Jump to content

Este bine sĂŁ plecĂŁm cu mașina imediat ce o pornim?


UnuLAltuL

Recommended Posts

asta am spus si eu, insa fiecare are lista lui de lucururi carora acorda timp din pasiune, asa ca nu judeca, argumentul tau insa cu secolul vitezei e banal si nu are aplicabilitate mai ales cand pierzi enorm de mult timp pentru activitati pe care le faci din nevoie si lipsa de alternativa, cum ar fi la coada la benzina, la casa la supermarket, la semafoare, si tot asa, personal minutul ala de asteptare pentru mine e o placere si nicidecum o obligatie ca in cazurile de mai sus. Desi, daca ma gandesc bine, nu ma deranjeaza sa stau nici la coada la benzina si la semafoare, imi place in masina mea :) .

 

Legat de zgomot, fiecare cu ale lui, nu stiu ce masini ai auzit tu, dar sunt unele pe care nici macar o moto nu le poate echivala cand vine vorba de evacuare, trust me :thumbsup: !

Edited by mik15
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

iarna nu o las ca am webasto , cat se deschide poarta cam 15 sec , la fel si vara , imi pare suficient mai ales ca drumul pe care plec ma forteaza la mers incet undeva la 20 km /h . In afara momentelor in care chiar te grabesti grav nu vad de ce nu ai lasa putin masina mai ales la prima pornire .
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Constat aici ca nu se face uneori diferenta dintre a astepta 10-20 de secunde dupa ce a pornit motorul si a astepta nu stiu cate minute sa se incalzeasca.

 

Titlul topicului este clar: Este bine să plecăm cu mașina imediat ce o pornim?

 

Raspunsul sigur este ca nu. Nu este bine, trebuie lasat motorul sa mearga putin inainte de a demara (un timp ce se refera la secunde, nu minute).. Nu este insa bine sa astepti sa ajunga motorul la temperatura optima de functionare, asta este altceva.

 

Iar eu nu ii inteleg pe cei care se grabesc in fiecare dimineata si nu mai pot astepta 10-20 de secunde sa isi faca si motorul presiune, sa ajunga uleiul la toate piesele ce necesita ungere. Daca te grabesti nu poti recupera aceste secunde ulterior pana ajungi la destinatie?

 

Camioanele, fie ele si noi, de ultima generatie, te obliga sa tii motorul pornit cateva minute bune pana sa ai posibilitatea sa pleci de pe loc, pentru ca trebuie sa faca acel compresor de aer suficienta presiune. Ori imaginati-va cate astfel de cicluri de porniri la rece si cate minute de mers in gol are un camion care a ajuns la 2 milioane de kilometri si inca nu a fost umblat in motor. Si stiu multe camioane cu rulaje de acest gen si fara reparatii in motor, avand contact direct cu firme mari de transport.

Edited by cataxxl
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Se intampla ceva cu motorul in primele 20-30 de secunde ce nu intampla in primele 5 de la pornire? Din moment ce producatorul spune ca pornesti motorul si pleci, ce mai e de discutat? Asta intra in categorie cu schimbatul uleiului la 10 mii in loc de 15 sau fereasca sfantul la 30000, chiar daca are asta in specificatii sunt aia oameni rai si vor sa ne strice masinile. Nu e ca si cum milioane de oameni respecta specificatiile producatorului, ne-am gasit noi mai destepti.
  • Like 2
  • Downvote 12
Link to comment
Share on other sites

Deci mai bine scoatem din antigel si se incalzeste mai repede motorul :poke:

Unii ar trebui sa(-si) scoata lichidul de frana (cand altii uita ca masina nu are antigel.. ii las pe altii sa ghiceasca de ce), daca nu stiu sa citeasca!

 

(iar daca reactioneaza ca femeile, contradictoriu, ce scop isi mai gasesc p-aci..?)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Se presupune ca absolut toate motoarele au acelasi principiu de functionare, corect? De ce ATUNCI la motoarele navale se "balanseaza masina" cam o ora inainte de voiaj? Plus ca uleiul, fiind monograd, se incalzeste in prealabil, nu il incalzeste motorul. La aeronave de asemenea - nu o ora insa - (si nu sunt primitive cum s-ar putea sustine despre cele navale). De ce la autoturisme ar fi altfel? Pentru ca nu presupune un cost/consecinte uriase, daca Doamne fereste!, s-ar strica in timp sau imediat? Intreb...
  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Deci dacia=bmw.

Lol,

..pot sa gasesc un echivalent intre dacia si bmw seria 3 (cele mai multe, da). Amandoua au 4 (patru) pistoane in linie.

 

Da' de cand topicul e despre dacia si bmw?.. Sau numai pentru ca am dat un exemplu (si apa la moara.. unora) ca un motor se incalzeste uimitor de repede fara apa..vin unele replici.. iti dau/vi idei de copil? :)

  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Ăn anul 2015, secolul vitezei, cei care militeazĂŁ pentru stat pe loc ĂŽnainte de a pleca, când sosești la destinație, parcĂŁ ar fi pensionarii Bmw.

De unde atâta timp, rãbdare?

Ce atâta gâdilat?!!! E o mașinĂŁ! PânĂŁ la Bmw, la celelalte mĂŁrci procedați la fel? DacĂŁ rĂŁspunsul e afirmativ, ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ aveți mult timp liber pentru astfel de preocupĂŁri inutile.

Orice i-ai face, e un agregat care se uzeazĂŁ.

Cine are actuala mașinĂŁ de mai mulți ani, sĂŁ zicem 5? Nu sunt nici 10 user-i pe forum. De ce? Pentru cĂŁ dupĂŁ câțiva ani, câteva zeci de mii de km, dacĂŁ poți, o schimbi cu alta mai mai nouĂŁ, mai bunĂŁ!

 

uite ca sunt care au si de 10 ani masina, din 2005 chiar, si inca merge bine ..

Asta cu orice i-ai face, se uzeaza, o fi asa, da nu-i tot una daca in astia 10 ani imi bateam joc de masina sau am intretinut-o asa cum trebuie si ma pot bucura de ea inca, si urmatorul proprietar cand va fi, se va bucura de ea.

Asa ca "pensionarii bmw" cum spui tu, am intretinut masinile, chiar in secolul vitezei,ca nu mori daca stai 1 min in plus cand ajungi la destinatie dupa un drum mai lung....

  • Like 6
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cred cĂŁ n-am inteles un lucru, cei care spuneti ca ar trebui asteptat 30 sec-1min aveti si ceva argumente tehnice sau e doar o parere, ori e opinia unui mecanic de Dacia 1310? Chiar sunt curios, ce se asteapta in minutul asta, sa se incalzeasca motorul, desi producatorul spune ca se face incalzirea in mers, sa ai presiune la ulei, desi o ai in 3 sec, ce? Cred ca sunt mai bine de 10 ani de cand se specifica in toate manualele de utilizare, pentru toti producatorii auto, sa pleci dupa ce ai pornit motorul.

Are cineva prieteni, cunostinte carora le-a fost spus la service ca nu ar fi avut probleme cu motorul daca ar fi stat cu motorul pornit 1 min pe loc inainte de plecare? A avut cineva probleme vreodata din cauza asta? Tot citesc cĂŁ s-ar uza prematur motorul, prematur insemnand ce? milionul de kilometrii, 20 de ani de activitate?

Chiar asi fi vrut sa citesc si opinii argumentate tehnic, daca tot contrazicem producatorul. Comparatia cu avioane, camioane, locomotive si vapoare e total inutila, atata timp cat nu vorbim de acelasi combustibil, ulei sau parametrii de functionare.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daca asculti iarna, la -20 de grade, un motor care a stat minim 12 ore, o sa sesizezi un sunet mai "metalic". Un tacanit, care pe unii ii deranjeaza, pe altii ba, ca nu il aud sau il ignora.

Da, incalzirea se face in mers, in sarcina, insa uleiul din motor, dupa 12ore la -20 de grade e cam vascos ca sa faca ungerea cum trebuie. Unii asteapta putin inainte sa porneasca la drum. Inclusiv eu, rau sigur nu ii face masinii.

 

Continuand povestea cu mersul la ralanti in gol, in sezonul rece, pe motiv ca motorul nu ajunge la temperatura de 90gr, se produce condens, spuma aia cafenie de pe busonul de ulei. Ei bine, unele motoare merg si asa, altele fac dop de gheata si te uiti la masina ca nu o poti misca, motorul moare si nu mai porneste.

 

PAREREA MEA, e ca nu strica, insa nu am nici o dovada ca face vreun bine. INSA pot sa zic 100% ca sunetul metalic ma scoate din sarite, asa ca mai bine astept acel minut. Vara la 15grade sau a 2-a pornire in ziua respectiva nu mai stau in acel minut, merg doar mai lejer pana creste aproape de optim temperatura in bord (90-ul de pe bord e de fapt un 70 real).

 

Sa nu uitam un alt lucru important, unii isi tin masina in parcare subterana/ acoperita/ incalzita si altii afara, unde au loc. Nu poti spune ca motoarele respective au aceeasi temperatura de pornire. Masina mea sta sub cerul liber, deasta stau sa mearga putin in gol.

Edited by jeezy
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am masina de 4 ani. Dar nu anii conteaza; ca poti sa ai BMW..si sa-l conduci (ca stiu eu cine.. ii recunosc dupa cum "trag" de masina pe strada..) doar la sfarsit de saptamana - 5 (doua)ore in total, inclusiv stationarea - ci, ceea ce conteaza e CATI KILOMETRI FACI cat ai masina si CAT DE DES o conduci!

 

Eu fac cel putin 30k km an, e MASINA MEA DE UZ IN FIECARE ZI! .. Si am de gand sa o tin pana la cel putin 400-450k km. Cati dintre cei care nu inteleg (de fapt) un motor dau vot negativ (poate din frustrare) pentru ca mecanica nu se face pe forum ci SE INTELEGE PRIN PRACTICA SI EXPERIENTA/E.

Cati de aici care presupun (pe aici)de fapt.. pot spune ca vor si STIU sa tina masina (fie ea si bmw)inca/cel putin 100k km din viata ei? Foarte putini.

 

Sa ai o pasiune inseamna sa o intelegi - sa iti placa un MODEL anume, nu o marca anume, ca daca iti place marca esti doar un alt cotizant, dispus sa plateasca (de cele mai multe ori milt mai mult decat face, numai pentru a o avea, de ochii altora PROBABIL si nu pentru ca isi si INTELEGE PLACEREA/PASIUNEA.

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca vorbim de iarna, iti dau 100% dreptate, argumentul legat de vascozitatea uleiului la temperaturi scazute e clar si mai mult decat cunoscut de toata lumea. Chiar auzi sunetul motorului si parca nu iti vine sa pleci cu el de pe loc, ba chiar il si simti altfel daca ai plecat.

Nici eu nu cred ca s-ar strica ceva daca mai stai un pic chiar si vara, dar pana la a face din asta o regula si sa afirmi ca iti bati joc de masina daca ai plecat in 5 secunde e cale lunga.

Cei drept nu plec mai repede de 10-15 secunde de la pornire, dar asta pentru ca atat imi ia sa-mi pun centura, mai reglez AC-ul, radio... nu pentru ca asa s-ar auzi ca ar fi bine.

Restul cu turatia pana la incalzirea motorului sunt chestiuni de bun simt si nici nu are rost sa le mai punem in discutie.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In cazul meu, sub cerul liber, iarna pornesc motorul, curat geamurile si pornesc.

 

Primavara, toamna, mai sterg geamurile, fiind proaspat umezite de roua. Vara, dupa caz, rareori plec imediat dupa pornire. Un 20-30 de secunde cred ca e minimul la mine. In functie de cat de tare se aude motorul, toamna- primavara stau 1 minut si pornesc lejer.

Edited by jeezy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hmmm stai un pic, eu vorbesc de modelele din ultimii 10 ani. Daca vorbim de modele un pic mai vechi si eu tineam un VW din 2000 si cate 5-10-15 minute iarna pana se mai potolea din ”troncanit”, iar vara tot asa ca si tine, in functie de sunet. Nu neaparat 20-30 secunde, ci pana capata un sunet mai ”rotund”. Nu stiu daca ar fi patit ceva vara daca plecam in 5 secunde, dar parca sunetul motorului iti spunea sa mai stai un pic, pe cand asta de acum, cum a pornit imi spune GO! Edited by Catalin E90
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Romantism metalic!

Mai bine dedicati pasiune fiintelor insufletite!

Imi place Bmw-ul din moment am renuntat, deocamdata, la a veni la serviciu cu motocicleta.

Minutele acelea, de stat pe loc, nu le pot acorda masinariei.

Iar referitor la sunet, nicio masina nu are un zgomot mai frumos ca o moto.

Nu-s corporatist.

Sunt atatea alte lucruri utile, frumoase in viata!

 

Cine dreacu sta 10 min pe loc, nu auzi ca este vb de cateva secunde vara si 1-2 min iarna

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hmmm stai un pic, eu vorbesc de modelele din ultimii 10 ani. Daca vorbim de modele un pic mai vechi si eu tineam un VW din 2000 si cate 5-10-15 minute iarna pana se mai potolea din ”troncanit”, iar vara tot asa ca si tine, in functie de sunet. Nu neaparat 20-30 secunde, ci pana capata un sunet mai ”rotund”. Nu stiu daca ar fi patit ceva vara daca plecam in 5 secunde, dar parca sunetul motorului iti spunea sa mai stai un pic, pe cand asta de acum, cum a pornit imi spune GO!

 

Eu de E46 320d 2003 si VW Lupo 1.4i 2001 vorbesc. La ambele fac la fel.

Link to comment
Share on other sites

Daca asculti iarna, la -20 de grade, un motor care a stat minim 12 ore, o sa sesizezi un sunet mai "metalic". Un tacanit, care pe unii ii deranjeaza, pe altii ba, ca nu il aud sau il ignora.

Da, incalzirea se face in mers, in sarcina, insa uleiul din motor, dupa 12ore la -20 de grade e cam vascos ca sa faca ungerea cum trebuie. Unii asteapta putin inainte sa porneasca la drum. Inclusiv eu, rau sigur nu ii face masinii.

 

Continuand povestea cu mersul la ralanti in gol, in sezonul rece, pe motiv ca motorul nu ajunge la temperatura de 90gr, se produce condens, spuma aia cafenie de pe busonul de ulei. Ei bine, unele motoare merg si asa, altele fac dop de gheata si te uiti la masina ca nu o poti misca, motorul moare si nu mai porneste.

 

PAREREA MEA, e ca nu strica, insa nu am nici o dovada ca face vreun bine. INSA pot sa zic 100% ca sunetul metalic ma scoate din sarite, asa ca mai bine astept acel minut. Vara la 15grade sau a 2-a pornire in ziua respectiva nu mai stau in acel minut, merg doar mai lejer pana creste aproape de optim temperatura in bord (90-ul de pe bord e de fapt un 70 real).

 

Sa nu uitam un alt lucru important, unii isi tin masina in parcare subterana/ acoperita/ incalzita si altii afara, unde au loc. Nu poti spune ca motoarele respective au aceeasi temperatura de pornire. Masina mea sta sub cerul liber, deasta stau sa mearga putin in gol.

 

bre e una -20 de grade si alta e vara.. vorba lui el presidente maximo.. iarna nu -i ca vara..si nici toate iernile nu sunt la fel.

 

 

eu de exemplu, daca sunt peste 15 grade, cand plec din fata casei, cobor o panta usoare vreo 100m si apoi urc vreo 150.. in varful pantei mi se stinge indicatorul albastru ( nu am indicator de temperatura in bord)

ce stau cu ea un min.. pentru ce ? sau 5 sau 10 .? sa mi se infunde dpf - ul ?

 

in carte scrie clar, daca dupa ce o pornesc turatia e mai mare sa o las sa scada si apoi plec.

Si asta si fac, nu cred ca a stat mai sus in ture dupa pornire mai mult de 5-6 sec de cand o am din decembrie anul trecut .

 

si cand eram in ro iarna asta fix cand era gerul ala mare, gen -21 sau cat dracul au fost intre craciun si revelion, da am lasat-o pornita gen 15 min pana s-a incazit ca imi venise acru de racleta si lopatat zapada, si da, am incalzit motorul pe loc sa mai topeasca cat de cat sa dau mai usor...

 

de exemplu cand ies din garajul subteran de la munca, in ala sunt 20-25 de grade intodeauna, ca sa ies din el trebuie sa dau cu cardul pe un cititor si sa atept sa se ridice usa /.. pai cat merg prin parcarea aia si nu e mare de loc, cand stau sa dau cu cardul i-stopul deja intra, se opreste motorul

si voi vreit sa stau nu stiu cate minute vara... sa fim seriosi..

Edited by DOMI
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce descrii tu DOMI, e perfect normal, la fel as face si eu, pana la o anumita temperatura exterioara, o lasi sa mearga 1-2 min.

 

De la o anumita temperatura in sus, a 2-a pornire pe ziua respectiva, mergi mai lejer o perioada si gata.

 

Eu nu am DPF, nu ma pot pronunta cat rau face sau nu, mersul la ralanti.

 

Nu zice nimeni sa stai, fiecare face cum crede, personal, 30-60 de secunde, nu cred ca face rau masinii. Ah...si eu nu am start-stop, nu am problema ta :) .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pai nu e problema ca intra start stop, ci descriam situatia, ca ala este controlat de ECU, intra doar cand sunt anumiti parametri indepliniti, printre altele si temperatura motorului, a turbinei sa fie relativ mica si multe altele.

Pai daca intra dupa 100m de mers prin parcarea aia (cu indulgenta zic 100 m.. ) e clara treaba din punctul meu de vedere..

dar ma rog fiecare face cum il taie capul.

+ sunt la mine cu plecatul incalzitul din mers mai multe..

1 : incalzirea e mult mai rapida in mers, mai ales la dieseluri care mai nou au si astea macar chiulasa din aluminiu, (la mine si blocul e aluminiu) si care sunt oricum motoare mai "reci" si chiar au o problema cu incalzitul la relanti la temperaturi mai joase foarte multe modele, nu vorbesc de bmw neaparat, de unde si nevoia de webasto, care la dieseluri mari venea in pachet standard la multe marci., dar asta e valabil in primul rand la diesel, cum e cazul la mine.

 

2 . nu stiu care sta la 30m de autostrada, eu cred ca majoritatea de fapt trebuie oricum sa iasa dintre blocuri si/ sau .zona rezidentiala, deci merg minim cateva sute de m la ceva putin peste relanti si oricum cu viteze si turatii mici..

nici eu chiar daca plec repede pe loc (gen nus tau 1 min nici iarna nici vara) nu inseamna ca ii dau vreun kickdown pana se stinge lumina albastra, de altfel multe masini noi au si protectie din ecu la chestia asta..

3. e mai eco, nu stiu daca da cineva 2 bani pe chestia asta la modul real, pe mine ma doare in fund, dar ar fi si asta un plsu sa zicem.

nu cred ca dauneaza foarte mult sa incazesti masina pe loc chiar si cand nu e nevoie, desi la un diesel cu dpf cu siguranta nu e ok si clar se va infunda mai repde, deci cicluri de regenerare mai dese.. dar eu persona chair cred ca nu e nevoie..

 

in rest fiecare face cum il taie capul, fie ce zice producatorul fie cum crede el.. si o face oricum pe banii lui.. :)

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, ai deja o temperatura considerata "buna" .

 

O intrebare am, la masina ta, e din aluminiu motorul? Asta stiu ca se incalzeste mai usor fata de fonta.

 

 

si la fel de repede cum se incalzeste la fel de repede si pierde caldura.

la incalzire e important sa o retina inauntru, sa ajunga internele, uleiul etc.. mai rapid la temperatura normala de operare..

eu am blocul din aluminiu complet. Din cate stiu sunt doar 2 companii care fac dieseluri auto cu bloc de aluminiu complet , mazda, cum am eu acum si honda are unul mic de 1.6.

_chiulasa_ din aluminiu sau aliaje din aluminiu au multe , de exemplu si celebrul BMW N47, care si el are blocul din aluminiu, chiulasa din nu stiu ce aliaj de Al Si. totusi are camasi din fonta..

Sunt multe smecherii acum care se fac la dieseluri sa se incalzeasca mai repede ( e problema reala asta din cauza noilor norme de poluare si DPF ) , dar majoritatea, in afara de webasto, sunt facute sa functioeneze in mers.

La mine de exemplu, pana cand se mai ridica un pic temperatura motorului, la ciclul de admisie deschide si supapele de evacuare sa traga aer mai cald din galeria de evacuare, dar daca stau pe loc la 500 rpm nu stiu daca are mare lucru ce sa traga.

 

si reped si dpf-ul ala are si el o problema cu statul pe loc la relanti la rece... nu degeaba se infunda si ala.. mai sunt si alte cauze dar sigur ajuta si treaba asta..

 

eu personal, in special la un diesel modern cu dpf, care sunt alta mancare de peste as face fix ce zic desteptii aia in carte..

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu personal ma refeream la 2-3 minute nu la mai mult (adica pana fumezi tigara aprinsa la iesirea din casa - caci nu fumez in masina- si iti asezi centura). Iarna pana o cureti de zapada care ramane dupa ce reusesti sa intri in masina. Fireste ca nu stau mai mult, iar cele 2-3 minute nu cred sa dauneze. Piticii mei...
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E ok sa lasi motorul sa functioneze cateva secunde la ralanti in functie de temperatura exterioara dar nu trebuie exagerat. Nu stiu daca multi realizeaza dar la pornirea la rece motorul functioneaza cu un amestec foarte bogat care are tendinta sa spele stratul de ulei de pe cilindrii si frecarea dintre segmenti/piston si cilindru o sa duca la o uzare mult mai accentuata (+ combustibilul care intra in ulei si ii schimba proprietatile)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.