Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ok, stiu ca o pot pune in N, dar intrebarea este - se recomanda sa o trec in N sau mai bine o tin in D si stau cu piciorul pe frana?

Citeam pe un forum din afara ca trecerea cutiei in poarta N este cea mai solicitanta operatie (nu mai tin minte alte detalii). Poate cineva cu experienta sa raspunda?

Link to comment
Share on other sites

in ce manuale am citit nu se spune nimic de stationatul la semafor in N sau P. Nu cred ca exista vreun efect asupra cutiei cand motorul e la relanti si ai piciorul pe frana. Din cate imi stiu, in N nu e mare diferenta. Doar cutiile automate foarte moderne pot decupla complet convertizorul de cuplu, de asta cred ca nu are rost sa stai cu ea in N. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 zile am mers si eu pentru prima data in viata mea cu o masina cu cutie automata!! Nu mi-a placut deloc pentru prima impresie, poate daca as merge mai mult m-as obisnuii.

Cautam ambreiajul cu piciorul si eram cu mana la schimbator incontinu!!! Cred ca si masina avea o problema ca zmucea la plecatul de pe loc .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Votez ptr. Automata si ma refer la cutiile de ultima generatie, nu despre cutii de acum 10 ani.

De ani buni incoace cutiile automatice sunt superioare celor manuale si imi permit sa pun ptr. exemplificare un test facut de piloti adevarati cu 2 masini egale ca putere dar avind cutii transmisie diferite:

Un alt avantaj al cutiei Auto ar fi si comoditatea (mai ales intr-un oras cu trafic infernal ca Bucuresti). Eu aleg Auto.

Link to comment
Share on other sites

vezi ca ce exemplu ai dat acolo nu e bun, DSG (DKG) este o cutie manuala asistata electronic, e mult mai performanta decat una manuala care e mai performanta decat una automata

cutia automata care o ai tu pe masina e departe de a fi la fel cu una DSG/DKG/SMG (asta daca nu cumva ai M :) )

sa nu se inteleaga ca am ceva cu automatele :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Stimati colegi de Club, pe zi ce trece incepe sa-mi placa din ce in ce mai mult masina cu transmisie automata. Pina acum 6 luni am condus numai masini cu transmisie manuala si traiam cu impresia ca schimbare de viteze mai buna ca mine nu face nimeni (!). Am descoperit ca la un mers normal este foarte comod sa ai alte preocupari sau pur si simplu sa fii comod in timp ce conduci sa nu mai schimbi manual vitezele chiar daca o faci foarte bine. Masina se adapteza (BMW-urile) stilului tau de mers si cred ca schimba destul de bine. Singura pierdere este de poate 0.5 - 0.7 litri de combustibil / 100 Km parcursi pe care chiar (dupa mine) merita din plin sa-i platesti. Mai este ceva, pe masura ce motoarele sunt mai puternice (puteri de peste 200 CP) cred ca este transmisia automata se impune pentru marea majoritate a conducatorilor auto, chiar si de BMW-uri. Am avut ocazia sa conduc alte masini foarte puternice (V8 - 507 CP) si am realizat clar ca schimbarea vitezelor realizata automat la mersul pe drumurile publice cred ca este singura solutie rezonabila.

 

Ce cred eu:

Masina mai mare (de ex. la BMW de la seria 5 in sus) cu motor peste aprox. 150 CP, la care cosumul de combustibil nu este ff important (ca de aia ti-ai ales masina mai mare sa ai comfort) - ar fi recomandabila cutia de viteze automata,

Masina mai mica (la BMW sa spunem pina la seria 3), consumul de combustibil si pretul au ceva importanta - poate cea mai buna alegere este cutia manuala.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Cum ai tras tu concluzia ca o cutie manuala e mai "performanta" decat una automata?

pai nu este? ..asa cred eu! :twoup:

 

pai pune 2 masini identice una manuala si alta automata, una lg alta, si vezi rezultatul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
in afara? :) ...

... cu ce te-ar deranja:

- sa stai cu piciorul stang relaxat pe suportul special amenajat? :( 

- cu mana dreapta pe piciorul fetei? :twoup: 

- si sa mai ai timp sa admiri privelistea din jur fara a-ti pune problema manevrarii excesive a pedalelor si a schimbatorului :D

 

PS. Vrei sa fii sportiv?... fa-o pe circuit... :)  sau du-te la sala...  :D

 

Afara adica la drum lung, tot un singur picior (sau nici unul daca ai cruise) folosesti.

 

 

Eu am hidramat si la un drum mai lung setez cruise control si nu mai folosesc niciun picior (reduc si accelerez din comenzile de pe volan, execeptand franarile bruste si knd trebuie sa merg cu viteze mai mici de 30-40 km/h nu stiu exact la cat se dezactiveaza cruise-ul). Am condus in jur de 3 ani o masina cu manuala si la fel credeam si eu k automata e pt incepatori sau neexperimentati, dar de un an de cand am cutie automata nu mai am aceeasi parere. Nu mi-as mai lua niciodata o masina cu manuala. :(

Link to comment
Share on other sites

Dar nu poti sa dai scart cu automata :twoup:

ba da!

faci burnout!

am eu steptronic pe un e46 din 2002

 

Mai incearca tu burnout mult cu steptronicu sa vezi ce te faci de cutie noua.

Chiar nu recomand burnout cu cutie automata (frana si acceleratie in acelasi timp).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutari,

Poate sa imi spuna cineva cum se descurca un e46 320i 2.2 cu automata?

 

M-ar interesa acest model si as dori sa stiu cum se descurca o benzina aspirata cu cutia hidramata pentru ca am condus un 530d cu automata si mi-a placut enorm. In mod cert doresc sa ma orientez catre automata,dar sunt constient ca trebuie sa existe diferente destul de mari. La 530d cu un cuplu de 400 Nm si motor mare ai tot timpul motorul la talpa. De cele mai multe ori, turatia ramane sub 2000 in functie de unghiul pedalei. Cand insa se accelereaza, reprizele sunt foarte bune si datorita cuplului foarte bun care face casa buna cu automata si convertorul ei de cuplu. Insa cand vine vorba de benzina am niste reticente (din ce am vazut in cifrele oficiale 320i cu auto e cu o secunda mai lent decat manualul si cu o secunda jumate mai lent decat 530d cu auto).

 

Sunt interesat de cum se comporta la viteze mici, la kick down si la acceleratia la viteze mari.

Link to comment
Share on other sites

va avea ceva lag, mai ales cand accelerezi brusc si trebuie sa schimbe 2 trepte in jos. Te inveti cu ea in timp, va trebui sa o calci ceva mai devreme. In rest, daca nu te deranjeaza ca e cu o secunda mai lenta, nu e problema. Nu stiu de cate ori pe zi faci start lansat de pe loc, din mers, adica 99% din cazuri nu se mai simte asa tare diferenta.

Si inca o chestie, pana te inveti cu ea o sa iti consume mult. La o automata, dupa ce ai ajuns la viteaza dorita trebuie sa depresezi usor acceleratia ca sa mentii viteza, altfel mananca de rupe..

In oras in aglomeratie e fantastic de comoda, iar afara pe autostrada daca ai si un cruise control nu te doare capul..

Link to comment
Share on other sites

In ordine manuala, SMG, automata (am votat manuala).

 

Manuala mi se pare mai practica plus daca mai faci si tu un drift mic acolo ar fi cam naspa sa schimbe in mijlocul driftului. Nu cred ca as conduce niciodata una full automata, mi se pare ca nu am niciun fel de control. Eu oricum nu consider ce este in Bucuresti trafic, automata sau manuala sau avion sau incrucisator :twoup: sau ce-o fi...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.