Jump to content

Schimbare kit ambreiaj


Floryan2006

Recommended Posts

@motane36, daca volanta este masa dubla atunci obligatoriu si placa e cu reglare automata.

 

Trebuie sa treaca pe volanta simpla si sa puna discul cu arcuri si se foloseste placa de presiune normala (la cap :angel: ).

Alte combinatii nu-s.

 

 

Am cautat si in alte locuri serioase dupa detaliile date de el si "iese" placa "automata".

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

I-ati facut capul calendar bietului om.eu am montat ambreiaj cu volanta masa dubla si se monteaza exact ca un ambreiaj normal(ca la dacie).ai nevoie doar de "un bat"cu care sa ghidezi discul.de obicei daca nu ai acel dispozitiv iti inprovizezi tu unul.nu ai nevoie de nimic altceva.parerea mea e ca ati pus discul invers...si atunci clar numai debreiaza...
Link to comment
Share on other sites

I-ati facut capul calendar bietului om.eu am montat ambreiaj cu volanta masa dubla si se monteaza exact ca un ambreiaj normal(ca la dacie).ai nevoie doar de "un bat"cu care sa ghidezi discul.de obicei daca nu ai acel dispozitiv iti inprovizezi tu unul.nu ai nevoie de nimic altceva.parerea mea e ca ati pus discul invers...si atunci clar numai debreiaza...

Bravo tie pentru reusita. :D Se monteaza atat de simplu cum spui. Sa fim totusi seriosi, daca la Dacia mai puteai centra discul dupa ce puneai Placa sus pe Volant, la cea cu autoreglare ADIO asa ceva :excl: (ti-l preseaza Placa).

Nu-i centrat?? :worthy: .. inainte sa scoti "scoaba"?.. ADIO re-centrare pe volant! :bashwall:

Ai fi putut totusi sa fii mai exact :first: si sa spui aici ce ai folosit la centrarea discului.. (pentru ca tre sa ai NOROC sa ai niste tubulare p-acasa ca sa se potriveasca cu un joc max de 1mm, hai pooate 2mm..) :scratchchin:

 

AUTORUL TOPICULUI NICI NU TREBUIE SA CITEASCA ASTEA.. el a mers oricum la altii. Ar fi bine totusi sa spuna aici ce a aflat.. sa nu ne uite.

 

Discutia a alunecat (indeosebi, daca bagi de seama.. cu aceia mai experimentati DE AICI care nu inteleg...) datorita FAPTULUI ca probabil discul ar fi prea gros.. sau o fi pus INVERS DE CATRE MECANIC... (ceea ce, confirma unele barfe de pe forumuri..) pentru ca A REMONTA aceaasi Placa implica alte alea(!).. NU DOAR PIESA AIA DE CENTRAT. E atat de simplu :winkcool: :)

 

Tre sa recunosc am aflat pe propia piele ca daca nu cauti sa fii al naibii de riguros in exprimare, si intelegere a lucrurilor (zilele astea) risti sa strici decat faci ceva bun :queen:

 

Si pana la urma suntem pe forum unde discutam, schimbam pareri, experiente.. :aikido:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=629140

 

Nu e chiar atat de greu cum spui tu.

 

Pentru multe chestii exista mai multe tipuri de scule speciale.

 

De exemplu, sculele alea din clipul postat de tine pe pagina anterioara erau facute de Klann. Firma din grupul Gedore. Trusa aia e universala, adica are tot felul de adaptoare pentru toate natiile de masini si fiind o scula profesionala costa foarte mult.

Insa la un BMW nu ai nevoie de toata trusa aia. Aia o folosesti si la alte marci.

 

Asta e scula pentru BMW: http://www.ebay.de/itm/Spezial-Werkzeug-zum-Vorspannen-der-BMW-SAC-Kupplung-/170980650142?pt=DE_Autoteile&hash=item27cf3dac9e

 

Insa, cum a zis cineva mai sus, se pot improviza si alte scule. Nu e rocket science.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=629140

 

Nu e chiar atat de greu cum spui tu.

 

Pentru multe chestii exista mai multe tipuri de scule speciale.

 

OK. Multumim de link. :goodjob: :drinks: INTERESANT CHIAR... ;) deci tre' sa am si eu asa ceva! ;) (am, dar mai scurt)

Sper ca spui (acum) ca aceea scula NU e pentru CENTRARE.. ci pentru ajustare, :console: si ca nu mai e chiar atat de simplu si ca atelierul tau are asa ceva (nu e la misto!). :queen:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

E si pentru centrare si pentru reglaj.

 

Daca doar pui scula aia si nu centrezi discul, nu vei putea monta cutia.

 

Am schimbat deja zeci de ambreiaje. Banuiesc ca tu ai schimbat unul sau doua si chestia asta te-a facut sa te simti foarte bine. :)

Felicitari, ce sa spun!

Edited by Service Premium
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=629140

 

Nu e chiar atat de greu cum spui tu.

 

Pentru multe chestii exista mai multe tipuri de scule speciale.

 

De exemplu, sculele alea din clipul postat de tine pe pagina anterioara erau facute de Klann. Firma din grupul Gedore. Trusa aia e universala, adica are tot felul de adaptoare pentru toate natiile de masini si fiind o scula profesionala costa foarte mult.

Insa la un BMW nu ai nevoie de toata trusa aia. Aia o folosesti si la alte marci.

 

Asta e scula pentru BMW: http://www.ebay.de/itm/Spezial-Werkzeug-zum-Vorspannen-der-BMW-SAC-Kupplung-/170980650142?pt=DE_Autoteile&hash=item27cf3dac9e

 

Insa, cum a zis cineva mai sus, se pot improviza si alte scule. Nu e rocket science.

 

Tu iti castigi painea din ce faci (mecaniceste vorbind) pentru mine e doar un schimb de experienta cu altii (si chiar nu pot sa te contrazic prea mult.. ma satur repede), dar asa cum am spus intr-un post mai sus, unii de aici, daca vor sa faca ei insisi asa ceva (ce am aflat si eu..) e ca daca nu intelegi ca poate fi dificil ceva ce un altul ar sti ca e simplu daca are sculele... cele bune de la inceput, apoi daca greseste, si le cauta pe cele scumpe (sau improvizatii, idei..) pentru rectificat!... (sa nu vorbim de improvizari prea mult, ca pot sa "vad" ce se intampla daca ghearele alea scapa marginea placii.. tu cu degetelele intre placa si volant... sub masina)

Te rugam, nu ne mai spune ca e simplu, ca dupa numarul de postari iti dai seama stim cu adevarat ce si cum, si asa ne pui sa riscam FARA A ARATA CARE SUNT RISCURILE.. sau bataile de cap daca gresim ceva.

 

(Numai citind compentariile de pe site-ul respectiv, vezi cat de altfel.. sunt, si recunoscatori sunt unii pentru idee. Pentru ca poate pe unii chair nu-i duce mintea ..)

Aici trebuie sa apara competitia.. cam trist.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Schimbul de ambreiaj la un BMW nu reprezinta pentru 90% dintre oameni o operatiune tip DIY.

 

E destul de complicat, ai nevoie de rampa sau elevator, plus ca manopera pentru schimbul de ambreiaj si volanta nu e deloc scumpa in comparatie cu greutatea lucrarii.

 

Nu e ca la Dacia la care puteai sa faci lucrarea singur in parcare. Tineai cutia pe burta, schimbai repede discul si montai totul la loc.

 

La BMW e destul de dificil daca esti incepator. Se ajunge extrem de greu la suruburile care tin electromotorul si la suruburile din partea de sus a cutiei.

 

Ai nevoie de multe prelungitoare si tubulare tip external torx. Pana sa ajungi la ambreiaj e cale lunga.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

"La BMW e destul de dificil daca esti incepator. Se ajunge extrem de greu la suruburile care tin electromotorul si la suruburile din partea de sus a cutiei."

 

..nimic nu e ca electromotorul(greu de dat jos si pus la loc)!

 

Pentru surubul de sus: prelungitoare pana in spatele cutiei... , iar cu un prelungitor mai scurt si o "cruce cardanica" din trusa de tubulare iti faci unghiul.. si neaparat o alta mana sus pe langa motor :sword:

Link to comment
Share on other sites

ok....pentru ca e o discutie care ma intereseaza si pe mine vin cu completari si pareri:

@bimmer, inteleg exact ce spui cand te referi la kit-ul pentru montarea unei placi de presiune folosite.insa l-ati bagat putin in ceata pe initiatorul topicului.

pentru cei care au montat un ambreaj la dacie, mai mult ca sigur pot monta unul si la bmw.atata timp cat cutia o demonteaza restul este floare la ureche.sa ai si scula de centrat discul...asta e clar.

 

atasez niste poze cu kit-ul de ambreaj nou.urmeaza sa il montez pe masina.si pentru ca nu am kit-ul de centrat am facut unul la strung.

placa de presiune, noua, vine cu un blocaj pe ea....care dupa ce s-a centrat discul si s-a strans placa pe volant, se desface.

deci la o placa de presiune noua nu e nevoie de acel kit de comprimat placa.

1.piesa de centrat discul.facuta la strung

http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/public/20150406_152621_zpsqodupgby.jpg

2.placa de presiune care vine cu acel blocaj

http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/public/20150406_152605_zpsdxof5iss.jpg

3.

http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/public/20150406_152635_zpswxpx4y75.jpg

http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/public/20150406_152653_zpsnfujwqja.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cred ca inititatorul topicului (inca de la inceput a cumparat kit-ul intreband aici) nu a avut de gand sa schimbe el insusi kitul. Totul a "degenerat" in problema aparuta ca acolo unde a ajuns i s-a spus (cred) ca discul ar fi prea gros si nu debreiaza..

apoi au aparut comentariile noastre plecand de la termeni si confundand/amagindu-ne in sensuri..

 

Nu ma deranjeaza ca topicul sa se transforme in DIY. Exact asa e cum spui tu, e destul de simplu o data ce ajungi la disc; ...dar multi din noi nu avem acces la strung-strungar (cel putin eu nu am avut..); kitul tau arata exact ca al meu inainte de a fi pus sus (aceiasi "clema" in centru); nu ar fi rau sa ii spui autorul topicului grosimea discului nou, ca eu am pus pe cea a celui uzat.. (cred totusi ca de fapt discul a fost montat invers..

 

Personal nu recomand nimanui sa se apuce de schimbat kitul de ambreiaj (mai ales daca se vrea si schimbul de volant) daca nu ridica TOATA masina pe suporti reglabili solizi LA CEL PUTIN 55mm de la pamant, obligatoriu pe un teren drept! Altfel NU se poate scoate cutia de sub masina decat poate tarand-o pe pamant.. (fara a uita ca trebuie si pusa la loc, ridicand-o de la sol) eu am reusit sa mentin pe cricul hidraulic dupa ce i-am montat o platforma din lemn de "lansare".

Nu e o treaba usoara fara ajutor.

Link to comment
Share on other sites

despre capre..

 

Am spus 3 tone fiecare (cred totusi ca tin mai mult -nu mai tin minte) pai 3 tone nu are masina..

Daca le fac poze le pun si aici ;)

Numai cricul are peste 40 kg! (multi bani) numai ca nu ridica mai mult de 60cm.. bagat in mijloc, sub cadru, direct. Oricum banii bagati s-au amortizat.. (In vestul Europei schimbul de kit si volant e scump..) si mi-am reamintit cum se face :artist:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Sunt destule cazuri de oameni care au murit asa.

 

Fara canal sau elevator nu are rost sa te bagi.

 

Nu e SF deloc. Gandeste-te ca poate iti cedeaza un prag (prin absurd) sau cand tragi de cutie ca sa se desprinda sau cand o impingi la loc iti cade de pe capra. La faza asta esti la revedere.

 

Ma rog, aici fiecare face dupa cum il taie capul.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Schimbul de ambreiaj la un BMW nu reprezinta pentru 90% dintre oameni o operatiune tip DIY.

 

E destul de complicat, ai nevoie de rampa sau elevator, plus ca manopera pentru schimbul de ambreiaj si volanta nu e deloc scumpa in comparatie cu greutatea lucrarii.

 

Nu e ca la Dacia la care puteai sa faci lucrarea singur in parcare. Tineai cutia pe burta, schimbai repede discul si montai totul la loc.

 

La BMW e destul de dificil daca esti incepator. Se ajunge extrem de greu la suruburile care tin electromotorul si la suruburile din partea de sus a cutiei.

 

Ai nevoie de multe prelungitoare si tubulare tip external torx. Pana sa ajungi la ambreiaj e cale lunga.

Sincer sa fiu mai elegant este la bmw, la dacie preferam sa dau motorul afara decat cv, planetare, pivoti,etc

Link to comment
Share on other sites

Cam aberant sa te risti pentru 350 - 400 lei. E doar parerea mea. Au murit destui asa.

 

Corect, nu ai elevator si trusa de chei, prelungitoare si restul mai bine dai 450lei

 

oarecum on topic,la mine cand au schimbat ambreiajul M54 dublu masa - montajul s-a facut fara scule speciale,baietii stiau ce le trebuie dar,au improvizat si a iesit ok in final.intradevar suruburile de sus de la cutie sunt greu de accesat.

 

Si la mine la fel,nimic special..

Ai nevoie de elevator, desfaci cardan, evacuare, suportul la cv si lasi cutia jos usor, pe urma ai loc suficient sa introduci tubulare, maini, prelungitoare si demontezi f.usor suruburile superioare si de la electromotr....deci mai bine la service daca nu ai cu ce :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat trebuia montata placa de presiune cu o presa speciala...functioneaza totul perfect.

 

Adica tu le-ai dat o placa de presiune nou-nouta (kitul) si ei la (a doua incercare de fapt) montare au avut nevoie de o cheie speciala (care e necesara DOAR la remontarea placii!)..? Nu se "leaga" logica lor; am vorbit noi, mai sus, in topic despre cheia speciala.

 

Din pacate pentru mecanicul la care ai fost (nu spune adevarul) ... e exact cum ti-a spus Service Premium!

 

Sper sa nu-ti fi deformat discul.. aici sigur Service Premium ar putea spune mai multe.

Dar daca functioneaza insemna ca o fi in regula.. :eek:

 

Bine ca totusi s-a rezolvat! :cheers:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.