Jump to content

Ce marca de rulmenti recomandati?


fao

Recommended Posts

Dupa ce am schimbat un rulment pe spate cu unul FAG, 3000 km mai tarziu e timpul sa il schimb din nou. A fost schimbat la un mecanic in care am incredere, deci imi permit sa exclud eventuale probleme de service.

Este normal pentru marca asta sa vand piese de calitate proasta? (e adevarat ca era printre cele mai ieftine)

M-ar interesa parerile voastre, inainte sa cumpar altceva.

Stiu ca trebuie scimbati ambii rulmenti odata (masina are 280 mii km), insa cel original se pare ca "isi rade in barba". :thumbsup:

Multumesc pentru raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Si eu m-am gandit ca poate e o piesa falsa, dar am comandat-o de la autokarma, care ma gandesc sunt destul de seriosi.

Cred ca o sa incerc si cu skf de data asta.

 

Nu prea cred eu ca a cazut FAG asa repede.E ceva dubios ...posibil a batut in el la montaj.

SKF nr 1

FAG nr 2

SNR nr 3

Uite aici cu ce echipeaza Bmw la prim montaj sau ce piesa vine pe original la rulmenti spate pe E46. (Fag)

http://www.ecstuning.com/ES218690/PriceAlert/

 

este fix cel pe care l-am montat. In fine, poate am fost eu exceptia care confirma regula;)

Va multumesc!

cred ca se poate inchide!

Sper sa fie o discutie utila si pentru altii!

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Pe spate nu este asa usor de schimbat rulmentul si de regula multi mecanici sau multe service ,,nepregatite'' apeleaza la forta bruta ca schimbe rulmentul respectiv.

Am asistat la un caz(e46 coupe) cand pur si simplu planetara era intepenita pe butucul rotii,au folosit toate metodele posibile si imposibile inclusiv au incalzit butucul cu autogenul.Dupa 2 ore de chin si batai au reusit sa depreseze planetara din butuc.

Astia la reprezentanta au un berbec mare special pentru depresat butucul spate.

Link to comment
Share on other sites

daca butucul este frecat degeaba pui rulment nou.

 

apropo, pt fao, vezi sa nu-ti vajaie cauciucurile :)

 

fag(sau skf) as pune si eu , conteaza si cum il baga la presa , caci daca nu este presat corect il distrugi de nou.

Edited by Krebs
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ca sa nu lasam topicul fara concluzie, cel mai probabil FAG fac rulmenti buni ca si pana acum...

Unii mecanici romani, pe de alta parte... stie toata lumea ce fac.

In alta ordine de idei, am desfacut (singur si nesilit de nimeni - poate doar de preturile serviceurilor din zona unde ma aflu) butucul de pe spate.Rulmentul era ingropat in vaselina, spart (aproximaiv 3000 km)

Ceea ce am gasit insa pe flansa nu mi-a placut deloc: urme de lovituri de dalta si o ditamai taietura de flex, semn ca oamenii nu prae au auzit de prese extractoare sau alte chestii mai putin hardcore.

Problema mea de acum este ce fac mai departe. Stiu ca o flansa noua ar fi ideala, dar nu pot sa imi dau seama in ce masura "ranile" vor afecta un alt rulment.

post-28838-0-52249300-1395957856_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu lasam topicul fara concluzie, cel mai probabil FAG fac rulmenti buni ca si pana acum...

Unii mecanici romani, pe de alta parte... stie toata lumea ce fac.

In alta ordine de idei, am desfacut (singur si nesilit de nimeni - poate doar de preturile serviceurilor din zona unde ma aflu) butucul de pe spate.Rulmentul era ingropat in vaselina, spart (aproximaiv 3000 km)

Ceea ce am gasit insa pe flansa nu mi-a placut deloc: urme de lovituri de dalta si o ditamai taietura de flex, semn ca oamenii nu prae au auzit de prese extractoare sau alte chestii mai putin hardcore.

Problema mea de acum este ce fac mai departe. Stiu ca o flansa noua ar fi ideala, dar nu pot sa imi dau seama in ce masura "ranile" vor afecta un alt rulment.

Masoara cu un subler mai bun circumferinta butucului(unde intra rulmenttul),din cate stiu trebuie sa aiba 42 fix.Daca este sub cota asta trebuie schimbat si butucul.

Posibil au batut in rulment la montaj si asta e cauza care a facut ca rulmentul sa cedeze dupa 3000 km.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi!

Am reinstalat flansa cu un rulment nou, dupa ce inainte am eliminat toate deformarile cu o pila, zic eu destul de bine.

Operatiunea in sine e destul de usoara datorita unui kit special pe care l-am cumparat pentru 50 euro, plus doua prese extractoare.

Eventual pot sa adaug niste poze, daca e cineva interesat.

Acestea fiind spuse, sper sa nu mai am parte de operatiunea asta prea curand, eventual nu la aceeasi roata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.