Jump to content

Ziua si ACCIDENTUL GRAV


X X L

Recommended Posts

Si intrebarea e: "de ce nu se sesizeaza nimeni despre proiectarea defectuoasa a drumului?" Sa fie oare pentru ca trec toate accidentele simplist si stupid la categoria cauzatoare: "viteza"? Scopul unui drum este exact sa calatorim cu VITEZA. In siguranta. Dar asta nu inseamna zero. Altfel stam acasa.
Link to comment
Share on other sites

Niciuna din ele nu pare fi o masina mica... mie-mi pare un ford focus alb si un ford sau vw sedan negru cel putin de talia focus, daca nu mai mare...

 

 

Ingrozitor.

 

Daca intra in duba rosie, cat mai drept posibil, avea mari sanse sa supravietuiasca. Viteza relativa dintre duba si Fordul alb pare a fi 30-40 km/h. Acum sigur, se putea rasturna ulterior, dar sigur nu dezastru care-l vedem in film.

 

Mie imi pare ca si al doilea e tot Ford. Focus sau Mondeo, nu imi dau seama.

 

Masina alba era facuta pilaf, ramasese de marimea unui seria 1, de asta am crezut ca e o "masina mica"

 

Cealalta albastra era prin porumb pe dreapta, cea alba pe stanga daca nu ma insel.

 

Eu am fost cam la 100 de metri in spate insa nu am vazut cum s'a produs acidentul. Ce stiu insa e ca a trebuit sa franez agresiv de la 110 la 0 pentru a nu efectua un carambol( toata lumea a franat de urgenta).

 

Calitatea politiei romane spre 0, au lasat drumul blocat 2 ore+ pentru a elibera 3 benzi cand la cativa metri era un drum adiacent spre dreapta unde puteau misca epavele sa elibereze europeanul.

Edited by Magnusy
Link to comment
Share on other sites

Stiti cate "puncte negre" sunt pe e85? Sunt publice, le arata si pe aplicatii gen waze. Pana la buzau parca sunt minim 3......pana la roman depasesti de 20....

@Magnusy: la accidente cu decedati mai intai se fac masuratori,lasa epavele exact in locul in care sunt, apoi se muta epavele. Acum ca politiei romane i-a luat 3 ore sa faca masuratori......

Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

Masina alba era facuta pilaf, ramasese de marimea unui seria 1, de asta am crezut ca e o "masina mica"

 

Cealalta albastra era prin porumb pe dreapta, cea alba pe stanga daca nu ma insel.

 

Eu am fost cam la 100 de metri in spate insa nu am vazut cum s'a produs acidentul. Ce stiu insa e ca a trebuit sa franez agresiv de la 110 la 0 pentru a nu efectua un carambol( toata lumea a franat de urgenta).

 

Calitatea politiei romane spre 0, au lasat drumul blocat 2 ore+ pentru a elibera 3 benzi cand la cativa metri era un drum adiacent spre dreapta unde puteau misca epavele sa elibereze europeanul.

 

Probabil ai vazut dupa descarcerare epavele. Din imagini pare ca erau ceva sanse de supravietuire daca ocupantii aveau centurile si airbagurile erau functionale.

 

Politia nu poate misca epavele. Vine criminalistica sa faca masuratori cand sunt victime, mai ales la 4 victime este nevoie de schita criminalistica si probe de la fata locului pentru procesele care urmeaza. Aici din pacate nu e nimic de facut decat sa tii echipa de criminalisti pe bloc start cu bani multi si 24/7. Nu suntem inca acolo ca si buget.

 

La un accident similar ar fi fost in alte tari 3-4 elicoptere, 3-4 salvari si 1-2 medici de urgenta pe motocicleta sau masina mica cu girofar, care ajung inaintea ambulantelor.

 

Si politia are scena acceidentului doar DUPA ce cadrele medicale au terminat, nu inainte. Aproape sigur dureaza 2-3 ore si in germania.

 

Stiti cate "puncte negre" sunt pe e85? Sunt publice, le arata si pe aplicatii gen waze. Pana la buzau parca sunt minim 3......pana la roman depasesti de 20....

@Magnusy: la accidente cu decedati mai intai se fac masuratori,lasa epavele exact in locul in care sunt, apoi se muta epavele. Acum ca politiei romane i-a luat 3 ore sa faca masuratori......

 

Nu e doar politia 3 ore! Descarcerarea si resuscitarea. Nu pot pleca de la fata locului pana nu stabilizeaza pacientul. Si resuscitarea dupa ce-a ajuns medicul de urgenta sau paramedicul poate dura 20-30 minute. Dupa care descarcerarea extrage victimele care nu au supraietuit, dupa care intervine criminalistica. E complicat. Si in Germania se blocheaza un drum la un accident cu 4 morti si 2 raniti tot 3 ore, stai linistit. Nu poti grabi lucrurile astea decat daca esti la fata locului mai repede.

Link to comment
Share on other sites

Probabil ai vazut dupa descarcerare epavele. Din imagini pare ca erau ceva sanse de supravietuire daca ocupantii aveau centurile si airbagurile erau functionale.

 

Politia nu poate misca epavele. Vine criminalistica sa faca masuratori cand sunt victime, mai ales la 4 victime este nevoie de schita criminalistica si probe de la fata locului pentru procesele care urmeaza. Aici din pacate nu e nimic de facut decat sa tii echipa de criminalisti pe bloc start cu bani multi si 24/7. Nu suntem inca acolo ca si buget.

 

La un accident similar ar fi fost in alte tari 3-4 elicoptere, 3-4 salvari si 1-2 medici de urgenta pe motocicleta sau masina mica cu girofar, care ajung inaintea ambulantelor.

 

Si politia are scena acceidentului doar DUPA ce cadrele medicale au terminat, nu inainte. Aproape sigur dureaza 2-3 ore si in germania.

 

Da, nu contest, nu cunosc atat de bine procesul.

 

Ce'i drept a sosit un elicopter cam la ~10 minute care a aterizat pe camp. De plecat, nu l'am mai vazut. Poate nu am fost eu atent.

 

Fereasca de asa necazuri. Nu mai zic ca am dat de peste 5 caini morti in 100 de km in jumatea drumului. Unul era chiar mare si nu incapea pe sub masina asa ca a trebuit sa il ocopeste pe "banda 1" cu jumate de roata pe aratura..

Edited by Magnusy
Link to comment
Share on other sites

Da, nu contest, nu cunosc atat de bine procesul.

 

Ce'i drept a sosit un elicopter cam la ~10 minute care a aterizat pe camp. De plecat, nu l'am mai vazut. Poate nu am fost eu atent.

 

Fereasca de asa necazuri. Nu mai zic ca am dat de peste 5 caini morti in 100 de km in jumatea drumului. Unul era chiar mare si nu incapea pe sub masina asa ca a trebuit sa il ocopeste pe "banda 1" cu jumate de roata pe aratura..

 

Deci s-au miscat bine. 10 minute timp de raspuns pentru elicopter e fenomenal, avand in vedere departarea de Bacau, Tecuci sau Focsani. Si ma indoiesc ca la Bacau sta elicopter in asteptare. Probabil a venit de mai departe.

 

Trist si cu animalele moarte...

 

De fapt elicopterul trebuie sa fi fost la mai putin de 30km spun eu, data fiind viteza cu care se deplaseaza.

Link to comment
Share on other sites

Elicopterul aterizeaza pe drum, doar nu crezi ca risca cineva sa aterizeze aiurea in teren necunoscut si sa alerge prin tufe la sosea.

 

1VIgWgO.jpg

 

Si sincer, sa-l vad eu pe acela care i-ar grabi pe oameni astia si s-ar plange ca nu elibereaza drumul mai repede.

 

fhkXgAT.jpg

 

Politia are treaba 30-40 de minute dupa.

Link to comment
Share on other sites

Nu e doar politia 3 ore! Descarcerarea si resuscitarea. Nu pot pleca de la fata locului pana nu stabilizeaza pacientul. Si resuscitarea dupa ce-a ajuns medicul de urgenta sau paramedicul poate dura 20-30 minute. Dupa care descarcerarea extrage victimele care nu au supraietuit, dupa care intervine criminalistica. E complicat. Si in Germania se blocheaza un drum la un accident cu 4 morti si 2 raniti tot 3 ore, stai linistit. Nu poti grabi lucrurile astea decat daca esti la fata locului mai repede.

 

Da stiu, am scris mai rapid, ma refeream mai mult la cadrul MAI cand am scris politia.

 

 

Pe langa, mai pot pune un clip tot de pe e85, de data asta cu supravietuitori. Culmea, in comentarii puteti observa cum este tras la raspundere autorul care a filmat totul, dar nu a atins pe nimeni! Autorul conducea un f10 sau f11.

 

le: eu consider vinovat principa de accident pe cel care schimba banda fara sa se asigure!

 

Clipul respectiv:

 

Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

Elicopter SMURD vine chiar de la Iasi. Acolo au unitate MAI dar nu stiu daca ajunge in 10 minute de acolo..

 

De cand s'a format coada pana a venit elicopterul eu cam atat am simtit ca a trecut. Poate au fost 20, poate 5. Undeva pe acolo. Oricum, destul de rapid.

 

Elicopterul a venit din focsani/ramnicul sarat mai degraba, era orientat cu fata catre noi, nu din spate( adjud/bacau/iasi).

 

Acum, poate a intors pe deasupra, nu l'am auzit.

Link to comment
Share on other sites

SMURD era de la Adjud. Elicopterul nu am idee. Posibil si Criminalistica tot de la Adjud.

 

Vede cineva coloana de masini facand slalom printre salvatori, elicopter si masinile de descarcerare de care toti acestia au nevoie la 2 pasi? Sa fim seriosi. 2 ore sigur nu ai cum pleca plus masuratorile de la criminalistica. Din imagini se vede cum masinile trec pe aratura.

Link to comment
Share on other sites

[...]

le: eu consider vinovat principa de accident pe cel care schimba banda fara sa se asigure!

[...]

 

Aici nu exista nici un vinvovat decat cel care a efectuat viraj stanga fara sa se asigure ca din spate nu vine nimeni in depasire. Semnalizarea nu e scuza, adica daca o pui nu esti scutit de a te asigura.

 

Din imagini F10/F11 pare a conduce decent si nu a creeat disconfort, pressing sau flashuri.

Link to comment
Share on other sites

Da tot la ala ma refeream , nu stiu exact ce masina este, probabil un passat mai vechi... (le: schimba directia de mers, nu banda. )

 

Exact, nici pressing nici flash-uri. Dar primul comment e de prisos (pe yt).

 

Si din cate mi-am dat seama pare un f1x cu volan pe dreapta!

Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

Iar dupa un an, treci examenul adevarat, in care arati tot ce stii cu un examinator dur. Care vrea sa vada tot... cum accelerezi la urcari pe autostrada

 

Sa fim seriosi, cred ca 80-90% din soferii din Germania ar pica la examenul asta, cel putin!

 

 

Iarasi iti dau dreptate referitor la sportul national "condusul la 10m in fata", rar intalnesc soferi care pot sa conduca preventiv cu adevarat. Sa anticipeze si sa citeasca drumul si traficul, sa reactioneze apoi, etc.

E la moda condusul haiducesc, frana-acceleratie-frana si tot asa. Cand ii vad cum franeaza pe autostrada, la orice rahat, desi ar ajunge sa ridice din timp un pic piciorul de pe acceleratie.

Link to comment
Share on other sites

Am numarat 8 autospeciale SMURD/Salvare la accidentul de la Haret, plus un elicopter. Eu spun ca e de bine.

 

Sa fim seriosi, cred ca 80-90% din soferii din Germania ar pica la examenul asta, cel putin!

[...]

 

Eu am vazut altceva, dar ma rog... Am ajuns sa spun ca orice masina acolo are "buton de acceleratie" nu pedala. Oricum fata de Romania, sunt 20 de clase peste.

 

Ce bine ar fi de stiut din cei 6 cine purta centura. Nu imi dau seama dupa epave cate sanse ar fi adus in plus.

Link to comment
Share on other sites

Ce bine ar fi de stiut din cei 6 cine purta centura. Nu imi dau seama dupa epave cate sanse ar fi adus in plus.

 

Nici o sansa! La unul din focusuri au filmat si vitezometrul, 120 km/h parca arata. Mai pune inca minim 80 km/h la celalalt si...se vede rezultatul!

Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

Numar 16 cadre de franare inainte de impact la Focusul negru/albastru. Dar nici macar o urma de a evita dreapta. Pe de alta parte legal nu ii poti atribui nici o vina. Dar... Si aici marele "dar"... Pe langa toate cauzele accidentului, neatentia, drumul, ce-o mai fi, trebuie vazut: daca se purtau centuri. Si foarte important e luare aminte. Poti muri cu dreptatea in brate daca nu esti pregatit in orice secunda sa actionezi. Ambele maini pe volan si atentie sporita la tot drumul nu doar 10m in fata capotei. Anticipare, preventie, etc. Un sofer antrenat frana cu pedala la podea MULT inainte, cand Focusul alb a virat foarte usor dreapta initial. Si acolo si acel sofer, trebuia sa infunde pedala in podea si sa vireze in ABS spre dreapta. Asta e sport national, conducatori cu privirea 10m inainte. Am fost nu odata cu soferi care au franat cand a franat masina din fata, desi eu as fi pus frana 10 secunde inainte cand 3-4 masini in fata franau deja. A N T I C I P A R E!

 

Asta se cheama scoala soferi degeaba. Te invata sa iei examenul. Politistul examinator mi-a spus cand m-a trecut: "no acum du-te si invata sa conduci!" si mare dreptate avea.

 

Exista o solutie simpla dupa mine, avand in vedere ca inveti sa conduci singur in trafic dupa examen: cand treci examenul ti se ofera un carnet temporar de incepator pentru un an. Iar dupa un an, treci examenul adevarat, in care arati tot ce stii cu un examinator dur. Care vrea sa vada tot. In caz de urgenta ce faci, cum te asiguri, cum accelerezi la urcari pe autostrada, cum depasesti, etc. La sange. Ai un an un carnet temporar sa nu poti spune ca nu te-a lasat cineva sa chiar inveti. Lamaia obligatorie si dupa un an examen la sange.

 

Ce sa evite dreapta a durat cam o secunda tot chiar mai putin,daca te uiti fordul negru mergea destul de aproape de marcajul benzii de urgenta.

Nu prea aveai ce sa prevezi pe film se vede asa- secunda 8 ford alb schimba directia dupa inca putin in aveasi secunda 8 trece marcajul median si intra pe contrasens in momentul ala teoretic cel din fordul negru trebuia sa evite dreapta si frana la sec 9 avem impact as zice ca timpul de reactie ar fi de mai putin de o secunda.Se poate testa asta pe un simulator sunt curios cati dintre noi ar putea face manevra asta in timpul dat.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Ce scarba mi-e!

 

In a doua jumatate a video-ului se vede cum trec masinile din ambele sensuri peste resturile si urmele accidentului. Pe langa ca e ilegal e imoral.

 

http://www.youtube.com/watch?v=MRuo3h023a0

 

Nu e permis sa stergi asa urmele si sa ignori totul ca sa iti poti continua drumul. Ne facem cruce cand trecem pe langa biserici, dar calcam peste bucati de oameni?

Link to comment
Share on other sites

Ce sa evite dreapta a durat cam o secunda tot chiar mai putin,daca te uiti fordul negru mergea destul de aproape de marcajul benzii de urgenta.

Nu prea aveai ce sa prevezi pe film se vede asa- secunda 8 ford alb schimba directia dupa inca putin in aveasi secunda 8 trece marcajul median si intra pe contrasens in momentul ala teoretic cel din fordul negru trebuia sa evite dreapta si frana la sec 9 avem impact as zice ca timpul de reactie ar fi de mai putin de o secunda.Se poate testa asta pe un simulator sunt curios cati dintre noi ar putea face manevra asta in timpul dat.

 

Corect. Am si spus mai sus, 16 cadre de video, deci probabil 0,55 secunde. Dar sa nu uitam ca la asa dinamica de accident, 1 secunda este o eternitate. E timp destul sa faci diferenta dintre viata si moarte. Lucru dovedit, nici pedala de frana nu se actioneaza corect in 99,99% din accidente.

 

Este filmat pana sa vina politia sa inchida drumul. Din pacate, eu cred ca minim 60% dintre soferii romani nu stiu legislatia sau ce trebuie sa faca legal in astfel de situatii...

 

Pai da, era misto! Ca la safari... Oamenii incet tiptil, toti cu telefonul filmand saracele animale de pe margine.

 

Nu am vrut sa postez asta, dar cred ca a venit timpul... Sambata 8 septembrie.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rD2NKWCMIx8

 

Aparent au murit ambii soferi.

 

Autoutilitara venea de aici:

https://www.google.com/maps/@47.6053641,23.3587521,3a,75y,311.5h,69.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKJmTGyLf1i8aUcvliTkKcg!2e0!7i13312!8i6656

 

Aici cred ca lejer putem spune ca soferul din Volvo V40 nu a putut face nimic.

Link to comment
Share on other sites

Am numarat 8 autospeciale SMURD/Salvare la accidentul de la Haret, plus un elicopter. Eu spun ca e de bine.

 

 

 

Eu am vazut altceva, dar ma rog... Am ajuns sa spun ca orice masina acolo are "buton de acceleratie" nu pedala. Oricum fata de Romania, sunt 20 de clase peste.

 

Ce bine ar fi de stiut din cei 6 cine purta centura. Nu imi dau seama dupa epave cate sanse ar fi adus in plus.

 

 

Poate ai fost prin zona de sud, sud-vest unde lumea inca mai pastreaza o farama de civilizatie. Cand ii vad cum incearca sa urce pe autostrada cu 60-80, desi au avut 2-300m de banda de intrare pt acceleratie, plus ca nici nu si-au ales locul unde sa intre si ajung la ghici unde ma incadrez cu 10-20m ramasi din banda de intrare.

Spaniolii sint de coma, cu benzi de intrare care sint comune pe o portiune cu cele de iesire, cu unghiuri mari care nu te lasa sa treci de 40-50 km/h pina nu ajungi sus si apoi brusc dai peste cei care ies si trebuie sa vezi si tu cum intri si cu ce viteza. A, pt distractie maxima mai pun si STOP sau cel putin cedeaza pe ele.

 

Cred ca cei din fata au avut centuri, nu stiu cei din spate, din Focusul albastru.

Link to comment
Share on other sites

...si totusi la cat spatiu era avea loc suficient sa depaseasca fara sa-l acroseze, dar cand ai soferi care nu stiu sa conduca si nu respecta nici legea se ajunge aici. Mie din filmare mi se pare ca cel alb intra subit in depasire direct pe contrasens, cand ar fi avut loc suficient pe langa bus-ul ala. Desi bineinteles ca cel mai bine era sa-si vada de drumul lui si sa astepte sa aiba banda opusa libera si apoi sa depaseasca.
Link to comment
Share on other sites

Nici o sansa! La unul din focusuri au filmat si vitezometrul, 120 km/h parca arata. Mai pune inca minim 80 km/h la celalalt si...se vede rezultatul!

Focusul alb cred ca era cu 120...cel albastru a franat destul de mult. Cred ca avea sub 80 bine. Daca avea 80, deci 200 viteza combinata, impactul era mult mai destructiv.

Link to comment
Share on other sites

 

Nu am vrut sa postez asta, dar cred ca a venit timpul... Sambata 8 septembrie.

 

http://www.youtube.com/watch?v=rD2NKWCMIx8

 

Aparent au murit ambii soferi.

 

Autoutilitara venea de aici:

https://www.google.com/maps/@47.6053641,23.3587521,3a,75y,311.5h,69.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKJmTGyLf1i8aUcvliTkKcg!2e0!7i13312!8i6656

 

Aici cred ca lejer putem spune ca soferul din Volvo V40 nu a putut face nimic.

 

asta e criminal de-a dreptul, te intersectezi cu un drum principal, care cred ca e DN sau DJ, si tu nici macar nu incetinesti. Probabil si de ar fi avut Stop animalul la fel nu ar fi oprit...e incredibil, prevede-l pe asta daca poti...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.