Jump to content

Oscilare incarcare baterie


KangJi

Recommended Posts

Salut,

Am observat recent ca voltajul bateriei oscileaza destul de tare intre 12-14. Niciodata nu cred ca a ajuns la 14,4 . Ce m-a facut sa verific acest lucru a fost faptul ca mi s-a aprins in bord senzorul de antigel apoi dupa un timp s-a stins. Trece un timp, se aprinde senzorul de placute de frane tot asa s-o stins. Desigur antigelul e la nivel si discurile+placute(si senzori) recent schimbate. Asta m-a dus cu gandul la baterie ca poate isi da duhul. Masina in cauza este un e46 320d(136hp) 98.

Video cu incarcarea la relantii: https://www.youtube.com/watch?v=FdFGSTZdBF0 - aici se poate observa in jurul secundei 40 cum pornesc clima iar incarcarea parca o ia razna ajungand si la 12 volti

Video cu bateria cu motorul oprit: https://www.youtube.com/watch?v=JlJuTwDUBkY

Link to comment
Share on other sites

BC-ul nu e o metoda buna de masurare. Sensibilitatea crescuta face sa se modifice valoarea atat de rapid. In prima faza, oscilatia 13.8-14V nu e o problema.

Masoara cu un aparat de masura.

Insa, vinovat e releul de incarcare.

 

Este normal sa existe acele oscilatii.

 

In realitate se masoara mult mai des decat e afisat acolo (tipic se masoara odata la 20ms) iar "oscilatiile" sunt mult mai mari. Se filtreaza prin softul de aplicatie.

 

Cauzele acelor oscilatii sunt zgomotele de pe liniile de alimentare, instalatia electrica + zgomotele interne ale "bordului" mai ales ca e batran deja :p

 

Eu nu i-as face nimic deocamdata.

Link to comment
Share on other sites

Si acum va masura cu dinasta :pardon:

 

il_340x270.551088058_3idw.jpg

 

Oricum, nici la mine nu a ajuns vreodata la 14.4V . Parca nici pe la 14 nu a ajuns pe bord. Iar cu motorul oprit sta pe la 11.8V si asa sta din primul an. Acum intru in al 8-lea an cu bateria si nu da niciun semn de oboseala. Ma astept sa pice in curand insa a rezistat eroic.

Link to comment
Share on other sites

Buna dimineata si voua si multumesc de raspunsuri!

Am un multimetru chinezesc acasa, o sa masor azi si o sa revin cu rezultatele masurarii.

@Bala - Acele zgomote interne ale "bordului" stii de la ce provin? Uneori cand e mai frig afara se aud destul de puternic in turatii joase. Imi da impresia ca tremura ventilatia centrala (unde este rotita cu albastru sau rosu). Uneori daca pun mana pe ea nu se mai aude nimic. Alteori pare a fi radioul etc.

 

Si acum va masura cu dinasta :pardon:

 

il_340x270.551088058_3idw.jpg

 

Oricum, nici la mine nu a ajuns vreodata la 14.4V . Parca nici pe la 14 nu a ajuns pe bord. Iar cu motorul oprit sta pe la 11.8V si asa sta din primul an. Acum intru in al 8-lea an cu bateria si nu da niciun semn de oboseala. Ma astept sa pice in curand insa a rezistat eroic.

 

Ahaha :)) Am totusi un multimetru cu afisaj digital :p

Sincer eu nu stiu cati ani are bateria. Masina am cumparat-o acum 2 ani, iar bateria pare a fi foarte veche. Imi e greu sa cred ca e originala dar cine stie :))

Edited by KangJi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Buna ziua! Am si eu o problema oarecum similara: cand masina (e46 320D 2005) este abia pornita, daca pornesc ventilatia de la climatizare relantiul incepe sa oscileze iar incarcarea variaza 13,5-14,2. Daca opresc climatizarea se opresc si oscilatiile de incarcare si cele de relanti.

 

Ceva similar se intampla si in video:

 

Dupa ce trece de zona albastra a temperaturii motorului masina nu mai face asa. De asemenea masina porneste foarte usor, avand bujiile si releul schimbate.

 

Injectoarele sunt in grafic, iar comportamentul acesta l-am avut doar la temperaturi sub 0"C.

Va rog sa imi spuneti ce sa mai verific deoarece am ramas in pana de idei.

Edited by virus
Link to comment
Share on other sites

El are E46, circuitul de incarcare nu cred ca e atat de complex.

La mine variaza lent intre 14 si 14.5V, in functie de temperatura si timpul cat e pornit motorul.

Acum, ca a venit frigul, am observat ca tensiunea de incarcare, cu motorul pornit, este de 14,5 - 14,6 V. Asta vara era 14,0 - 14,1V. Exista vreo legatura intre temperatura exterioara si tensiunea de incarcare a bateriei? Pe garantia bateriei scrie ca tensiunea optima de incarcare este intre 14,0 - 14,4V... Daca stii, te rog sa ma lamuresti. Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Da, e normal ce se intampla la tine.

Incarcarea tine cont si de temperatura mediului ambiant. Acum tensiunea e mai mare pentru a compensa incetinirea reactiilor din baterie ca urmare a frigului. Dealtfel, dupa vreo 30-60 minute de functionare, o sa vezi si acum ca tensiunea de incarcare scade.

La vara pe la 30 de grade iar o sa fie mai mica.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Da, e normal ce se intampla la tine.

Incarcarea tine cont si de temperatura mediului ambiant. Acum tensiunea e mai mare pentru a compensa incetinirea reactiilor din baterie ca urmare a frigului. Dealtfel, dupa vreo 30-60 minute de functionare, o sa vezi si acum ca tensiunea de incarcare scade.

La vara pe la 30 de grade iar o sa fie mai mica.

Multumesc pentru lamurire!

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua! Am si eu o problema oarecum similara: cand masina (e46 320D 2005) este abia pornita, daca pornesc ventilatia de la climatizare relantiul incepe sa oscileze iar incarcarea variaza 13,5-14,2. Daca opresc climatizarea se opresc si oscilatiile de incarcare si cele de relanti.

 

Ceva similar se intampla si in video:

 

Dupa ce trece de zona albastra a temperaturii motorului masina nu mai face asa. De asemenea masina porneste foarte usor, avand bujiile si releul schimbate.

 

Injectoarele sunt in grafic, iar comportamentul acesta l-am avut doar la temperaturi sub 0"C.

Va rog sa imi spuneti ce sa mai verific deoarece am ramas in pana de idei.

 

Nimeni, nici o parere? :)

 

Astazi am pornit masina la 0"C. Inainte de pornire am masurat bateria 12.3V (nepornita de sambata). Am pornit pe rand toti consumatorii posibili (faruri pe faza scurta, navi, aeroterma, degrivare luneta, faruri + stop ceata), nici o problema, incarcare peste 13.8 constant. Am inceput sa opresc din consumatori si la cam ~10 minute de stat la relanti masina a inceput iar sa oscileze. Incarcarea oscila 13,5-14. Am miscat masina 10 m inainte inapoi si s-a potolit cam 1 minut si a inceput iar. Am pornit degrivarea la luneta pe langa faza scurta aeroterma si navi iar oscilatiile s-au oprit. Dupa ce am oprit masina am masurat iar bateria 12.6 in mai putin de 20 min la relanti. Idei?

Edited by virus
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut oscilare la tensiune si am schimbat regulatorul de tensiune de pe alternator si mi s-a rezolvat problema. Fiecare alternator are alta piesa si preturile au variatii mari. Unele sunt asa de scumpe ca mai bine cumperi alt alternator. Altele sunt ieftina la vreo 50 euro. Regulatorul de tensiune are niste periute care fac contact pe axul de la alternator si se uzeaza.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.