Jump to content

Problema AC e36


OaKy

Recommended Posts

Salut , bmwclub.ro! Acesta este primul meu topic pe acest forum si sper ca nu va fi ultimul.

De curand mi-am cumparat un e36 rosu coupe , masina la care visam de mic , dar insa este doar un 316i suficient de altfel pentru un incepator . Ca masina, excelenta, la anii ei ( 20 la numar ) nu am ce sa reprosez sunt insa cateva lucruri care ma nelinistesc si sper sa le rezolv cu ajutorul vostru. Am cautat umpic de problema mea actuala cea mai deranjata si anume, o problema ciudata la Aer Conditionat ( AC ) simplu fara butonasele alea mici: In primul rand vreau sa precizez ca atunci cand am luat masina am dat drumul la aer pe rece si la maxim sa vad cum se comporta. Nu mare mi-a fost surpiza sa vad o gramada de frunze uscate ca-mi intrau in interior ( din ce stiu masina a stat pe tusa pana acum din 10.2014 ) am lasat sa se curete cat am putut suporta . La un moment dat s-au terminat mi s-a parut ciudat dar nu asa de ciudat incat sa nu cumpar masina imi place prea mult ( pret prea bun , luata de la cunostinta ). Nu m-am gandit atunci sa dau drumu si la caldura fiind foarte cald am zis ca face cald sigur "daca face rece e clara treaba ".Insa nu sunt sigur ca face nici rece daca e cald afara ( a fost testat la 10-15 grade).

Eh.... uite ca soarta te face sa folosesti ce nu testezi si sa blestemi ca nu ai incercat , la brasov astazi a nins destul de mult si tare (1 grad sau 2 a fost maxima ) . La inceput am lasat sa se incalzeasca motorul crezand ca din cauza lui nu baga cald , dupa ce s-a incalzit nici atunci nu a vurt sa bage , setam sa vina pe ierile principale ( spre fata ) baga rece , dadeam spre picioare baga rece norocul meu totusi a fost ca baga pe la geamuri ( dezaburire) cald si asa am reusit sa merg cu ea fara inghet. Initial dupa ce am citit ceva forumuri am inteles ca faza cu frunze poate sa fie de la filtru de polen ( sau cum ii zice la cele fara climatornic )insa nu am inteles unde este mai exact ca unii zic ca este dupa torpedou altii pe langa parbriz in fata pe partea pasagerului. De caldura nu stiu nu mi se pare normal sa fie asa , poate asa e desii nu cred. Mai am si alte neramuriri dar intai sa asta si apoi pe rand si restul . Am atasat si o poza cu masina ( am sa trag usor de ea sa o fac exact cum a fost ea in tinerete ).

post-72003-0-42942200-1428085495_thumb.jpg

Edited by OaKy
Link to comment
Share on other sites

In primul rand, bun venit in randul forumistilor iubitori de masini BMW!

 

Problema e la clapetele de directionare ale aerului, cele din bord dintre ventilator si gurile de directionare de pe bord.

Sigur, problema poate fi si alta in sensul ca poate temperatura apei nu ajunge la un optim (sau blocat partial circuitul secundar de al incalzirii (caloriferul) si tot aerul cald sa fie doar destul (pentru parbriz) dar nu suficient (de cald) pentru restul habitaclului.

 

Aerul de la aerul conditionat se testeaza ((si iarna) daca nu ai termometru..vara :blush: ) trecand pe temperatura cea mai mica (sau spre albastru..) si atunci trebuie sa simti o briza mult mai rece SI sa asculti (simti) si cum se cupleaza compresorul (motorul "tragand" un pic mai greu) de indata ce treci pe aerul cel mai rece..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Bun, acum am aflat de la ce poate fi treaba cu aerul.

Țin sa precizez ca, eu cred ca ajunge destul de normal la temperatura normala având ĂŽn vedere ce frig e afara ( 10-15) de mers.

Care ar fi primul pas ĂŽn verificare?

Ma gândesc dacĂŁ tot e de dat jos bordul ( clapetele alea nu știu pe unde sunt) nu merita sa fac un upgrade la climatronic cu butoane sau e prea complicat și visez departe?

Am sa ĂŽncerc mâine treaba cu datul aerului rece sa vad dacĂŁ intra (sper sa nu ĂŽl confund cu cel de afara) și sa nu ma umplu din nou cu frunze :)).

Edited by OaKy
Link to comment
Share on other sites

Bun, acum am aflat de la ce poate fi treaba cu aerul.

Țin sa precizez ca, eu cred ca ajunge destul de normal la temperatura normala având ĂŽn vedere ce frig e afara ( 10-15) de mers.

Care ar fi primul pas ĂŽn verificare?

Ma gândesc dacĂŁ tot e de dat jos bordul ( clapetele alea nu știu pe unde sunt) nu merita sa fac un upgrade la climatronic cu butoane sau e prea complicat și visez departe?

Am sa ĂŽncerc mâine treaba cu datul aerului rece sa vad dacĂŁ intra (sper sa nu ĂŽl confund cu cel de afara) și sa nu ma umplu din nou cu frunze :)).

zic sa mai astepti, poate mai intervin si altii cu raspunsurile lor. Eu am un E90 si nu pot sa spun mai multe. Ce am spus mai sus e asa cum as analiza eu in mod normal situatia. Inca nu te apuca de demontat bord... poti sa mergi si la un mecanic sau doi sa ii intrebi, cu motorul la regim si sa afli si alta perere de la un specialist, meserias..

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc de rĂŁspuns, dacĂŁ am timp o sa verific nivelul antigelului ce am citit pe un alt forum este ca la e36 se face foarte ușor aerisirea la instalația de antigel, este lângĂŁ bușon un șurub mic și dacĂŁ completez umpic cu antigel las motorul pornit și cĂŁldurĂŁ pe maxim se va aerisi singur vĂŁ ieși la un moment dat antigel, și cred ca atunci trebuie oprit. Greșesc ceva?

Nu prea ĂŽmi pot da seama care e min și max la nivelul antiglelului. Bușonul de antigel nu se ĂŽnchide 100% bine intra umpic strâmb oare are ceva?

Later edit: am sa ma apuc și de filtru când e mai cald umpic, pana atunci mai sta asa, foarte de ajutor acel diy.

Edited by OaKy
Link to comment
Share on other sites

Later Later edit:

Am fost acum și am verificat nu prea are antigel, se vede un șurub de pe la fund și nu cred ca este ok. Am sa completez cu altul ( deșii nu știu cât de ok e) și am sa va anunț.

Mulțumesc!

Edited by OaKy
Link to comment
Share on other sites

 

Nu prea îmi pot da seama care e min și max la nivelul antiglelului. Bușonul de antigel nu se închide 100% bine intra umpic strâmb oare are ceva?

 

Nu gresesti, asa se aeriseste; cu motorul pornit ca pompa de apa sa impinga lichidul de racire.

 

Stiu ca la E90 are pe busonul de umplere descris cand e la Max. si cand e la Min. lichidul de racire; se verifica numai la rece; prin doua galme (bilute) pe o joja de plastic care pluteste pe lichid; maxim - "bila" de mai jos la nivel cu gura de umplere, minim - "bila" din capat la nivel cu gura de umplere..

 

poate asa e si la a ta..

 

Later Later edit:

Am fost acum și am verificat nu prea are antigel, se vede un șurub de pe la fund și nu cred ca este ok. Am sa completez cu altul ( deșii nu știu cât de ok e) și am sa va anunț.

Mulțumesc!

Fa-ti timp si citeste topicul asta.. daca nu il stii.. ca sa intelegi mai multe despre antigel - lichidul de racire. Nu imi pari experimentat :thumbsup:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am vazut intre timp o gradatie pe vasul de expansiune unde ar trebuii sa fie , la mine e departe de a fii pe acolo . Am sa ii mai adaug altul sa vad cum se comporta . Cu ajutorul topului ce mi-ai dat sa citesc am aflat si care este bun ( albastru ) si ce firme pot cumpara . Multumesc !
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am vazut intre timp o gradatie pe vasul de expansiune unde ar trebuii sa fie , la mine e departe de a fii pe acolo . Am sa ii mai adaug altul sa vad cum se comporta . Cu ajutorul topului ce mi-ai dat sa citesc am aflat si care este bun ( albastru ) si ce firme pot cumpara . Multumesc !

 

Foarte bine. Atunci pune-i antigel pana la maxim, e important sa nu treci peste, si sub minim; stai cu ochii pe el (tehnic se numeste vas de expansiune... by the way;) ) acel antigel nu trebuie sa scada o data pus. Daca scade TREBUIE vazut ce si cum si pe unde..

De scazut, scade dar in decurs de luni de zile, in nici un caz saptamana(i), sa fie nevoie sa completezi.. asta ca regula. Eu am 300k km si scade dupa multe luni (inca) tu verifica-l zilnic la anceput apoi saptamanal.

Scuze pt lungul post. ;)

Link to comment
Share on other sites

Am completat cu antigel am luat ceva modest la preț ca am vĂŁzut ca este rosu și la mine este recomandat albastru și am completat umpic acum cu rosu cât mai este nevoie, de dimineațĂŁ pânĂŁ acum nu am lĂŁsat-o ĂŽn pace și am tot umblat și vad ca nu papa antigel.

Dar cĂŁldurĂŁ tot nu baga cum trebuie mai exact pe unde trebuie... Pe la geamuri dezaburire baga dar ventilat ĂŽn fata nu vrea și nu vrea.

Am fĂŁcut și aerisire. Acum sunt curios cum pot verifica termostatul....

Am observat ca motorul se ĂŽncĂŁlzește mult mai repede și rĂŁmâne constant ca ĂŽnainte.

Care ar fi urmĂŁtorul pas de urmat service? Sa vadĂŁ care e treaba cu aerul și unde se duce?

Mulțumesc pentru rĂŁspunsurile de pana acum!

Link to comment
Share on other sites

Am mai mers cu masina si intre timp am observat ca totusi papa pe undeva sau il "sufla" , antigelul . Nu am idee momenan pe unde dar sper sa ajung la un mecanic sa vad care e treaba cu ea de ce nu baga caldura si imi "suge" antigel.

Intre timp mai am o problema foarte stresanta cel putin pentru mine usa nu se inchide cum trebuie adica nu e la linie si tare imi e ca vreun priceput si-a bagat nasu la reglajul usii (cel de pe stalp ) ca atunci cand iau o groapa mai coboara geamul mai iau alta groapa isi revine , ma rog e de asteptat la anii ei. Cel mai sigur este comutatorul de la usa ( masina este copue).

Link to comment
Share on other sites

Am mai mers cu masina si intre timp am observat ca totusi papa pe undeva sau il "sufla" , antigelul . Nu am idee momenan pe unde dar sper sa ajung la un mecanic sa vad care e treaba cu ea de ce nu baga caldura si imi "suge" antigel.

Intre timp mai am o problema foarte stresanta cel putin pentru mine usa nu se inchide cum trebuie adica nu e la linie si tare imi e ca vreun priceput si-a bagat nasu la reglajul usii (cel de pe stalp ) ca atunci cand iau o groapa mai coboara geamul mai iau alta groapa isi revine , ma rog e de asteptat la anii ei. Cel mai sigur este comutatorul de la usa ( masina este copue).

Uita-te cat poti de bine dupa pete umede mai intai; zona pompei de apa, conectari furtune circuit racire... invata cat poti de bine circuite de racire, de aer conditionat, conducte frana de alimentare carburant... daca iti propui sa tii masina un timp, te va ajuta sa iti amintesti usor in viitor ce si cum.

Nu e usor la inceput dar cu timpul o sa fii incantat ca stii deja. Capace a ceea ce poti scoate de pe langa motor.. si pe sus pe jos te prinzi ce si cum. O groapa, o rampa te poate ajuta. NU TE INCURAJEZ sa te bagi sub masina scotandu-i rotile SI FARA SA TE ASIGURI CA E STABILA, CAT MAI STABILA ridicata pe vreun cric! Mai ales, sub masina, sprijinita in cric, NU TRAGE DE NIMIC.. corpul tau sa il tragi tragand de ceva.. doar pe pipaite si cu lumina buna..

 

DAR CEL MAI BINE E SA MERGI LA MECANIC si poate te lasa sa te uiti pe dedesupt.. pentru tine, sa vezi mai multe, sa faci poze ;)

Link to comment
Share on other sites

Am analizat umpic comportamentul motor si am vazut ca in stanga motorului , am pus o poza de pe net si am incercuit cam pe unde este treaba la mine, curge ceva pe acolo si nu imi pot da seama daca este ulei sau antigel sau combinat , ulei pur nu pare a fi desii este posibil si incepe undeva de la mijloc si se prelinge in jos pana pe planetare ( articulatiile rotilor). Nu am apucat sa merg la mecanic caci este treaba asta acum cu pastele si nu e nimeni "disponibil" sa se uite.

post-72003-0-79685400-1428700930_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Uita-te cat poti de bine dupa pete umede mai intai; zona pompei de apa, conectari furtune circuit racire... invata cat poti de bine circuite de racire, de aer conditionat, conducte frana de alimentare carburant... daca iti propui sa tii masina un timp, te va ajuta sa iti amintesti usor in viitor ce si cum.

Nu e usor la inceput dar cu timpul o sa fii incantat ca stii deja. Capace a ceea ce poti scoate de pe langa motor.. si pe sus pe jos te prinzi ce si cum. O groapa, o rampa te poate ajuta. NU TE INCURAJEZ sa te bagi sub masina scotandu-i rotile SI FARA SA TE ASIGURI CA E STABILA, CAT MAI STABILA ridicata pe vreun cric! Mai ales, sub masina, sprijinita in cric, NU TRAGE DE NIMIC.. corpul tau sa il tragi tragand de ceva.. doar pe pipaite si cu lumina buna..

 

DAR CEL MAI BINE E SA MERGI LA MECANIC si poate te lasa sa te uiti pe dedesupt.. pentru tine, sa vezi mai multe, sa faci poze ;)

 

+1 merita incercat

Link to comment
Share on other sites

n-are cum sa fie antigel pe acolo. Antigelu dispare de pe motor cand e incins. uleiul ramane. Tu ai ulei acolo, toate au, pierde pe la garnitura de la capacul de distributie, sau pe la simeringul vibrochen, si arunca peste tot. Planetare ai numai pe spate, acolo ce vezi tu este bara de directie.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Am rezolvat dupa ceva vreme de cand ma dau masina , cu caldura in masina . Problema era la mine. Se pare ca eu am consola fara AC , cea mai simpla pusa pe e36. Trebuia doar sa indrept aerul catre o alta parte ( picioare sau geam ) pentru a baga caldura. Inca cate ceva am aflat ca am filtru polen conic , iar numai dupa ce am colindat fiecare forum din tara si straintate ca cele cu AC au filtrul de polen dreptunghiular si se gaseste in habaciu ( dupa Glove Box ) , al meu este sub aparatoarea de plastic de la stergatoare.

Multumesc mult de ajutor!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Salutare! Azi am observat ca am o problema cu rotita rosu/albastru de la clima. De obicei cand e cald rau afara o tin pe albastru, insa azi am pus-o pe neutru ( zona aia intre rosu si albastru marcata cu o liniuta ) si am observat ca fluxul de aer a scazut in intensitate, iar cand am trecut-o pe rosu, pauza! Nu mai baga absolut deloc pe gurile de ventilatie din fata. Teoretic pe rosu trebuia sa bage cald, insa mie nu imi baga deloc aer. Pare a fi blocat ceva pe acolo. Aveti idee cum pot rezolva probema si ce anume ar putea fi de vina?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.