Jump to content

Refacere Motor N47 (Informatii- Piese,Repere,Etc)


Recommended Posts

M-au ajutat mai multi colegi de pe forum! Prin care o sa le raman datori indiferent daca motorul asta invarte sau nu!

 

Da saptamana viitoare va fi gata...ar fi fost gata saptamana asta, dar o saptamana am asteptat doar sa gasesc rezolvare pentru culbutori.

 

O seara frumoasa!

Link to comment
Share on other sites

Loctite mittelfest 243 klar....

Sichert Schrauben, Muttern, Bolzen etc. gegen ungewolltes Losdrehen und dichtet gleichzeitig die Gewinde ab, fßr Gewinde bis M36. Temperaturbereich -55 bis 150°C. Loctite mittelfeste Schraubensicherung kann mit normalem Werkzeug gelÜst werden und muss dabei nicht erwärmt werden

 

Hochfest cand asamblezi 2 piese prin presare de ex si vrei sa te asiguri ca nu se vor mai desprinde, prezoanele cand se insurubeaza in blocul motor.... de obicei toate aceste proceduri strangeri specifice si diversele tipuri de produse folosite la montaj sunt specificate in manualul service....

 

La bmw in kitul pentru volanta vine si un set de suruburi noi nu? Daca se monteaza suruburi noi si se strang corect nu este nevoie de altceva suplimentar ptr blocare

 

Loctite 518 era foarte bun ptr etansare, anaerob se aplica usor si se sterge excesul foarte usor

Link to comment
Share on other sites

Revin!

 

Am finalizat cu distributia sa zic asa, am pus si capacul de distributie, m-am ofticat ca am uitat sa comand simeringul de la arborele cotit de la capacul distributiei insa reluctorul (acela magnetic) l-am luat nou. Am spalat baia, am pus suruburile noi ca toate celelalte,, am pus volanta noua, am montat si discul cu placa insa cum se vede in poze, trebuie sa o depresez! Trebuie sa tin cu ceva de disc in interior sa-l tin centrat si sa invart de chestia aia din mijloc sa depresez placa. Mi-au zis unii colegi cum se face si mi-au aratat niste Moturi cum se centreaza placa si etc, dar nu mai tin minte si nu le am... Mi-a zis baiatul ca avem la service-ul mare mot-ul ala special (furca cu 3 brate) care o insurubezi sa se preseze placa.

 

Am invartit de motor sa vedem cum se misca, pe toata cursa ni se pare ca merge la fel de usor, adica nu pare ceva ciudat.

 

Am schimbat si capacele de la axele cu came intre ele care le gresisem initial.

 

My link (Poze)

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu. Ce mi-a zis colegul, ca trebuie sa invartim de chestia aia din mijloc si atunci o sa se aseze tot cum trebuie, dar ca sa se aseze trebuie bagat ceva prin mijloc sa le tina cum trebuie, pentru ca acuma daca bagi degetul printre placa si volanta poti sa misti discul cu mana sau ceva de genu, nu sta centrat pe gaura din mijloc. Dupa ce il centram trebuie sa invartim de chestia din mijloc ca sa se elibereze placa.
Link to comment
Share on other sites

Vad ca deja ai strans placa pe volant, daca nu strange-o la maxim.

Tot ce trebuie sa faci apoi este sa inlaturi cu un inbus placa aia centrala (o desfaci prin socuri, nu invarti usor de ea), apoi slabesti placa de presiune astfel incat sa-ti permita sa centrezi discul de ambreiaj.

Dupa ce ai centrat discul de ambreiaj, poti strange la loc placa de presiune.

Edited by mase
Link to comment
Share on other sites

nu aveti nevoie de nimic, la montajul placii de presiune, cand este noua.

win, ce spune mase nu e corect.

placa ta de presiune nu are nevoie de nicio scula pentru a fi montata.

Ai nevoie de o piesa facuta la strung pentru a centra discul.

modelul il potilua de la axul ce iese din cutie si intra in volant.

20150406_152621_zpsqodupgby.jpg

 

asta e ce am facut eu la strung.

 

20150406_152635_zpswxpx4y75.jpg

 

este cu surub, pentru ca la montaj, introduci piesa pe volant, bagi discul peste ea, montezi placa de presiune si strangi placa la cuplu recomandat.

 

apoi bagi inbus pe acel blocaj din centrul volantei.

tocmai d'aia se face piesa cu surub, pentru a nu fi lunga si sa nu poti introduce imbus in acea piesa de blocaj.

dupa ce ai scos piesa de blocaj, placa de presiune preseaza discul si va ramane centrat.

dupa toate astea, infiletezi prelungirea aia si scoti piesa de centrare.

 

daca nu ai inteles....ne auzim la tel...

Edited by Alex_wly
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu aveti nevoie de nimic, la montajul placii de presiune, cand este noua.

win, ce spune mase nu e corect.

placa ta de presiune nu are nevoie de nicio scula pentru a fi montata.

Ai nevoie de o piesa facuta la strung pentru a centra discul.

modelul il potilua de la axul ce iese din cutie si intra in volant.

20150406_152621_zpsqodupgby.jpg

 

asta e ce am facut eu la strung.

 

20150406_152635_zpswxpx4y75.jpg

 

este cu surub, pentru ca la montaj, introduci piesa pe volant, bagi discul peste ea, montezi placa de presiune si strangi placa la cuplu recomandat.

 

apoi bagi inbus pe acel blocaj din centrul volantei.

tocmai d'aia se face piesa cu surub, pentru a nu fi lunga si sa nu poti introduce imbus in acea piesa de blocaj.

dupa ce ai scos piesa de blocaj, placa de presiune preseaza discul si va ramane centrat.

dupa toate astea, infiletezi prelungirea aia si scoti piesa de centrare.

 

daca nu ai inteles....ne auzim la tel...

Eu i-am prezentat o varianta care chiar nu presupune folosirea altor scule inafara unui banal inbus (pentru ca de aici a pornit discutia-nu are scule adecvate), pe cand tu ii propui o varianta cu scule facute la strung...

Eu am montat zeci de ambreiaje, fara probleme, prin metoda descrisa de mine, poate ma luminezi unde gresesc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum centreaza discul, daca nu ai acea piesa facuta la strung? Stii cat te chinui sa montezi cutia pe priza, daca nu ai discul centrat?

 

Daca ai montat zeci de ambreaje astfel, fara a face un rahat de piesa, care salveaza 90% situatia, inseamna ca tu cu asta te ocupi.

Si sa nu ai o astfel de piesa, inseamna ca esti meserias

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

Ok am inteles!

 

Poate sa-mi spuna cineva un cuplu de strangere la placa?

 

La volanta am vazut ca e 120 NM, dar nu stiu la placa de presiune. Multumesc frumos!

Scrie in pdf-ul pus mai sus cat se strang suruburile de la volant si placa. :rolleyes:

"Flywheel/driveplate bolts"

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Avem da ceva, oricum m-ati ajutat , stiu ce e de facut acuma, luni rezolv si cu ambreiajul.

 

Pana atunci niste poze cu injectoarele curatate si o poza cu o factura (piese schimbate cand am tinut masina in service o luna si dupa 10 km dupa ce am luato s-a rupt distributia).

 

My link

 

De asemenea vreau sa va intreb daca este vreo problema la turbina, se misca ceva acolo si habar nu am ce este aia, asa trebuie sa se miste?

Tot acolo daca va uitati atent, in spatele turbinei este afumat destul de mult. de la ce sa fie? ar scapa ceva pe undeva?

 

Video:

 

 

 

Am mai schimbat din garnituri sa ma scap de ele si cred ca tot mai sunt vreo 15 bucati, am montat EGR-ul inapoi pe racitorul de gaze, am montat clapeta de acceleratie pe galeria de admisie, am bagat teava aia inapoi in admisie insa nu mai etanseaza perfect, nu ai cum sa o fortezi sa intre mai mult, am strans suruburile la maxim, s-a indoit putin tablia aia insa tot nu sta etans perfect ca inainte sa o scot, sper sa nu scape ceva gaze pe acolo desi cred ca o sa scape.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce vezi tu ca se misca la turbina este tija actuatorului de la geometria variabila, conteaza doar miscarea tijei pe verticala (este controlata electromagnetic).

Daca te referi la teava de la admisie in care intra senzorul de temperatura, aceasta are un oring care trebuie lubrifiat cu vaselina inainte de a fi introdusa teava in locasul din admisie.

In felul acesta intra foarte usor.

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Am scos teava din galerie, am dat-o cu vaselina, tot nu s-a etansat perfect, dar parca o idee mai bine. Am montat tot de pe motor in afara de racitorul de gaze, am pierdut o teava din aia mica de plastic, sunt 2 (11717799853), in rest am bagat peste tot mufele, ce mai am nevoie daca ma puteti ajuta, cablul de masa, este unul subtire negru care duce in jos, habar nu am de unde e scos.

 

Am decat o poza cu ambreiajul si cu "mot-ul" facut de mine pentru montarea ambreiajului. Am folosit ideea lui Alex, am luat tubul ala mic de metal de la chain tensioner, am taiat bucata aia mica de rulment dintr-un cap de planetara care era mai groasa cu 1 mm decat discul, am polizat bucata respectiva pana s-a centrat perfect cu discul si dupa am sudat tubul pe rulment perfect in mijloc. Am dat o data cu banda pe tubul care intra in volanta ca sa stea fix, l-am fortat putin cu ciocanul si dupa mi-a venit perfect placa peste disc, am scos siguranta aia respectiva si dupa am tras de rulment sa-l scot afara. Din ce am vazut este centrata la mm placa cu discul.

 

Miercuri vreau sa schimb racordul flexibil, tamponul de la schimbator , sa nu mai joace levierul, suportii motor+ cutie, sa pun motorul pe masina cu totul si sa-i dau cheie, cam asta e obiectivul sper sa ma incadrez cu timpul.

 

 

P.S suruburile de la placa au fost stranse la 24 NM, fiind de 6 (imbus de 6)

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.