Jump to content

Cat afecteaza greutatea jantelor dpdv consum


Cumnatu

Recommended Posts

Ma bate gandul sa schimb jantele din 2 motive :

 

1. Ciudat dealtfel, iubita vrea ceva cu mai mult de 5 spite, practic ceva gen Ultraleggera

2. Am o janta puuuuutin crapata, momentan sudata dar ma gandesc decat sa iau una ( de cam 100 euro ) mai bine iau 4 si schimb si lookul dar mai ales o fac ( masina ) si mai economica.

 

Acum dpdv financiar nah, intre 100 euro 1 janta noua ( cum am eu acum ) si 8-900 euro un set de jante ultrausoare e ceva diferenta.

 

Adevarat ca la gropile noastre nu prea am curaj sa pun ceva gen Ultraleggera dar nah, intreb si eu ca sa am temele facute, sa stiu daca macar in timp am de unde sa imi recuperez o parte din paguba.

 

Dpdv consum, se simte real diferenta dintre 11kg/janta - 8 kg / janta si chiar eventual 5-5.5kg/janta ?

 

Multumesc frumos pt raspunsuri !

Edited by Cumnatu
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Teoretic vorbind, aici intervine momentul de inertie care exprimĂŁ mĂŁsura prin care un corp se opune modificĂŁrii stĂŁrii sale de repaus relativ sau de miÂşcare de rotaĂžie uniformĂŁ la acĂžiunea unui moment al forĂžei (cuplu).

 

Momentul de inertie variaza cu masa corpului si cu patratul distantei pana la axa de rotatie. Cu alte cuvinte o modificare a masei corpului (rotii) sau/si a diametrului acestuia va duce implicit la modificarea momentului de inertie adica se va modifica rezistenta corpului la urnirea de pe loc cat si in miscarea de rotatie.

 

Pe langa toate astea, pentru o vedere cat mai reala a problemei trebuie sa iei in considerare atat marimea cat si natura suprafetei de contact.

 

Cu cat toate aceste marimi se vor departa in sens crescator fata de cele de referinta (date de producator), performantele masinii (demaraj, consum) vor scadea (deoarece la aceeasi cuplu obtinut la roata vor trebui invinse forte mai mari pentru a o putea roti). Si inca ceva, in miscare de rotatie, orice greutate se resimte dublu.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Cred ca i ai dat un rapuns prea elevat:)

De la 11kg la 8 kg diferenta in bani este 1000 eur cel putin/ set, iar la 5.5 kg trebuie sa mai pui min. 3500 eur/set.

Si ca sa fiu mai la subiect 17' cu rtf vs 19' non rtf este de 1l.

Link to comment
Share on other sites

Nu merita investitia, iti spun din ce am observat eu, cu jante usoare pe 15 inguste, de iarna am consum in exterior 5%, cu jante grele nu stiu exact cat au am un set de Rial Nogaro 17, anvelope cu clasa de consum E si late 225 , in drum spre Italia si inapoi am scos 5.5% mers lejer la consum max 130 cu un 318d, deci la o masina cu cuplu mai mare diferenta de consum e mai mica de 0.5%
Link to comment
Share on other sites

daca pui jante/roti mai grele pierzi din demaraj, asta este singurul dezavantaj, inertia o are mai buna ai stabilitatea mai buna daca in acelasi timp sunt si mai late. cel putin asta am observat la a mea intre cele pe 16 - 16kg/buc si cele pe 17 22kg/buc dar si mai late. cantarite cu cauciucurile montate, la consum se cunoaste in oras unde ai multe demarari Edited by nutu 18
Link to comment
Share on other sites

Eu am trecut de la 215/55/r16 la 245/45/r18 si n-am simtit nici o diferenta la consum si nici la performante si mai e si benzinar,era un test facut cu jante de la 15 pana pe 19 cu un golf gti,diferenta la consum era cam asa R15 R16 8.1% R17 R18 8.2% 19 8.3% , ceva in genul. Dar aici intra in calcul mai multe lucruri,ce cauciucuri ai,cata presiune ai in ele,latime si tot asa.
Link to comment
Share on other sites

Doamne oameni buni ce intreb eu si ce raspundeti voi :p

 

NU marim roata, doar schimbam janta din aliaj nu f performant 11kg ( Alutec-E ) cu janta cu FIX aceleasi dimensiuni dar cu greutate mai mica.

Informativ e vb de jante pe 17, cu gume 225/45r17 clasa B de economie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

 

Nu stiu de unde ar costa 3k euro jantele, am gasit la jantealuminiu .. ro ( n-am treaba cu ei, sper sa nu fie considerata reclama ) OZ Ultraleggera CT care conform siteului lor au 4.9kg si care costa gen 250 euro bucata.

Adevarat, greu sa scoti din diferenta de consum de 4 ori suma asta oricat ai merge, dar de principiu, in teorie ea exista ?

 

Adevarat, daca nu sunt originale, daca mint aia mint si eu. Oricum nu ma gandeam la 4.9kg dar pe la 6-7kg asa ceva ceea ce s-ar gasi pe la 150 euro janta.

 

Putin offtopic : Cum aflu ce jante ar trebui sa am pe masina ? Ma refer la ET caci acum am ET43 pe e46 330xi 2002 insa nu sunt originale si nu stiu daca e ce trebuie.

Pe stalpul de la usa imi scrie clar 225/45r17. Sunt ok cu jante 8jx17 EH2+ ET43 ?

Link to comment
Share on other sites

Da, este foarte in regula ET 43.

 

Cel mai recomandat pentru E46 este ET intre 50 si 34. Et mai mic duce la uzura prematura a articulatiilor, dar depinde si pe ce drumuri mergi. Eu pe E46 am jante pe 18 cu et34 + distantiere de 10mm la fiecare roata, ca nu suport sa vad roata bagata sub aripa, in plus masina este foarte stabila in curbe si ruliul e foarte mic. In 1 an de zile de cand am aceasta configuratie la roti, nu am avut probleme cu articulatiile, si merg des intre Targu-Jiu si Bucuresti, drumul fiind bun, exceptie facand autostrada, care nu e asa de neteda cum ar trebui. Iarna folosesc jante pe 17 cu et30, de vreo 2 ierni.

 

Legat de consum, nu am putut observa nici o diferenta intre jantele pe 17 de iarna si cele de 18 de vara, pentru ca ambele tipuri cantaresc 22kg/bucata ( le-am cantarit eu ). Diferenta fiind ca la cele de iarna am 225/50/17, adica anvelopa este cu 3cm mai mare in diametru decat anvelopa de vara 225 40 18 . Teoretic, masina ar trebui sa traga mai greu, ca roata e mai mare, dar la aceeasti turatie viteza sa fie mai mare decat cu rotile de vara. Nu am observat nici o diferenta de consum, pentru ca iarna oricum masina consuma mai mult. O janta pe 16 cu anvelopa 205 55 16 am cantarit-o si are 18 kg, iar cea pe 18 are 22 kg, deci un consum cu 0,2 - 0,3l la suta mai mare cu jante mai grele e de asteptat

Link to comment
Share on other sites

Apropos de ce jante se potrivesc cel mai bine pe masina iata ce am gasit http://www.alloywhee...tting_chart/bmw

Acum chiar sunt in ceata, pe e46 cu r17 nu exista 8j ci doar 7.5j si 8.5j

Si cum la 8.5 trebuie muncit la caroserie concluzia e ca ori raman cu astea 8j ori iau 7.5j ca sa fiu ca la carte si conform https://www.anvelope...i-anvelope-auto pot sa folosesc in continuare 225/4517 care le am deja ( gumele ) dar recomandat este ET41 ceea ce, daca ma duce pe mine capul nu e cu mult diferit de ET43 care il acum pe 8j

Practic cu ET43 este puuutini mai in afara roata deci teoretic stabilitate mai buna decat la ET41

 

pe de alta parte : http://www.sycamoreservice.co.uk/BMW-e46_wheels_tyres.html asta zice ca trebuie ET47 asa ca vb aia, cate curti atatea obiceiuri. La dracu, asa le las momentan si cand nu o sa am ce sa fac cu niste bani iau alte jante si alte gume conform cu tabelul asta pt ca se pupa cu ce scrie pe stalpul masinii dpdv dimensiune gume

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

Cu ET 43 roata va fi mai inauntru cu 2 mm nu mai inafara (fata de ET 41). Bine, e o valoare prea mica ca sa conteze insa ca sa-ti clarifici problematica cu ET-ul - cu cat ET-ul este mai mare fata de o valoare de referinta cu atat janta va intra mai in interiorul pasajului rotii deoarece se mareste distanta dintre partea care se prinde pe fuzeta si planul de sectiune ce desparte janta longitudinal in doua.
Link to comment
Share on other sites

Caz practic: de la jante oem pe 15 (7kg janta) si latime cauciucuri 225 cand am trecut la jante oem tot pe 15 (5.5)kg latime cauciucuri 195 a scazut consumul in medie cu 1 litru / 100km (verificat pe multe plinuri). De asemenea masina a parut mai sprintena dar asta se simte mereu cand pui cauciucuri noi deci nu e foarte relevant. :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.