Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

De ce simplistĂŁ?

 

La modul cum a postat initial Ale. , m-am gandit si eu sa il intreb daca a condus asa ceva in viata lui sau pe ce se bazeaza cand afirma asta. Apoi mi-am dat seama ca nu are rost, a aruncat o afirmatie fara nici un argument.

 

Reply-ul lui "ci felul cum o folosesti. cred" e pur si simplu genial :)

Link to comment
Share on other sites

Depinde... :)

 

Cum o conduci (daca 80% sunt pe autostrada nu se strica), faci/ nu faci schimb de ulei (sunt pareri pro si contra), ce marca e (ZF, etc).... etc, etc...

Ce mai conteaza acum felul cum m-am exprimat mai devreme? Important e, daca ai reusit sa intelegi ce anume prefer si de ce. E adevarat ca nu am fost nici eu insumi foarte cert pe afirmatiile mele, insa am dat mai mult un raspuns ca am fost nevoit. Dar cutia manuala ramane cea ami faina.

Link to comment
Share on other sites

cred ca este de la vre-un concept al bmw.

 

on topic: pana acum cateva luni nici nu vroiam sa aud de automata, pana am condus pentru prima oara. E adevarat nu esti la fel de absorbit de condus, dar mana cu care schimbai vitezele acum o pot tine pe volan pentru siguranta sau sa fumez o tigara sa butonez ceva, depinde de fiecare.

Link to comment
Share on other sites

@20cm: Ai gresit topicul.

 

@tigerash: Asa e ! Si eu, fumator fiind, sunt avantajat de asta. La fel cand vb cu telefon fara hands-free in trafic.

 

Chiar m-a oprit un politist in Cluj ca vorbeam la telefon si desi mi-au trebuit 10 min sa il lamuresc ca desi legea nu prevede nimic despre vorbitul la telefon la masini cu cutie automata, otusi nu e la fel de riscant ca si la manuale si nu am primit amenda :)

Link to comment
Share on other sites

Pãi În lege scrie cã este interzis vorbitul la telefon atunci când conduci orice maºinã, nu se specificã valabilitatea legii doar pentru maºinile cu cutie manualã.

 

 

Nici nu am pretins ca ar fi, chiar am specificat ca nu se mentioneza nimic special despre automate <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Banuiesc ca de fapt mai precis ar fi spus ca cutia automata este mai buna decat cutia manuala cand ai DSC.

 

Explicatia ar fi (cred eu) ca atunci cand intra traction control-ul (taierea gazului) sau stability control-ul (mentinerea traiectoriei in viraje) cutia automata isi adapteaza singura treapta in care sa lucreze spre deosebire de manuala.

 

Exemplu: cand daca te-a franat puternic in viraj (roata dreapta fata de ex) si ca poate trebuie sa accelereze roata stanga spate, cu manuala poate esti la 1,000 rpm ca urmare a franarii inainte de viraj si atunci efectul acceleratiei e prea slab sa aiba efect si stability control-ul nu lucreaza la potentialul maxim. La automata, cand cutia simte ca computerul accelereaza si esti la 1,000 rpm schimba repede in inferioara si acceleratia are un efect mai puternic.

 

Corect ?

Link to comment
Share on other sites

Nu cred cã se Întâmplã aºa ceva.

 

DSC-ul te ajutĂŁ sĂŁ menĂžii maÂşina pe Âşosea indiferent de cutia pe care o ai Âşi de treapta de vitezĂŁ ĂŽn care eÂşti.

DSC-ul frâneazã roÞile, nu trasmite puterea la altã roatã.

 

DacĂŁ ĂŽncerci sĂŁ tragi tare de volan ca sĂŁ pierzi aderenĂža ĂŽn mod voit, vei vedea cĂŁ DSC-ul intervine.

Link to comment
Share on other sites

Corect...

 

"Controlul dinamic al stabilitĂŁĂžii.

Condusul sport necesitĂŁ concentrare maximĂŁ. ReacĂžiile se determinĂŁ ĂŽntr-un interval de câteva milisecunde. DSC compĂŁrĂŁ ĂŽn permanenÞã situaĂžia idealĂŁ cu situaĂžia ĂŽn care se aflĂŁ automobilul. Ăn caz de pericol de rotire, sistemul ĂŽl controleazĂŁ imediat prin frânarea precisĂŁ a fiecĂŁrei roĂži ĂŽn parte. Pentru o mai mare stabilitate, pe orice Âşosea Âşi pe orice vreme. "

Link to comment
Share on other sites

Mi-am vandut vechea masina doar pentru a avea cutie automata.

Cat timp stau in oras 11 luni pe an si merg 95% din km in oras, atunci cutia automata nu are rival.

Prefer cutie automata pentru confort. Apropo eu mai aleg cutia automata si sa scap costurilor ambreajului+volanta...prea multe avantaje la o cutie automata + ca acum nu e doar automata e steptronic...pot muta si pe manual ... nu stiu ce mai gasiti voi la cutiile manuale. Si eu cand aveam cutie manuala spuneam ca o cutie automata e pentru snobi si ca nu imi place...dar defapt tuturor ne place dar daca nu avem mai bine sa lasam impresia ca o cutie manuala e cea mai buna si ca masina noastra e cea mai buna!bafta

Edited by tiger1
Link to comment
Share on other sites

...am mai găsit o utilitate la DTC...când te chinui să urci o bordură (eu de regulă urc cu spatele) şi vezi că maşina patinează cu tot cu DSC, cuplezi DTC, o calci uşor şi...eşti sus <_<

 

 

p.s.: aceasta ilustrează foarte bine, blocarea diferenţialului.

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Mi-am vandut vechea masina doar pentru a avea cutie automata.

Cat timp stau in oras 11 luni pe an si merg 95% din km in oras, atunci cutia automata nu are rival.

Prefer cutie automata pentru confort. Apropo eu mai aleg cutia automata si sa scap costurilor ambreajului+volanta...prea multe avantaje la o cutie automata + ca acum nu e doar automata e steptronic...pot muta si pe manual ... nu stiu ce mai gasiti voi la cutiile manuale. Si eu cand aveam cutie manuala spuneam ca o cutie automata e pentru snobi si ca nu imi place...dar defapt tuturor ne place dar daca nu avem mai bine sa lasam impresia ca o cutie manuala e cea mai buna si ca masina noastra e cea mai buna!bafta

F bine ai zis! Si eu sunt pentru steptronic!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Pentru ca nu a condus automata de aia o recomanda el cu asa mare caldura domnisoarelor. Zi-mi si mie ...avem piste in tara asta numita Romania? Unii zic ..vreau manuala pentru ca pot sa conduc sport..... ok..dar unde?<_< in oras nu cred .Faza cu manuala mult mai sportiva decat automata este pentru cutiile automate vechi...lente....dar una data pe sport de-ti schimba treptele la 6500 nu cred ca mai conteaza.. Demarajul pana la suta cu pana intr-o secunda mai mult pentru automata... Diferenta de performante nu e asa mare...si..ironic se poate inclina in favoarea automatei deoarece in timp ce pentru a scoate timpii declarati de producatorul de masini cu o cutie manuala trebuie sa stii sa conduci binicel, la automata apesi acceleratia si masina face restul :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.