Jump to content

Accident cu neacordare de prioritate dar vinovatul taximetrist e neatins


SlowDeath

Recommended Posts

Toata lumea trage de volan, nimeni nu prefera impactul. Nici cel mai lucid om nu poate lua decizia in 0.3 secunde ca ar fi mai bine sa intre in el.

 

Se numeste antrenament; sau dorinta sadica.

Edited by Scufi
Link to comment
Share on other sites

Toata lumea trage de volan, nimeni nu prefera impactul.

Nu e vorba de a prefera impactul. E vorba de a prefera varianta in care daunele suferite de propria-ti persoana sa fie cat mai mici. De multe ori impactul direct, mai ales la viteze relativ mici, de oras, e de preferat. Avand in vedere ca esti totusi intr-un oras, ai masini parcate, ai trafic, ai eventuali pietoni, borduri, stalpi, ziduri, etc., ceea ce inseamna ca spatiul de manevra pe care il ai la dispozitie e relativ mic.

Link to comment
Share on other sites

Bai nene, ce plm tot aberati unii ? Pai accidentul se produce instant. Cine plm are timp sa calculeze ce variante are astfel incat urmarile sa fie cat mai putin tragice ? Iar instinctul e sa eviti impactul imediat.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

si in cazul in care il eviti pe un bou care isi pune viata in mainile (si la picioarele) tale si omori un pieton ghinionist si te califici la omor din culpa cum e?

gandeste-te in cazul tau, te-ai oprit intr-un stalp la jumate de metru de trotuar si o trecere de pietoni. Daca loveai vreun pieton care astepta sa treaca tot asa ziceai?

p.s. in cazul de fata, ce s-ar fi intamplat daca in spatele sau in fata masinii parcate astepta cineva sa treaca strada? il facea terci au ba?

Asa ca, din punctul meu de vedere, da-l in PLM de sofer care nu se asigura!

 

Si inca ceva: in momentul in care eviti un obstacol (si ma refer aici la situatii asemanatoare cazului de fata sau la accidentul tau), nu o faci ca sa reduci pagubele. O faci instinctiv. Punct. Ei bine, aceste instincte nu sunt totdeauna benefice. Sunt destule cazuri in care franezi instinctiv si/sau tragi de volan si prin asta mai rau faci. Acest fel de instincte este bine sa ajungi sa le poti controla.

In cazul de fata: ok, soferul caruia i s-a taiat calea a reactionat instinctiv, a vrut sa evite un accident si provocarea de pagube, dar a facut mai mult rau. In primul rand lui, deoarece stii bine in ce situatie e cu asigurarile si reparatul masinii. In al doilea rand, pagubele provocate sunt mai mari, fiind implicate 3 masini in loc de doar 2, el si taxi.

 

Sunt cazuri cand evitarea unui obstacol poate produce un accident grav, sunt cazuri in care neevitand obstacolul poti sa mori chiar tu!

Ideea este ca, cel care nu acorda prioritate trebuie sa plateasca chiar daca este lovit sau nu.

Practic, cel care nu acorda prioritate este vinovat.

Ce se intampla dupa, este o consecinta a actiunii lui de a nu acorda prioritate.

Link to comment
Share on other sites

KIP si PIMP, se vede din felul in care analizati problema ca nu ati fost pusi in situatii asemenatoare. Poate credeti ca ati fost, dar n-ati fost. ;) Norocul vostru.

 

Pai accidentul se produce instant. Cine plm are timp sa calculeze

Gresesti. Accidentul nu se produce instant.

Accidentul este doar rezultatul unei insiruiri de evenimente. Daca iti folosesti capul sa gandesti in timp ce conduci si sa incerci sa intelegi ceea ce urmeaza sau poate sa se intample, poti ajunge la concluzia ca in viitorul imediat (2 - 3 secunde) vei ajunge intr-o situatie limita asa ca timpul pe care il ai la dispozitie sa reactionezi este mult mai mare decat pare la prima vedere.

Edited by Rares_CJ
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

KIP si PIMP, se vede din felul in care analizati problema ca nu ati fost pusi in situatii asemenatoare. Poate credeti ca ati fost, dar n-ati fost. ;) Norocul vostru.

 

 

Gresesti. Accidentul nu se produce instant.

Accidentul este doar rezultatul unei insiruiri de evenimente. Daca iti folosesti capul sa gandesti in timp ce conduci si sa incerci sa intelegi ceea ce urmeaza sau poate sa se intample, poti ajunge la concluzia ca in viitorul imediat (2 - 3 secunde) vei ajunge intr-o situatie limita asa ca timpul pe care il ai la dispozitie sa reactionezi este mult mai mare decat pare la prima vedere.

 

Esti dus cu capul daca tu ai impresia ca poti anticipa un bou care taie linie dubla continua fara sa se asigure. Singura modalitate prin care poti evita astfel de evenimente e sa mergi cu 10 km/h. Restul e cancan.

Link to comment
Share on other sites

Sunt cazuri cand evitarea unui obstacol poate produce un accident grav, sunt cazuri in care neevitand obstacolul poti sa mori chiar tu!

Exact. Dar preferi sa ti se intample asta intr-un mod necontrolat sau preferi sa ai de ales?

Eu asta sustin: orice accident, sau marea lor majoritate, poate fi evitat daca punem capul la contributie. Asta inseamna condus preventiv.

Tin minte ce imi zicea tot timpul instructorul meu de la scoala de soferi:

1. Niciodata sa nu intri intr-o intersectie ferm convins ca soferii care au rosu se opresc (asta poate fi extrapolat si aici, sa nu crezi ca daca ai prioritate cineva ti-o acorda, in mod obligatoriu)

2. Niciodata sa nu permiti sa ajungi in postura in care trebuie sa bruschezi comenzile masinii (directie + viteza).

 

Esti dus cu capul daca tu ai impresia ca poti anticipa un bou care taie linie dubla continua fara sa se asigure. Singura modalitate prin care poti evita astfel de evenimente e sa mergi cu 10 km/h. Restul e cancan.

Uite cum as fi facut eu. Avand in vedere ca acolo era benzinarie si tocmai a trecut un TIR, asa cum eu nu pot vedea daca cineva iese din benzinarie si imi taie calea, la fel nici cel care iese nu ma poate vedea pe mine. Asa ca as fi redus viteza din timp. Poate ca nu chiar franam, dar sigur as fi lasat in frana de motor si as fi fost pregatit sa franez din timp.

Dar asta sunt eu nu nu putem fi toti la fel.

Unii trec prin viata de sofer fara niciun accident din pura intamplare, altii isi iau masuri in asa fel incat sa nu fie implicati in vreun accident, pe cat posibil.

Link to comment
Share on other sites

Si eu arunc cate o privire in intersectie, chiar daca am prioritate sau verde. Dar, pana la condusul preventiv 100% si tot timpul, e cale lunga. Stiu cazuri de dauna totala, cand nici nu au vazut masina care a intrat in ei (intrase pe DN, de pe un drum laturalnic si i-a lovit in plin in dreapta). Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Da, tu esti o specie rara. Acolo era linie dubla continua. Un om normal si-ar vedea de drum, nu s-ar gandi ca sare un bou peste. SI, avand in vedere ca drumurile sunt pline de intrari/iesiri din/catre tot felul de benzinarii, curti, etc etc, presupun ca tu mergi intr-o reducere de viteza permanenta.
Link to comment
Share on other sites

Daca politia nu il gaseste pe Taximetrist vinovat e clar ca traiam intr-o tara de cacat cu legi de cacat...

 

Da, tu esti o specie rara. Acolo era linie dubla continua. Un om normal si-ar vedea de drum, nu s-ar gandi ca sare un bou peste. SI, avand in vedere ca drumurile sunt pline de intrari/iesiri din/catre tot felul de benzinarii, curti, etc etc, presupun ca tu mergi intr-o reducere de viteza permanenta.

 

Eu stiu ca port ochelari dar unde vezi tu linie dubla continua cand acolo e marcaj discontinuu special pentru cei care intra sau ies din peco.

 

Oricum Taximetristul e vinovat si nu are nici cea mai mica scuza. Daca da vina pe soare sau pe camion tot el e vinovat ca nu a asteptat suficient cat sa poata sa se asigure ca e 100% sigur sa intre pe drumul cu prioritate.

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Stiu cazuri de dauna totala, cand nici nu vazut masina care a intrat in ei (intrase pe DN, de pe un drum laturalnic si i-a lovit in plin in dreapta).

Asta era sa mi se intample si mie, acum cativa ani. Eu pe drum european, dinspre Huedin spre Cluj. Coboram un deal. Mult in fata, din partea dreapta se intersescteaza cu drumul meu un drum judetean, ceva de genul, si vad cum incet se apropie de intersectie o dacie rosie cu portbagajul plin de saci. Stii ce am facut?

1. M-am gandit ca ala cu Dacia, cand ajunge in intersesctie, va incerca sa nu se opreasca complet inainte sa intre pe drumul cu prioritate, pentru a-si pastra inertia, ca sa zc asa.

2. Am trecut in frana de motor si m-am pregatit sa franez. Pe masura ce ma apropiam de intersectie, nu mai vedeam Dacia, eu coboran dealul si intersesctia si drumul secundar fiind mascate de tufisuri destul de inalte.

Ghici ce: la cativa metri inainte de intersectie, vad clar botul Daciei cum da sa vireze sa intre pe drumul principal fara sa opreasca (vira dreapta, deci intra chiar pe banda mea, in fata mea, pe aceeasi directie de mers). Am franat in asa fel incat a trebuit sa dau a 2a ca sa merg mai departe.

Daca nu l-as fi vazut din timp si nu m-as fi pregatit sa franez, cine stie ce s-ar fi putut intampla.

Edited by Rares_CJ
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta era sa mi se intample si mie, acum cativa ani. Eu pe drum european, dinspre Huedin spre Cluj. Coboram un deal. Mult in fata, din partea dreapta se intersescteaza cu drumul meu un drum judetean, ceva de genul, si vad cum incet se apropie de intersectie o dacie rosie cu portbagajul plin de saci. Stii ce am facut?

1. M-am gandit ca ala cu Dacia, cand ajunge in intersesctie, va incerca sa nu se opreasca complet inainte sa intre pe drumul cu prioritate, pentru a-si pastra inertia, ca sa zc asa.

2. Am trecut in frana de motor si m-am pregatit sa franez. Pe masura ce ma apropiam de intersectie, nu mai vedeam Dacia, eu coboran dealul si intersesctia si drumul secundar fiind mascate de tufisuri destul de inalte.

Ghici ce: la cativa metri inainte de intersectie, vad clar botul Daciei cum da sa vireze sa intre pe drumul principal fara sa opreasca (vira dreapta, deci intra chiar pe banda mea, in fata mea, pe aceeasi directie de mers). Am franat in asa fel incat a trebuit sa dau a 2a ca sa merg mai departe.

Daca nu l-as fi vazut din timp si nu m-as fi pregatit sa franez, cine stie ce s-ar fi putut intampla.

De ce nu-ti deschizi o scoala de conduita preventiva. LOL, daca merg numai cum spui tu ajung la spitalul de nebuni. :rolleyes:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

drumurile sunt pline de intrari/iesiri din/catre tot felul de benzinarii, curti, etc etc, presupun ca tu mergi intr-o reducere de viteza permanenta.

sa nu exageram. Reduc viteza doar atunci cand vizibilitatea imi este redusa suficient de mult incat sa consider ca poate prezenta un pericol.

Uite, o regula de-a mea pe care nu am incalcat-o niciodata si nici n-o s-o incalc vreodata, in ceea ce priveste condusul: niciodata nu o sa depasesc prin sate, comune sau alt fel de asezari. De ce? Simplu: Eu depasesc, ceea ce inseamna ca vizibilitatea mea spre partea dreapta a drumului e redusa semnificativ, deci nu vad daca dintr-o curte iese o masina, caruta, etc. La fel, cel care iese poate nu ma vedea pe mine ca sunt in depasire, il vede doar pe cel depasit si, in sinea lui, se gandeste: O, am destul timp sa ies din curte si sa fac stanga, spre carciuma. Asta inseamna ca o sa ma trezesc cu o masina fix in fata mea, el pe sensul lui de mers si eu pe contrasens, in accelerare, ca doar depasesc. Nu?

Link to comment
Share on other sites

sa nu exageram. Reduc viteza doar atunci cand vizibilitatea imi este redusa suficient de mult incat sa consider ca poate prezenta un pericol.

Uite, o regula de-a mea pe care nu am incalcat-o niciodata si nici n-o s-o incalc vreodata, in ceea ce priveste condusul: niciodata nu o sa depasesc prin sate, comune sau alt fel de asezari. De ce? Simplu: Eu depasesc, ceea ce inseamna ca vizibilitatea mea spre partea dreapta a drumului e redusa semnificativ, deci nu vad daca dintr-o curte iese o masina, caruta, etc. La fel, cel care iese poate nu ma vedea pe mine ca sunt in depasire, il vede doar pe cel depasit si, in sinea lui, se gandeste: O, am destul timp sa ies din curte si sa fac stanga, spre carciuma. Asta inseamna ca o sa ma trezesc cu o masina fix in fata mea, el pe sensul lui de mers si eu pe contrasens, in accelerare, ca doar depasesc. Nu?

 

Ma lasi? Nici daca in fata ta se moscaiae unul cu 40 la ora sau o caruta cu 15 ?

Link to comment
Share on other sites

@siulian

Am crezut ca este destul de clar ca ma refer la depasirea de vehicule care imi blocheza vizibilitatea, respectiv dube, furgonete, tir-uri si altele de genul asta. Nu era vorba de biciclete, carute, magari cu remorca sau copii pe trotinete.

 

e dus la extrem.

Hm..

Fac naveta la serviciu, respectiv 850km pe saptamana sau aproape 3.500km pe luna. Avand in vedere ca cele mai multe accidente se intampla in drum spre, de la sau in interes de serviciu si ca petrec vreo 3 ore pe zi in masina, in functie de trafic, prefer ca conduc cat de preventiv pot, pentru a ajunge la serviciu si inapoi acasa.

Poate pare exagerat, dar cand petreci asa mult timp in masina si faci 40.000km pe an doar ca sa mergi la serviciu si inapoi, incepi sa vezi si sa intelegi foarte multe lucruri carora inainte nu le acordai prea mare importanta sau nici macar nu erai constient de ele.

 

A, si inca ceva: decat sa am gandire de tipul "mie nu mi se va intampla niciodata sa am vreun accident, ca sunt sofer bun si experimentat", prefer sa fac ceva in privinta asta si sa conduc preventiv.

Edited by Rares_CJ
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Usor de zis, mai greu de facut. Prima reactie este sa te feresti.

Ciudat e ca nu pare sa fi franat de loc. Clar s-a speriat si a reactionat aiurea.

 

Evident.

Problema e ca evitatul asta doar din instinct nu e o chestie buna. Poti avea noroc si sa scapi de accident si sa-ti vezi apoi de drum.

La fel de bine poti sa faci un accident mult mai grav, iar cel care a cauzat de fapt accidentul sa-si vada de drum in timp ce pentru tine abia incep problemele.

Accidentul lui slowdeath e foarte interesant. A tras de volan ca sa evite accidentul si s-a oprit intr-un stalp. Daca stalpul n-ar fi fost acolo, ar fi ajuns pe trotuar. Deci daca avea un pic ghinion, ar fi putut sa dea si peste niste pietoni.

Si eu as incerca sa evit daca as avea timp sa vad daca in directia in care vreau sa trag de volan ar fi spatiu liber, dar in orb n-as trece de volan.

Cel din clip a tras de volan de frica, s-a pierdut total, nici macar n-a mai franat, ceea ce demonstreaza ca e genul care se pierde.

Acum cativa ani am fost la un test drive la MHS cu mai multi de pe BMWclub unde ne-au pus sa facem un exercitiu de franare. Ideea era sa franezi cat mai puternic exact cand iti faceau ei semn. Cu alte cuvinte, sa uiti toate tampeniile alea cu franatul progresiv specifice masinilor vechi si sa franezi cat mai tare ca sa profiti cat mai mult de sistemul avansat de franare din ziua de azi si sa opresti cat mai bine.

Pai ala daca frana dupa ce a tras de volan poate n-ar mai fi lovit si a doua masina.

Cei mai periculosi soferi, cu exceptia celor teribilisti, sunt cei care se pierd la volan in situatii critice.

Daca esti sperios la volan, macar mergi cu viteza mica. E clar ca avea ceva viteza din moment ce a reusit sa rastoarne prima masina.

 

E aberant sa lovesti doua masini si abia dupa o mica pirueta sa franezi. Parca nici nu avea frane. Cand s-a deschis usa de la pasager te asteptai sa arunce o ancora ceva ca sa poata frana in sfarsit.

 

James Dean a murit intr-un accident similar.

Avand experienta de pilot de curse, a incercat sa evite o masina accelerand, dar astfel si-a pierdut viata.

Se spune ca daca ar fi franat ar fi scapat cu viata.

Diferenta e ca aia era o sosea goala, in timp ce aici s-a incercat o evitare prin oras, unde sunt n obstacole.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Bai nene, ce plm tot aberati unii ? Pai accidentul se produce instant. Cine plm are timp sa calculeze ce variante are astfel incat urmarile sa fie cat mai putin tragice ? Iar instinctul e sa eviti impactul imediat.

 

RareshCj, el fiind un tip atat de rece si de calculat. Va reamintesc peripetiile lui, de ºerpuialã, cand trecea imperial, la mustaÞã, prin situaÞii limitã. Fara sa fie singur in maºinã.

 

KIP si PIMP, se vede din felul in care analizati problema ca nu ati fost pusi in situatii asemenatoare. Poate credeti ca ati fost, dar n-ati fost. ;) Norocul vostru.

 

 

 

 

 

Vedeti, nu? Ciulo inĂželeptul.

 

Plm, a pus si poza din satelit. Looooool

 

Ma, is unii care isi pastreaza prezervativele, ca amintire.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

la mustaÞã, prin situaÞii limitã.

De cate ori ti s-a intamplat sa iti vina in fata o duba care depaseste un autocar la intrare in curba, tu abia iesit din aceeasi curba la stanga pe sensul tau de mers, la viteze de aprox 100kmh, sa franezi ca boul si in acelasi timp sa iti dai seama ca distanta e prea scurta si daca continui sa franezi ajungi sa te izbesti bot in bot cu tantalaul de pe contrasens? Si apoi, in timp ce franezi si lasi volanul spre dreapta, ca sa te indepartezi de mijlocul drumului, masina sa inceapa sa iti derapeze? Si apoi sa trebuiasca sa iei mai mult de volan dreapta si chiar sa accelerezi, sperand ca poti controla derapajul? Si toate astea cu jumatatea stanga a masinii pe asfalt si jumatatea din dreapta in afara carosabilului, pe pamant/pietris? Iti zic eu: niciodata.

Mie mi s-a intampla de 2 ori. Nu, nu sunt vreun pui de ken block si da, am avut noroc ca am scapat, nu a murit nimeni, nu am lovit masina, dar am tras o sperietura groaznica. M-am oprit pe marginea drumului si nu puteam sa imi misc picioarele sa ma dau jos din masina.

Ce vreau sa zic e ca daca franam in continuare eram pa, pe undeva pe sub un ford transit sau ce naiba de duba era aia. Faptul ca am realizat ca franand nu rezolv nimic, asta tot incerc sa spun, ca instinctele pe care le avem de multe ori pot face mai mult rau decat bine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.