Jump to content

E36 Proiect Restaurare...calea spre OEM


TheGerman

Recommended Posts

Vehicle Identification Number WBACA91050KA15305

Type CA91

Model 318i - EUR

Development Code E36 (4)

Chassis LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M43

Displacement 1.80

Power 85

Drivetrain HECK

Transmission MECH

Color Cordobarot Metallic - 286

Upholstery Stoff/anthrazit - C3AT

Production Plant MUNICH

Production Date 1995-04-13

 

243 Airbag For Front Passenger Airbag Fuer Beifahrer

255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad

340 Protector Stripes In Black Stossleisten Schwarz

401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch

410 Window Lifts, Electric At Front Fensterheber, Elektrisch Vorn

428 Warning Triangle Warndreieck

473 Armrest, Front Armauflage Vorn

498 Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable Kopfstuetzen Im Fond

510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam Leuchtweitenregelung Abblendlicht

556 Exterior Temperature Display Aussentemperaturanzeige

651 Bmw Bavaria C Reverse Bmw Bavaria C Reverse

801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung

818 Main Battery Switch Batteriehauptschalter

 

Masina a fost adusa personal pe platforma din Germania mai exact Reckendorf in 2009 (pe vremea aia eram pustan la liceu) si aveam numai gaze in cap gen pachet M motor 2.5 turbo si multe alte tampenii.In timpul facultatii si dupa, lucrurile s.au mai cizelat in sensul ca am inceput sa pun pret pe ceea ce inseamna sa detii cu adevarat un BMW.Precizez ca timp de 4 ani de zile am stat foarte mult timp pe forumurile din afara in special pe intalnirea BMW-urilor si Bimmerforums.com dar primul si.a pus amprenta foarte mult pentru ca acolo sunt apreciate mai mult modelele stoc.In orice caz multe schimbari nu s.au petrecut in decurs a 2 ani de cand am inceput sa muncesc numai pentru masina.Incerc pe cat posibil sa completez pachetul sport de fabrica cunoscut mult in state ca fiind un pachet care contine bara fata FL, praguri luxury, suspensie MTech OEM, si nu in cele din urma faimoasele jante Style 30 pe care nu le am inca dar am un set de jante style 13 care inca nu au fost puse, un set de jante borbet, un set de table si sper sa mai urmeze si ceva pe 17 dar inca nu stiu sigur.Bara FL o am de la un cabrio din 1999 care e impecabila, si pragurile luxury care inca nu sunt puse de pe un 316 coupe.Lista cu ce s.a luat pana acum la ea si s.a schimbat intr.o oarecare masura:

 

- semnale galbene in detrimentul celor albe;

- finala de E36 318IS (dupa ce se incalzeste putin are un sunet demential)

- proiectoare cu tot cu suporti si instalatia aferenta dar refacuta de un coleg

- trim interior portbagaj inlocuit si revopsit

- am scapat de carligul masinii firma Bossal

- instalat amortizoare soc pe spate SH

- lip nou bara spate de pe un 320 + revopsit

- cric OEM BMW ca nu era dotat cu asa ceva

- trim plastic tip oala rezerva portbagaj

- mocheta usa portbagaj si clipsuri ca nu avea

- sistem inchidere nou luat de pe un E36 328 coupe ce tine de usile fata, contact, torpedou, si portbagaj, sper sa nu fi omis ceva

- la un moment dat masina a avut un volan MTech 1 dar am revenit la 3 spite

- nuca schimbator MTech + embleme capota si portbagaj noi

- nari model FL de la FK tuning nu am vrut grila cu totul pentru ca asa pot trece la NFL cand vreau eu

- license plate trim delete OEM

- set arcuri sport rosii pe fata diferenta insesizabila dar e ok decat cum era

- oglinda cockpit cu sensori care face parte din sistemul inchiderii centralizate doar ca nu este pusa

- sistem/modul semnalizare U.S OEM pe timp de noapte

- interior sport (Recaro) de pe un amarat de 325 TDS de spania refacut total doar partea de piele (fiind semipiele) cu kit profesional cumparat online de la Viprotec

- cotiera luata de pe un individual

- CD player nou AKAI cu SD si micro SD nu multi bani crezand ca a ramas ce a fost odata firma in sine...sper la ceva OEM pe viitor

 

si multe altele care nu imi stau in cap.In principiu nu sunt multe pentru ca in nord salarizarile sunt mici dar daca pasiunea e mare, asta le intrece pe toate.

 

Anul trecut am achizitionat un motor M50B20 vanos (mandria mea cea mai mare) pe care in momentul de fata il desfac si vreau sa il restaurez complet.Urmeaza sa imi cumpar un stand rotativ la 360 de grade, cheie dinamometrica plus multe altele dar mai dureaza.Motorul trebuie completat cu suporti, radiator si chestii marunte care se vor face in timp.

 

Anul asta am achizitionat clima digitala de 6 cilndri.Urmeazanu stiu cand sincer sa completez geamuri electrice spate, sper la un cup holder care il caut de 2 ani si nu il gasesc (exclus varianta cu statele), diferential autoblocant/LSD 3.45, finala de E46 cu 2 iesiri varianta cu tips.uri OEM cromate plus multe alte tampenii.Doar opoza cu stadiul in care este masina prafuita.Nu o scot pana nu e gata poate sa dureze si 20 de ani.Este opromisiune facute mie insumi pe care o voi respecta cu strictete.Masina porneste la sfert dar nu ma satisface stadiul in care se afla.

 

Mai adaug si X-brace revopsit si montat tot de mine..........a.......punte spate cu discuri.Strangator.....sper sa apuc sa le urc sus pe toate.

 

In timp sper sa il pot aduce la stadiul in care isi ingrijesc americanii BMW.urile dar mai dureaza.

Edited by TheGerman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bine ai venit si foarte tare prezentarea sper sa reusesti tot ce ti-ai propus astept poze cu detaliile de mai sus

 

:rolleyes: :rolleyes: numai bine

 

Ms mult sunt constient ca este treaba la ea.Sa fiu eu sanatos si sa am putere de munca ca restul vin ele.O sa postez si poze dar e mai greu cu forumul poate pot primi indicatii cum anume trebuie sa fac ca la attachments pot pune doar o poza si daca dau attach this file imi zice de eroare.De nu voi uploada printr.un link extern si cu asta basta

 

Am uitat sa mentionez si set faruri cu lupa ZKW dupa ce am dat 200 de lei pe un set BOSCH cu urechiusele rupte si am incercat disperat sa le mut interiorul pe ZKW.urile OEM fara lupa cu care a venit masina.

Edited by TheGerman
Link to comment
Share on other sites

Ms mult sunt constient ca este treaba la ea.Sa fiu eu sanatos si sa am putere de munca ca restul vin ele.O sa postez si poze dar e mai greu cu forumul poate pot primi indicatii cum anume trebuie sa fac ca la attachments pot pune doar o poza si daca dau attach this file imi zice de eroare.De nu voi uploada printr.un link extern si cu asta basta

 

Am uitat sa mentionez si set faruri cu lupa ZKW dupa ce am dat 200 de lei pe un set BOSCH cu urechiusele rupte si am incercat disperat sa le mut interiorul pe ZKW.urile OEM fara lupa cu care a venit masina.

 

 

Daca iti este mai la indemana mergi pe un link extern gen imageshack am vazut ca are unele probleme faza cu atach file!

 

Oricum esti pe drumul cel bun pentru e36 numai bine

Link to comment
Share on other sites

Pana ma invat cu forumul si comenzile, evolutia masinii se poate vedea pe pagina masinii:

 

https://www.farcebook.com/RPMgrg/

 

In albumul RPM garage se pot vedea toate achizitiile si tot ce s.a luat la masina pana acum.

 

L.E- Ca si site cu link extern eu merg pe Postimage.org.

 

Repet......nu e cine stie ce insa la vremea aia nu aveam bani sa imi iau un E36 dotat asa ca am ales o caroserie simpla pe care acum datorita muncii o refac dupa bunul plac.

 

SDC13295.jpg

 

clima_3.jpg

Edited by TheGerman
Link to comment
Share on other sites

IMG_20150619_221312.jpg

SDC13270.jpg

SDC13272.jpg

SDC13297.jpg

SDC13308.jpg

SDC13310.jpg

SDC13314.jpg

ttt.jpg

WP_20150609_004.jpg

WP_20150611_002.jpg

 

Bine...in principiu nu se intelege deloc evolutia masinii din prezentarea asta de 2 bani cu pozele puse aleatoriu insa pe forumul de unde am plecat care spre dezamagirea mea a ajuns in paragina, aveam deschis topic unde afost prezentat totul in detaliu.Am grija de masina asta ca si cum as avea un copil si faptul ca de 6 ani masina nu a iesit deloc din garaj decat doar pornita, cred ca spune totul.Si asta pentru ca setup.ul de fabrica nu imi place.Cand voi considera ca este apta de iesit pe strazi o voi face.Vreau sa aiba parte de tot ce este mai bun si am sa ma sacrific la orice ora.Am noroc ca prietena ma intelege perfect si nu am probleme pe partea de pasiune iar asta conteaza si mai mult pentru mine.

 

Interiorul a fost intr.o stare deplorabila daca ar fi sa pun toate pozele va cruciti.Omul care a avut acel 325 TDS cred ca era fabrica de fumat.......numai din scaunul sofer am scos un lighean de mal deci efectiv apa s.a facut maro inchis la culoare.Kitul de la virpotec este si el in poze, toata lucrarea s.a facut in casa in dormitor si pe hol am avut noroc ca am un apartament pe care nu il folosesc ca de nu ma dadeau ai mei afara din casa.In orice caz eu zic ca a iesit destul de bine pentru moment, planul mei fiind in viitorul apropiat sa retapitez totul dar vom vedea.

 

Sper prin cele prezentate sumar, sa demonstrez ca merit sa fac parte din clubul vostru si cel mai important pentru mine sa pot invata lucruri noi cu ajutorul vostru si sa fiu indrumat in cele ce urmeaza legat de cazan.Ma consider un pasionat, nu un fan BMW, cele 2 categorii fiind cele mai ok din 3 care sunt recunoscute in lume ultima fiind cocalar sau pe un inteles mai delicat...meltean.Proiectul poate dura o vesnicie nu ma intereseaza.Am ajuns sclavul masinii dar in sensul bun zic eu.

 

Sa imi fie scuzate eventualele greseli de ortografie....sunt ajuns acasa de la munca la ora 21:00 sunt obosit si imi este greu sa mai aprind lumina deci....scriem pe intuneric doar cu lumina de la monitor.

Edited by TheGerman
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

cauta rugina pe sub ea, ia o surubelnita si un ciocanel si ia-o bucatica cu biucatica. De asemenea dezechipeaza tot portbagajul si cauta si acolo. vezi si suportii de prindere bara de torsiune, si ei ruginesc.

Nu are sens sa te apuci de munca fara sa stii ca ai rezolvat orice ar putea s ainsemne rugina.

Link to comment
Share on other sites

cauta rugina pe sub ea, ia o surubelnita si un ciocanel si ia-o bucatica cu biucatica. De asemenea dezechipeaza tot portbagajul si cauta si acolo. vezi si suportii de prindere bara de torsiune, si ei ruginesc.

Nu are sens sa te apuci de munca fara sa stii ca ai rezolvat orice ar putea s ainsemne rugina.

 

 

Stiu ca este rugina dar pentru moment las tabla asa cum e si ma voi ocupa de caroserie cand vor fi bani.In conditiile in care masina momentan nu merge nu are rost sa investesc in tabla sa o fac si pe urma sa stiu ca stagneaza iar cativa ani.A ajuns in stadiul asta pe perioada facultatii cat masina a stat mai mult pe acasa la parinti...garajul in care o tineam avea canal, dar nu era betonat fiind doar pamant.Aproape 4 ani vara de vara, din pamant cel mai sigur s.au ridicat vapori de la caldura, a facut condens si dedesubt am semne bune de rugine iar la aripi o singura iarna am folosit.o si din cauza nisipului amestecat cu sare a ajuns sa arate jalnic.La portbagaj sub garnitura si acolo am semne de ceva rugina.Cat am fost plecat, de masina nu prea s.a ocupat nimeni si posibilitatile au fost de asanatura ca nici nu o puteam folosi asa ca asta este stadiul actual.In Germania dupa ce am luat.o si am pus.o pe platforma, m.am bagat putin pe sub ea.....arata impecabil si dupa un an de folosinta pe drumurile patriei.....nu mai zic nimic.

 

Rugina are sunt constient dar momentan inca mai strang piese pentru ea.

 

Multumesc de sfat oricum.Am si asta in plan dar nu vreau sa ma gandesc ca ma ia cu jale.

Link to comment
Share on other sites

2 Curiozitati am si eu de unde ai achizitonat sticlele galbene pentru faza lunga si de unde comanzi pieele gen plasticele NOI? mersi si foarte tare ce faci tu acolo o sa iasa ceva frumos !!! :goodjob:

 

 

Sticlele galbene sunt homemade facute.Mi.am luat folie, un cutter de precizie, fion industrial, si am inceput operatiunea.Nu este greu dar a necesitat ceva timp dupa ce am aplicat, dupa decupaj, sa dai marginile de la folie dupa marginea sticlei in rest....iese doar sa ai rabdare.Dar au fost date jos si am revenit la look.ul OEM.S.ar putea sa aplic pe proiectoare dar ma mai gandesc.

 

Plasticele am cautat un magazin de piese auto import care cunoaste termenul de part number.Sunt foarte putini care lucreaza si care stiu.Am gasit si....in functie de noroc caut piese.Am anumite piese care pe realoem apar ENDED nu se mai fabrica deloc insa din ce am inteles site.ul merge pe coduri vechi si relativ mai nou poti lucra cu BMWfans.info.Chestia ca majoritatea pieselor trebuie sa le cauti pe state de cele mai multe ori pentru ca ei au beneficiat de unele lucruri tari cum ar fi piese la interior care pe europa nu se gasesc, si noi europenii am beneficiat de motoare mai tari, ceea ce pe partea de america a fost mai nasol gen S50.urile.Cup holderul spre exemplu il caut de 2 ani de zile pentru E36 dar am primit de la cineva oprobabilitate de 50% ca il poate gasi doar ca tot dupa mult timp am realizat ca am nevoie si de consola speciala pe centru pentru acel cup holder.Nu vorbesc de cel monobloc ci modular care iti permite sa schimbi piesele intre ele.E bataie de cap stau noptile si caut piese si cand vad ca nu le gasesc mor de nervi.

 

Per total multumesc pentru incurajare si sper sa discutam mult pe tema cotoarbei caci mai am multe de invatat.....pacat ca am foarte putin timp sa ma ocup de ea insa sper....sper sa imi fac timp si pentru el.

 

O poza cu folia, una cu motorul original al masinii, si una cu un lip pecare sper sa il pot pune pe bara FL la un moment dat inapoi.

IMG_20141112_205156.jpg

Fotografie0063+- Copy.jpg

IMG_20140523_103327.jpg

 

bine ai venit in club si bafta cu proiectul de restaurare.

 

Bine v.am gasit si multumesc o sa am nevoie.

 

L.E-Doar pentru informatia mea generala,....se pot achizitiona stickere gen BMW Club Romania?Pe vechiul site imi facusem eu ceva dar nu a tinut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Succes cu proiectul!

O curiozitate,unde ai gasit capitonajul pentru usa de portbagaj?Eu nu reusesc sa gasesc cu nici un chip...

 

 

Nu am mai postat de mult timp....capitonajul a fost achizitionat cand eram prin anul 2 de facultate.Crede.ma...am cautat atunci enorm de mult si gasisem undeva pe la Oradea uunl.Am dat undeva la 30 de lei pe el cu tot cu cleme.Se gaseste incearca pe la cei ce dezmembreaza caroserii de E36 sedan model 328 de pe UK.Alea vin cu optiuni.

 

Intre timp s.a achizitionat un motor M50B20 vanos care este desfacut in mare parte pentru restaurare, etrieri de E46 325 pentru a permite discuri ventilate si pentru viitoarea punte spate, jante style 30 care au fost duse la indreptat,urmeaza sa le dau la restaurat insa mai asteptam, un set de jante pe 17 replica E46 M3 si urmeaza cat de curand inca un motor M50B20 vanos pentru ca il iau ieftin.

 

In principiu nu s.au mai luat multe lucruri pentru ca urmaresc calitate nu cantitate si astea se gasesc greu.Mai am nevoie de OBC 18 butoane, geamuri electrice fata spate complete cu tot ce trebuie pentru montaj, LSD 3.45 si planetare groase de 2.8.Pe urma incep incet incet sa urc sus tot ce am luat.Sunt putine, dar enorm de multi bani iar cum situatia prin partile din Nord ale Romaniei nu sunt asa stralucite, ne descurcam cum putem.Incerc inca sa merg pe principiul ca pasiunea nu are limite.

Link to comment
Share on other sites

iti trimit eu unul, cand esti gata cu masinuta :thumbsup:

 

Perfect.

 

Intrucat nu pot uploada imagini destul de mari prin optiunea data de forum, o voi face din link extern.....cu ceea ce s.a mai cumparat:

 

SDC13871.jpg

SDC13867.jpg

14184286_1013032335476417_6568280186040775350_n.jpg

IMG_9091.jpg

IMG_9095.jpg

IMG_9146.jpg

IMG_9142.jpg

Edited by TheGerman
Link to comment
Share on other sites

Frumos proiect.

Am instalat si eu un short shifter ca cel din poza,chiar face diferenta.

O sa te chinui putin cu siguranta mare de jos daca ai cardanul pe masina.

 

P.s.Cum sta caroseria d.p.d.v. al ruginei?

 

P.s.2 Cat te-a costat motorul de 2.0i?

 

Salut.Multumesc pentru compliment.Ma bucur sa aud ca nu am dat banii degeaba pe el pentru ca fix dupa achizitionare vorbisem cu un coleg de la Oradea care mi.a spus ca puteam opta pentru un short OEM de diesel de pe E46 330 si ieseam mai ieftin.Daca cineva imi zice ca piesa cumparata de mine este buna atunci ma simt cu mult mai bine.Ms de feedback.Cel mai probabil va fi montat cu cardanul dat jos cand voi pune si motorul.

 

Caroseria nu sta nici bine dar nici rau....multi ar considera ca este un proiect pacatos si ca nu merita investiti banii.....vreau sa stie lumea ca nimic nu este imposibil atata timp cat iti doresti acel lucru.In cazul meu am luat.o cu stalpul central parte stanga infundat iar portiera sofer de alta culoare.....daca gasesc un atelier auto bun care stie sa indrepte caroserii, acea problema minora dispare.....cand inchid portiera sofer se vede o mica diferenta de nivel (putin iesita din linie fata de portiera spate atata tot).Legat de rugina am farmat foarte mult aripile spate in primul an de folosinta din cauza iernii si a astfaltului imbibat cu sare de drum si pragurile tind sa cred la fel.....am o gaura mare in pragul stang partea spate si mai nou anul tercut cand verificasem, o mica gaura in podea (simteam mocheta cu mana), cand imi instalasem X-brace.ul pe masina.Ceva rugina la portbagaj buza acoperita de mansonul de cauciuc pentru etansare si cam atat.Nu este de speriat intrucat iarna aceasta am montat folie sub masina pentru a o proteja de umezeala ce iese din beton.Eu zic ca nu e chiar asa de grav dar cu munca, bani si atelier profesional totul se rezolva si incerc sa raman optimist.

 

Motorul complet cand l.am luat m.a ajuns 200 de euro (900 lei cash in mana omului) si am fost multumit deoarece am o persoana care cunostea motorul, luat de pe un E36 sedan adus din Italia si mi.a garantat ca nu bate nimic la el.Totusi, motorul este aproape dezmembrat si voi incerca sa il restaurez: garnituri, curatat bloc motor si vopsit curatat chiulasa, schimbat O-ring.uri Vanos si asa mai departe plus upgrade.uri gen admisie de M50B25 clapeta la fel si injectoare de 2.8, eventual soft, CAI cu heatshield, serpi de M52 si incerc sa merg cu evacuare pana la finala pe 2 trasee pe una cum e OEM e cam sugrumat si multe altele.Daca cineva imi va zice ca puteam sa imi iau un 2.5 sau un 2.8 eu voi spune nu....si asta pentru simplul fapt ca nu am nevoie de ceva mare si ma satisface asa cum e: am 6 cilindri, cuplu si hp numai bun pentru o masina facuta pentru mine(nu urmaresc raliuri, drift sau sa ma dau in stamba prin intersectii si etalari pe la semafoare).Nu ma intereseaza motoare mari, ma intereseaza ce pot face cu un motor mic si ce pot scoate din el.Since si spun cu mana pe inima daca as fi avut ocazia mi.as fi luat un IS dar ma multumesc si cu ce am acum.

 

Sper in maxim 2 luni sa imi revin cu banii si mai am un M50B20 vanos care ma asteapta sa il iau, tot complet, tot chilipir cu 600 de lei.Sa fie acolo....Vanator de optiuni!

 

SDC13622.jpg

Edited by TheGerman
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.