Jump to content

Problema lipsei rotii de rezerva


huskar

Recommended Posts

Salut,

 

Am deschis topicul in speranta de a avea o gama larga de solutii la faptul ca masinile nu au loc pentru roata de rezerva.

Sunt curios ce solutii ati gasit fiecare in conditiile in care ma gandesc eu ca nu toti aveti runflat-uri sau umblati cu o roata in portbagaj mai ales la drum lung si cu bagaje.

 

Spray-uri, compresoare cu solutii, snururi?, ce kituri de pana ... pareri din experienta si patanii ar fi apreciate :)

 

Mersi, si astept pareri :)

Link to comment
Share on other sites

Pai depinde de norocul fiecaruia :hyper: , daca e prin intepare-->spray/compresor sau snur(daca ai pozitie sa scoti obiectul si sa bagi snurul)fara probleme, dar daca e taiata, doar rezerva sau runflat te mai salveaza... eu acum 1 saptamana mi-am cumparat cric/cheie/rezerva(e46 silm) si umblu cu ea in porbagaj..mi se pare cea mai eficienta, te poti baza tot timpul si loc foarte mult nu ocupa, doar ca am ramas uimit cand am ridicat-o ca e destul de grea...
Link to comment
Share on other sites

vor s-o scoata pt ca ocupa volum. constructorii de masini is de parere ca e mai elegant si mai rapid, cu efort minim, sa torni spray prin ventil si sa umfli roata cu compresorul din dotare, dar daca se taie anvelopa in lateral din cauza utilizarii pe pana fara sa-ti dai seama spre exemplu, ai cam pus-o. kitul respectiv nu cred sa-si faca treaba la o taietura de cativa cm. oricum, tu de ce intrebi @huskar, vrei sa-ti deschizi o noua afacere si faci sondaj de piata?
Link to comment
Share on other sites

Eu deocamdata merg asa cu compresorul si solutia.Cand aveam e46 venind de la Slatina la Pitesti nu stiu din ce motiv s-a taiat cauciucul pe interior.Daca nu aveam roata de rezerva platforma scria pe mine.

In situatia asta cu e91 nu stiu ce o sa fac.

Edited by FANATIC
Link to comment
Share on other sites

N-am planuri de afacere dar nici nu vreau sa umblu cu o roata dupa mine in portbagaj din cauza spatiului, mizerie plus ca mai freaca interiorul pe-acolo :p

 

Deci, vreau sa stiu cum traiesc patitii sa ma adaptez si eu :D

 

La spray si snur + compresor ma gandeam si eu. Daca ajung la taieturi e clar ca nu ma salveaza decat alta roata sau platforma :)

Link to comment
Share on other sites

vor s-o scoata pt ca ocupa volum. constructorii de masini is de parere ca e mai elegant si mai rapid, cu efort minim, sa torni spray prin ventil si sa umfli roata cu compresorul din dotare, dar daca se taie anvelopa in lateral din cauza utilizarii pe pana fara sa-ti dai seama spre exemplu, ai cam pus-o. kitul respectiv nu cred sa-si faca treaba la o taietura de cativa cm. oricum, tu de ce intrebi @huskar, vrei sa-ti deschizi o noua afacere si faci sondaj de piata?

 

Constructorii de masini NU considera ca e mai usor si mai elegant sa "torni" spray. Ei se bazeaza pe sistemul de asistenta national, care vine in 10 minute si iti rezolva pana, fara sa platesti foarte mult (vezi ADAC in Germania), apoi urmeaza avantajul greutatii si al spatiului economisit. Noi in Romania nu avem asa ceva, asa ca eu mi-am cumparat roata de rezerva pe 17" cu tot cu accesorii si am pus-o intr-o husa de piele in portbagaj. Acum am liniste. Spor!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nimeni nu a spus, sa confirme, ca sprayului ruineaza cauciucul chiar bun dar avand pana pe el.. Face imposibila folosirea sprayului din nou, pe alta pana...

 

Si eu am ales sa merg cu rezerva(janta metalica) in portbagaj, asta acoperind si eventuala taiatura de cauciuc.

Pentru vacante am portbagaj deasupra .. Acolo ajunge rezerva la nevoie, sigur ancorata in interior..

Sunt multumit de alegerea facuta.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rezerva slim de 16"+spray+compresor+cric+cheie roti.Sunt patit cu de toate asa ca nu mai risc.

Ca sa fie clar,am luat o groapa la mama masii in camp(si in alta tara bananiera :) ),strambat janta,pierdea aer intre janta si anvelopa,puteam sa bag spray si compresor pana la anu' ca degeaba.De atunci mi-am luat rezerva slim si asta e.

Link to comment
Share on other sites

Rezerva slim de 16"+spray+compresor+cric+cheie roti.Sunt patit cu de toate asa ca nu mai risc.

Ca sa fie clar,am luat o groapa la mama masii in camp(si in alta tara bananiera :) ),strambat janta,pierdea aer intre janta si anvelopa,puteam sa bag spray si compresor pana la anu' ca degeaba.De atunci mi-am luat rezerva slim si asta e.

 

si eu am rezerva slim , si ma gandeam sa o dau jos sa iau un spray , compresor am , in locul rotii de rezerva am gpl , cred ca m-ai facut sa ma razgandesc :(

Link to comment
Share on other sites

Avem ACR care este afiliat ADAC, si in Romania este valabila asigurarea ADAC

Membership

Tariff: ADAC Plus membership

Annual fee: € 89.50

 

Uite aici relaxare cam oriunde in Europa combinata cu roata de rezerva = zen

 

Ai folosit tu serviciul asta in Romania? Esti sigur ca te rezolva la timp si nu esti nevoit sa platesti o noapte la hotel pana cand vin ei sa-ti schimbe roata?

Link to comment
Share on other sites

Ai folosit tu serviciul asta in Romania? Esti sigur ca te rezolva la timp si nu esti nevoit sa platesti o noapte la hotel pana cand vin ei sa-ti schimbe roata?

Si daca dormi la hotel se deconteaza, trimiti factura pe mail la ei si primesti banii. Iar in Germania am primit inclusiv masina de schimb ca sa imi continui drumul( si am avut ceva km de mers ... cam 1000km)

Daca ai citi pe site la ei ai afla care sunt beneficiile ADAC, daca nu stii germana folosesti Chrome... are inclusa functia de traducere automata. Varianta ACR din Romania costa ceva mai putin dar ai niste conditii cam dubioase daca stai sa le compari ( 2 inverventii pe an cu limita de km si alte cele)

Link to comment
Share on other sites

Nu de Germania am intrebat, pentru ca stiu foarte bine cum functioneaza acolo. Eu ma referam la serviciul din Romania, care mai mult ca sigur lasa mult de dorit. Si nu cred ca preferi sa stai o noapte pe nu stiu unde, ca sa vina altii sa iti schimbe o roata. Suna absurd. O roata de rezerva in portbagaj te scapa de mult necaz!
Link to comment
Share on other sites

 

 

Interesant, trebuie sa ma uit unde am bateria ca la E91 cred ca nu se poate monta asa ceva din cauza bateriei. Spatiul acela din mijloc unde ar parea ca incape o roata sub mocheta e cumva impartit in doua, pe partea stanga este ceva sub mocheta (bateria sau ceva electrica zicea dealerul) si pe partea dreapta, cam cat o jumatate de roata, este un spatiu de depozitare compartimentat.

Link to comment
Share on other sites

Nu de Germania am intrebat, pentru ca stiu foarte bine cum functioneaza acolo. Eu ma referam la serviciul din Romania, care mai mult ca sigur lasa mult de dorit. Si nu cred ca preferi sa stai o noapte pe nu stiu unde, ca sa vina altii sa iti schimbe o roata. Suna absurd. O roata de rezerva in portbagaj te scapa de mult necaz!

Si in Romania se aplica, sau in orice alta tara din Europa. Daca vrei ceva mai autohton instalezi aplicatia SafeDrive, si cu 250 puncte ai 30% reducere la un card Gold(+210ron pe an), include cazare si masina de schimb in caz de accident sau cine stie ce.

Roata de rezerva nu te poate scapa de toate problemele, am avut roata de rezerva si am avut ambele gume de pe dreapta taiate la o trecere de cale ferata in mijlocul campului.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

depinde pe unde mergi.

gume bune, cumparate de noi, nu sh cu "carnita", atentie la gropi periculoase. si nu ai treaba.

Bine daca mergi prin ro cu jante de 19 inch, astfel de treburi devin inevitabile, desi nu mai sunt asa dezastru drumurile, exceptand ceva orase.

de cand am carnet nu avut pana niciodata, si cred ca am mai bine de 200k km facuti. DAr nici roti mai mari de 17 inch.

 

Nici pe camp nu merg ce e drept.

Edited by DOMI
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Deci sa inteleg ca tu recomanzi celor care citesc acest topic sa nu aibe in masina nici roata de rezerva, nici scule, doar sa instaleze o aplicatie pe telefon... :goodjob:

Esti putin cam ****** , am spus de acea asigurare daca doresti sa scapi de eventuale dureri de cap care pot aparea.

Roata de rezerva nu te poate scoate din toate situatiile, dar vad ca esti prea iluminat si tie nu ti se poate intampla nimic sau altora.

Am fost in situatia in care cu roata de rezerva a trebuit sa las masina in drum si sa merg sa cumpar gume si sa le pun pe masina ca sa pot sa plec mai departe, si gumele erau luate de noi si aveau 3 luni.

Printre altele eu fac o gramada de km prin tara si prin afara si am patit situatii si situatii, de asta am ales asigurarea de calatorie si o recomand si altora, mai bine previi decat sa stai pe marginea drumului si sa citesti forumul inghetand de frig, sau murind de cald.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Decizia de a renunta la runflat din cauza ca masina "este mult mai rigida" mi se pare eronata.

 

Argumente:

-masina e facuta sa functioneze cu ele.

-cui i se pare masina rigida sa schimbe mai intai bucsaraia/articulatiile si apoi sa se planga de runflat. Va asigur ca diferenta este de la cer la pamant.

-o masina cu runflat si bucsaraia ok nu este neconfortabila. Altfel nu ar cumpara-o nimeni din "tarile civilizate".

-da, nu avem drumurile din jermania dar va asigur ca nu stam deloc rau la acest capitol. Incercati putin prin Roma.

-daca adaptezi viteza la conditiile de drum si casti ochii, nu ai probleme

-la pana multipla poti sa pleci mai departe

-in conditii meteo "de rahat" poti sa mergi mai departe

-daca ai luat o groapa de ai ramas acolo, nu ai cascat ochii/adaptat viteza deci nu e vina runflatului ca oricum o luai si cu anvelope normale.

 

-nu mergi non stop pe drum prost, daca da atunci schimba masina.

 

Personal vad numai plusuri pentru runflat. Am facut toata tara cu masina cu jante pe 19 si talon de 35/30 si nu am avut probleme.

Rezolvati bucsaraia si o sa fiti multumiti.

Edited by mmneg
  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.