vreo 4 ani. Omul a schimbat pistonul cu unul sh la aceasi greutate. Motorul merge rotund si trage perfect.

Ceea recomanda bmw e una ceea ce poti face e alta.Bmw evident recomanda calea fara de greseala si anume schimbare motorului sau a tuturor pistoanelor

Dar ce te faci cand masina face 2500 3000 euro si un piston e 100 euro bucata ? Ajungi sa bagi in masina o suma ce depaseste jumatate din valoarea ei. Atunci poti improviza ( rational)astfel incat sa te mai poti folosi de masina. Un motor in 4 pistoane se echilibreaza mai greu dar unul in 6 chiar daca are un piston cu cateva grame mai greu se echilibreaza. Un motor diesel se dezechilibreaza din multe motive si unul poate fii injectia. Daca mergi pe principiul echilibrului perfect ar trebui schimbate si injectoarele pentru aceste din cauza uzuri diferite dezechilibreaza cilindri.

Aici sa vb din carti si ceea ce spune manualul este in van la saracia de la noi oameni isi repara masinile cu isi permit. Eu personal nu sunt de acord cu bucsare si cote date la arbore ... asa ceva rar are un final fericit. Dar un piston se poate schimba lejer.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Iei un motor sh in stare buna.

este o solutie NUMAI daca stii ce cumperi. Sa poti sa pornesti motorul sa il asculti si eventual sa ai incredere in cel de la care cumperi. Si majoritatea parcurilor sh au motoarele demontate ( mai mult decat sa il invarti la mana nu poti verifica). Poti cumpara o petarda de motor in aceasi stare ca al tau. Un n47 eu nu as cumpara niciodata sh dat fiind bubele care le are. Mai bine il repari pe cel care il ai si stii ca mai merge 100 de k .

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.