Jump to content

My new toy


mikken

Recommended Posts

Se gasesc detaliile astea inscriptionate pe anvelope? Sa ma uit si eu de curiozitate.

 

Gumele sunt Dunlop Wintersport M3...acum imi dau seama ca absolut toate BMW-urile pe care le-am avut, le-am cumparat cu anvelope de iarna Dunlop M3...funny :p

 

Azi am schimbat si flansele la amortizoarele fata, aparatorile alea de cauciuc si amortizoarele suplimentare din cauciuc. Flansele vechi erau kaput :) In sfarsit e liniste peste denivelari...

 

In functie de producator au locuri pe unde le incape, am incercat sa caut o poza reprezentativa sa o adaug pe forum, dar in functie de producator au locuri diferite. la 320d nu prea conteaza detaliul acesta, dar la 550i e foarte important parametrul asta :)

 

Legat de service ...patesti... la un service am avut manopera mai scumpa decat piesele in ciuda faptului ptr piese am avut preturi de genul: Ulei shell la 25EUR/L :)

 

http://www.tirerack.com/images/tires/pirelli/pi_pzero_sil_1000.jpg

Chiar jos in stanga la logo-ul de la Pirelli THREADWEAR 220 (da zoom)

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

80€/ora manopera, cam asta este tariful si la reprezentante si la restul, numai ca nu le respecta si incearca mereu sa te incarce extra

 

250€ mi-au cerut unii manopera sa-mi schimbe o bascula fata la e46, in romania este 100lei, si normal in germania este 50-80€...

Link to comment
Share on other sites

Acum daca o luam pe partea de teorie cam la orice operatiune pe elemente de directie trebuie sa refaci si geometria. Eu cat am fost la chevy luam 1.2 ore manopera pt schimb de amortizor fata, iar geometria era 1.2 sau 1.0 daca era operatiune complementara alteia efectuata atunci. Ora de manopera era 65 lei, acum e 69 lei.
Link to comment
Share on other sites

Acum daca o luam pe partea de teorie cam la orice operatiune pe elemente de directie trebuie sa refaci si geometria. Eu cat am fost la chevy luam 1.2 ore manopera pt schimb de amortizor fata, iar geometria era 1.2 sau 1.0 daca era operatiune complementara alteia efectuata atunci. Ora de manopera era 65 lei, acum e 69 lei.

 

mecanicii nu fac interventii la geometrie, din cate am vazut trebuie sa fie un prĂźfingenieur de la tĂźv-kĂźs sau tehnician-maistru, de aceea ma indoiesc ca era inclusa si geometria, in fine sunt offtopic

ps

costa aproximativ 40€ verificarea geometrie fata

Link to comment
Share on other sites

Sa incerc sa raspund tuturor :)

 

@poope: oferta am cerut-o pe email, deci scrisa...seful a argumentat ca de fapt a inteles gresit mecanicul care a trimis-o si a dat pretul pentru piese, nu pentru manopera. Desi dialogul a fost in germana si am precizat clar ca am deja piesele, ce era sa mai zic...nu aveam chef sa stau sa ma cert cu ei ca la usa cortului. Cert e ca a doua oara nici nu mai calc pe acolo...

 

@hitman1234: pai chiar intrebasem cateva post-uri mai inainte cam ce implica dpdv munca si cand am vazut ca in Romania ar costa 100-150 lei, am zis totusi ca 100 euro e un pret corect pentru MĂźnchen (considerand ca BMW mi-a cerut 200 euro). Nu vreau oricum sa se inteleaga gresit ca ma plang de preturi, stiu foarte bine la ce m-am inhamat...dar ma deranjeaza lipsa de seriozitate si prosteala pe fata.

 

@PIMP: daca stiam sincer dinainte ca voi da de astfel de oameni neseriosi si servicii atat de slabe, imi luam o saptamana concediu, veneam pana in Romania cu masina, o duceam la Alex Teile si faceam tot ce era nevoie la ea cu jumatate din bani probabil...si de diferenta imi acopeream si drum si tot. Acum oricum e tardiv, deja am cam pus-o la punct cu toate :)

 

@Dan_316i: 28 de unitati x 6.64 EUR plus TVA. Habar n-am ce inseamna unitatile alea...

 

@chitsro: merci frumos si eu urmaresc evolutia micutei tale :) Mergi cu incredere maxima pe GY Asymmetric 2 si nu o sa regreti...mi se par cele mai bune anvelope pentru clima din Romania (si din Germania). Ca performante pe uscat au iesit mai bine in teste Michelin Pilot Super Sport, dar au pierdut in fata GY pe ud. Sincer eu cred ca pe ud ai mai mare nevoie de aderenta decat pe uscat, 320d nu e oricum o masina mega sportiva sa simti diferenta pe uscat intre Michelin si GY. Si pretul e mai mic la GY deci e ideal. Eu am avut aceleasi anvelope de vara pe 320d si s-au comportat exemplar...pe asta le montez maine si revin cu impresii ;)

 

@Sir 10: nu deranjezi deloc, e un forum de discutii...si multumesc pentru aprecieri :) Pe denivelari se auzea un zgomot metalic, un cloncanit, iar pe loc scaraiau cand miscam de volan. Se simtea si in volan un joc asa pe denivelari sau la gropi.

 

@Cristi.MD: merci, o sa ma uit maine. Si eu am dat 140 euro parca pe piese...deci mai mult pe manopera :p

 

@BOASKA: de aia spun ca ma duc mai bine direct la reprezentanta, nu mai pierd timp si nu-mi frec nervii...factureaza exact cum scrie la catalog si gata. Am garantie ca iau si piesele de la ei, factura, o evidenta de intrare in service pentru verificari ulterioare sau care conteaza pt. un potential cumparator. Sunt cateva avantaje pentru cei cativa (putini se pare) euro pe care ii platesti in plus.

 

@Dan_316i: bineinteles ca voi reface geometria, insa astept sa pun rotile de vara de 19" maine, cu anvelopele noi si o sa ma duc in alta parte (poate chiar la BMW). La mine la geometrie e mai complicat un pic, avand Active Steering...trebuie sa aiba un tester sau ceva sa centreze directia.

 

@Adrian 80: ai cutie manuala sau automata? Daca e automata, vezi ca am scris pe undeva in paginile anterioare cat m-a costat direct la BMW. Din ce imi aduc aminte undeva la 550-600 euro. La tine e posibil sa fie alt pret, fiind alt tip de cutie. Oricum pot pune o intrebare si la BMW unde am schimbat eu si a fost ok si la ZF direct, ca au service in MĂźnchen (mie mi-au dat preturi aproape la fel si am preferat sa fac la BMW).

Link to comment
Share on other sites

Pe principiul, cand nu avem de lucru...ne facem, am zis sa schimb trim-ul de la volan :)

 

Am deconectat bateria, lasat jumatate de ora cum am citit pe internet, scos airbag (fara sa deconectez mufele), schimbat trim...arata foarte frumos, dar m-am trezit cu o frumoasa eroare la Active Steering :(

 

O fi de la faptul ca am scos borna de la baterie (cu rotile virate)? Sau oi fi miscat / stricat ceva pe acolo sub airbag?

 

Din ce am citit acum un pic pe alte forumuri, e posibil sa se rezolve de la sine la urmatoarea pornire sau dupa cativa km. Problema e ca nu mai am servo...cum naiba sa merg asa cu ea? :-S

 

Am facut si o poza comparativa la anvelopele vechi vs. noi. Goodyear-urile sunt mult mai late, abia astept sa vad cum pica pe masina. Threadware-ul este 300, e bun?

Link to comment
Share on other sites

Pe principiul, cand nu avem de lucru...ne facem, am zis sa schimb trim-ul de la volan :)

 

Am deconectat bateria, lasat jumatate de ora cum am citit pe internet, scos airbag (fara sa deconectez mufele), schimbat trim...arata foarte frumos, dar m-am trezit cu o frumoasa eroare la Active Steering :(

 

O fi de la faptul ca am scos borna de la baterie (cu rotile virate)? Sau oi fi miscat / stricat ceva pe acolo sub airbag?

 

nu prea aveai ce ca strici , condu putin masina si o sa-si revina , eu am patit ceva similar cand am montat volan padele si am schimbat spira volan , desi nu s-a miscat nimic lapornire mi-a dat ceva similar pe directie . Desi m-am intors pt resetare si investigare ,cand am pus contact iar deja si-a revenit a avut nevoie de o calibrare in mers . Incearca si tu asa vireaza complet stanga dreapta si condu masina

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cica sa faci initializare intai pe urma sa intri cu tester, sau sa faci stanga-dreapta max si in 500m se stinge, daca nu scrie defekt este ceva temporar

 

Hallo!

 

Versuche mal die Batterie abzuklemmen (MINUS-Pol) fĂźr ca. 10-15 Minuten. Dann wieder an und du wirst du Aktivlenkung-Fehler bekommen. Nun initialisierst du diese wie folgt:

 

1. Räder geradestellen

 

2. Motor Starten

 

3. Lenkrad nach links drehen bis zum Anschlag

 

4. Lenkrad nach rechts drehen bis zum Anschlag

 

5. Lenkrad wieder zu mitte (Räder geradeaus)

 

6 . Motor abstellen und dann nochmals starten

 

Falls dies nichts bringt, fahre den Fehlerspeicher auslesen. Denn, dann kÜnnte ein Problem mit der SZL (Satellit-Lenkradelektronik) vorhanden sein, welcher auch den Blinker erklären wßrde! http://static.motor-talk.de/img/smilies/smile.gif

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos baieti, arata intr-adevar foarte bine cu jantele astea :)

 

Din pacate e agresata un pic de spalatul la perii, care pe aici nu prea poate fi evitat...in poze nu se vede, dar vopseaua ar necesita un pic de atentie.

 

In primul rand ma gandeam sa ii fac o decontaminare / degresare, nici nu stiu, ca nu prea ma pricep. Astea se fac la mana, sau cu masina deaia rotativa de polish? Nici ca produse nu stiu ce sa aleg...

 

De acum incolo oricum nu mai pot sa o spal la perii, deoarece rotile pe spate sunt prea late sa incapa pe santul ala care trage masina in tunel :p Ieri mi-a spalat-o un baiat la mana, doar cu spuma si jet de apa apoi...dupa care am uscat-o eu cu prosop de microfibra.

Link to comment
Share on other sites

dar mergi si tu la alea unde ti-o speli tu manual si ai tu grija de ea asa cum trebuie. La sfarsit de sapt. e ca o relaxare, cel putin acolo ai toate astea la indemana :thumbsup: .Eu aici le spal doar manual la salonul unde le duc la detailing, am niste beneficii pentru ca am dus cateva masini la ei si ca atare ma costa 10Eur un spalat profi, sunt super multumit de ei, cred ca gasesti si pe la tine asa ceva. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Nu exista spalatorii cu self service, nici la benzinarii macar :( Am tot cautat, am citit pe forumuri, nimic...

 

Tot ce pot sa fac este sa merg la astea tunel si eventual sa-l rog pe nenea sa ma lase pe mine cateva minute sa dau cu sampon...si el doar sa o clateasca cu jetul de apa, apoi sa o usuc singur cu prosop de microfibra. Desi daca e weekend, mai mereu e aglomerat...deci nu stiu daca va sta cineva dupa mine :(

Link to comment
Share on other sites

cum sa nu existe? unde stai tu de nu sunt...:) ultima oara am spalat la una self service in Nov. 2012, nu le-ai gasit tu...dar nu erau la benzinarii, de obicei erau langa cele cu tunel si catre periferia orasului, acolo le gaseam eu cel putin, si le-am gasit in cateva orase.
Link to comment
Share on other sites

Din pacate da...sau cel putin incerc.

 

Prin toamna este foarte probabil sa incep un contract de 2-3 ani intr-o alta parte a lumii, unde nu ma pot duce masina :(

 

M-am gandit ca nu are sens sa o tin in parcare in timpul asta, mai bine se bucura altcineva de ea...si cand ma intorc poate fac un upgrade, ca deja o sa fie mult mai accesibil la pret F10 :D

 

In cazul in care este cineva interesat de masina, pretul este discutabil...insa nu-i voi face topic de vanzare separat aici pe forum sau pe autovit, deoarece piata in Romania pentru o astfel de masina este destul de limitata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.