Jump to content

Refacere Motor N47 (Informatii- Piese,Repere,Etc)


Recommended Posts

Daca imi zici sa pun o intrebare daca am rechemare, clar nu mai am, am avut 2 rechemari pe incalzitorul de la filtrul de combustibil si ceva capac la baterie la borna care au fost facute iarna trecuta.

Iar ele separat nu se pot cumpara...totusi nu am aflat de unde fumul si mazga aia neagra din spatele turbinei sau din ce cauza ar fi...ma gandeam la o garnitura ceva insa pe program nu-mi pot da seama pe la ce garnitura ar putea sa de-a asa.

Link to comment
Share on other sites

Revin!

 

Am finalizat cu distributia sa zic asa, am pus si capacul de distributie, m-am ofticat ca am uitat sa comand simeringul de la arborele cotit de la capacul distributiei insa reluctorul (acela magnetic) l-am luat nou. Am spalat baia, am pus suruburile noi ca toate celelalte,, am pus volanta noua, am montat si discul cu placa insa cum se vede in poze, trebuie sa o depresez! Trebuie sa tin cu ceva de disc in interior sa-l tin centrat si sa invart de chestia aia din mijloc sa depresez placa. Mi-au zis unii colegi cum se face si mi-au aratat niste Moturi cum se centreaza placa si etc, dar nu mai tin minte si nu le am... Mi-a zis baiatul ca avem la service-ul mare mot-ul ala special (furca cu 3 brate) care o insurubezi sa se preseze placa.

 

Am invartit de motor sa vedem cum se misca, pe toata cursa ni se pare ca merge la fel de usor, adica nu pare ceva ciudat.

 

Am schimbat si capacele de la axele cu came intre ele care le gresisem initial.

 

My link (Poze)

 

Nu inteleg de ce merge rau azi serverul si mai incerc odata

 

WIN, asta e trusa : http://www.ebay.de/itm/SAC-Kupplungswerkzeug-Kupplung-Werkzeug-fur-Mercedes-BMW-Opel-Audi-VW-Golf-Ford-/292214821083?hash=item44095c50db:g:YEIAAOSwwKtZkYMk

 

Asa se monteaza corect :

Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

 

Am vazut trusa si am vazut video, treaba este in acel video ca nu mai arata siguranta de pe placa. La mine placa a venit cu o siguranta care daca o dai jos se preseaza pe disc si de aceea e vital sa centrezi discul perfect si dupa sa scoti siguranta.

 

Exact asa arata si mot-ul meu ca in trusa aia, cele din stanga jos. Acuma cand o sa punem motorul sus si cutia, va trebuie sa intre rulmentul de la cutie perfect in gaura, deci ambreiajul este ok, este gata:D!

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

(...)

La mine placa a venit cu o siguranta care daca o dai jos se preseaza pe disc si de aceea e vital sa centrezi discul perfect si dupa sa scoti siguranta.

 

Exact asa arata si mot-ul meu ca in trusa aia, cele din stanga jos. Acuma cand o sa punem motorul sus si cutia, va trebuie sa intre rulmentul de la cutie perfect in gaura, deci ambreiajul este ok, este gata:D!

 

De dragul perfectiunii si a lucrurilor bine intelese: ;)

Toate/doar placile noi vin cu aceea siguranta.

Apoi, discul este aliniat de catre scula de centrare inainte de a da drumul "soarelui" placii (fie el tinut de siguranta, fie presat de scula de resetat sau alte minuni de impins acel ..soare) si nu inainte de a strange placa pe volant. Atunci este aliniat perfect pentru axul cutiei.

Bine-nteles ca scula de centrare trebuie sa poate fi scoasa dupa ce s-a deblocat "soarele", in fapt diafragma! :ninja:

 

Si de final, axul cutiei trebuie apoi sa se inscrie perfect prin ambreiaj in rulmentul din volant! ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

In 3 ore am pus cutie-motor-cardan, scuturi, esapament, am legat tot si am dat cheie.

La prima cheie a luat-o dupa vreo 10 secunde (am desfacut conducta la injector 1, mi-a spus cineva de pe forum), trepida si la relanti si in acceleratie, m-am speriat, am pus testerul (delphi), am uitat ista acasa. Mi-a aratat injectorul 4 permanent eroare (nu era mufa bagata), dupa ce am bagat mufa suna extraordinar de bine, nu am mai facut filmare deoarece nu a stat mai mult de 30 secunde pornit ca nu are antigel in instalatie deloc (maine imi vine conducta aia de plastic mica de la racitorul de gaze de care v-am spus ca am pierdut-o si bag antigel). Mai am sa pun grila la stergatoare, stergatoarele, capota si cam atat. Maine o iau de la servici. O sa fac si o filmare cu ea cu sunetul motorului, o sa iau testerul maine sa fiu sigur ca nu are nici-o eroare permanenta (nu avea inainte).

 

Multumesc pentru tot colegi! Va raman dator celor care ati fost alaturi de mine si m-ati ajutat.

 

 

Revin cu filmare maine!

Edited by WIN60
  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos Cosmin!

 

Am reusit de abia acum sa incarc filmuletul, am terminat mai tarziu decat ma asteptam cu masinuta. Am avut o surpriza, dupa 300 M cand plecasem de la munca a inceput sa trepideze toata masina, volan, schimbator, etc si am tras pe dreapta, fum de sub capota, iesea cu ea inchisa, trepidatie care a aparut si inainte de ruperea distributiei cu 2-3 km (cred ca am specificat pe topicul cu distributia)

I-am sunat pe baieti, mi-au zis sa ma intorc, imi era frica, insa in final m-am intors, dupa 5 minute la relanti nu a mai scos fum , era undeva in partea stg cum te uiti la motor pe langa dpf, dar de la galerie ceva habar n-am (posibil ulei curs).

Am desfacut capacul la motor, ies niste gaze superficiale , de abia se vad la ochi insa la fel imi ieseau si inainte de ruperea distributiei.

 

Dupa cateva ture prin curte date de baieti (au accelerat-o mai tare), am luat-o pe drum, la fel in primul km nu a facut nimic cand deodata a inceput sa trepideze si din ce in ce mai rau cum retrogradam in 4-3-2 in frana de motor, tremura toata masina si pe liber in mers si oricum insa la relanti orice ar fi fost nu tremura nimic.

Colegul mi-a zis din prima ca nu e de la motor ci de la jante-cauciucuri-discuri-placute-saboti. Am ridicat-o pe elevator si am constat ca roata stg spate e infranata aproape de tot cu frana lasata jos, cea din dreapta era normala dar asta de abia o invarteai cu mainile. A facut niste drumuri cu frana de mana colegul si a zis ca e ceva blocat acolo.

 

Inainte sa o scot din service v-am spus ca am mai bagat vreo 2500 lei pe amortizoare, capete bara, discuri frana fata-spate ventilate perforate si placute ferodo. Treaba face ca tremuratul dinaintea ruperii distributiei sa fie exact ca acuma, adica provenind de la roti si nu de la distributie cum am crezut Acum m-am plimbat prin oras vreo 10-20 km si nu a mai facut deloc, posibil pistonas blocat cine stie...la cat a stat masina vreo 3 luni, discurile si placutele au in total vreo 30 km de cand au fost schimbate.

 

Cureaua noua de la accesorii mi-a descoperit o rola care vajaie daca esti atent (posibil fulia de la alternator), nu stiu daca se aude in filmare.

 

A avut 6 erori in ista in total (5 din ele mi le dadea si inainte din cauza bateriei, care trebuie sa o schimb), s-au sters toate, VERDE!

 

Filmare masina-motor

 

 

Edit: Ce sa va spun... o diferenta imensa la sunetul motorului in bine!

 

Poftim si niste filmari de pe la motor cand se auzea distributia "putin"

 

 

 

 

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos!

 

Mi-a lasat pe volan vreo 5-6 amintiri, l-am dat jos de 9 luni cam asa:))

 

Inca nu e gata PR-ul (trebuie sa-l transmita magazia catre casierie sa-l platesc si sa vad cat e)

 

Am platit 2.450 lei ce aveam restant inainte de ruperea distributiei si acum mai am de plata undeva pe la 9.000-10.000 lei parerea mea. Aceste sume sunt fara adaos 34%, adaosul care ar fi daca as fi comandat toate aceste piese ca si client normal + 1050 lei verificarea-rectificarea chiulasei.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Am platit 2.450 lei ce aveam restant inainte de ruperea distributiei si acum mai am de plata undeva pe la 9.000-10.000 lei parerea mea. Aceste sume sunt fara adaos 34%, adaosul care ar fi daca as fi comandat toate aceste piese ca si client normal + 1050 lei verificarea-rectificarea chiulasei.

 

Bravo pentru reusita! :goodjob:

Cred ca, ce intereseaza pe cei mai multi ar fi cat ar fi diferenta de pret daca doar lantul/urile si intinzatoarele ar fi fost schimbate preventiv la prima detectare serioasa de zgomot de lant (pentru ca pana la urma asta este cel mai important - sa depistezi ca lantul zangane!).

 

Desigur aici nu intra manopera..

 

Incurajezi sa fie schimbat preventiv?

Link to comment
Share on other sites

Clar, mai ales dupa ce am vazut cat de usoara este operatiunea, am pus distributia la punct in maxim 2 ore si aia cu uitat pe laptop, cu grija, verificam si ne uitam de 10 ori.

Si clar mai ales dupa ce am vazut cat de "firava"pare distributia cu totul!.

 

Daca era sa schimb distributia fara sa ma mai panichez ca doar la reprezentanta si etc, dadeam cutia jos, lasam motorul 1 palma in jos si in 5 ore maxim cu totul era cutia data jos, pusa distributia, pusa cutia si cheie, sa nu zic mai putin! Si acum au umblat si ei prima oara la acest motor.

 

Totul schimbat, suruburui,garnituri,etc, nu doar lanturi/intinzatoare/patine.

 

Nu intra manopera in sumele de mai sus ca nu platesc manopera. La cat de ieftina e operatiunea si de usoara ar trebui schimbata pe la 150.000 parerea mea sau la 200.000+ daca chiar nu se aude nimic.

 

Multumesc!

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In cazul meu in care a trebuit demontarea efectiv a motorului, am dat capota jos si l-am ridicat cu macaraua aia speciala masina fiind oricum pe elevator, dar normal daca schimbi doar distributia nu este necesara scoaterea motorului, dai cutia afara dupa parerea, il lasi in jos si poti sa schimbi linistit distributia. Se poate face fara probleme si pe rampa, lasi motorul in macara si lucrezi linistit, dar e mai "jungle style"...
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In cazul meu in care a trebuit demontarea efectiv a motorului, am dat capota jos si l-am ridicat cu macaraua aia speciala masina fiind oricum pe elevator, dar normal daca schimbi doar distributia nu este necesara scoaterea motorului, dai cutia afara dupa parerea, il lasi in jos si poti sa schimbi linistit distributia. Se poate face fara probleme si pe rampa, lasi motorul in macara si lucrezi linistit, dar e mai "jungle style"...

Exact raspunsul cautat de multa, multa vreme! :thumbsup:

Nu ma deranjeaza jungle style daca este cat de putin loc pentru acces la ce trebuie schimbat! Stau destul de bine la capitolul dibacie.

Link to comment
Share on other sites

Radu_ed, masina avea/are 194.500 km.

 

Esti 100 % sigur ca avea doar atat ,sau ai o imagine sigura a istoricului masinii din punct de vedere al reviziilor (schimb ulei)?.Personal cred ca se rupe frecvent la cele cu multi km sau intretinere dunioasa.....am condus cu mult timp in urma Mondeo MK3 care avea lant ....se schimba distributia la 240k km parca si nu erau probleme cu distributii rupte......ce dracu,e un Ford de 17 ani pana la urma.

Daca stau sa ma gandesc bine motorul ala a fost si pe Transit ,mai sunt destule care merg si acum si sigur au sute de mii Km. Sa ai bafta cu masina de acum incolo ca ai bagat destui bani in ea.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu va tin ascuns nimic, aseara eram pe viaducte, am bagat o depasire mai in forta cu viteza si mi-a aparut dintr-o data martorul pompei de ulei cu rosu intre ceasuri si pe navi (low oil pressure , stop carefully), am scos-o pe liber, am mai mers vreo 300-400 M pana am gasit o parcare, am oprit-o am stat putin, am pornit-o din nou, iarasi dupa 10 secunde s-a aprins, am desfacut busonul acela la motor, m-am uitat cu lanterna, se vedea capacul acela de la axele cu came si cu tachetii , se vedea putina ungere insa nu multa, ulei sa curga-sara pe acolo nu am vazut deloc. Am mai vorbit cu cineva e pe forum si cu mecanicul meu, ultima oara m-am enervat, am zis ca plec si cand am pornit-o am stat 3-5 secunde si am simtit cum trepideaza usor masina si schimbatorul, am oprit-o imediat...am chemat platforma si aia a fost. Masina este la service deocamdata, de luni seara ma apuc de ea sa o desfac. Nivelul era putin sub maxim si nu curgea nimic sub masina (nu am pus scuturile tocmai ca sa observ vreo pierdere in caz de ceva).

Deci la mine statea aprins incontinu, nici in accelerare si nici la relanti nu se stingea, cel mai sigur pompa de ulei nu mai baga deloc ulei.

 

Nu ma pronunt deocamdata cu ce cred ca are, astept sa dau baia de ulei jos prima oara.

 

 

Da, sunt sigur de km, din punctul de vedere al istoricului reviziilor.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Esti 100 % sigur ca avea doar atat ,sau ai o imagine sigura a istoricului masinii din punct de vedere al reviziilor (schimb ulei)?.Personal cred ca se rupe frecvent la cele cu multi km sau intretinere dunioasa.....am condus cu mult timp in urma Mondeo MK3 care avea lant ....se schimba distributia la 240k km parca si nu erau probleme cu distributii rupte......ce dracu,e un Ford de 17 ani pana la urma.

Daca stau sa ma gandesc bine motorul ala a fost si pe Transit ,mai sunt destule care merg si acum si sigur au sute de mii Km. Sa ai bafta cu masina de acum incolo ca ai bagat destui bani in ea.

 

Care e legatura? Era mai relevanta comparatia cu un lant de bicicleta decat cu alta masina facuta de alta companie in alta era.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.