Jump to content

Diverse probleme cu motoarele N47


Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=gdxpqr3qimA

 

Cel mai probabil trebuie schimbat termostatul din simptomele pe care le descri.

 

Multumesc frumos Buldy, asa ma gandeam, dar vroiam sa-l monitorizez si eu.

 

 

Multumesc mult Bala, cum ajung la masina ma bag la monitorizat :)

Link to comment
Share on other sites

Da Cosmin si eu inclin sa cred acelasi lucru, ca e ok!

 

N47D20A e82 177cp manuala fara flapsuri in fata. Doua teste desfasurate pe 70-80 de minute fiecare (nu radeti, asa am avut drumurile, nu le-am lungit decat foarte putin), unul aseara in Bucurestiul de dupa ora 20 si altul astazi in B. de ora 9-10 plus iesit in afara localitatii pana la Snagov. T. ext. intre +1.5 si +3, cu ac oprit, oricum nici nu stiu daca functioneaza la T. asta.

 

1. dupa 7-8 km ajunge la 88 si apoi variaza intre 88 si 92, in functie de stilul de condus. Adica la stationari mai lungi de 3 minute in ralanti ajunge la 88, la mers mai sportiv intre semafoare (max 3.000 rot/min) ajunge si la 92.

 

2. variaza intre 88 si 89 indiferent daca se merge cu 90 km/h in treapta a IV-a sau cu 130km/h tot intr-a IV-a.

 

Daca nu inchidea bine, eu zic ca la 130 cu 1.5 grade din fata, sigur ar fi scazut T. sesizabil fata de cea din oras.

Il mai monitorizez. Are 5.5 ani si 161.000 km, cu antigelul schimbat o data la 90.000 km.

 

Ce nu gasesc nicaieri este insa temperatura lui de lucru, pe real oem apare 88 CEL la piesa asta. In Haynes nu apare nimic.

Daca aveti pareri, le ascult si va multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Baga un drum lung de peste 100km, sa vezi atunci cum urca spre 100 :D. Asa m-am speriat si eu. E ok cred pana la urma. Don't fix it if it works!

 

Mulumesc 23LKY, la primul drum mai lung, stau cu ochii pe el :)

 

Asa mergea si al meu cu motorul nou.

 

Apoi am schimbat termostatul (era defect) si acum are aceleasi variatii doar ca sta cu aprox 4 grade mai cald. Banui ca e din termostat.

 

Multumesc Bala, poate au modificat piesa si e un pic mai "cald". Presupun si eu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Postez aici fiind vorba de n47, poate ajut si pe altii.

 

162.110 mi s-a fisurat galeria de admisie, problema cunoscuta si la alte Diesel-uri BMW, aceasta fiind din plastic. Masina este 06/2008.

Ca simptome, apare un fasait care creste in intensitate o data cu turatia si motorul vibreaza altfel la ralanti. Pentru cei care isi cunosc bine masina, apare si o foarte mica piedere de putere, motorul e mai putin elastic, la ridicarea piciorului de pe acceleratie nu prea mai intra in frana de motor.

La mine a aparaut ulei spray-at, putin, estimez la cateva grame, la partea ei din fata acolo unde este si motorasul; acolo, la prinderea de _chiulasa_ era si fisurata.

 

Pe bord in 15 km. pe care i-am parcurs pana am schimbat-o nu a aprins nici un bec.

 

Din cate am inteles, la anul meu sunt doua modele, sunt identice 1.6d cu 1.8d, respectiv 2.0d cu 2.3d.

 

La BMW Baneasa este 2.850 lei cu TVA inclus.

 

Desi sunt cu capul rau cand e vorba de fiare :), am luat-o de la un prieten care descompletase deja un motor de 20.000km, cu 1.500 lei TVA inclus cu tot cu motorasul din fata.

 

Masina merge mult mai bine, datorita faptului ca in primul rand e etansa, ca motorasul e nou, ca e curata s.a.m.d.

 

La tester storase o eroare de boost presure parca prea mica, mea culpa, am uitat.

 

Sper sa fie cu folos si altora informatia asta.

Link to comment
Share on other sites

Prietenul de la care am luat-o spune ca este mult mai des intalnita problema la 6. Destul de rar la N47 pana acum, zice el. Am gasit si o firma in GB care le face din metal. Nu m-am uitat la preturi, dar se spune ca nu ar fi tocmai ok, pentru ca absoarbe prea multa caldura, ca motorul ajunge mai greu la temperatura, ca regenerari mai greoaie la filtru + alte uzuri.

 

Pareri si pareri :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu stiu daca scriu bine aici, dar vroiam sa va consult si pe voi, fericitii posesori de N47 :)

Am inteles ca la N47D20A, epuratorul de ulei este corp comun cu capacul tachetilor, respectiv cu poztia 1 din :

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UR31&mospid=50605&btnr=11_4083&hg=11&fg=15

 

BMW spune ca este life-time, dar stim cu totii ca multe spun multi apropo de life-time :)

Nu credeti ca la un moment dat ar trebui inlocuit?

 

Va intreb pentru ca acum 24.000 km am schimbat furtunul care intra in O-ring-ul 9, si incet-incet a transpirat ulei pe acolo. Nu mult, dar e usor murdar de ulei prafuit. Mecanicul meu spune ca nu e drama in 24.000 km, dar ca epuratorul murdar ar fi cauza!

 

Ce parere aveti?

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

NU!

 

 

Nu este nici un filtru acolo, este alt principiu de separare al uleiului "Cyclonic separation" :rolleyes:

 

http://www.auto-innovations.com/site/images8/BMW_N47_37b.jpg

http://www.auto-innovations.com/site/images8b/BMW_N47_Cyclone-.jpg

 

Banuiam ca nu este filtru, multumesc Smiley32.

Vazusem si eu poza pe un site frantuzesc daca nu ma insel, care vorbea mai in detaliu de N47. Ma tot gandesc la depuneri pe canalele din capacul respectiv. Totusi vorbim de sectiuni foarte mici care in timp se pot micsora din cauza depunerilor, daca nu chiar se pot obtura ? O varianta de curatare ?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

A spus C_o_s_m_i_n pe alt topic mai demult:

"Injectoarele trebuie inregistrate din nou doar daca le schimbi ordinea.

Ceea ce in mod normal nu intervine la schimbul distributiei."

M-am trezit si eu acum :) De ce se face operatia si ce se intampla daca li se schimba ordinea si nu sunt "inregistrate" ?

Link to comment
Share on other sites

http://www.hwag.ch/en/index.php?section=knowledge&cmd=article&id=14

 

Fiecare injector are un cod numit IMA. Daca nu le pui la fel nu vor functiona corect. Insa cred ca apare si eroare pe tester in acest caz.

In orice caz, din tester se rezolva problema asta.

Edited by Service Premium
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

http://www.hwag.ch/en/index.php?section=knowledge&cmd=article&id=14

 

Fiecare injector are un cod numit IMA. Daca nu le pui la fel nu vor functiona corect. Insa cred ca apare si eroare pe tester in acest caz.

In orice caz, din tester se rezolva problema asta.

 

Multumesc mult Service Premium. Intreb pentru ca in urma schimbului de distributie la minunatii de la Contempo, n47-ele meu pierdea motorina pe la doua din injectoare; bineinteles ca le-am schimbat in alta parte, la saibele de foc ma refer-sau cum se numesc, injectoarele au fost puse in alta ordine, mecanicul spunandu-mi ca nu conteaza. Am mai mult de 40.000 km de cand merg asa si totul e ok. Are cineva idee ce eroare ar trebui sa apara?

 

Si multumesc mult pentru lucrarea la e60-ul 525xda :thumbsup:

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

Daca n-a aparut nici o eroare, probabil nu trebuie sa-ti faci griji.

Eu procedez asa pentru ca asa scrie in manualul de reparatie.

Eu iti multumesc pentru recomandare!

 

Ma rog, in manual scrie de injectoare noi, nu de ordinea injectoarelor vechi.

 

The IMA codes must be read off in each case when new injectors

are installed. The adjustment value (7-position letter/number code) is engraved

on each injector. Enter the numbers/letters according to the installation location

(cylinder) of the new injectors. - Select "Digital Diesel Electronics" - Select "Adjustment, injector quantity adjustment" - Select "Test schedule" - The adjustment must be entered for each cylinder on which an injector has been replaced. It is necessary to adjust the new injectors to ensure their full

functional capability.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.