Jump to content

Problema cutie manuala bmw e90


Recommended Posts

Va salut! Detin un bmw e90 320d 163 cp din 2006 cu 170.000 km in bord si cutie manuala 6+1. Odata cu venirea iernii am inceput sa am probleme la cutie, intra din ce in ce mai greu in I si marsarier, cateodata trebuia chiar sa plec cu a II-a de pe loc ca se schimba semaforul pana reusea sa intre in I. Problema la mine se manifesta si dupa ce motorul si uleiul din cutie se incalzesc. Acum doua saptamani am mers la Apan Braila, am cumparat 2 litri de ulei MTF-LT-2 si am mers la alt service pentru revizie plus schimb ulei in cutie. Mecanicul a scos uleiul din cutie pe la buson si a bagat ulei pana cand a ajuns la nivel. Mi-au mai ramas aproximativ 250 ml ulei in bidon. Dupa schimb nu numai ca nu am observat nicio imbunatatire, din contra acum opune rezistenta si cand vreau sa scot din I, a inceput sa agate in II, III. In aceasta situatie ce-ar fi de facut: sa caut o cutie la dezmembrari, sa se umble in cutia actuala, sa mai schimb odata uleiul?
Link to comment
Share on other sites

Nu te stresa! Toti cei care avem E90 stim de aceasta problema! E din categ asa face! Si eu am schimbat uleiul din cutie pe la sf lui ianuarie si desi la inceput n am simtit diferente de nici un fel, acum parca incepe sa se simta in bine. Intra mai precis in viteze si mai ales in prima viteza. De agatat mai are momente, dar mai rar din ce am remarcat pana acum. Uleiul vechi nu arata chiar rau, oricum rau nu i faci daca schimbi uleiul. Dureaza putin, iti trebuie 1,6L, plus ca in prezent este o revizie mai noua, de la MTF 1, la MTF 3
Link to comment
Share on other sites

uleiul nu cred ca are rost sa il schimbi , problema la tine e mecanica cutiei .

Inteleg perfect ce ti se intampla -pt ca si eu am acelasi model de masina , dar problema cu treapta 1 si R la mine e doar la rece .

Asta cred ca e o problema comuna la e90 pana in 2008 , numai ca la tine s-a agravat .

Link to comment
Share on other sites

La el cred ca este si o

Problema de ambreiaj,

Spune ca ii agata si in vitezele 2,3 si marsalier.

Daca ii agata doar intr-a-ntaia facea partea din categoria "asa fac toate"

Ca sa nu mai ai probleme baga direct intr-a doua si pe urma a-I-a.

 

 

Sent from my iPhone 1s using Tapatalk

Edited by enders
Link to comment
Share on other sites

@bratila23 ambreiajul este in stare buna, nu patineaza deloc, nu este prea moale, tine de jos... Am acele trepidatii la plecarea de pe loc la rece, dar sunt tot din categoria asa face.

@RaYn3 nu am cum sa nu ma stresez, la mine situatia este critica, am momente cand ma chinui secunde bune sa o bag in viteza. De exemplu astazi am vrut sa fac o intoarce din 3 miscari pe o straduta, veneau masini din ambele sensuri, nu mai puteam sa o bag in marsarier nu mai vroia in nicio viteza sa intre, am bagat a 6-a si apoi a intrat in marsarier si am reusit sa o intorc.

Link to comment
Share on other sites

La el cred ca este si o

Problema de ambreiaj,

Spune ca ii agata si in vitezele 2,3 si marsalier.

Daca ii agata doar intr-a-ntaia facea partea din categoria "asa fac toate"

Ca sa nu mai ai probleme baga direct intr-a doua si pe urma a-I-a.

 

 

Sent from my iPhone 1s using Tapatalk

 

de multe ori degeaba dai a 2 a , ca tot nu intra in R , sincer de asta imi e frica cand pleaca sotia cu masina ,

nu cumva sa forteze prea mult maneta cu treptele 1 si r , cutiile astea chiar au un defect enervant

Fane ideal ar fi sa o repari , sh poti sa cumperi una care face tot ca a ta .

acum depinde si de costuri si meseriasi , ca nu se baga oricine sa repare o cutie de bmw .

sau daca te simti norocos ia una sh neumblat in ia .

Edited by valy89
Link to comment
Share on other sites

@valy89 sunt constient ca la mine s-a agravat problema, dar nu inteleg de ce asa tare si cam deodata. Masina am cumparat-o in aprilie 2014 la 158.000 km de la un prieten si mi-a spus cu mana pe inima ca el nu a intampinat problema asta. Il cred pentru ca de multe ori conducea nevasta-sa masina, prietena mea a mers de 2 ori cu ea si a spus ca nu ii mai trebuie, nu reuseste sa o bage in viteza.

@enders mecanicii de la service au spus ca nu e de vina ambreiajul, daca era dus ar fi trebuit sa patineze, sa tina sus, sa fie moale si la mine nu e deloc asa. Nici daca ii fac dublu ambreiaj nu reusesc sa o bag cand are boala pe ea. Pe bune ca zici ca are personalitate cutia, la mine nu face doar la rece.

Link to comment
Share on other sites

Cand nu intra in 1 sau R tine schimbatorul in tensiune spre treapta respectiva si lasa foarte foarte usor ambreiajul, astfel ar trebui sa intre. Mi se intampla uneori si mie, ce-i drept foarte rar, dar dupa procedura de mai sus merge intotdeauna.
Link to comment
Share on other sites

La mine intra usor doar atunci cand ii dau 1 cat rotile inca se invart, de exemplu la un stop vin pe frana si cand aproape sa se opreasca bag in viteza. In situatia asta intra la perfectie, daca masina s-a oprit e jale. Cand nu vrea sa intre simt ca oricat as impinge-o, pot sa rup si schimbatorul tot nu o sa intre. Evident ca nu am impins niciodata ca disperatul sa intre, chiar daca ma claxonau toti din spate ca aveau impresia ca am adormit, dar cu senzatia asta am ramas.
Link to comment
Share on other sites

Cand nu vrea sa intre, incearca sa bagi alta treapta de viteza 2,3,4... ridica piciorul usor de pe ambreiaj, dar nu de tot, cat sa simti ca incearca sa plece de pe loc si ĂŽncearcĂŁ iar sa bagi in marsarier sau 1.

 

Trimis de pe al meu SM-G800F

Edited by bratila23
Link to comment
Share on other sites

La mine intra usor doar atunci cand ii dau 1 cat rotile inca se invart, de exemplu la un stop vin pe frana si cand aproape sa se opreasca bag in viteza. In situatia asta intra la perfectie, daca masina s-a oprit e jale. Cand nu vrea sa intre simt ca oricat as impinge-o, pot sa rup si schimbatorul tot nu o sa intre. Evident ca nu am impins niciodata ca disperatul sa intre, chiar daca ma claxonau toti din spate ca aveau impresia ca am adormit, dar cu senzatia asta am ramas.

 

La tine problema e din cutia de viteze , pentru ca sincroanele din interiorul cutiei (cel putin pentru treapta 1 sunt uzate), si nu poate sincroniza turatia cardanului, cu turatia discului de ambreiaj.

Acele sincroane sunt asemanatoare cu niste inele care au rolul de a aduce la aceeasi turatie cele 2 axe din cutia de viteze,adica cea dinspre disc cu cea spre cardan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ia una de la dezmembrari. Cutiile manuale pot fi schimbate cu altele de la dezmembrari fara riscuri.

Nu e ca la automate la care exista riscul sa iei o cutie sh care sa mai tina doar cateva luni sau cateva mii de km si apoi sa pice.

Manualele sunt in general foarte fiabile, deci poti lua una de la dezmembrari fara riscuri. Ti-l recomand pe MSasha pentru piese sh.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Am avut E91 cutie de viteze manuala si probleme cu schimbatul vitezelor, acel agatat suparator. Am zis sa schimb cu un model mai nou, tot cutie de viteze manuala in 6 trepte, F31 LCI din 2015 cumparat SH de la reprezentanta. Sunt foarte dezamagit. Masina are 99200 km si acelasi "agatat" la schimbarea treptelor. Cei de la BMW au spus ca au rezolvat problema cutiei de viteze (acel agatat care se manifesta la modelele anterioare) dare se pare ca nu...

La modelul E91 agata in treptele 1,2 si marsalier pe cand la F31 LCI agata in 1,2,3,4 si marsalier. Sa se uzeze timoneria asa de repede? Defect la ambreaj sau volant? La modelul E91 problema era de la timonerie.

Ma enerveaza maxim ca trebuie sa ma duc inapoi sa verifice aceasta problema, dar binenteles ca programarea este peste doua saptamani.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum se manifesta agatarea asta.. Poate sa o explice cineva mai detaliat?

 

La mine singurul lucru care se intampla cateodata si cred ca e din cauza mea este ca daca nu apas ambreiajul putin mai mult la fund intre 1-2 se produce acel carait specific de sincroane. :sick:

 

Masina este E90, are 380k km.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.