Jump to content

Cand pornesc clima scade temperatura motorului


TheSorcererX

Recommended Posts

Salutare,

 

BMW 320d E46 fl:

Motorul se incalzeste normal si bine cand e caldura oprita, ajunge la 88 grade.

Daca dau drumu la caldura scade temperatura la prima liniutza, si incepe sa creasca temperatura daca dau caldura la jumate.

Daca dau caldura la maxim ramane la prima liniutza si nu mai creste temperatura.

 

Am schimbat termostatul EGR si s-a simtit o imbunatatire (inainte nu urca la 90 sub nicio forma) dar problema nu s-a rezolvat.

Ceva sugestii?

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

BMW 320d E46 fl:

Motorul se incalzeste normal si bine cand e caldura oprita, ajunge la 88 grade.

Daca dau drumu la caldura scade temperatura la prima liniutza, si incepe sa creasca temperatura daca dau caldura la jumate.

Daca dau caldura la maxim ramane la prima liniutza si nu mai creste temperatura.

 

Ceva sugestii?

pai e normal sa scada , cand mergi cu clima oprita se incalzeste doar apa din motor, radiator,etc. cand pornesti si clima mai intra in circuit inca 2 litrii de apa rece, de aia scade temperatura. Problema este ca ar trebuii sa iti stea acu' la jumate si cu clima pornita. incearca sa pui ceva in fatza la radiator si vezi daca asa iti urca temperatura . daca da ai probleme cu termostatu principal.

Link to comment
Share on other sites

nu vad logica de a merge cu clima(incalzirea) oprita,ce-i drept se incalzeste un pic mai repede motorul,dar si dupa aia cand dai drumul nu stiu cat de bine face asta in timp.

adevarat...cand intra si apa aia rece in motorul deja "incins". Eu o las pornita de cum pornesc masina si iarna tin o parte din radiator acoperit, Se incalzeste imediat si baga caldura.

Link to comment
Share on other sites

Am masurat temperaturile:

 

- termostat 55 grade

- termostat EGR cam la fel

- radiator 15 grade

- aux heating 30 grade

 

O fi de la aux heating asta? Nu stiu exact ce rol are AUX heating, are curent, dar nu stiu daca functioneaza corect

 

nu vad logica de a merge cu clima(incalzirea) oprita,ce-i drept se incalzeste un pic mai repede motorul,dar si dupa aia cand dai drumul nu stiu cat de bine face asta in timp.

 

Merg cu clima oprita pentru ca momentan nu-mi ajunge la 88 de grade cu ea pornita, sau ajunge mai greu daca o las la minim, si nu vreau sa merg cu motorul rece. Asta e logica.

Edited by TheSorcererX
Link to comment
Share on other sites

Am masurat temperaturile:

 

- termostat 55 grade

- termostat EGR cam la fel

- radiator 15 grade

- aux heating 30 grade

 

O fi de la aux heating asta? Nu stiu exact ce rol are AUX heating, are curent, dar nu stiu daca functioneaza corect

 

 

 

Merg cu clima oprita pentru ca momentan nu-mi ajunge la 88 de grade cu ea pornita, sau ajunge mai greu daca o las la minim, si nu vreau sa merg cu motorul rece. Asta e logica.

cel mai probabil ai o problema cu unul din termostate.

Link to comment
Share on other sites

Termostatul principal functioneaza?

Aux heating este incalzirea electrica care functioneaza pana la 75 grade pentru a ajuta lichidul de racire sa se incalzeasca mai repede pentru ca incalzi interiorul. Ea functioneaza numai cu clima pornita.

 

Nu stiu daca functioneaza termostatul.

 

Intrebare: devreme ce apa la termostate masurata in grade are vreo 55 si in radiator 15, se poate spune ca functioneaza termostatele ambele?

Adica nu e blocat niciunu pe deschis, ca daca era poate si apa in radiator avea mai mult de 15?

 

Cand am masurat temperatura la AUX heating era de 30 de grade, dar nu stiu daca AUX heating a incalzit-o sau era asa din motor. Ca daca era asa din motor, inseamna ca aux heating nu incalzeste deloc. Dar sa zicem ca aux heating e e defect si nu incalzeste, ar trebui sa scada apa la motor cand dau drumu la caldura?

Link to comment
Share on other sites

scade temperatura in mers sau pe loc? daca e pe loc, sa stii ca nu e de speriat mai ales la diesel. daca e in mers si acul are probleme in a ajunge la 90, atunci ai probleme cu unul din cele 2 termostate.

 

si la mine pare sa scada un pic cand stau pe loc, dar in mers acul se mentine constant la 90 de grade.

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa o tii vreo 4-5 minute turata in gol la 2000 - 2500 si vezi daca-ti creste inapoi temperatura. Daca incepe sa creasca si pleci de pe loc si incepe sa scada din nou este foarte probabil ca termostatul principal sa nu mai inchida cat trebuie.

Cand scade temperatura, in bord, se raceste si aerul suflat in masina?

Link to comment
Share on other sites

Caldura baga cum trebuie, nu scade temperatura in habitaclu. Eu nu am simtit asta

 

Deci suspecti ar fi termostatul principal si aux heating asta. Daca as elimina aux heating din ecuatie as sti sigur care e problema.

 

Intrebare: Am inteles ca aux heating ajuta clima sa ajunga mai repede la temperatura mare. Dar el daca nu functioneaza ar trebui sa am simptomele de le am eu? Sa scada temp la apa un pic ar fi normal cand dau drumu la clima, ca na aia 2 litrii de apa rece. Dar dupa motorul ar trebui sa o incalzeasca pe toata si nu ar mai trebui sa scada deloc.

 

Dar la mine scade si daca merg 30 de km in afara.

 

Deci si eu banuiesc ca e termostatul principal. Mecanicul meu insa zice ca ar fi aux heating. Si nu prea inteleg de ce

Edited by TheSorcererX
Link to comment
Share on other sites

Caldura baga cum trebuie, nu scade temperatura in habitaclu. Eu nu am simtit asta

 

Deci suspecti ar fi termostatul principal si aux heating asta. Daca as elimina aux heating din ecuatie as sti sigur care e problema.

 

Intrebare: Am inteles ca aux heating ajuta clima sa ajunga mai repede la temperatura mare. Dar el daca nu functioneaza ar trebui sa am simptomele de le am eu? Sa scada temp la apa un pic ar fi normal cand dau drumu la clima, ca na aia 2 litrii de apa rece. Dar dupa motorul ar trebui sa o incalzeasca pe toata si nu ar mai trebui sa scada deloc.

 

Dar la mine scade si daca merg 30 de km in afara.

 

Deci si eu banuiesc ca e termostatul principal. Mecanicul meu insa zice ca ar fi aux heating. Si nu prea inteleg de ce

 

Daca temperatura scade de obicei inafara orasului e cam clar termostatul principal. Ai incercat, dupa ce pornesti motorul, la 5 -10 minute de mers in gol sa pui mana pe furtunul care iese din termostat? Pune mana pe ala si daca e cald si apa inca nu a ajuns la jumate e termostatul stricat. Furtunul ar trebui sa fie rece pana ajunge acul la jumate.

Totusi e destul de ciudat, zici ca iti ajunge acul la prima liniuta si tu ai caldura in masina la fel ca si la jumate. Sa nu ai o eroare, un scurt, care sa se activeze cand dai drumu' la caldura. Cand dai drumu' la caldura, scade acul brusc sau ii ia cateva minute sa coboare?

Link to comment
Share on other sites

Temperatura scade NUMAI cand pornesc caldura (indiferent ca sunt in oras sau la drum lung). In rest totul e perfect.

Acul scade destul de brusc cand pornesc caldura si nu mai creste temperatura.

 

Eu zic ca e termostatul pentru ca daca era AUX heating crestea la 90 de grade dupa si ramanea acolo.

Dar in afara imi scade la prima liniutza.

 

Daca inchid caldura la loc in cateva minute ajunge la 90 de grade iar

Edited by TheSorcererX
Link to comment
Share on other sites

Termostatul principal functioneaza?

Aux heating este incalzirea electrica care functioneaza pana la 75 grade pentru a ajuta lichidul de racire sa se incalzeasca mai repede pentru ca incalzi interiorul. Ea functioneaza numai cu clima pornita.

 

Cand spui clima pornita te referi ca butonul cu fulgul de zapada sa fie pe on?

 

E indicat sa mergi cu ea si iarna pe on?

Link to comment
Share on other sites

Temperatura scade NUMAI cand pornesc caldura (indiferent ca sunt in oras sau la drum lung). In rest totul e perfect.

Acul scade destul de brusc cand pornesc caldura si nu mai creste temperatura.

 

Eu zic ca e termostatul pentru ca daca era AUX heating crestea la 90 de grade dupa si ramanea acolo.

Dar in afara imi scade la prima liniutza.

 

Daca inchid caldura la loc in cateva minute ajunge la 90 de grade iar

 

Da, din ce zici tu, as zice si eu ca e termostatul. Este cam ciudat ca iti scade brusc temperatura in bord...cam cat de rapid pot sa raceasca 2 litri de apa tot motorul? Si daca motorul a reusit sa incalzeasca 6 litri de apa, de ce nu ar mai putea sa reaceasca si inca 2 litri. Nu e logic sa ai aceeasi caldura si cu acu la jumate si cu acu la o liniuta. Te-am mai intrebat, ai verificat furtunul care iese din termostat? E cald?

Edited by gazoby
Link to comment
Share on other sites

Nu am avut cand, o sa verific.

Da si eu zic ca e termostatul, ca daca era aux heater, motorul odata incalzit nu se mai racea.

Dar se raceste, asta e semn de termostat.

 

O sa schimb termostatul normal si vad despre ce e vorba.

 

Mecanicul meu mi-a zis ca e AUX heating si nu prea mi se pare ca ar fi aia problema.

Ce AUX heating imi raceste motoru daca nu merge?

Eu nu sunt expert dar nu prea pare plauzibila treaba.

Edited by TheSorcererX
Link to comment
Share on other sites

Nu am avut cand, o sa verific.

Da si eu zic ca e termostatul, ca daca era aux heater, motorul odata incalzit nu se mai racea.

Dar se raceste, asta e semn de termostat.

 

O sa schimb termostatul normal si vad despre ce e vorba.

 

Mecanicul meu mi-a zis ca e AUX heating si nu prea mi se pare ca ar fi aia problema.

Ce AUX heating imi raceste motoru daca nu merge?

Eu nu sunt expert dar nu prea pare plauzibila treaba.

 

Nu stiu exact cand lucreaza ala, eu am E90 si nu am asa ceva. Este posibil ca motorul sa nu aiba puterea sa incalzeasca 8,5 litri de apa,pe vremea asta, decat cu ajutorul aluia. Dupa ce verifici ce ti-am zis o sa poti sa tragi o concluzie, partea buna la termostat este ca nu trebuie tot timpul sa-l dai jos ca sa-l verifici.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg cum se poate merge cu panoul de climatizare stins...

La mine in 15 minute nu mai vad nimic pe geam, se abureste totul de la respiratie.

Vara da, dar pe frigul si umezeaza care e acum no way.

 

Offtopic, si daca se abureste dau drumu la dezaburire si-mi scade temperatura apei.

Tocmai asta e problema, NU MERG ASA CU EA MEREU.

Link to comment
Share on other sites

Posibil sa ai probleme la termostatul principal daca zici ca cel egr l-ai schimbat. Radiatorul trebuie sa fie rece, deoarece termostatul egr deschide la 70, iar principalul la 88. Cum ai masurat acele temperaturi?

Daca apa este la 90 grade(chiar 88 pe digital) si pornesti caldura, nu are voie acul sa cada din pozitia vertical. Vorbesc in cunostinta de cauza si testat pe masina mea. Ce-i drept la mine functinoneaza caldura pe prima, maxim a2a treapta si 22grade (pe climatronic).Temperatura scade vreo 10 grade, poate chiar 15, dar trebuie sa revina destul de repede la loc.

 

Ce face aux heating..? Este o rezistenta electrica care incalzeste lichidul de racire in momentul cand pornesti caldura. Se stie ca dieselu se incalzeste mai greu. Este ca o cutie de tabla amplasata pe partea soferului in spatele farului la FL. Aux functioneaza pana la 75 grade dupa care nu mai lucreaza, temperatura crescand de la motor.

 

Fa urmatorul test: pornesti masina, motorul fiind rece, dai drumul la caldura si pui mana pe aux heating. Trebuie incet incet sa se incalzeasca toata cutiuta aceea, astfel sti ca functioneaza.

Dupa mine, cred ca tu ai problema cu termostatul principal.

Link to comment
Share on other sites

Mersi de lamuriri v@sy si tuturor de mai sus, asa ma gandeam si eu, ca devreme ce dai drumu la clima si sa presupunem ca aux heating nu merge, chiar daca sa zicem ca scadea un pic temperatura, imediat trebuia sa se incalzeasca la loc (daca problema era aux heat.). Nu sunt -15 grade afara sa nu poata sa faca fata motoru. Dar devreme ce nu mai urca temperatura cu clima la maxim, eu nu cred ca ditamai motoru nu poate sa faca fatza fara aux heating (adica nu-mi explic scaderea aia pana la prima liniuta).

 

Am masurat temperaturile la apa pe loc, dupa un drum de 15 minute la mecanic. M-a pus sa dau drumu la clima la maxim cu motorul pornit si a masurat el.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.