Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

e superb sa conduci cu foarte putine gesturi (o automata comparativ cu o manuala)...parca ai conduce doar cu gandul :)

 

Plus cã ai ambele mâni pe volan (just in case)

 

ma mir ca e legal sa conduci cutie manuala.. ca presupun ca la cutia manuala nu poti tine ambele maini pe volan.. cat dureaza sa schimbi o viteza 1 secunda ? :)...

 

Intr-adevar cand vrei sa te deplasezi din punctul A in punctul B, asa este e placut sa mergi doar cu gandu, cand ai de gand sa interactionezi cu masina... e fain sa ai cutie manuala... nu e suficient covrigu si pedala...

 

Stiti cum e :) cum s-a creeat ideea ca femeia perfecta e 90-60-90... asa e si cu masinile... masina soferului trebuie sa fie manuala.. ;)

 

Comoditatea la masina ptr mine inseamna scaune confortabile, incalzirea in scaune, clima sa functioneze perfect, miros placut, etc... volanul, pedalele si schimbatorul, sunt pentru altceva :)

Link to comment
Share on other sites

In acceleratie maxima, S=D, parerea mea. Daca nu mergi pe curbe sau nu faci depasiri, nu e nici o diferenta, decat imaginatia care lucreaza.

 

PĂŁi Âşi pe Manual trage mai tare ĂŽn acceleraĂžie maximĂŁ?

 

Mie nu mi se pare..

 

Ăn S se simte cĂŁ rĂŁspunde mai bine Âşi mai prompt la apĂŁsarea acceleraĂžiei.

Link to comment
Share on other sites

In acceleratie maxima, S=D, parerea mea. Daca nu mergi pe curbe sau nu faci depasiri, nu e nici o diferenta, decat imaginatia care lucreaza.

 

PĂŁi Âşi pe Manual trage mai tare ĂŽn acceleraĂžie maximĂŁ?

 

Mie nu mi se pare..

 

Ăn S se simte cĂŁ rĂŁspunde mai bine Âşi mai prompt la apĂŁsarea acceleraĂžiei.

 

cand potentiometrul.. da valoare maxima... adica pedala la fund.. tot acolo e din punct de vedere teoretic.... diferenta e punctul in care schimba treapta...

Link to comment
Share on other sites

Cand esti cu pedala la fund, S=D, mi se pare ca scrie si in manual, viteza si performantele maxime se obtin in D.

 

Crezi ca in S schimba mai tarziu decat in D? Nu mi se pare. Si nici ca raspunde mai bine la acceleratie nu mi se pare. Adica pe D este cumva impulsul electric intarziat? Sau electronii sunt mai sportivi pe S si creste viteza curentului electric? Creaza cutia intentionat un fel de lag pe D din software? Nu stiu ce sa zic, dar nu cred. Binenteles, vorbind de pedala la fund. In alte conditii, cutia ar trebui sa fie inteligenta si adaptiva la piciorul soferului.

 

Din cate tin minte, S mai mult e legat de comportamentul cutiei, cand esti in curba si nu mai accelerezi va pastra treapta in care esti, cand faci kickdown mi se pare ca schimba doua trepte in jos in loc de una, ceva de genul asta. Restul e placebo.

 

Eu nu prea simt mare diferenta. Am mers pe S la drum intins ca am auzit ca asa ar fi indicat, dar cum nu fortez masina in curbe si nici nu exagerez cu vitejiile, S sau D imi e tot una.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

La cutia steptronic cand se trece din modul D in modul Drive Sport... se retrogradeaza o treapta..masina devenind mai agresiva....

schimbarea mai devine si in delayul cand cutia decide sa "scoata din viteza" sau sa o lase cuplata....astfel .....poti merge in reprize... de acceleratie motorul si transmisia raman cuplate tot timpul.

 

Cu acceleratia la podea in modul D... obtii kick down... adica retrogradare ...+ turatie ridicata ..insa in momentul ...cand ai luat piciorul de pe acceleratie si masina incetineste... trece in modul "liber"... iar daca reiei ..acceleratia ... estimeaza si baga in viteza care corespunde turatiei si vitezei de deplasare curente.

 

SI eu sunt de parere ca cei care nu au condus suficient o cutie steptronic sa nu afirme ca dispare placerea de a conduce, masina tot ce vrei tu face... si in cazul unei ...asa-zise curse amicale..sunt sanse ca o cutie steptronic sa fie mai rapida in schimbarea treptelor decat un pasionat amator de "liniute" intalnit la semafor.

 

Am condus ....portiunea Brasov ...Valenii de munte...prin cheia...serpentine o mare perioada pe modul manual ....decelerand cu frana de motor ....si pot sa zic ca emuleaza destul de ok o cutie manuala....doar ca diferenta ..ce-i drept nu te lasa sa faci greseli......

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

Pai cu ce devine mai agresiva cand coboara o treapta? Si cand faci kickdown devine mai agresiva in D, care e diferenta?

 

Cand intri in curba, normal, nu mai accelerezi, dar cand iesi, accelerezi si vrei sa ai putere maxima. Pe D, in curba cutia va schimba in sus cand nu vei mai accelera. Dar daca esti in S, la iesirea din curba va ramane in aceasi treapta si vei avea putere sa iesi. Asta a fost conceptia fabricantului. Insa chestia asta o vei simti oricand, e comportamentul cutiei in S, pastreaza treapta cand nu mai accelerezi. D e pentru cruising, va tine intr-o treapta cat mai mare pentru consum, mers constant etc.

 

Cum adica cutia scoate din viteaza sau o lasa cuplata? Tot timpul e cuplata, indiferent ca esti in S D sau M.

 

 

Vorbeam de performante maxime, cineva mai sus spunea ca le obtine numai pe S. Dar astea le obtii cu piciorul la podea, cand S si D e cam acelasi lucru.

 

In restul timpului, e clar ca este o diferenta de reactie intre S si D, doar cutia este adaptiva, trebuie sa simta ce faci tu cu pedala si sa intuiasca dinainte.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Din cate tin minte, S mai mult e legat de comportamentul cutiei, cand esti in curba si nu mai accelerezi va pastra treapta in care esti, cand faci kickdown mi se pare ca schimba doua trepte in jos in loc de una, ceva de genul asta. Restul e placebo.

 

Exact, asta e singura diferenta: turatia de croaziera. Daca la D e de aprox. 1500 rpm, la S e de 2000 rpm. Dar daca apesi pedala pana jos, in aceeasi treapta se ajunge (D: din 4 in 2; S: din 3 in 2) si tot atata benzina se pompeaza.

 

@Ciupanezu:

 

Si in modul manual ai performanta maxima: porneste cu 1-a de pe loc si nu mai trebuie sa schimbi tu, schimba computerul oricum (pentru protectia motorului) la 6000 rpm :)

 

Si si in modul manualai kick-down :)

Link to comment
Share on other sites

Cand esti cu pedala la fund, S=D, mi se pare ca scrie si in manual, viteza si performantele maxime se obtin in D.

 

Crezi ca in S schimba mai tarziu decat in D? Nu mi se pare. Si nici ca raspunde mai bine la acceleratie nu mi se pare. Adica pe D este cumva impulsul electric intarziat? Sau electronii sunt mai sportivi pe S si creste viteza curentului electric? Creaza cutia intentionat un fel de lag pe D din software? Nu stiu ce sa zic, dar nu cred. Binenteles, vorbind de pedala la fund. In alte conditii, cutia ar trebui sa fie inteligenta si adaptiva la piciorul soferului.

 

Eu mă refer doar la demaraj nu la viteză maximă.

Pot obţine un timp mai bun de la 0 la 100 km/h pe Sport decâţ ĂŽn Drive.

 

Viteza maximă poate fi atinsă şi ĂŽn D şi ĂŽn DS.

 

Demarajul mi se pare un pic mai bun pe Sport, probabil pentru că răspunde mai prompt cutia pe Sport decât ĂŽn Drive.

 

@Ciupanezu:

 

Si in modul manual ai performanta maxima: porneste cu 1-a de pe loc si nu mai trebuie sa schimbi tu, schimba computerul oricum (pentru protectia motorului) la 6000 rpm :)

 

Si si in modul manualai kick-down :)

 

Nici n-am spus altceva.

 

Tocmai d-asta am zis că modul manual nu e chiar aşa manual, cutia va schimba singură fără intervenţia şoferului.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Demarajul mi se pare un pic mai bun pe Sport, probabil pentru cã rãspunde mai prompt cutia pe Sport decât În Drive.

 

Daca te referi la demarajul de pe loc (scuzati pleonasmul de dragul clarificarii), e pentru ca in DS porneste de pe loc in viteza 1-a iar in D porneste in a 2-a.

Link to comment
Share on other sites

Demarajul mi se pare un pic mai bun pe Sport, probabil pentru cã rãspunde mai prompt cutia pe Sport decât În Drive.

 

Probabil ca nu. :) Placebo. Pedala la fund, D=S.

 

Dupa cum spune si Andrei27 mai sus, fara kickdown aia e diferenta.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

SI eu sunt de parere ca cei care nu au condus suficient o cutie steptronic sa nu afirme ca dispare placerea de a conduce, masina tot ce vrei tu face... si in cazul unei ...asa-zise curse amicale..sunt sanse ca o cutie steptronic sa fie mai rapida in schimbarea treptelor decat un pasionat amator de "liniute" intalnit la semafor.

 

Ma bucur sa vad ca cineva le spune pe nume :)

 

Totusi, sa stii ca la o "liniuta" ai avantaj cu manuala (daca schimbi vitezele la turatia perfecta, nici mai devreme nici mai tarziu). Adica, cuplarea unei trepte superioare la manuala te cam baga in scaun (daca e motor :) ), pe cand la steptronic e gandita sa fie comoda (deci lina) si nu neaparat performanta.

 

andrei27: sunt unii oameni care argumenteaza.. comoditatea unei cutii automate... nu se poate pune problema de comoda/incomoda, e vorba de preferinte.

 

De acord ca e vorba de preferinte, daca ma intrebai acum 1 an iti spuneam ca "manuala rules" dar asta in conditiile in care nu am condus niciodata o automata adaptiva (decat un Audi Allroad si nu m-a impresionat ca timp de reactie, dar era intr-adevar si motor de 2.5d).

 

Masina nu am luat-o intamplator cu automata, mi s-a pus mie pata pe automata si asa am cautat masina. Dar nici macar nu banuiam cat imi va placea automata. Ca manuala are si ea anumite avantaje, e clar pt ca altfel nu s-ar mai folosi, dar "at the end of the day" automata e net superioara :)

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

Probabil ca nu. :) Placebo. Pedala la fund, D=S.

 

Dupa cum spune si Andrei27 mai sus, fara kickdown aia e diferenta.

 

Ciudat.

 

Eu chiar simt o diferenţă notabilă ĂŽntre Drive şi Sport la demarajul 0-100.

 

Daca te referi la demarajul de pe loc (scuzati pleonasmul de dragul clarificarii), e pentru ca in DS porneste de pe loc in viteza 1-a iar in D porneste in a 2-a.

 

La asta mĂŁ refeream.

 

ªi eu am observat cã dacã pui pe Manual când eºti pe loc În Drive, ÎÞi va afiºa treapta a doua.

 

Nu Âştiu ĂŽnsĂŁ dacĂŁ este adevĂŁrat cĂŁ pleacĂŁ cu a doua de pe loc ĂŽn Drive.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu Âştiu ĂŽnsĂŁ dacĂŁ este adevĂŁrat cĂŁ pleacĂŁ cu a doua de pe loc ĂŽn Drive.

 

Pai daca simti diferenta de demaraj in S fata de D ar trebuie si sa simti diferenta cand pornesti de loc. Vezi la viteza (kmh) schimba prima oara cutia dupa ce ai pornit (dar cu pedala apasata cam 50% sa nu schimbe la 1500 rpm).

 

Daca asta nu te lamureste, porneste pe loc in a 2-a (pe manuala) si vezi ca se comporta exact ca si in D. Porneste in 1-a si vezi ca e mult mai sprintena.

Link to comment
Share on other sites

la automata parca dispare placerea de a conduce

 

Ce maÂşini cu cutie automatĂŁ ai condus?

o perioada mai lunga am condus un passat , iar cand am luat e 38 am avut de ales intre manual si automat si sincer orie e iluzie si obisnuinta dar mai placut si mao ok ma simt cu cea manuala.

Link to comment
Share on other sites

Mie-mi place automata... nu m-aș ĂŽntoarce la manualĂŁ niciodatĂŁ.

PlĂŁcerea e subiectivĂŁ. Mi se pare un pic imprudent sĂŁ afirmi cĂŁ dispare plĂŁcerea de a conduce o automatĂŁ.

ai si nu ai dreptate , e si nu e subiectiva placerea , pt ca in momentu in care alegi o masina e unu din criterile de care ti cont si nu neaparat din cauza sigurantei pt ca ambele sunt la fel de safe ci dupa placere. ce am scris in replyul de mai sus e parerea mea eu ma simt mai ok cu ea manuala decat cu ceea automata. si mai e o chestie daca iti modifici asa o ideea motorasu cu ceea automata tot nu vei scoate performante mai bune din el daca nu o madifici ( excepatand steptronicul , dar aici sunt si pareri a posesorilor cu masini mai vechi o idee, cand steptronicul era un vis) pe cand cu cea automata u decizi in ce turati si cu ce treapta mergi.

Link to comment
Share on other sites

totusi nu iei e38 manual... ca si cum ai lua iaht cu vasle.. ca iti da satisfactie vaslitu.. ptr vaslit iti iei o barca din aia mai mica.. caiac.. canoe.. etc..altel nu mai stiu :)

 

Parerea mea e ca totusi o limuzina de talia la seria 7.. merita o cutie automata , sa-ti poti bea linistit sucu.. ca nu te smuceste soferu cu schimbatul vitezelor..

Link to comment
Share on other sites

Cand ai cuplu foarte mare, la manualĂŁ trebuie sĂŁ schimbi foarte fin, altfel suferĂŁ ambreiajul, cutia, cardanul etc. Manuala ĂŽĂži dĂŁ feelingul cĂŁ stapâneÂşti cu adevĂŁrat toate reacĂžiile maÂşinii, la manualĂŁ e puĂžin diluatĂŁ senzaĂžia.....Ăn curbe ascuĂžite sau coloanĂŁ, eu folosesc M....modul sport nu-l vĂŁd aÂşa de util, poĂži face in D cam ce poĂži Âşi ĂŽn S, dacĂŁ Âştii sĂŁ te joci cu pedala de acceleraĂžie.....
Link to comment
Share on other sites

ciupanezu: tot bati apa-n piua cand recunosti ca ar fi mai distractiv cu manuala, si ca daca n-ar fi foarte costisitor si complicat ti-ai pune acuma manuala,da nu... hai sa luam apararea la cutia automata.

 

Ar fi mai distractiv dar n-ar fi mai practic.

 

Pai daca in viata iti refuzi si micile distractii... :)... am inteles, mie mi se rupe de cutia automata/manuala, in sensu in care imi era indiferent ce cutie aveam, important era sa-mi cumpar BMW e39 525d... dar faptu ca am manuala e un bonus, e misto... si nu mi-e incomoda deloc..

 

un lupo e mai practic ca un e39 prin oras :) da nu asta conteaza pana la urma, nu ?

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.