Jump to content

Am aspirat la ea, acum aspira ea pentru mine


Cumnatu

Recommended Posts

Salutari !

 

In sfarsit am gasit timp sa o iau. In sfarsit mi-am facut si aceasta dambla.

 

Masina este o clasica e46 330xi octombrie 2002 cu urmatoarele optiuni :

 

167 Eu4 Exhaust Emissions

203 All-wheel-drive System

205 Automatic Transmission

249 Multi-function For Steering Wheel

290 Lt/aly Wheels Star Spoke 44

302 Alarm System

313 Exterior Mirror Package

320 Model Designation

358 Climate Comfort Windscreen

423 Floor Mats

428 Warning Triangle

431 Interior Rr Vw Mirror

438 Wood Trim

441 Smokers Package

488 Lumbar Support Driver/front Passenger

494 Seat Heating F Driver/front Passenger

502 Headlight Washer System

508 Park Distance Control (pdc)

521 Rain Sensor

522 Xenon Light

534 Automatic Air Conditioning

661 Radio Bmw Business

672 Cd Changer Bmw For 6 Cds

674 Hifi Loudspeaker System Harman Kardon

785 White Direction Indicator Lights

853 Language Version English

863 Europe/dealer Directory

880 English / On-board Documentation Englisch

926 Spare Wheel Ersatzrad

 

Standard Equipment

210 Dynamic Stability Control (dsc)

240 Leather Steering Wheel

411 Window Lifts, Electric Fensterheber

473 Armrest

520 Foglights

548 Speedometer With Kilometer Reading

550 On-board Computer

832 Battery In Luggage Compartment

 

PRO :

Motorul imi place fff mult

Cutia schimba lin fara socuri

Pozitia la volan imi place

Clima e dementiala, dupa ce am urmarit aseara niste tutoriale pe net am obtinut, zic eu, maxim de la ea, nu o simti pe nicaieri, nu iti bate in ochi , nimic, dar iti da caldura peste tot. Dementiala.

Sunetul e decent pentru un sunet de fabrica

Pe partea de articulatii sta bine, cel putin in linie dreapta nu troncane la gropi si nici nu danseaza.

Pielea are ceva uzura dar nu e rupta pe nicaieri

Dezaburirea parbrizului este excelenta, cea a lunetei f ok.

Am 1.74m deci nu ma plang de spatiu.

Motorul nu pare sa aiba scurgeri de ulei pe nicaieri.

Iluminatul interior excelent

Culoarea tapiteriei, de vis, mereu am visat culoarea asta. In trecut din zeci de masini pe care le-am condus din care unele si detinut, toate au fost negre la interior.

Nu are rugina, vopseaua este inca nesarita, decat niste mici semne de pietre are. Evident matuita, ca de varsta ei

Consumul la drum lung pe cruise control la 140km/h este de 9-10% cu uleiuri si filtre neschimabte de cica 1.5 ani. Presupun ca pusa la punct si cu geometrie si echilibrare samd un 9 % este corect.

Motorul nu se incinge, sta cumintel cu limba ceasului la mijloc.

Toate butoanele de la bord functioneaza.

Incalzirea in scaune este f rapida dar si ffff confortabila avand mai multe trepte.

Motorul porneste la sfert fara comentarii.

Oglinzile se rabateaza la fel, fara sa guite, ceea ce e bine pt integritatea lor.

 

Hill Controlul si DCS-ul nu am avut unde sa le testez

 

 

Contra :

Macaraua sofer lucreaza dar nu ridica geamul, doar coboara

Macaraua spate dreapta lucreaza dar nu misca geamul deloc

Ori vasul de lichid de parbriz este spart ori un furtun sub el este desfacut, face pipi pe sub masina lichidul.

Proiectorul de la sofer nu merge

Faza scurta bate la 7-8m, trebuie reglate dar, o sa radeti de mine, nu am gasit butonul. Ori nu exista ori .. cercetez. Oricum trebuiesc reglate urgent. Faza lunga, xenon bae ff bine , ciudat cum una da alta nu.

Bateria de la cheie este descarcata si deci nu stiu daca are sisau functioneaza alarma. Oricum cel mai probabil o sa primeasca o alarma cu pornire de motor.

Pe loc cand invart volanul se aude parca asa un trancanit, unul singur cam la 1.5 ture

La drum intre 60 si 160 tremura puuuuuuutin si masina, si volanul si pedala, ca un mic masaj, fff fin dar omniprezent. Poate e de la jante, poate de la caseta de directie, vom cerceta.

E VERDE, mama ei de culoare ca nu imi place deloc. Adevarat ca daca e sa fie verde, acest Oxfort Green intunecat e singurul verde pe care pot sa il diger.

Grilele din fata nu stau fixe, nu cad dar nici nu stau la locul lor.

Franele ori sunt destul de proaste ca si calitate ( nu stiu ce are acum pe ea ) ori ... parca mergeau mai agresive putin. Oricum aici inca le invat.

Lumina de dat cu spatele.. cam chioara, acolo probabil ca niste becuri led o sa faca treaba.

Dupa cum vedeti in poza are martorul de motor aprins, sper sa nu ma doar aprea tare ce descoperim cand investigam.

Parbrizul este, evident, crapat.

 

 

Diverse :

Posibil sa fi fost ciocanita putin pe partea dreapta sau agatata usa din fata in ceva, trebuie ceva mai mult efort decat normal sa o deschizi, sper sa se poata regla.

Capacul de plastic de la ventilatorul radiatorului, ei bine, nu prea exista, e rupt, daca nu esti atent si bagi mana in ventilator, adio mana.

Portbagajul se deschide doar din cheie, nu ca m-ar deranja dar ma uimeste cum sa nu aiba aceasca optiune.

 

 

 

Planuri :

Vreau sa o aduc dpdv mecanic si electric la standardul de nou ( cu upgrade la suspensii si frane ) .

Imediat dupa, GPL si apoi ceva sunet, nu mult dar putin mai mult, cu USB si un mic woofer

Dupa asta o sa ma ocup si de estetica cat de cat, neaparat un detailing interior si exterior poate nise jante mai dragute.

Si cam atat, vreau sa ma bucur de acest motor in parametrii lui, de manevrabilitatea masinii vestita si chiar pe merit si astea eventual din cand in cand ascultand o muzicuta. Nu vreau sa o fac sorcova.

 

Poze n-am apucat sa fac din lipsa de baterie la telefon. Cele de mai jos sunt singurele.

 

!!!!! Rugaminte mare catre voi, o sa am nevoie de un service bun unde sa o duc si sa imi faca o lista cu absolut tot ce trebuie schimbat si reparat la ea ( nu ma refer la evidenta schimbare de distributie si de uleiuri si filtre, bujii samd, ma refer la ce nu e in parametrii dar ce eu nu stiu sa observ cu ochiul si nici nu se schimba la interval fix ) !!!!

Nu ma intereseaza sa fie cel mai ieftin, ma intereseaza sa fie realmente buni mecanicii si electricienii de acolo, sa stiu ca merita banii.

Astept recomandarile voastre si va multumesc in avans !

 

M-as cam duce sa ma mai plimb dar nah, am baut si eu ca omul 1-2-3-4-5 bere acum dupa ce am intrat in casa si nu e de obraz sa ma sui la volan. Dar, e si maine o zi :)

 

PS : Pretul a fost mic, 3400E, probabil ca o sa mai manance ceva gen 1500-3000E ca sa o aduc la punct mecanic si electric. Daca trebuie mai mult, asta e, sper sa ajunga acesti bani.

 

 

Promit sa fac alte poze mai calitative.

post-10328-0-99255700-1454357445_thumb.jpg

post-10328-0-36480300-1454357649_thumb.jpg

Edited by Cumnatu
  • Like 7
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

3400 cu taxa platita sau fara?

impozitul este la zi? e proprietar in acte vanzatorul? intreb ptr ca multe 330 sunt date din mana in mana fara sa le mai bage la impozit..

 

pentru problema cu xenonul foarte probabil ai oglinda lupei arsa. se intampla la toate e46 cu xenon din fabrica si vechime considerabila. solutia este alta lupa. totusi ptr inceput i-ai 2 becuri noi de preferat osram sau philips.

Link to comment
Share on other sites

Fosta nevasta e in Franta. Actuala fericita poate viitoare nevasta da, e in dreapta.

Nu o favorizeaza mult poza asta dar nah, asa a prins-o lumina.

 

3400 cu taxa platita sau fara?

impozitul este la zi? e proprietar in acte vanzatorul? intreb ptr ca multe 330 sunt date din mana in mana fara sa le mai bage la impozit..

 

 

Platita cica, vom vedea saptamana asta daca primesc fiscalul. Mi-am asumat acest risc financiar.

Da, in acte el, si pe carte si pe talon.

  • Like 2
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Nu ai buton pt reglajul farurilor deoarece probabil are auto-levling, verifica daca senzorii ce se afla pe bratele fata nu sunt rupti, in momentul pornirii luminilor isi fac traseul sus-jos pt reglarea automata?

Foarte posibil sa ai si lupele arse, incep sa bata foarte slab cand se intampla asta insa se pot schimba la preturi ok.

Cat despre sistemul de franare, eu am mers pe discuri ate si placute tot ate si franeaza foarte bine, tinand cont ca este un motor relativ potent, o sa ai nevoie si de frane bune, te sfatuiesc sa le acorzi atentie.

In rest, spor la investiti...

Edit: In cazul in care vrei ca masina sa fie pe numele tau cu taxa platita, etc, ti-ai asumat gresit acest risc, nu era greu sa soliciti o adeverinta la ANAF...

Edited by Sir 10
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Mi-am facut asa o lista mica cu ce trebuie schimbat ( ca la orice SH )( numerele nu reprezinta ordinea ci sunt doar ca sa puteti voi sa imi faceti, daca sunteti draguti, recomandari )

 

Inlocuiri :

1. Distributie, role, pompa apa

2. Ulei si filtru motor

3. Antigel

4. Ulei servo ( directie si frana )

5. Ulei, filtru si garnitura cutie + lichid diferential ( stiu ca teoretic sunt lifetime dar personal nu cred in lifetime )

6. Filtru aer si filtru polen

7. Bujii

 

Alte operatiuni :

7. Geometrie si echilibrare

8. Tensionare frana de mana ( tine slab si f sus )

9. Verificare pozitie faza scurta si rectificare

10. Verificare lampi iluminare numar ( care nu ilumineaza )

11. Citire eroare check engine si rectificarea problemei

12. Verificare mecanica la tot trenul de rulare ( bucse samd ) si inlocuire dupa caz.

13. Verificare a tot ce in ochii unui mecanic bun nu e ok la motor, e imbatranit sau slabit ( gen furtune uscate, mufe rupte sau ceva de genul )

 

Am uitat ceva ?

 

Imi puteti, va rog, recomanda punctual ce branduri si standarde sa folosesc la lichide, curele samd !

Pentru 'alte operatiuni" disecate cumva pe electronica si mecanica separat, puteti recomanda cu incredere un service ?

 

Chiar nu vreau sa o dau pe mana oricarui Gigel, am de munca la masina asta dar sunt foarte doritor sa fac treaba ca la carte.( cine, candva o va cumpara de la mine o sa aiba o masina nou nouta )

 

Multumesc foarte mult pentru orice ajutor !

( pana nu termin aducerea la zi dpdv mecanic si funtional nici nu discutam de aspectele estetice. Spre exemplu nu ma omor dupa chenarul cromat al geamurilor, as prefera sa fie de culoare neagra acel "cheder" si alte cateva mici modificari gen grile fata, jante samd. O sa vina si timpul lor, intai sa mearga ceas )

Edited by Cumnatu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Contra :

Macaraua sofer lucreaza dar nu ridica geamul, doar coboara- macaraua e aut sau pe moarte e cam 150 lei una se schimba destul de usor

Macaraua spate dreapta lucreaza dar nu misca geamul deloc- la fel

Ori vasul de lichid de parbriz este spart ori un furtun sub el este desfacut, face pipi pe sub masina lichidul. - verifica furtunele de la spalatoarele de faruri

Proiectorul de la sofer nu merge- probabil ars :)

Faza scurta bate la 7-8m, trebuie reglate dar, o sa radeti de mine, nu am gasit butonul. Ori nu exista ori .. cercetez. Oricum trebuiesc reglate urgent. Faza lunga, xenon bae ff bine , ciudat cum una da alta nu. -daca ai xenon de fabrica cel mai probabil s-a rupt bratul de la senzorul de autoleveling e pe bascula dreapta fata

Bateria de la cheie este descarcata si deci nu stiu daca are sisau functioneaza alarma. Oricum cel mai probabil o sa primeasca o alarma cu pornire de motor.

Pe loc cand invart volanul se aude parca asa un trancanit, unul singur cam la 1.5 ture

La drum intre 60 si 160 tremura puuuuuuutin si masina, si volanul si pedala, ca un mic masaj, fff fin dar omniprezent. Poate e de la jante, poate de la caseta de directie, vom cerceta.-poate fi de la orice

E VERDE, mama ei de culoare ca nu imi place deloc. Adevarat ca daca e sa fie verde, acest Oxfort Green intunecat e singurul verde pe care pot sa il diger.

Grilele din fata nu stau fixe, nu cad dar nici nu stau la locul lor.

Franele ori sunt destul de proaste ca si calitate ( nu stiu ce are acum pe ea ) ori ... parca mergeau mai agresive putin. Oricum aici inca le invat.

Lumina de dat cu spatele.. cam chioara, acolo probabil ca niste becuri led o sa faca treaba.

Dupa cum vedeti in poza are martorul de motor aprins, sper sa nu ma doar aprea tare ce descoperim cand investigam.-diagnoza

Parbrizul este, evident, crapat.

 

 

Diverse :

Posibil sa fi fost ciocanita putin pe partea dreapta sau agatata usa din fata in ceva, trebuie ceva mai mult efort decat normal sa o deschizi, sper sa se poata regla.

Capacul de plastic de la ventilatorul radiatorului, ei bine, nu prea exista, e rupt, daca nu esti atent si bagi mana in ventilator, adio mana.

Portbagajul se deschide doar din cheie, nu ca m-ar deranja dar ma uimeste cum sa nu aiba aceasca optiune.

 

 

 

Planuri :

Vreau sa o aduc dpdv mecanic si electric la standardul de nou ( cu upgrade la suspensii si frane ) .

Imediat dupa, GPL si apoi ceva sunet, nu mult dar putin mai mult, cu USB si un mic woofer

Dupa asta o sa ma ocup si de estetica cat de cat, neaparat un detailing interior si exterior poate nise jante mai dragute.

Si cam atat, vreau sa ma bucur de acest motor in parametrii lui, de manevrabilitatea masinii vestita si chiar pe merit si astea eventual din cand in cand ascultand o muzicuta. Nu vreau sa o fac sorcova.

 

Poze n-am apucat sa fac din lipsa de baterie la telefon. Cele de mai jos sunt singurele.

 

!!!!! Rugaminte mare catre voi, o sa am nevoie de un service bun unde sa o duc si sa imi faca o lista cu absolut tot ce trebuie schimbat si reparat la ea ( nu ma refer la evidenta schimbare de distributie si de uleiuri si filtre, bujii samd, ma refer la ce nu e in parametrii dar ce eu nu stiu sa observ cu ochiul si nici nu se schimba la interval fix ) !!!!

Nu ma intereseaza sa fie cel mai ieftin, ma intereseaza sa fie realmente buni mecanicii si electricienii de acolo, sa stiu ca merita banii.

Astept recomandarile voastre si va multumesc in avans !

 

M-as cam duce sa ma mai plimb dar nah, am baut si eu ca omul 1-2-3-4-5 bere acum dupa ce am intrat in casa si nu e de obraz sa ma sui la volan. Dar, e si maine o zi :)

 

PS : Pretul a fost mic, 3400E, probabil ca o sa mai manance ceva gen 1500-3000E ca sa o aduc la punct mecanic si electric. Daca trebuie mai mult, asta e, sper sa ajunga acesti bani.

am scris ce si cum,pretul e mic dar masina poate inghiti lejer inca odata banii aia ce-i drept intr-o perioada mai mare de timp.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos !

 

Teoretic 227.974HP adica 170kw dar vom vedea cati ogari au ramas in ea dupa ce schimb toate filtrele, lichidere si toate chestiile care nu sunt in forma maxima pe la articulatii. Pusa pe stand de masurare nu are relevanta acum tinand cont de cate chestii nu sunt la zi la ea. Vom vedea cat scoate motorul si cati ajung si la roti.

La mom respectiv o sa postez fisa dyno.

post-10328-0-40697700-1454407121_thumb.jpg

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

De ce este atat de inalta pe fata, cumva esti cu roata stanga fata pe bordura?Cat despre articulatii, o sa fie ceva bataie de cap si preturi umpic mai mari tinand cont ca este X.

Ca tot ai adus aminte de schimbarea fluidelor, in motor catre ce ulei te-ai orientat?

Mai pune poze cu interiorul...

De ce esti nemultumit de sunet, nu isi face treaba cat de cat HK-ul?

Edited by Sir 10
Link to comment
Share on other sites

Salut, am o masina similara, 325xi, pe gaz, automata. Masina mea e in stare perfecta acum la 160k de km. Am mai schimbat la ea una alta, daca apar probleme, iti pot sta la dispozitie cu rezolvarile care s-au aplicat la mine.

Cateva detalii:

- schimba uleiul la cutie daca nu a fost schimbat

- cheia are un acumulator care se incarca in contact. Daca e mort de tot, se poate schimba, acumulatorul se poate comanda de pe net - e ca o baterie de ceas ,mai mare.

- daca vibratia pe care o simti nu e de la roti, rulmenti,etc, atunci baga vaselina in toate burdufele de la roti si o sa dispara. "asa face ea"

- senzorii de autoleveling pt faza scurta sunt, cel mai probabil, ruginiti si trebuie schimbati (ei se afla sub masina, prinsi de punti) daca nu vrei sa ii schimbi, scoate mufa de la motoras din far si regleaza din mana de la rotita aferenta.

- parbrizul e ieftin de schimbat , ori nou, ori de la dezmembrari ,aprox 400 lei.

- eu instalatia de gaz o am de la BRC, este extraordinara - o recomand, am peste 50k km si merge brici - consum cam 20% in oras, cam 12% afara (litri de gaz, zic)

- casetofonul schimba-l repede - eu am un JVC cu bluetooth si USB (fara cd) care e tot ce trebuie. Boxele suna minunat cu orice alt casetofon in afara de cel original.

 

in rest, o sa mai fie probleme pe la articulatii si, posibil, si la cardan. Dar nu sunt scumpe tare si le poti schimba cu 7-800 de lei cand e cazul. Alte probleme mari, masina asta n-are.

 

Spor si sa o folosesti sanatos !

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tare masina! Daca are taxa platita si nerecuperata, si daca iti da fiscal propietarul, pretul e excelent! Dpmdv, x-ul si faptul ca e automata constituie niste concesii (cat si impozitul... du-te repede, pana pe 31 mar* :D), dar la banii astia e blanah!!

 

- M54b30 are distributie pe lant, nu cred ca trebuie sa te arunci la cheltuiala sa-l schimbi, daca ai sub 350-400k km.

- schimba-i uleiul din cutie

- daca-ti consuma sub 100-200ml / 1000km, poti considera ca motorul e ok, motoarelor BMW in 6 cilindri mai mari le cam place sa pape ulei. Inainte sa-ti schimbi uleiul, poti incerca ce descriu in acest link :) http://www.bmwclub.ro/forums/topic/172206-determinarea-uzurii-motorului-prin-analiza-uleiului/page__p__2324309__fromsearch__1#entry2324309

 

E46 e un model popular, sigur vei gasi aici pe forum recomandari de la (fosti) propietari cu privire la mentenanta/service.

 

_______

* probabil iti va cere sa achiti tu cei 1800 RON pentru anul acesta, ca altfel nu poate scoate fiscal, decat daca-i plateste el! ai grija la acest aspect

Link to comment
Share on other sites

nici eu nu prea inteleg cum s-a riscat sa ia masina asa...

in primul rand eu as fi avut grija ca in aceeasi zi sa merg cu vanzatorul sa depuna actele ptr fiscal. adica pe langa taxa de poluare o belea cu fiscalul (sa aiba ala datorii sau impozitul neplatit) inseamna ca ti-ai dat foc la valiza. nu vei putea niciodata sa treci masina pe numele tau.

 

distributia nu ai de ce sa te gandesti sa o schimbi. decat daca ai probleme de acolo. la fel si pompa de apa sau eu stiu, curele, role. schimbi unde sunt probleme :).

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

De ce este atat de inalta pe fata, cumva esti cu roata stanga fata pe bordura?

Mai pune poze cu interiorul...

De ce esti nemultumit de sunet, nu isi face treaba cat de cat HK-ul?

Da, sunt pe bordura cu stanga fata.

Nu sunt "nemultumit" din contra, pentru un sunet de masina de fabrica e ok.

post-10328-0-13549300-1454417088_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Macarale cumpara noi, iti pot da link de unde am luat eu cu 130 lei/buc, distributia nu se schimba (numai daca ai probleme cu ea, gen intinzator defect), farurile se regleaza automat si 99.9% ai lupele arse. Iti recomand sa iei 2 faruri cu halogen si sa faci retrofit pe ele cu lupe Morimoto de 3" sau daca vrei sa pui FX-R in farurile tale (dar e mult mai mult de munca).

 

Ca si marci: role Ina, curele Contitech sau originale, pompa apa Hepu, proiectorul sigur are becul ars, filtre Mann sau Mahle. daca iti curge lichidul de parbriz sigur ai un spalator de far defect (vasul nu se strica).

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

am avut si eu probleme cu geamurile la e36, urcau foarte greu, iar de coborat coborau binisor. Era totul in regula numai ca vaselina de pe sine se transformase intr-un aracet intarit si nu mai asigura functia de ungere. Le-am curatat cu rabdare(si ceva solvent pe baza de benzina) si le-am uns, iar acum merg "ca unse". Intai verifica sa nu ai aceeasi problema. Alteori se intampla sa fie sarita macaraua din sina si sa mearga in gol. In cazul asta iti trebuie niste patine de plastic. Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pt interventii ! Am pus-o astazi pe elevator si am constatat ca trebuie sa iau : Vascocuplaj + elice, 2tampoane cric, flanse + rulmenti amortizoare, , discuri + placute fata, placute spate. Evident pe langa clasicele lichide si filtre. Maine fac tabel Xlsx si ma apuc de cumparaturi. Da, e impuscata pompa de spalat farurile, vasul e ok. Scuze ca scriu fara paragrafe, sunt pe tel si nu stiu sa scriu frumos de pe el ! Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

Am dat comanda de ulei motor + filtru, lichid servodirectie ( e sub nivel si e NEGRU ), lichid frana, filtru aer, filtru polen, vascocuplanta sau cum ii zice si ventilator, antigel si bujii.

Abia astept sa ii dau masinii lichidele curate si corecte sa o vad cum se gudura !

 

Dupa 2 zile de mers cu ea pot spune ca imi place motorasul asta, la anii lui, la km lui ( dracu stie cati o avea real ) se misca cu mare talent.

 

Si ca un facut, dupa ce i-am zis ca am dat comanda pt cele de mai sus s-a simtit si la urmatoarea pornire de motor ... :D ( vezi poza )

post-10328-0-58236900-1454531153_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.